LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spontaan gebroken veer bij Ford

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ronaldje
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ronaldje »

Ja dat zie je inderdaad zo vaak, dat ze een drempel opknallen.
stom, want alles krijgt dan op z'n donder .

Maar er zijn gewoon veel mensen die snappen dat niet, die knallen
ook zo een stoep op om even vooruit in een vakje te parkeren.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik zelf rijd in een Suzuki uit 1999. Er staat nu ruim 250.000 km op de teller. Ik heb slechts 1 keer langs de snelweg met pech gestaan. Reden een gescheurde cilinderkop vanwege een koelvloeistoflekkage vanuit de radiateur. Wat voor een auto je ook hebt, dit kan iedereen overkomen. Voor de rest heb ik totaal niets aan mijn auto gehad. Dit in tegenstelling tot Mercedes, BMW, Ford etc die ik meerdere malen langs de weg met pech ziet staan. Ik heb liever een ster in mijn voorruit dan op mijn grill en wat betreft de BMW: Niet voor niets: Bij Mercedes Weggegooid. Voor wat betreft Ford.... Euh ja laat maar gaan. Ik heb er ooit 1 gehad van mijn werkgever.. Ik had alleen maar problemen ermee en dan val ik toch onder de catergorie rustige rijder en rijd ik ruim 2500 km per maand alleen in mijn eigen auto. Pak ik de voertuigen erbij van mijn werkgever dan kun je deze stand erook wel ruim bij optellen en spreek ik over ruim 5000 km per maand.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wat een tering forum is dit langzaam aan het worden zeg... Kunnnen die sitebeheerders hun eigen site niet eens gewoon goed laten werken. Iedere keer ondervind ik problemen met deze site. Dan weer een bericht Sessie verlopen en nu als ik mij heb ingelogd dan krijg ik na het willen plaatsen van een bericht de melding dat ik mij opnieuw moet inloggen en ben ik uitgelogd.

TROSRADAR IN PLAATS DAT JULLIE UIT JULLIE NEUS AAN HET VRETEN ZIJN. ZORG ER EENS VOOR DAT DIT FORUM GEWOON GOED WERKT EN ALS JE NIET WEET HOE IETS WERKT... BLIJF ER DAN VANAF.

NEE MIJN PC IS IN ORDE. DAAR IS ALLANG NAAR GEKEKEN.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ulbe »

Deze ellende heb ik ook meegemaakt hier op het forum, :(

Ik ga er van uit dat dit nu weer gerepareerd is, het probleem is nu voor mij uit de wereld, :P

Zelf heb ik 20 jaar Ford gereden, en ik moet zeggen dat het echte sleutelwagens zijn, :?

Iedere APK maar weer afwachten of er weer eens wat stuk is bij de toen des tijds 4 jaar(!) oude wagen, en ja hoor!, de remschijven waren verroest!, zodat de remblokken wegsleten door de scherpe roest!, dus ik kon weer aan het sleutelen, en nieuwe schijven en blokken monteren,

Dan was er weer een nieuwe uitlaat aan de beurt, deze ging altijd na 3 jaar kapot, en moest dan over de gehele lengte vervangen worden, dit was normaal bij deze Ford, na 6 jaar waren de remklauwen versleten, evenals de remschijven, remblokken, achter remschoenen, en ook deze remcilinders zaten er aan te komen, want er was al wat remvloeistof lekkage in de remtrommel zichtbaar, :(

Naderhand gezien heeft die wagen me aardig wat centen gekost, ook al de vele nieuwe banden die de wagen vrat, door een briek onderstel, de banden sleten altijd scheef af, zelfs na een uitlijnbeurt stonden de wielen al weer snel scheef, en dit bij een nette rijstijl, zonder botsingen met stoepranden e.d.,

Nu rijdt ik een Toyota, en ja, dan merk je pas wat kwaliteit is, oké het is een kaal grijs ding, maar technisch is het een heel andere wagen dan de Ford die nogal gevoelig is voor roest,

De Toyota is nu 6 jaar oud, en er is nooit wat in versleuteld! :shock:

De eerste uitlaat hangt er nog onder, remzadels en schijven en rem blokken zijn nog van de eerste montage, evenals de banden die er nu aan zitten te komen, en deze slijten bij deze wagen keurig recht af,

