LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door sjohie »

chrisd1 schreef:
sjohie schreef:De reden dat je er niet zoveel van hoort, en al helemaal niet over een oplossing, is oa te wijten aan het feit dat het om aparte, en grote internationale bedrijven gaat, die met diverse automerken, en vaak per type auto of type infotainmentsysteem, aparte afspraken hebben. Er is niet een magische knop waar je als consumentenbond (of overheid) naar kan wijzen en van kan zeggen "draai daar even aan, en geef gebruikers maandelijkse updates" ofzo.
Niet, omdat ze er bij Ford hun kiezen over op elkaar houden?
Ford kan wel 1x per maand een standaard berichtje uitdoen dat ze er mee bezig zijn, maar worden "we" als consument dáár nou werkelijk blij of wijzer van?

Ik werk in de GIS (Geografische Informatie Systemen) wereld, en dit is niet uniek. Het is gewoon erg lastig om zulke landsdekkende datasets up-to-date te houden, en dan zijn de datasets hier in Nederland door het stelsel van basisregistraties van wereldklasse, voorbij Duitsland en Frankrijk wordt het al hard minder, en aan de randen van de EU is het helemaal een drama. En dié landen moeten ook in de navigatiedata opgenomen worden door de Navteq's van deze wereld. Er hoeft maar 1 deellevering van een land een maandje of wat op zich te laten wachten, en alles schuift op elke plek een maand of wat, vaak 6, op. Die OEM's als Matsushita zitten niet als bedelende honden te wachten totdat de Navteq's van deze wereld ze als een bot een nieuwe dataset toegooien, die gaan dan gewoon verder, en dan nemen ze eea mee in de volgende run over 6 maanden.

En onder de streep is Ford een bedrijf wat auto's verkoopt, die heeft dus ergens ook een licht perverse prikkel om hier niet te hard aan te trekken. Immers kan dit binnen een optelsom van redenen, nét de laatste reden zijn om een nieuwe auto te kopen.. :wink:

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door Dirkie »

szlanina schreef:Ik heb in november 2017 een nieuwe Ford C max gekocht en dacht een eerlijk en Up to date product te kopen.
Maar niets is minder waar.
Tijdens de eerste rit (weekend weg) werd mij al snel duidelijk dat het sync 3 systeem van oude informatie gebruik maakt.
De ingeruilde Ford B max uit 2-014 werkte vele malen beter en veiliger.
Een navigatie systeem moet bijdragen aan de veilgheid op de weg. Dit systeem doet het tegenovergestelde. Het maakt de bestuurder onzeker, is het de juiste route, moet ik hier wel afslaan enz.
Wat een rare redenering. De bestuurder van een auto is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn/haar eigen rijgedrag en daarmee de veiligheid. Als een bestuurder zich onzeker voelt als de navigatie misschien niet meer juist werkt dan wordt het volgens mij tijd om eens serieus na te gaan denken of je nog wel veilig kan rijden. Navigatie is een HULPmiddel maar ook niet meer dan dat.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Dirkie schreef:Navigatie is een HULPmiddel...
M.i. is deze SYNC 3-nav eerder een STRUIKELblok.

DoVdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2018 10:03

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door DoVdb »

Heb de update gedaan via de Ford UK site. Werkt perfect. Systeem blijft in het Nederlands.
Enkel de procedure volgen zoals omschreven. Upgrade naar softwareversie 3.0.
+- 1/2u tijd en best de motor laten draaien zodat het audiosysteem niet uitvalt tijdens de update.
https://www.ford.co.uk/owner/resources- ... oth/update#/

snowboardje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2018 10:52

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door snowboardje »

Beste mede Ford-gebruikers,

Ook ik heb onlangs een nieuwe Ford (Fiesta) gekocht met het bewuste sync3 navigatie systeem. Een best wel prijzig pakket waarvan je verwacht dat dit up to date is en dat ik niet met mijn mobiel hoef te rijden. Ik woon praktisch naast de 'nieuwe' A4 die al sinds 2015 open is en deze staat niet op de kaart. Ik kwam daar na een aantal ritten, die naar mijn idee wel erg om waren, achter. Oftewel een extreem verouderd navigatiesysteem.

Ford dealer zegt afhankelijk te zijn van Ford Nederland, Ford Nederland zegt afhankelijk te zijn van de externe ontwikkelaar. Oftewel een afschuifsysteem.
Mij is bij aankoop niet verteld dat het navigatiesysteem niet up to date was. Dit is achter houden van informatie.
Het lijkt naar mijn idee nu een ondeugdelijk product volgens de wet?
Ford Nederland zegt niks te weten over een compensatie. Ik weet ook niks, maar het lijkt mij meer dan service om iets naar de klant te betekenen?

