LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tellerstand status nu bij RDW

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door Quark »

Zie net dat je op http://www.rdw.nl nu ook kan zien of de tellerstand logisch is.

Handig :D
Laatst gewijzigd door Quark op 19 nov 2015 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door hawkwind »

Quark schreef:Zie net dat je op http://www.rdw.nl nu ook kan zien of de tellerstand logisch is.

Handig :D
Heel fijn , bedankt voor de info!

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Vermeld dat het niet gratis is! :wink:

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door hawkwind »

stefanhouterman schreef:Vermeld dat het niet gratis is! :wink:
Jawel man!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door Quark »

Helemaal gratis :D
Kijk zelf maar

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door Quark »

snuffel1 schreef:
Quark schreef:Helemaal gratis :D
Kijk zelf maar
Niet helemaal waar enkel als u van de verkoper een tellerstand rapport heeft gekregen is het opvragen gratis. Wilt op eigen initiatief de tellerstand historie controleren betaald u 4,95 euro. Toch is het wel de moeite waard want natrekken bij de NAP kost ook geld en geeft enkel maar logisch of onlogisch aan.
Ga eens naar http://www.rdw.nl vul een kenteken in dan kan je naar tellerstand deze geeft aan logisch of onlogisch of i.v.m import niet te melden.
Dit is nieuwe service van de RDW.

Ik heb meerdere kentekens geprobeerd, ik krijg steeds de informatie kosteloos.

Maar mocht een handelaar de kilometerstand voor een beurt terugdraaien, geeft hij eerst nog logisch aan maar na de volgende beurt niet meer.
Tsja ?

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door riddert »

Gratis en voor niks, ook vanaf hier.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Geweldig.....logisch!

Dat wil toch nog niet zeggen, dat de kilometerstand ook juist is.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door Quark »

stefanhouterman schreef:Geweldig.....logisch!

Dat wil toch nog niet zeggen, dat de kilometerstand ook juist is.

Nee net als ik al eerder aangaf, dan kan er nog mee worden geknoeid. Maar het geeft je wel een eerste mogelijkheid tot een controle, geeft hij al voor de koop onlogisch aan kan je er wel wat mee.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.

Eigenaar rijd 60 000 km tot de volgende APK en laat voor de keuring de kilometerstand om 40 000 km terug draaien. :shock:
Dan is en blijft het logisch, maar niet juist!

Als het RDW iets wil doen voor de autobezitters, dan geef de volledige km stand en niet zo´n wassen neus.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door tijger1 »

En dan geeft de RDW de laatste stand op de APK en hij rijdt 60.000 km en laat hem voor de APK 40.000 terugdraaien. Weet u nog niets.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:En dan geeft de RDW de laatste stand op de APK en hij rijdt 60.000 km en laat hem voor de APK 40.000 terugdraaien. Weet u nog niets.
Deze zin begrijp ik ff niet.
Dat is toch wat ik geschreven heb. :shock:

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door tijger1 »

stefanhouterman schreef:
tijger1 schreef:En dan geeft de RDW de laatste stand op de APK en hij rijdt 60.000 km en laat hem voor de APK 40.000 terugdraaien. Weet u nog niets.
Deze zin begrijp ik ff niet.
Dat is toch wat ik geschreven heb. :shock:

Maar u wilt de volledige stand weten van de laatste APK, maar daar schiet u toch niets mee op, als de huidige stand hoger is? Dan is de stand logisch.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:
stefanhouterman schreef:
tijger1 schreef:En dan geeft de RDW de laatste stand op de APK en hij rijdt 60.000 km en laat hem voor de APK 40.000 terugdraaien. Weet u nog niets.
Deze zin begrijp ik ff niet.
Dat is toch wat ik geschreven heb. :shock:

Maar u wilt de volledige stand weten van de laatste APK, maar daar schiet u toch niets mee op, als de huidige stand hoger is? Dan is de stand logisch.
tijger1 schreef:Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.

Welke goede indicatie?

Zoals is zeg, logisch betekend alleen, dat de km stand hoger is, dan bij de laatste APK was.
Dus voor mij heeft het geen meerwaarde.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door Quark »

stefanhouterman schreef:
tijger1 schreef:Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.

Eigenaar rijd 60 000 km tot de volgende APK en laat voor de keuring de kilometerstand om 40 000 km terug draaien. :shock:
Dan is en blijft het logisch, maar niet juist!