Technisch zat er natuurlijk wel een kwaliteitsverschil tussen Ford en Toyota,

De Toyota is dan tot andere merken een dure wagen, kwalitatief echter zie dit geld weer terug aan het ontbreken van reparaties aan de wagen, en dat is ook erg prettig, je kan je tijd en geld beter besteden dan aan reparaties en uren aan de auto sleutelen, ( tenzij het een hobby is natuurlijk! :wink: )

Voor mij dus geen Ford meer, ik weet nu wel beter,

Het grootste probleem van Ford is..., Roest!, en daar heeft de Toyota veel minder last mee,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Volvo745Driver
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2009 14:41

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Volvo745Driver »

@ Ulbe...

wat roest betreft.... misschien dat de nieuwere toyota's hier geen last van hebben. maar mijn oude celica was toch wel degelijk aan het rotten.
voornamelijk voorste zijschermen, achterste wielkastranden. en... achter de bumpers.

motorisch wat het een klasse wagen. ook wat betreft remmen.

nu merk ik en leest men ook vaak op de duitse autokrant ( autobild ) dat ook vaak de stuur na een poosje eruit ziet alsof hij 5 ton meegegaan is.

misschien is een toyota qwua roestvoorziening beter op geworden. maar ook toyota is toyota niet meer.

zie bijvoorbeeld van de aygo. deurrubbers en dergelijke die snel verslijten. en ook wiellagers die sneller kapot gaan als bij toyota ooit bekend was.

elke ''nieuwe'' merk doet kwaliteit leveren. tot het een poosje op de markt is. iedereen spreekt over dat éne merk. en ook dan is het gebeurd met kwaliteit.

Ronaldje
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ronaldje »

Het is bekend dat de Aygo geen goede deurrubbers heeft/had
dit is ook door de importeur toegegeven en worden gratis vervangen.

Dit is inderdaad een steekje die Toyota heeft laten vallen, maar wel
goed maakt met gratis vervanging.

Dit weegt totaal niet op tegen alle kwalen die Ford heeft, en waar de
eigenaar met een kluitje in het riet worden gestuurd.
En steeds maar weer moeten betalen
Maar ik vind Toyota nog steeds superkwaliteit, en blijf het rijden.

Doe eens wat aan die veiligheidscode, iedere keer wordt de code
gewijgerd. moet steeds opnieuw intypen.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door een »

Misschien moet je gewoon een aprte topic openen over die superieure kwaliteit van Toyota. Of een lekker afkraak-topic over Ford. En hou deze topic bij de basis: veren enzo.

Misschien weigert daarom je code wel steeds :-)

Ronaldje
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ronaldje »

Ik hou het toch bij Ford, maar omdat ze zo slecht zijn kom
je automatisch bij de tegenpool die juist supergoed is.
Ik heb liever een code die weigert dan een Ford die weigert.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door een »

Je hebt wel humor :?

Ronaldje
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ronaldje »

dank je, maar is niet kwaad bedoelt hoor.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen.

Welke auto u ook koopt, een veer is altijd onderhevig aan slijtage en niet heeft het eeuwige leven. Een gebroken veer kan bij elke auto die u koopt spontaan optreden. Het is dus niets bijzonders en zeker geen argument een auto op de beoordelen. Zeker de huidige drempels doen aan de veren geen goed.

Ronaldje
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ronaldje »

Vorige week was er een programma op tv (ik weet even niet meer welke)
dat ging over de Citroen C3, waarvan heel veel klachten waren over
gebroken veren.

Ze hebben toen een gebroken veer onder de microscoop gelegd en bleek
dus om metaalmoeheid oftewel slecht materiaal gebruikt, aldus die man.
Dus wat u nu zegt Troubleshooter klopt niet, het kan best zijn dat bij
Ford ook minder materiaal is gebruikt.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Veren breken nu eenmaal sneller met al die drempels, ik wil niet zeggen dagelijkse kost maar het komt veelvuldig voor even als defecte fuseekogels en hoezen alsook schokdempers. Natuurlijk sluit ik metaalmoeheid niet uit laat dat vanzelf sprekend zijn maar het is niet aan de orde van de dag. Wanneer een fabrikant een auto op de markt brengt kan het voor komen dat het hardingsproces niet zorgvuldig genoeg is uitgevoerd. Wat je dan krijgt is dat de partij massaal op het zelfde ogenblik de zelfde klacht ondergaat.

Ronaldje
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ronaldje »

Het is jammer dat ik niet meer weet waar ik het nu heb gezien.
Maar het ging om grote aantallen, maar het erge was eigenlijk dat
de importeur ervan wist maar geen actie ondernam.

