LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tip;
Als je een gebruikte zonder garantie koopt bij Bovag bedrijf.... vraag om grote beurt en APK erbij want die uitgevoerde werkzaamheden geven wel Bovag garantie dat alle noodzakelijke dingen uitgevoerd zijn!

Dan heb je zekerheid op uitgevoerde werk tot 3 maanden erna en geen garantie op de auto maar ze moeten wel alles goed uitvoeren....
Meestal iets duurder maar wel zekerheid.
Deze inruilen is soms beter dan een twijfelachtig import houden.

U is sinds 2013 reeds de 4e eigenaar en dat is meestal iets teveel en vaag teken......

boikevdb
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mar 2018 18:20

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door boikevdb »

hazet schreef:Welke KORTING !!!!
zie alleen vermindering van arbeidskosten, maar...
eerst 15 eenheden rekenen en daarna maar 6 ....
Ik neem aan dat die eenheden per uur zijn ex. btw
voor genoemde reparatie is 6 uur een normale tijd om alles te doen.
Maar 15 uur ( twee werkdagen) is wel heel erg overdreven,
zou daar mijn auto nog niet gratis willen laten repareren!!
nee daarom wil ik óf van de auto of een goede reparatie, maar daar heb ik bij deze handelsonderneming geen garantie op. De prijs op zich die hij voor de zgn. kortingsprijs hanteert is wel normaal heb ik me laten vertellen, maar dan nog heb ik niet de zekerheid dat het deze keer WEL goed is, laat staan dat dit ALLES is wat er moet gebeuren en dat ik niet over een maand hetzelfde heb.
Ook gehoord dat een spruitstuk bij de apk goed moet zijn? en als dat niet zo is dat de apk ingenomen kan worden, en dus de koop ongedaan?

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ga maar eens proberen te bewijzen dat dat spruitstuk tijdens de apk niet goed was. Dat lijkt me onbegonnen werk.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:Ga maar eens proberen te bewijzen dat dat spruitstuk tijdens de apk niet goed was. Dat lijkt me onbegonnen werk.
Dat hoeft niet bewezen te worden, omdat de auto bij een bedrijf is gekocht.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door scontra »

boikevdb schreef:
Het zou me bij hem eerst 750, maar nu 600 euro kosten.


Er is een heel oud gezegde : "Een ezel stoot zich in 't gemeen geen tweemaal aan den zelfde steen" !!

U bent nu slecht één keer door deze "beun de haas" belazert en dat laat u zich toch geen tweede keer gebeuren, door de reparaties door hem te laten uitvoeren, of wel soms ?
Ga a.u.b. naar een "echte" Merkdealer en laat daar de auto herstellen, misschien wel een ietsie pietsie duurder, maar wel de garantie dat de werkzaamheden ook allemaal en goed worden uitgevoerd en waar je bij een onverhoopte klacht ook nog eens terug kan komen.
Maar als u er zeker van wil zijn dat u nogmaals "een oortje wordt aangenaaid" dan lekker terug gaan naar die knakker :!: :!:

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:Ga maar eens proberen te bewijzen dat dat spruitstuk tijdens de apk niet goed was. Dat lijkt me onbegonnen werk.
Zat er wel een nieuwe apk op? Lees ik nergens.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door Revoked »

angel1978 schreef:
Nijogeth schreef:Ga maar eens proberen te bewijzen dat dat spruitstuk tijdens de apk niet goed was. Dat lijkt me onbegonnen werk.
Zat er wel een nieuwe apk op? Lees ik nergens.
Spruitstuk is geen wezenlijk onderdeel van de APK. Uitlaatsysteem moet dicht zitten, da's het enige aandachtspunt bij de APK.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door grun »

angel1978 schreef:Zat er wel een nieuwe apk op? Lees ik nergens.
Volgens mij wel. De apk is geldig tot 18-01-2019 en de auto is gekocht op 04-01-2018. Wat best kan, want je mag de auto maximaal twee maanden eerder voor de apk aanbieden.
http://www.gratis-autocheck.nl/29ZSH2

stofzuigertje

Re: Tweedehands auto gekocht, ongedaan maken?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de vorige eigenaar bij de APK een reparatie advies kreeg en daarom inruilde..... meerdere eigenaren in maar 4 jaren?
Ik vermoed dat hij net aan door de APK kwam en niet elke keurmeester is even serieus... binnen 5 minuten en €19,95 kun je niet alles verwachten....

Als hij geen APK keur adres noemde heb ik sterke vermoedens.
Of dit lijstje alles is weet ik niet maar zou binnen enkele maanden wel eens meer bij kunnen komen.
Inruilen en koop een zonder garantie bij Bovag bedrijf en vraag er een grote beurt bij en daar zit wel garantie op!
Ze mogen niets vergeten en moeten alles controleren.... beetje maas in de wet!

Gesloten