LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door NONO »

Met andere woorden, als je zuinig rijdt, vervuilt de motor juist omdat er door al die maatregelen kennelijk toch een niet volledige verbranding plaatsvindt (terwijl je er toch van uit mag gaan, dat dat eigenlijk wel het beoogde doel is). Net als de direct ingespoten motoren ook dat probleem kennen, omdat het verbrandingsproces in principe te kort is om alle rotzooi te verbranden. Waarbij die categorie motoren ook een roetfilter zouden moeten hebben omdat ze minstens zoveel rotzooi de lucht inspuiten als een diesel. Alleen omdat Fiat en Ford dan vrezen dat hun kleine modellen te duur en onverkoopbaar worden, wordt dat tegengehouden. Hoezo, tellen veiligheid en gezondheid van het publiek?

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Al die moderne rotzooi aan een motor en auto is allemaal marketing onzin. Allemaal in de naam van het milieu..., terwijl ze in opkomende landen ( China beste voorbeeld ) nauwelijks kunnen ademen door alle smog en vuilnis...

Met andere woorden, wij moeten hier zogenaamd groen gaan doen, terwijl er een blind oog wordt gedaan naar de producerende landen, ach de schone wind blijft toch alleen in Nederland ? :lol:

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

NONO schreef:Met andere woorden, als je zuinig rijdt, vervuilt de motor juist omdat er door al die maatregelen kennelijk toch een niet volledige verbranding plaatsvindt (terwijl je er toch van uit mag gaan, dat dat eigenlijk wel het beoogde doel is).
Klein voorbeeld: hier in gemeente hebben ze op een stuk dijk van 3 km, waar je normaal gewoon 80 km/h kan rijden, iets van 10 drempels gelegd in de naam van " veiligheid en milieu ". Maar denk nu eens na: ik moet 10 keer afremmen en optrekken, plus de schokdempers slijtage van de drempels belast ik het milieu dus veel meer dan dat ik gewoon continue snelheid kan houden met 1/4 gaspedaal beweging...

patje33
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2013 19:42

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door patje33 »

vandaag is bij ons ook dat lampje gaan branden :shock:

garage gebeld kon er rustig mee door rijden. en volgende week een afspraak gemaakt om de auto
uit te lezen en te maken. auto heeft 41000 gelopen en is 2,5 jaar oud. als bij onze auto dit onderdeel ook stuk is hoe kom ik in aan merking voor die coulance-regeling? baal er wel een beetje van koop een nieuwe auto om voorlopig geen gezeur er aan te hebben :twisted:

Vester Munnecom
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2013 22:37

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door Vester Munnecom »

Omdat het bekende lampje ook in mijn fabia brandt, vandaag bij Noordhoek Tilburg geweest. Ook hier geconstateerd dat de EGR-klep kapot is. Aangegeven is dat het wordt vergoed. De auto is 2 jaar en 4 maanden oud en heeft 53.000 km gereden.

kjgarms
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2013 12:07

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door kjgarms »

Ook bij mijn Skoda Fabia Greenline van 2010 gaf de EGR klep bij zo'n 40.000 km problemen.
De garantie was al verlopen maar hulde voor de Skoda (service) dealer van Laar in Rhenen die de klep vervangen heeft en daar totaal niets voor rekende.
Ik overweeg trouwens om die klep softwarematig uit te laten schakelen.
Dat kan o.a. bij zip tuning in Houten.

huubrosenbrand
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:17

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door huubrosenbrand »

hoi
ik heb van het begin al problemen gehad met de skoda fabia greenline 12 TDI uit 2010 bekabeling was niet goed hij ging telkens op twee cilinders rijden was in de garantie termijn
ook bij mij is de EGR vervangen dat was op 25-01-2013 met de km stand van 46065 km ook van pon een Coulance van 70% en van de garage 50 % op de montage kosten kosten €318,95 net 2 maanden uit de garantie nu 17-10-2013 koppelings platen kapot bij 62623 km ze gaan bij pon vragen of er iets geregeld kan worden.
BEN benieuwd ik hou jullie op de hoogte
ik word er een beetje ziek van heb nog nooit een auto gehad waar ik zoveel mee in de garage heb gestaan.
gr huub

Lamromer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2014 18:24

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door Lamromer »

Mijn skoda is nu bijna 3 jaar en heefteen kleine 67.000 km gereden. Nu geeft de garage aan, nadat het lampje 1 keer gebrand heeft, dat de EGR-klep vervangen moet worden. Lampje heeft daarna niet meer gebrand. Kan het kwaad om nu weer gewoon door te rijden? Wij rijden altijd super zuinig dus is het voorstel hierboven genoemd, de motor in lage toeren flink warm laten worden daadwerkelijk een optie? Wat zijn de risico's van doorrijden (ben nl behoorlijk geschrokken van de offerte (€870).

Heeft iemand een standaard brief die we naar skoda/pon kunnen sturen?

hoor graag. Alvast bedankt.

Wiegeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2014 18:28

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door Wiegeltje »

Ook wij hebben sinds september 2010 een Skoda Fabia Greenline. Deze heeft ong. 25.000 km op de teller staan. Wij zijn na het eerste en het tweede jaar voor de beurt naar de dealer geweest maar vorig jaar hebben wij dit bij een Bovag garage in de buurt laten doen met tevens de APK. Dit omdat de dealer verder weg zit en ik hen niet klantvriendelijk vind. Nu brandt ook het lampje voor controlesysteem voor uitlaatgassen. Hiermee naar de dealer geweest en kregen de mededeling dat de EGR klep vervangen moet worden. Kosten ong. 1000 euro. Wij komen niet in aanmerking voor een coulance regeling omdat wij de laatste beurt niet bij een Skoda dealer hebben laten uitvoeren. Dit is belachelijk omdat degene die wel naar een Skoda dealer zijn gegaan ook deze problemen hebben. Je kan dus niet stellen dat als wij wel naar een Skoda dealer waren geweest wij deze problemen niet hadden gehad. Van deskundige hebben wij vernomen dat er bij onderhoud niets aan een dergelijke klep wordt gedaan. Op internet komt deze klacht heel veel voor en Skoda zou hier iets mee moeten doen. Helaas, zou u nog een
Skoda willen kopen ? Wij zijn momenteel niet meer geinteresseerd

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door thecure »

Dit is onzin. Volgens de europese regels mag u overal onderhoud laten uitvoeren om garantie te behouden.

mwilliam
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 14:32

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door mwilliam »

Hallo allemaal,

mijn auto wordt volgende maand 4 jaar oud!
Ik heb pas geleden mijn EGR-klep laten vervangen.
Zou ik ook in aanmerking kunnen komen voor een coulace-regeling?
Is de garantie op de auto de volledige 3 jaar?
Alvast bedabkt voor jullie antwoord.


Groet,
William

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mwilliam schreef:Hallo allemaal,

mijn auto wordt volgende maand 4 jaar oud!
Ik heb pas geleden mijn EGR-klep laten vervangen.
Zou ik ook in aanmerking kunnen komen voor een coulace-regeling?
Is de garantie op de auto de volledige 3 jaar?
Alvast bedabkt voor jullie antwoord.


Groet,
William
In principe zit er standaard twee jr garantie op,of je moet drie jr afgeloten hebben,coor betaald hebben?
Of jij in aanmerking komt voor coulance dat kan maar een persoon vertellen en dat is de dealer dus neem contact op..
Wij pas ook. Nw gekcht geen greenline!, deze die weggaat drie jr maar geen kleppen probleem.
Totaal gen problemen afkloppen,maar bij bestellen van de auto had ik het erover en pon schijnt wel coulanter geworden te zijn,dus...

Je zou zsm even langs meten gaan,....

Meestal beslist dealer niet maar pon mobiel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wiegeltje schreef:Ook wij hebben sinds september 2010 een Skoda Fabia Greenline. Deze heeft ong. 25.000 km op de teller staan. Wij zijn na het eerste en het tweede jaar voor de beurt naar de dealer geweest maar vorig jaar hebben wij dit bij een Bovag garage in de buurt laten doen met tevens de APK. Dit omdat de dealer verder weg zit en ik hen niet klantvriendelijk vind. Nu brandt ook het lampje voor controlesysteem voor uitlaatgassen. Hiermee naar de dealer geweest en kregen de mededeling dat de EGR klep vervangen moet worden. Kosten ong. 1000 euro. Wij komen niet in aanmerking voor een coulance regeling omdat wij de laatste beurt niet bij een Skoda dealer hebben laten uitvoeren. Dit is belachelijk omdat degene die wel naar een Skoda dealer zijn gegaan ook deze problemen hebben. Je kan dus niet stellen dat als wij wel naar een Skoda dealer waren geweest wij deze problemen niet hadden gehad. Van deskundige hebben wij vernomen dat er bij onderhoud niets aan een dergelijke klep wordt gedaan. Op internet komt deze klacht heel veel voor en Skoda zou hier iets mee moeten doen. Helaas, zou u nog een
Skoda willen kopen ? Wij zijn momenteel niet meer geinteresseerd

Het is algemeen bekent als je alles laat doen bij skoda dealer beurt etc,dan behoud je de mobiliteidsservice.
Ik weet dat ze liever hebben dat alles daar nagekeken wordt ,zei lezen dat ding helemaal'ut bij elke beurt..
Welke skoda dealer je ook gaat,als het maar skoda is..

En ja hoor zaterdag krijg / koop ik mijn zesde en al die jaren 1 probleem gehad en keurignopgelost.
Wel worden de beuten netjes daar gedaan...

Ik kan niet wachten tot zaterdag :D


Waaro dan apk bij andere garage 10 euro goedkoper??
Bel eens zelf met ponmobile kijkenwat die zeggen of andere skoda dealer.."

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Skoda Fabia II EGR-klep vervangen bij 42.000km

Ongelezen bericht door peteroo »

Koop toch een goede tweedehands auto. Goed, de mensen die hier schrijven hebben blijkbaar geld als water, maar waarom nieuw kopen, zo'n berg afschrijving en dan nog problemen met Pon en de dealer ook?

Gesloten