Schadevrije jaren & schade bij meerdere auto's op naam

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bendehengel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2021 23:23

Schadevrije jaren & schade bij meerdere auto's op naam

Ongelezen bericht door Bendehengel »

Hallo,

Ik vroeg mij af, ik heb meerdere auto's op mijn naam staan. Sinds vandaag 3 auto's.
Mijn andere 2 auto's zijn bij verschillende verzekeringsmaatschappijen verzekerd. Nu ook mijn derde, is weer op een andere verzekeringsmaatschappij verzekerd.
Nu is het zo dat je de schadevrije jaren maar op slechts 1 auto kunt zetten. Dus als je 3 auto's op je naam hebt, bouw je 3 aparte schadevrije jaren op. (Tenzij je misschien bij dezelfde maatschappij zit, maar dat weet ik niet?)

Welnu, wat als ik schade maak met een auto waar ik 1 schadevrijjaar mee heb, gaan dan alle schadevrijejaren van alle auto's die op mijn naam staan terug naar 0?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schadevrije jaren & schade bij meerdere auto's op naam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zou in de voorwaarden van je verzekeringen moeten staan. Een belletje naar je verzekeraar lijkt me verstandiger dan een algemene vraag op het forum. Dan krijg je een concreet antwoord gebaseerd op jouw verzekering en situatie.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Schadevrije jaren & schade bij meerdere auto's op naam

Ongelezen bericht door Emcede »

Nee. Je bouwt schadevrije jaren op per auto, en terugval bij schade gaat ook per auto/polis.

Bij 1 schadevrij jaar en schade ga je trouwens niet naar 0 maar naar min 3 of min 4 schadevrije jaren.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Schadevrije jaren & schade bij meerdere auto's op naam

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Nee bij een schade verlies je niet op alle auto's je schadevrije jaren..
Overigens Als je 1 svj hebt ga je bij een schade niet naar 0 maar de min in.

En het maakt geen verschil in svj als je bij meerdere verzekeraars zit ECHTER hebben ze wel vaak een tweede gezinsautoregeling waardoor je wel van dezelfde korting kunt genieten als je je tweede auto bij dezelfde verzekeraar onderbrengt

Ik stuur onderstaande altijd naar klanten ter verduidelijking als er een auto bij komt:

Wanneer zijn schadevrije jaren “Beschikbaar”?
Schadevrije jaren bouwt u per verzekerd voertuig op. Indien u een voertuig inruilt, kunt u de schadevrije jaren van uw oude voertuig overnemen op uw nieuwe voertuig. Krijgt u een voertuig erbij? Dan begint u opnieuw met het opbouwen van schadevrije jaren en start u op 0 schadevrije jaren.
Schadevrije jaren zijn niet deelbaar en kunnen slechts op één object tegelijkertijd staan.

joopverhoeven
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 nov 2021 13:53

Re: Schadevrije jaren & schade bij meerdere auto's op naam

Ongelezen bericht door joopverhoeven »

Helemaal eens met Leojes


Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schadevrije jaren & schade bij meerdere auto's op naam

Ongelezen bericht door Lady1234 »


Heeft niets met het opbouwen van schadevrije jaren te maken, of het verlies daarvan na schade.

Gesloten