LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door angel1978 »

Beter met een kleinere foutmarge is bewezen mogelijk. Namelijk op de ouderwetse manier
Wat was daar het foutenpercentage dan?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik gok met een kleine foutmarge dat die lager lag.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je had het over:
bewezen
Dan is gokken niet nodig. Wat is het nu dus?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gokken kan heel leuk zijn. Zelfs wanneer het niet nodig is.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door angel1978 »

je kletst dus maar wat.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door witte angora »

Borrelpraattopic.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bekijk het van de positieve kant: Als er tegen lagere kosten veel meer overtreders een naheffing krijgen, is dat toch mooi? Meer manuren beschikbaar om andere zaken op te pakken, meer inkomsten voor de gemeente, meer zwartparkeerders een tik op de vingers, en wordt er echt een fout gemaakt, dan kunt u die zonder al te veel moeite laten herstellen. Voor parkeercontrole is het toch wel een mooi systeem, zeker als die foutmarge nog wat omlaag kan.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

amigob schreef:
27 jan 2021 10:08

Je staat voor de deur in de auto te wachten op je vrouw. Scanauto komt langs en je hebt een bekeUring.
En dat is ook logisch. Je staat gewoon geparkeerd. Of je nu in die auto zit of niet maakt niet uit. Net zoals je knipperlichten aanzetten niet voorkomt dat je geparkeerd staat.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er zit wel een verschil tussen stilstaan en parkeren.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
27 jan 2021 16:49
Er zit wel een verschil tussen stilstaan en parkeren.
Klopt, maar voor de deur op je vrouw wachten is gewoon parkeren. Op je vrouw wachten is namelijk iets anders dan stoppen om je gereedstaande vrouw in te laten stappen en door te rijden.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mee eens. Het voorbeeld is niet best. Maar je kan best stilstaan omdat er iemand of jijzelf aan het laden en lossen is. Als je net binnen bent met je lading en de auto komt langs, dan sta je er wel op ondanks dat je niet geparkeerd staat. Was meer om aan te geven dat het niet helemaal zwart-wit is.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook stoppen om te laden en lossen is (uitgezonderd daartoe bestemde plaatsen) gewoon parkeren :wink: het is formeel gezien veel strikter dan mensen vaak denken.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
27 jan 2021 11:20
Maar na die moord is er even geen plek voor hem in het paradijs... ;)

Maar dit is een off-topic kwinkslag tussendoor. Nu maar weer on-topic.
Hmmm om een of andere reden had ik hier graag wel even op door willen gaan, maar ik snap dat jij dit heel snel de nek om wil draaien.... :mrgreen:

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

angel1978 schreef:
27 jan 2021 16:49
Er zit wel een verschil tussen stilstaan en parkeren.
Er zit ook een verschil tussen stilstaan om iemand in te laten stappen of wachten op iemand.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En dacht je dat dat “vroeger” toen ze nog met de hand schreven niet gebeurde?

snah441
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 aug 2010 14:36

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door snah441 »

Hallo ,
Wat ik er van weet is dat een scanauto geen bekeuringen uitschrijft , er moet na een x aantal minuten een parkeercontroleur langskomen die wel een boete mag uitschrijven . Daarom is er een app in sommige grote steden die je een waarschuwing geeft als er een scanauto voorbij is gereden , je hebt dan een paar minuten de tijd om alsnog online te betalen en krijg dan geen boete .

Als je kan aantonen dat de boete overmacht is dan krijg je de betaalde boete terug .

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Als ik zo de reacties lees van de de meeste vaste reageerders op Bob Schurkjens en nog een enkeling na, krijg ik sterk het
vermoeden dat jullie op de een of andere manier verbonden zijn aan die tollenaars van de diverse gemeenten.

Het is toch bezopen als er minstens 10% fout gaat.
Als ik constant 10% fouten had gemaakt bij mijn werkgever had ik al heel snel op straat gestaan.
De topic starter wordt onreglementair aangevallen en om een oplossing gevraagd, jullie moeten bij die gemeenten zijn voor
die oplossing, gemeenten die er een zootje van maken en op een uiterst gemakkelijke manier proberen geld binnen te harken.

Het ga u allen goed (Misschien wel te goed)

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
27 jan 2021 17:26
Ook stoppen om te laden en lossen is (uitgezonderd daartoe bestemde plaatsen) gewoon parkeren :wink: het is formeel gezien veel strikter dan mensen vaak denken.
Leg uit?

Ik ken het zo:
Onder laden en lossen verstaat de wet: ‘Het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is.’
Waarmee het geen parkeren is als je aan het laden en lossen is maar stilstaan.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let op het "onmiddellijk" en "bij voortduring". Als je stilstaat, gaat aanbellen/aanmelden en even overlegt, en dan gaat laden of lossen, dan is dat, denk ik, niet "onmiddellijk". Ik vermoed dat je dan toch geparkeerd hebt.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Scanauto's en parkeerboetes: ca. 10% van de bekeuringen wordt nietig verklaard

Ongelezen bericht door bupaul »

“ Je staat voor de deur in de auto te wachten op je vrouw. Scanauto komt langs en je hebt een bekering.”
Je hebt nog even de tijd nadat de scan auto langs is gekomen. Na de auto komt er meestal iemand op een brommer. Zie je die dan moet je snel weg zijn.

Gesloten