LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] THP-problemen door fout Citroën: 'zaak verjaard'?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Roy1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2017 10:04

THP-problemen door fout Citroën: 'zaak verjaard'?

Ongelezen bericht door Roy1969 »

Ik weet dat Radar destijds in 2012 een item hierover heeft gehad en van de kant van Citroën en Peugeot is toen ook toegegeven dat er een productiefout is gemaakt. Men heeft toen niet alles teruggehaald echter degene die problemen destijds hadden werden geholpen. Bij mij speelde dat toen nog niet en nu dus wel.

Ik heb een C4 grand Picasso uit december 2009. Sinds dit jaar heb ik dus een probleem met deze motor en dus de helpdesk bellen omdat ik geen zin heb om 1200 euro te betalen. Ik kreeg als mededeling dat de zaak verjaard is en dat ik zelf moet opdraaien voor de productiefout die zij hebben gemaakt. Ik vind dit ongehoord, zeker gezien het feit dat men toe heeft gegeven dat het een fout van o.a. Citroën is. Kan ik nog verhalen op hun besluit ?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: THP-problemen door fout Citroën: 'zaak verjaard'?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus in 2012 was er bekend dat er een productiefout was en u besloot toen niet om toen al de fout te laten verwijderen? Dat u 5 jaar wacht is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van de garage.

Roy1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2017 10:04

Re: THP-problemen door fout Citroën: 'zaak verjaard'?

Ongelezen bericht door Roy1969 »

Beste NeoDutchio,

ik heb de aflevering niet gezien en nadien toen ik vorige week bij een garagehouder was vanwege de ketting meldde hij mij dat hij dit al vaker had gehad. Daardoor werd ik getriggerd en ben ik gaan googlen en ontdekte dit

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: THP-problemen door fout Citroën: 'zaak verjaard'?

Ongelezen bericht door sjohie »

Roy1969 schreef:Ik weet dat Radar destijds in 2012 een item hierover heeft gehad en van de kant van Citroën en Peugeot is toen ook toegegeven dat er een productiefout is gemaakt. Men heeft toen niet alles teruggehaald echter degene die problemen destijds hadden werden geholpen. Bij mij speelde dat toen nog niet en nu dus wel.

Ik heb een C4 grand Picasso uit december 2009. Sinds dit jaar heb ik dus een probleem met deze motor en dus de helpdesk bellen omdat ik geen zin heb om 1200 euro te betalen. Ik kreeg als mededeling dat de zaak verjaard is en dat ik zelf moet opdraaien voor de productiefout die zij hebben gemaakt. Ik vind dit ongehoord, zeker gezien het feit dat men toe heeft gegeven dat het een fout van o.a. Citroën is. Kan ik nog verhalen op hun besluit ?
Over wat voor kilometerstand hebben we het? Dat probleem ging over de distributieketting en het tandwiel, maar dat is weliswaar een onderhoudsarmere oplossing dan een riem, maar niet helemaal onderhoudsvrij. Als er 200k+ aan kilometers op de teller staat, kan het bijvoorbeeld ook reguliere slijtage zijn. Bewijzen dat ook nu, zoveel jaar later nadat de meeste mensen met een auto uit dat bouwjaar de bekende problemen hadden, dit daar ook (nog) door veroorzaakt wordt, zal geen gemakkelijke opgave zijn.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: THP-problemen door fout Citroën: 'zaak verjaard'?

Ongelezen bericht door peteroo »

Toch zal Citroen niet blij zijn als blijkt dat hun producten binnen acht jaar waardeloos zijn door grote technische problemen cq ontwerpfouten. De economische levensduur van een auto bedraagt voor de fabrikant dacht ik zes jaar, maar je mag er natuurlijk wel van uit gaan dat een auto langer mee gaat. Er rijden nog zat Citroëns uit de jaren '90 rond.

Ik zou medestanders zoeken die hetzelfde probleem hebben en daar ruchtbaarheid aan geven.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: THP-problemen door fout Citroën: 'zaak verjaard'?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Denk je nu echt dat die Citroens uit de jaren 90 geen problemen hebben gehad en allemaal nog op originele onderdelen rijden? Elke auto heeft een op een bepaald moment kosten, waarna de levensduur weer verlengd wordt. Zo ook bij de auto van TS.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: THP-problemen door fout Citroën: 'zaak verjaard'?

Ongelezen bericht door peteroo »

Het gaat hier om een acht jaar oude auto Neogeit. Ik beweer niet dat die auto's nog met originele onderdelen rijden, maar over het algemeen zullen ze nog wel de originele motor en aandrijflijn hebben.

Gesloten