LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Bij jou ook een Toyota Avensis gestolen?

Ja
2
33%
nee
4
67%
 
Totaal aantal stemmen: 6

nielsenkirsten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:25

Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door nielsenkirsten »

Al jaren rijden wij Toyota. Begin 2005 hebben wij een nieuwe Toyota avensis wagon gekocht. Ontzettend blij waren wij met deze avensis. mooie auto met alles erop en eraan. Echter nog geen jaar later staan wij op kijken uit het raam en ... weg is onze Avensis. GEJAT. Ontzettend vervelend natuurlijk en helaas kunnen veel mensen met ons mee praten. Van braakschade is geen sprake en niemand in onze straat heeft iets gezien of gehoord. Jammer. Maar hoe vaak gebeurd het in je leven dat er een auto van je gestolen wordt? Omdat wij zo blij waren met onze Avensis (en gelukkig ook goed verzekerd) zijn we weer gaan kijken voor een nieuwe en geslaagd. Dit keer toch wat voorzichtiger omgegaan met de nieuwe auto. Bijna elke nacht achter slot en grendel gezet. Tja bijna elke nacht. De vijfde keer dat we de auto 's nachts toch aan de weg hebben laten staan is hij weer weggehaald. De TWEEDE AVENSIS IN DRIE MAANDEN TIJD!.

Oke, geen Avensis meer, maar toch wil ik weten wat Toyota hier aan gaat doen, of ze bekend zijn met het probleem dat de Avensis zeer makkelijk weg te halen is en wat ik zelf aan extra beveiliging kan doen. 1 e-mail... geen reactie. Inmiddels weer op zoek gegaan naar een nieuwe auto en komen toevallig weer uit bij een Toyota dealer. Na het hele verhaal verteld te hebben wist de dealer mij te vertellen dat het gerucht rondgaat dat de importeur moedersleutels kwijt is waarmee dus heel gemakkelijk de avensis geopend kan worden. Deze informatie verwerkt in een tweede e-mail naar de importeur van Toyota en... WEER GEEN REACTIE! :x

Zwaar gefustreerd bel ik de importeur op, spreek een voicemail in en ja hoor, weer geen reactie. :cry:

Inmiddels hebben we weer een nieuwe auto en ja, weer een Avensis. Deze komt geen moment meer aan de weg te staan en blijft zolang er niet in gereden wordt achter slot en grendel. Als je een Toyota first class koopt wordt je opgebeld door de importeur of alles goed is bevallen. Tijdens di telefoongesprek voor de laatste keer aangegeven dat ik nog op een reactie van Toyota zit te wachten. Mij is verzekerd dat er teruggebeld zou worden. Dit is inmiddels alweer 3 weken geleden en nog altijd niets gehoord.

Toyota, ik ben nog altijd gek op jullie auto's, maar de klantvriendlijkheid van de importeur Louwman & Parqui B.V is ver te zoeken.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door gjvisser »

Jemig wat een verhaal, zit je niet mee zeg! Gelukkig maar dat jullie goed verzekerd zijn.

Had je er een alarm opzitten? Niet dat dat tegenwoordig wat uitmaakt, maar kan schelen en kan jullie wakker alarmeren. Liefst wel een klasse 3, want een auto wegslepen is zo gebeurd

Misschien kun je daarnaast nog zo'n extra stuurslot kopen (je kent ze wel, die gele dingen).

nielsenkirsten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:25

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door nielsenkirsten »

Het gele stuurslot is inderdaad nu standaard uitrusting. Voor een klasse 3 alarm heb ik volgende week een afspraak.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door domin8r »

Stuurslot is geen oplossing.. zo'n slot is heel erg stevig en amper door te zagen o.i.d. maar een stuur zelf zagen ze in nog geen minuutje door. Dan is het makkelijk om het slot te verwijderen.

Een alarm is wel weer een goed idee!

nielsenkirsten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:25

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door nielsenkirsten »

Tja, ik denk ook niet dat je dieven kunt beletten de auto mee te nemen. Echter wil ik wel zoveel mogelijk doen om het maar zo moeilijk mogelijk te maken. Wellicht schrikt het stuurslot wel af en dan heb ik natuurlijk wel al wat bereikt.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door gjvisser »

misschien kun je nog een handmatige startonderbreker maken. De knop verstop je dan ergens in het interieur.

Martijn1001
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door Martijn1001 »

Al reactie gehad van importeur? Laat even weten hier aub. Wat een verhaal zeg. Overweeg namelijk zelf ook om een Avensis wagon te kopen.Onder meer afhankelijk van hoe importeur jullie schadeloos gaat stellen.

nielsenkirsten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:25

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door nielsenkirsten »

Nope, geen reactie.

nielsenkirsten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:25

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door nielsenkirsten »

Na nogmaals een e-mail te hebben verstuurd, hebben we eindelijk een reactie van Toyota.

-------------------------------------------

Wij ontvingen uw e-mail betreffende de diefstal van een Toyota Avensis. Binnen 4 maanden is dit reeds de tweede keer en u vraagt zich af wat u kunt doen om de auto aanvullend te beveiligen. Graag geef ik u een reactie.

Allereerst spijt het me te vernemen dat er wellicht door een miscommunicatie onvrede is ontstaan. Wij hebben uw voicemail namelijk al eerder ingesproken en voor zover wij dat na kunnen gaan is er ook telefonisch contact geweest. Landelijk gezien staat de Toyota Avensis niet te boekals een makkelijk te stelen auto. Standaard is de auto voorzien van een klasse 1 startonderbreking. Uitbreiding naar een klasse 3 (zie prijslijst Avensis op onze website) is in dit geval wellicht wenselijk. Wij kunnen ook niet verklaren waarom u dit nu al twee keer is overkomen. Wij kunnen de situatie niet beoordelen en kunnen alleen een uitspraak doen over de auto. Toyota gaat overigens geen maatregelen nemen omdat deze auto wellicht een gewild object is geworden.

Wij wensen u veel succes met de verdere afhandeling en hopen echt dat u in de toekomst niet meer met dergelijke praktijken te maken krijgt. Dit wensen wij namelijk niemand toe.

Met vriendelijke groeten,
LOUWMAN & PARQUI B.V.

toetjetoe
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2007 16:22

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door toetjetoe »

wat een flut reactie en wat een arrogantie, typisch Toyota en Louwman
t feit dat hun auto's goed zijn, geeft ze toch niet het recht zo met klanten om te gaan
maar ze zijn t blijkbaar gewend, zolang klanten dat pikken en blijven terug komen

Ook ik was vorige week slachtoffer van vermissing van een Avensis. ook geen spoor van inbraak wat aangeeft dat de auto gemakkelijk open ging en dat de startonderbreking makkelijk omzeild werd
auto kan onmogelijk op de trailer zijn gezet omdat ter plekke weinig ruimte beschikbaar was

"de Toyota Avensis staat niet te boekals een makkelijk te stelen auto" maar blijkbaar toch wel, want Toyota biedt (tegen hoge prijzen) wel extra beveiliging

"Toyota gaat overigens geen maatregelen nemen omdat deze auto wellicht een gewild object is geworden"
hoe haal je t in je hoofd? de auto is gewild geworden voor diefstal en jullie nemen maatregelen DAN kun je toch op klompen aanvoelen dat de auto niet meer gewild is bij de kopers en straks ook niet meer te verzekeren
Dus Martijn Niet doen!

Weet trouwens iemand iets meer over die gestolen moedersleutels?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Uit mijn verleden (nee niet als dief maar als taxichauffeur) weet ik dat bij verschillende soorten auto's met één en dezelfde sleutel een andere auto was open te maken.

Zo persoonlijk meegemaakt dat bij de Macro een vrouw in paniek was omdat haaf Fiat gestolen was.

Komt iemand met zo'n Fiat het terrein op en moppert dat het zijn auto niet is en dit pas later opgemerkt dat er toch andere zaken in die Fiat lagen die niet van hem waren.
Had de goede man per ongeluk de Fiat van die vrouw gepakt.

Overigens, een tweede slot op de hoofdstroomkabel wil ook weleens helpen.

In mijn tijd was het gewoon de rotor verwijderen maar die ontbreek tegenwoordig met die elektronische ontsteking.

Toch lijkt het mij dat er ook goedkope andere oplossingen te vinden zijn en wellicht is ook een wielklem een oplossing.

Grootvader

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door C200K »

Ookal heb je een "moedersleutel" dannog kan je de wagen niet starten omdat elke startonderbreker een andere code heeft!

Dus: Moedersleutel is onzin!

