LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte auto gekocht

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dropjeslover
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mar 2007 23:59

Slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door dropjeslover »

hallo,

ik heb een tijd geleden (zo'n 5 maanden terug) een auto gekocht. ik ben maar een student, dus mijn max budge was zo'n 1500 euro, uiteindelijk vond ik een leuke voor 1300 euro.
goed ik heb dus een testrit gemaakt, de auto reed erg goed vond ik. verder waren er wel wat vreemde krassen op de (standaard) achterklepspoiler. ook was de auto 2 weken daarvoor APK gekeurd door (de buurman) garage, waarbij geconstateerd was dat er wat roest in de achterste wielkassen zat en een band wat kaal was (2,5>x>1,6). ook heb ik verder door gevraagd of er nog wat mis mee was (km-standen, andere grote reparaties), maar mij werd verteld dat die auto nog wel 3 jaar mee kon in principe.
dus ik ben overgegaan tot aanschaf, mede wegens de zeer recente apk keuring. de roest had ik gezien in de wielkast (hij trok de bekleding ff opzij) en ik dacht dat het niet zo erg was (deed zelf een lascursusje).

mijn verwachting was dat er voor zo'n 200 tot max 400 euro aan reparaties bij zou komen, wat me redelijk onvermijdbaar leek bij een oudere auto.
het betreft een nissan 100 nx uit 1991, met 160dkm op de klok, de verkoper is autocentrum2000 uit weert, wel een erkend handelaar, geen bovag.

maar toen:
de wielkassen waren veeeeeeel erger doorgeroest dan gezien (ff in geprikt, net peperkoek)
lekke schokdempers
lekke uitlaat
rotor, verdelerkap, bougiekabels bougies, olie (het verwachte standaard onderhoud)
gasveren achterklep (redelijk verwacht)
set nieuwe banden (bleek t nog goede wiel de reserveband te zijn..)

totale reparatiekosten tot hier zijn ongeveer 1300 euro, waaronder de schokdempers een goede verlagingsset werden (dempers+veren)

maar nu: