LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door olaf79 »

sylvesterb schreef:
Kambiez schreef: In eerste instantie constateerden wij de eerste vijf punten op de locatie zelf. Later dat wij naar huis reden vielen ons de rest van de bovenstaande punten op. Wij hebben dit ook kenbaar gemaakt aan Tesla.
Aangezien wij in veronderstelling waren dat wij de auto terug mochten brengen, hebben wij de papieren getekend en de auto meegenomen. Een dag later hebben wij direct met Tesla via email gecommuniceerd dat wij de auto terug willen brengen omdat er zoveel zaken er niet aan kloppen.
U accepteert de auto, met de gebreke, en daarna heeft u de veronderstelling dat u de auto terug kunt brengen, waarop had u deze veronderstelling gebaseerd want Tesla deelt deze mening duidelijk niet en wilt de zaken herstellen. Bij een auto heeft u geen recht op 14 dagen niet goed geld terug garantie. Als u de auto had geweigerd had u een nieuwe gekregen, met de daarbij behorende wachttijd. Los dat ik de reactie van de Lease maatschappij mis in uw verhaal.
Dit klopt niet. TS schrijft dat er meer gebreken aan het licht kwamen tijdens het naar huis rijden. Bij een auto van deze prijs en dit caliber kan ik me voorstellen dat je flink teleurgesteld bent als er zoveel gebreken aan zitten bij oplevering. Uiteraard dient de leverancier dit op te lossen, maar ik zie niet dat de gebreken van dien aard zijn dat ze het rechtvaardigen om een nieuwe Tesla te eisen.
Dan is er nog de onbeantwoorde vraag: hoe lease je. Je bent sowieso geen consument maar een zakelijke klant.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door chrisd1 »

olaf79 schreef:...maar ik zie niet dat de gebreken van dien aard zijn dat ze het rechtvaardigen om een nieuwe Tesla te eisen.
Lijkt me ook; zouden dan zijn opgelost als afleveringskosten??

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kambiez schreef:
NeoDutchio schreef: Helaas niet het antwoord wat u wilt horen, maar de eigenaar van de auto moet de verkoper de gelegenheid geven om de problemen op te lossen. Een nieuwe eisen kan enkel als reparatie niet in verhouding staat tot de nieuwprijs. En dat is hier niet het geval.
Het probleem hier is dat ik nu meer dan een maand op de auto moet wachten tot deze hersteld is. Aangezien dat dit een zakelijke auto betreft en direct dient in gezet te worden, loop ik als ondernemer omzet mis. Er was reeds, afspraken gemaakt met verschillende instanties waar de auto klaar wordt gemaakt voor Taxi. Dit is op zich een heel traject. Wie is dan verantwoordelijk voor de opgelopen schade? Ik krijg niet een auto wat fatsoenlijk is geleverd en ik loop als ondernemer omzet mis. Binnenkort zal ik ook de maandelijkse bedrag van leasemaatschappij moeten betalen. Terwijl ik de auto niet eens heb kunnen gebruiken. Kan Ik Tesla hiervoor aanspraak stellen?
U bent een ondernemer, daar valt dus geen zinnig woord op te zeggen hier op het consumentenforum. U kunt het beste uw probleem voorleggen op www.higherlevel.nl. Dat is een forum voor ondernemers. Consumentenrecht telt namelijk niet voor u.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:U bent een ondernemer, daar valt dus geen zinnig woord op te zeggen hier op het consumentenforum.
Forum is niet exclusief voor consumenten, er is voor ZZPers zelfs een aparte categorie:
viewforum.php?f=145

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
NeoDutchio schreef:U bent een ondernemer, daar valt dus geen zinnig woord op te zeggen hier op het consumentenforum.
Forum is niet exclusief voor consumenten, er is voor ZZPers zelfs een aparte categorie:
viewforum.php?f=145
Maar de leasemaatschappij (= eigenaar van de auto) is geen een consument/ZZPer. TS moet helemaal niet met Tesla gaan praten maar met z'n leasemaatschappij. Hij moet gewoon tijdelijk een andere auto krijgen van de leasemaatschappij totdat de leasemaatschappij en Tesla het hebben opgelost. Maar om 1 of andere reden gaat/wil TS dit maar niet doen.

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

yan schreef:Wat Lease je nu daardwerkelijk (volgens het contract) een nieuwe tesla, vers uit de fabriek? of wellicht een gebruikte?
Dan kan je verwachten dat er wat deukjes en krassen op zitten

Is het echt een nieuwe, dan moet het natuurlijk een onbeschadigde nieuwe zijn: u hoeft dus niet akkoord te gaan met dit exemplaar en u kunt een nieuwe eissen of de koop/lease ontbinden.
Als men het heeft over een 'gloednieuwe opgeleverde auto' dan gaat het duidelijk NIET over een 'gebruikte auto'! Het betreft hier een nieuwe auto met schade veroorzaakt in de fabriek of elders en daar hoef je inderdaad niet mee akkoord te gaan!

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door Franskia »

Als ik een auto koop doe ik zaken met de verkoper. Als ik een auto lease, doe ik zaken met de lease maatschappij. Het ligt dan aan het contract wat ik heb afgesloten hoe te handelen. Als hij bij de aflevering niet tevreden was, had hij de auto moeten weigeren en contact op moeten neen met de lease maatschappij, want deze "kopen" de auto. Hij is de gebruiker en afhankelijk van de lease maatschappij. Aangezien hij de auto zakelijk wil gebruiken levert reparatie e.d. ongemak en omzetverlies op, maar dat heeft hij vooral aan zichzelf te wijten. Ik ken de inhoud van het lease contract niet maar ik denk dat hij tevreden moet zijn met de auto die hem geleverd is. Klachten over de auto horen thuis bij de lease maatschappij en niet bij Tesla, want daar heeft hij geen zaken mee gedaan, of er moet iets geregeld zijn met de lease maatschappij hierover.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Franskia schreef:Als ik een auto koop doe ik zaken met de verkoper. Als ik een auto lease, doe ik zaken met de lease maatschappij. Het ligt dan aan het contract wat ik heb afgesloten hoe te handelen. Als hij bij de aflevering niet tevreden was, had hij de auto moeten weigeren en contact op moeten neen met de lease maatschappij, want deze "kopen" de auto. Hij is de gebruiker en afhankelijk van de lease maatschappij. Aangezien hij de auto zakelijk wil gebruiken levert reparatie e.d. ongemak en omzetverlies op, maar dat heeft hij vooral aan zichzelf te wijten. Ik ken de inhoud van het lease contract niet maar ik denk dat hij tevreden moet zijn met de auto die hem geleverd is. Klachten over de auto horen thuis bij de lease maatschappij en niet bij Tesla, want daar heeft hij geen zaken mee gedaan, of er moet iets geregeld zijn met de lease maatschappij hierover.
Het ligt er helemaal aan wat voor lease contract er is. En daar komt helaas geen antwoord op. Is het een operationele of financial lease. Daar zit nogal een verschil is. Bij de een is de leasemaatschappij eigenaar, bij de ander de bestuurder.

Goudvanoud
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2012 11:56

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door Goudvanoud »

Dit is wel een reactie op een oud bericht maar bij Tesla snappen ze het nog steeds niet of willen ze het niet begrijpen.

Als je een auto koopt bij Tesla doe je dat online. Hierdoor zijn ze verplicht om binnen 7 dagen en minder dan 1500km de auto terug te nemen.

Maar je moet het niet eens zo ver laten komen!

Ga je naar Tilburg dan proberen ze je werkelijk die auto er binnen 10 minuten doorheen te drukken.

Neem je tijd en bekijk de hele auto goed na. Kijk vooral goed naar de lak en als je het niet goed kan zien laat de auto buiten zetten of neem een goeie halogeen lamp mee.

Kijk tussen de deuren en voorspatbord of er überhaupt wel verf zit.
Kijk in de wielkasten en in de kofferbak.
Ook aan de bovenkant van de kofferbak en binnenzijde voorklep.

Zie je primer en je bent gewend dat je Mercedes of nl wel overal strak in de
Lak zaten laat hem dan staan en vraag om een andere. Je kan hem wel meenemen maar dan heb je alweer een handtekening gezet.

Accepteer de auto alleen als deze 100% goed is. Tesla is niet zoals je huidige auto dealer maar service afspraken kunnen 2 tot 3 weken duren.

Kijk eens op Facebook of twitter onder #teslapaintissues

Mijn auto is bijvoorbeeld aan de onderzijde niet goed gespoten. Lasnaden liggen gewoon open zonder beschermlaag.

Wees voorbereid !!!! En laat je niet afschepen met een half gespoten auto.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door Jark »

Neem toch gewoon een Fiat Grande Punto dan kom je ook nog eens ergens :roll:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of een Kia Rio met zeven jaar garantie! Hou je nog een paar knaken over.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na 1½ jaar reageren?

De meeste worden per trailer besteld en afgeleverd en de Chauffeur klaagde over afwerking.
Maak je niet druk, elke 2 jaren een nieuwe... dus over 6 maanden opgelost.

En een Tesla heeft wel vaker dergelijke afwerking, particulieren zijn voor hun een ramp bij aflevering.
Ik hoef deze te zware en daarmee stroom verspillende zware bak niet.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tesla wil gloednieuwe opgeleverde auto met schade niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
30 jul 2019 07:42
Ik hoef deze te zware en daarmee stroom verspillende zware bak niet.
Nou... als degene die alles heeft, alles kan en alles heeft meegemaakt dit zegt, dan moet er met Tesla echt wel wat aan de hand zijn...

Gesloten