Dus met andere woorden, de mensen toch een risico laat lopen.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door troubleshooter »

De importeur kan alleen iets ondernemen waar het gaat om nieuwe auto's welke nog in productie zijn.
Mensen lopen altijd een risico in voertuigen. Wanneer de distributieriem bij een snelheid van 120 Km/uur breekt mag je van geluk spreken dat het goed afloopt en dat komt toch vaak voor.

Volvo745Driver
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2009 14:41

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Volvo745Driver »

@ Troubleshooter

ik kan je precies vertellen toen bij mijn auto van mijn vader ( ford mondeo MK3 2002 model) ( is toevallig een ford )
ik mocht mijn vader zijn auto meenemen omdat mijn eigen auto in de garage was ( koppelingsplaten vernieuwen). dus ik reed ermee naar school.
onderweg bij een inhaalmaneuvré met ca 130 a 140 km/h brak dus de ditributieriem.
de motor draaide volledig in elkaar, en het ergste was. versnellingsbak ook. dat resulteerde dat de voorwielen gingen blokkeren en de auto oncontrolleerbaar werd. waarna ik met aardig wat snelheid in de vangrails belande. resultaat van dit was weekje ziekenhuis en mijn vader zijn auto die totalos was.....eerst kreeg ik op mijn sodemieter van hem omdat hij dacht dat ik ermee aan het ''racen'' was. :lol:
tot hij de oorzaak hoorde van ford zelf....
dat een ditributieriem breekt...ondanks 70 dkm....het kan gebeuren. men zegt bij een auto die een distributieriem heeft om minimaal bij 90.000 kilometer te vervangen. en maximaal bij 110.000 kilometer.
maar nu komt het. als een auto veel start stop verkeer meemaakt zoals stoplichten ( wachtijd ) en file's. dan draait de motor toch en werkt die distributieriem ook nog steeds om alles aan te sturen.
voordat mijn vader met deze auto in de stad ging wonen reed hij veel snelweg kilometers. en heeft 2x de distriebutieriem moeten vervangen met 120.000 kilometer erop. onderzoek van ford wees erop dat de distributieriem net zo veel slijtage had in stad/file verkeer als een auto die 120.000 of de meeste daarvan door kan rijden.

en wat betreft de gebroken veer. een auto die 8 jaar lang. dag in, dag uit, op en neer gaat over de drempels ( sommigen ook veels te snel ) dan krijgt men zowiezo metaalmoeheid.
een veer die bij productie al niet de sterkste is geworden is dan sneller het gebroken door die drempels als auto's in landen die drempels gezien hebben.

even als voorbeeld. de renault twingo....bekend?
in duitsland braken de veren pas bij 160.000 kilometer of meer... terwijl in nederland de veren al braken bij 40.000 kilometer of meer.

dit is allemaal terug te lezen op www.autobild.de

en dan nog iets. als er iemand verantwoordelijk is voor gebroken veren. gedeukte carters. kapotte/ te veel speling op fussee kogels. en andere defecten om en rond het wiel. dan is dat wel de overheid met hun begeerde drempels...... :wink:
dus spreek de overheid aan. niet de fabrikant :wink:

Ronaldje
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ronaldje »

link naar filmpje, begint ongeveer op de helft over de C3

http://player.omroep.nl/?aflID=9058660& ... vopjepc.nl

gebrokenveer
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2009 23:20

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door gebrokenveer »

Even nog dit, het ging over een Ford Fiesta met gebroken voorveer, van 3 jaar en 7 maanden nog geen 16.000 op de teller. Nieuw gekocht bij de dealer.Hij is nu gerepareerd, bij de dealer. Moest gewoon het hele bedrag betalen, was geen coulanceregeling mogelijk. Wat een service zeg.

Ronaldje
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Ronaldje »

Zeer slechte service, ik kan niet anders zeggen.

Haigreen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2009 19:22

Re: spontaan gebroken veer bij Ford

Ongelezen bericht door Haigreen »

Ook mijn Mondeo, bij 113000 km, 5,5 jaar oud. Auto stond in de (huis)garage, spontaan afgebroken. Gevolg ook nog een lekke band. Altijd Ford dealer onderhouden, vind ik toch vrij snel, ondanks dat enkelen menen dat dat "altijd kan gebeuren".

Gesloten