Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door juliomariner »

Blijft gewoon dat het eigenlijk idioot dat je meer dan een ton betaald voor een kwalitatief beroerd slechte auto. Ik vind dat dit gewoon niet goed te praten is met opbouw of dat je deze auto moet komen om de innovatie, schiet toch op, zo moeilijk kan het niet zijn om de lak, pasvorm van carroseriedelen etc. op te lossen.

Ik moet altijd weer lachen als ik zo'n ramp op wielen onderweg tegenkom.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wat Tesla heeft geflikt is ontzettend knap. En dan bedoel ik niet de 0-100 sprinttijden.

Maar vooral: ze hebben de elektrische auto van een saai geitenwollensokken apparaat omgetoverd tot een gewilde gadget. Een iets te gehypte gadget met beroerde prijs/kwaliteit verhouding. Dat dan weer wel. Maar dankzij Tesla is het imago van de elektrische auto sterk veranderd en daarmee heeft de ontwikkeling bij andere merken een vlucht gekregen.

De aftersales van Tesla zelf is wel beroerd en daarbij komt nog eens het probleem dat je ook niet even bij de regionale showroomvestiging binnen kunt wandelen om je problemen met het product van het merk wat ze in de showroom verkopen te bespreken met iemand die mogelijk daadwerkelijk wat voor je kan betekenen.
Als dat niet gaat veranderen, vrees ik dat Tesla als autofabrikant geen lange toekomst heeft. Maar mogelijk maakt Tesla zichzelf wel succesvol als toeleverancier en producent van accupakketten en aandrijflijnen. Want daar zijn ze absoluut wel goed in. Jammer dat het totaalpakket op verschillende punten flink tekort schiet, dat zullen ze steeds meer merken naarmate er meer elektrische concurrentie komt.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik heb mijn originele 2014 Model S, en een nieuwe Model 3, beide een stuk goedkoper in onderhoud en behoorlijk probleemloos vergeleken met auto’s van duitse merken die ik hiervoor had. Perfect, natuurlijk niet, maar sinds 2014 heb ik aan mijn Model S aan onderhoud en onvoorziene kosten een kleine 15.000 euro minder uitgegeven dan aan een BMW 535d die ik daarvoor had. En van mijn Audi A6 wordt ik nog weleens gillend wakker.
De Model 3 (in bezit sinds december 2020) heeft twee weken terug voor 146 euro zijn eerste beurt gehad, aan huis, en is verder absoluut probleemloos. Afwerking van de S is goed, maar zeker niet op niveau Toyota. De 3 is netjes, al zit er echt wel ergens een sierlijstje niet 100% recht.
De verhalen dat EV’s meer vervuilen dat ICE auto’s zijn aanwijsbare nonsens, zeker als je over een periode van meer dan 5 jaar kijkt.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jan 2022 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Schuttingstaal weggehaald

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u daar schuttingtaal voor nodig?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb inderdaad geen Tesla, maar ook ik ken de verhalen van de gebreken van Tesla. Een trendsetter, maar allesbehalve de perfecte auto, eerder een auto met heel veel kinderziektes (niet gek, dat krijg je met dingen die een andere weg in gaan). Dat doet verder niets af aan de auto, want een auto is zo goed als wat de gebruiker er van vindt. Zo kan een Fiat Multipla voor sommige mensen ook gewoon een geweldige auto zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arizonakid schreef:
23 jan 2022 22:20
Maar ik ben eigenlijk een idioot, want domme mensen zonder argumenten moet je helemaal niet mee in discussie. Bij deze dus, doei.
Misschien dan tóch de volgende keer maar alle wél gegeven argumenten lezen en daar inhoudelijk op reageren. Wordt je bijdrage een stuk sterker van dan nu het geval is. Zelf kom je ook niet verder dan anekdotisch "bewijs".

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Nijogeth schreef:
24 jan 2022 00:26
. Zo kan een Fiat Multipla voor sommige mensen ook gewoon een geweldige auto zijn.
Ik denk dat een Multipla een geweldige en super praktische auto was. Het probleem was dat hij verschrikkelijk lelijk was. Beetje zoals de model 3, met zn oer lelijke platgedrukte verfrommelde kever voorkant.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door kuklos »

Kokka1 schreef:
24 jan 2022 10:41
Nijogeth schreef:
24 jan 2022 00:26
. Zo kan een Fiat Multipla voor sommige mensen ook gewoon een geweldige auto zijn.
Ik denk dat een Multipla een geweldige en super praktische auto was. Het probleem was dat hij verschrikkelijk lelijk was. Beetje zoals de model 3, met zn oer lelijke platgedrukte verfrommelde kever voorkant.
Uhm, die twee kan je niet in 1 adem noemen qua lelijkheid. De Multipla is echt een klasse apart.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door Kokka1 »

@kuklos, je kan ze heel goed in 1 adem noemen, sterker nog dat heb ik al gedaan. Dat geeft aan hoe lelijk ik die model 3 vind. De S vind ik wel mooi, de X ga ik meer waarderen

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is maar een vervoermiddel.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Technische mankementen bij Tesla, klachtenafhandeling schiet tekort

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch elke weer opvallend. Je raakt een gevoelige snaar als je een mening over iemands heilige koe hebt. Ook als degene eigenlijk wel weet dat hij gewoon een slecht product heeft aangeschaft.

Gesloten