Als het RDW iets wil doen voor de autobezitters, dan geef de volledige km stand en niet zo´n wassen neus.
Stefan, wat jij schrijft gebeurt, ik heb dit bij een collega gezien. Hij kocht een auto en liet altijd net voor een keuring de tellerstand terug draaien. Maar dit is nooit en te nimmer te controleren ook niet als de RDW de meterstanden laat zien , want dan blijft het logisch

Het enige wat men hier aan kan doen is auto's onverwachts steekproefgewijs oproepen voor een tellerstand controle.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door jonis »

Quark schreef:
stefanhouterman schreef:
tijger1 schreef:Maar zeker voor een oude auto is logisch of niet logisch, toch een goede indicatie, want elk jaar moet die auto APK gekeurd worden.

Eigenaar rijd 60 000 km tot de volgende APK en laat voor de keuring de kilometerstand om 40 000 km terug draaien. :shock:
Dan is en blijft het logisch, maar niet juist!

Als het RDW iets wil doen voor de autobezitters, dan geef de volledige km stand en niet zo´n wassen neus.
Stefan, wat jij schrijft gebeurt, ik heb dit bij een collega gezien. Hij kocht een auto en liet altijd net voor een keuring de tellerstand terug draaien. Maar dit is nooit en te nimmer te controleren ook niet als de RDW de meterstanden laat zien , want dan blijft het logisch

Het enige wat men hier aan kan doen is auto's onverwachts steekproefgewijs oproepen voor een tellerstand controle.

Als mensen dit structureel doen over een verloop van een aantal jaren zie je dit echter wel terug in overmatige gebruikersporen want dan heb je inmiddels ook wel een ton of meer teruggedraaid......en dat staat dan wel minder op de teller maar slijtageplekken, steenslag etc. ga je daarmee niet voorkomen......en hoe ga je onderhoud verklaren; dwz rekeningen van remblokken al na bijv 20.000KM ipv 60.000KM..... :roll:

Ja het is nog altijd niet waterdicht maar met een beetje gezond verstand en iets verder kijken als de neus lang is bij een aankoop......

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

jonis schreef:
Als mensen dit structureel doen over een verloop van een aantal jaren zie je dit echter wel terug in overmatige gebruikersporen want dan heb je inmiddels ook wel een ton of meer teruggedraaid......en dat staat dan wel minder op de teller maar slijtageplekken, steenslag etc. ga je daarmee niet voorkomen......en hoe ga je onderhoud verklaren; dwz rekeningen van remblokken al na bijv 20.000KM ipv 60.000KM..... :roll:

Ja het is nog altijd niet waterdicht maar met een beetje gezond verstand en iets verder kijken als de neus lang is bij een aankoop......

Daar heb je niets aan, want als je inlogt bij het RDW zie je niet, hoe de auto er uit ziet, want hier gaat het om de tellerstand. :wink:

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door Quark »

Maar het is natuurlijk wel zo, je ziet een mooie auto op internet, je logt in bij de RDW met het kenteken, je ziet dat hij tig eigenaren heeft gehad en de kilometerstand is onlogisch, dat je thuis kan blijven.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door jonis »

stefanhouterman schreef:
jonis schreef:
Als mensen dit structureel doen over een verloop van een aantal jaren zie je dit echter wel terug in overmatige gebruikersporen want dan heb je inmiddels ook wel een ton of meer teruggedraaid......en dat staat dan wel minder op de teller maar slijtageplekken, steenslag etc. ga je daarmee niet voorkomen......en hoe ga je onderhoud verklaren; dwz rekeningen van remblokken al na bijv 20.000KM ipv 60.000KM..... :roll:

Ja het is nog altijd niet waterdicht maar met een beetje gezond verstand en iets verder kijken als de neus lang is bij een aankoop......

Daar heb je niets aan, want als je inlogt bij het RDW zie je niet, hoe de auto er uit ziet, want hier gaat het om de tellerstand. :wink:

Jij komt aanzetten met dat iemand de teller voor de de apk 40.000 terugdraait.....en dan wil ik wel eens weten hoe je dan het onderhoud gaat verklaren.....en bij de RDW zie je wel meer niet, vind ik geen issue maar het is wel een hulpmiddel. Maar bij aankoop blijft het nog altijd opletten.

Maar dan nog, jij zegt:
Als het RDW iets wil doen voor de autobezitters, dan geef de volledige km stand en niet zo´n wassen neus.

En dan kun je nog voor de beurt / apk een teller terugdraaien; logisch of volledige KMstand maakt dan ook geen verschil.

Gesloten