Graag hoor ik uw mening hierover.

Mvg,
Suus

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door sjohie »

snowboardje schreef:Beste mede Ford-gebruikers,

Ook ik heb onlangs een nieuwe Ford (Fiesta) gekocht met het bewuste sync3 navigatie systeem. Een best wel prijzig pakket waarvan je verwacht dat dit up to date is en dat ik niet met mijn mobiel hoef te rijden. Ik woon praktisch naast de 'nieuwe' A4 die al sinds 2015 open is en deze staat niet op de kaart. Ik kwam daar na een aantal ritten, die naar mijn idee wel erg om waren, achter. Oftewel een extreem verouderd navigatiesysteem.

Ford dealer zegt afhankelijk te zijn van Ford Nederland, Ford Nederland zegt afhankelijk te zijn van de externe ontwikkelaar. Oftewel een afschuifsysteem.
Mij is bij aankoop niet verteld dat het navigatiesysteem niet up to date was. Dit is achter houden van informatie.
Het lijkt naar mijn idee nu een ondeugdelijk product volgens de wet?
Ford Nederland zegt niks te weten over een compensatie. Ik weet ook niks, maar het lijkt mij meer dan service om iets naar de klant te betekenen?

Graag hoor ik uw mening hierover.

Mvg,
Suus
Als je het hele topic even doorleest worden je meeste vragen wel beantwoord. :wink:

snowboardje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2018 10:52

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door snowboardje »

Beste Sjohie,

Klopt, heb ik inderdaad gelezen. Is er al een collectieve actie gestart inmiddels?

Mvg,
Suus

hennydekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2016 16:21

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door hennydekker »

Ik heb vorige week een nieuwe Ford Kuga gekocht en geconstateerd dat Sync 3 een grote teleurstelling is navigatie niet op de nieuwste stand en AppLink werkt voor geen meter ik heb de garage gecontacteerd en wacht nu op hun reactie.
Maar duidelijk is dat het probleem van 2016 /2017 ook in 2018 nog steeds actueel is en Ford duidelijk in gebreke is waarom komen ze bij Ford hun beloftes niet na.

Overigens ben ik heel tevreden over de nieuwe Kuga maar het navigatie systeem zorgt voor grote teleurstelling en ergernis als je een adres ingeeft en het bestaat niet in het systeem moet je noodgedwongen maar weer de oude TomTom uit de kast halen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door thecure »

De nieuwe kaart is beschikbaar via:

https://www.ford.co.uk/owner/resources- ... oth/update#/

Updaten:

Verwijder alle USB-Sticks uit de poorten. Zet de radio aan, contact uit. Sluit indien de accu niet volledig vol is een acculader aan. Plaats de stick USB-stick Kaarten F7 in één van de USB poorten. Na 10 seconden tot maximaal 3 minuten verschijnt boven in beeld “Software-update wordt geladen. In uitzonderlijke gevallen wordt gevraagd of u de software-update uit wilt voeren, druk dan op JA.
Deel 1 van de kaartupdate wordt nu uitgevoerd, dit duurt 35 minuten tot maximaal 2 uur.

Tijdens het updaten kan de radio uit gaan (zwart scherm) de update loopt gewoon door, indien u dit ziet kunt u de radio weer terug aanzetten met de aan/uit knop (contact uit houden!)

Na verloop van tijd kan de auto aangeven dat Deel 1 van de software versie voltooid is en dat het contact aangezet moet worden en/of dat de USB-stick verwijderd moet worden. Dit doet u niet.

U zet de radio uit en wacht minimaal 20 seconden.

Vervolgens zet u de radio weer aan (contact uit houden) en zal Deel 2 van de update na 10 seconden tot maximaal 3 minuten automatisch beginnen.

Na wederom 35 minuten tot 2 uur zal deel 2 van de update voltooid zijn. Er verschijnt een bericht in beeld dat de update is voltooid en u de stick kunt verwijderen. Verwijder de stick en zet de radio uit.


Wacht 2 minuten en zet dan het contact aan of start de motor. Controleer bij Instellingen->Algemeen->Sync Productinformatie of onderin bij kaartversie F7 staat.

De update is dan gelukt!

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Updaten Ford SYNC 3-navigatie niet mogelijk

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

SYNC2:

Ook ik reed kennelijk nog rond met een F4 versie van de navigatie. Daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar dit was inmiddels wel behoorlijk veroudert. Even "googlen" , bij de action een sd card voor 19,95 euro gekocht, en 2 uur later de laatste versie van mijn sync2 met F7 navigatie kaarten in mijn auto. Het hele gedoe met de dealer heb ik overgeslagen.

Gesloten