Verder is het inderdaad logisch dat er niets extra's door de importeur wordt gedaan als de auto vaak gestolen zou worden.

Kijk naar VW, die hebben 20 jaar lang dezelfde deursloten gebruikt die door elke leek geopend konden worden met een schroevendraaier!!

Verder staat Toyota in 2006 landelijk gezien op de 7 plek qua diefstallen. Na VW, Opel, Peugeot, Seat, Audi en BMW. Zoals je ziet heeft de Volkswagen-groep het nog steeds niet onder de knie; 3 Merken bij de eerste 6!!

MAAR.............. Bij de meest gestolen modellen staat de Avensis in het eerste half jaar van 2006 op nummer 4. Er zijn toen 48 wagens gestolen. Voor de goede orde: Golf op 1 met 224 wagens.

Overigens worden minder dan 15% van de gestolen Avensissen weer gevonden, dit is samen met de Leon een van de laagste percentage's.

nielsenkirsten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:25

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door nielsenkirsten »

Even terugkomen op de moedersleutel. Inderdaad kun je met en moedersleutel de startonderbreker niet omzeilen, maar je komt wel makkelijk de auto in zonder hem te beschadigen. Daarna hebben de dieven alle tijd om de startonderbreker te omzeilen, niemand die dat 's nachts ziet.

Gelukkig hebben we nog altijd onze (derde) Avensis, echter hebben we wel de benodigde maatregelen getroffen. De auto staat nooit meer voo aan de straat, maar altijd achter ons huis. We hebben een klappaaltje aan het begin van de inrit geplaatst die, als je hem los maakt, veel lawaai maakt. En als laatste plaatsen we elke avond een zichtbaar stuurslot op het stuur. Oké, als ze hem echt willen hebben houden deze maatregelen hen niet tegen, maar tot nu toe ontmoedigd het blijkbaar meer dan voldoende.

toetjetoe
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2007 16:22

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door toetjetoe »

Zeker goed verzekerd en nieuwwaarde uitgekeerd? :o

toetjetoe
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2007 16:22

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door toetjetoe »

Je hebt dus een sleutel en een code om de auto in te kunnen en de startonderbreker uit te schakelen
elke auto (chasisnummer) heeft een eigen code
Hoe kun je de startonderbreken omzeilen als je de code niet hebt?
Hoe kom je aan die code?

En hoe gaan de verzekeraars hiermee om? Die zijn uiteindelijk de grootste slachtoffers.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Een schadeloosstelling wegens diefstal door de importeur is belachelijk.

toetjetoe
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2007 16:22

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door toetjetoe »

wie heeft over schadeloosstelling?
ik probeer te begrijpen en velen met mij hoe je een startonderbreker kan omzeilen, hoe je een auto open krijgt zonder die te beschadigen en vervolgens vrij snel een startonderbreker uitschakelt.

Kimika
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 14:46

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door Kimika »

Om hier ff op in te haken,

Mijn eerste auto was een Toyota Carolla uit '87 en heb er nu één uit '95(gekocht in 2000).
Ouwe beestjes. De laatste heb ik nu nog steeds(vorig jaar met glans door de APK).

Nou wou ik vorige week weg dus wil het portier openen en toen knapte de sleutel af, gelukkig niet in het slot maar net er naast "geprikt".
Reserve sleutel gepakt maar daar kreeg ik de auto niet mee aan de praat. Toen zag ik de reservesleutel van de '87 Toyota liggen(blijkbaar vergeten in te leveren) en ik vond ze wel heel erg op elkaar lijken.

En wat schetst mijn verbazing?

U raad het al, portier ging open en de auto startte perfect met die sleutel. Beter dus dan met de "officiële" resrevesleutel.

Op het werk is er ook iemand met een Toyota Carolla uit 1995 en ja ook daar past de '87 sleutel op.


Misschien is dit ook het geval met uw Avensis??
Dat er sleutels zijn die op meerdere wagens passen en zodoende zonder lawaai enz. weg kunnen komen.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Toyota Avensis aantrekkelijk voor dieven

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Toetjetoe, je zwetst. Diestal kun je niet voorkomen. De dief is de *****, samen met alles wat daarachter staan. Niet Toyota. De auto`s zijn goed beveiligd maar onderschat de autodiestal niet. Ze kunnen ieder merk wel aan de praat kijgen, maar zoeken alleen gewilde auto`s uit.

Gesloten