LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roest van binnenuit bij Ford Transit

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Roest van binnenuit bij Ford Transit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag Ford Nederland eens om hun kant van het verhaal hier neer te zetten....

Ik heb de aankoop voorlopig uitgesteld want ik wil lange levensduur omdat ik weinig Km rij en dus niet als een lease bak die binnen enkele jaren weg gaat...
Maar ook een lease firma heeft belang bij goede lak wegens restwaarde.
Misschien dat ze ontdekken dat dit forum meer kan kosten dan hun dure en mooie reclame!

Jansen!
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2017 14:20

Re: Roest van binnenuit bij Ford Transit

Ongelezen bericht door Jansen! »

Ford Nederland wil helemaal niet via dit medium reageren. Men bekijkt het overigens wel, weet ik uit eigen ervaring.
Maar goed: de kwestie is eindelijk opgelost.

Ik heb zelf een Dinitrol anti-roest behandeling bekostigd en dankzij de bemiddeling van garage Hoogterp in Oosterwolde zijn de kosten van reparatie van het spatbord gedeeld door Ford Nederland, de oorspronkelijke leverancier... èn garage Hoogterp, hoewel zij formeel hier niets mee van doen hebben.

De Ford is ondertussen perfect gerepareerd door m'n eigen schadeherstelbedrijf. Ze hadden immers ruime ervaring met de vorige Transit...
De oorzaak van de roest is nu ook bekend: tussen de beide spatbordelen was een naad niet afgedicht, waardoor er in de loop van jaren vocht tussen is gekomen. En dat veroorzaakte de corrosie. Je zou het een constructiefout kunnen noemen.

Ik ben nog steeds zwaar teleurgesteld in de halsstarrige houding van Ford (het zal hen -om maar even bij het onderwerp te blijven- "aan de k*nd roesten"), maar ben vol lof over de lokale dealer.

Gesloten