LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vele mankementen aan een auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jack22
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2007 10:39

vele mankementen aan een auto

Ongelezen bericht door jack22 »

4 jaar geleden kocht ik een nieuwe kia sorento. 3 jaar voledige garantie. Na 2 jaar wordt de gehele motor vervangen wegens overmatig olie verbruik. (komt vaker voor bij KIA) Nadat de garantie is afgelopen begint het. Eerst scheur in spruitstuk en daardoor defecte katalyator. kosten ongeveer €1900. Coulance dus hoef ik "maar" € 1000 te betalen. Week vooraf aan dit mankement heeft de auto een grote beurt gehad. (€623,-). 2 weken na deze reparatie is de versnellingsbak aan gort kosten ongeveer € 3000. wederom coulance voor mij € 800,-.
Mijn vraag kan dit gewoon of zijn er tegen KIA nedeland en/of garage stappen te ondernemen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: vele mankementen aan een auto

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb als geintresseerde gekeken naar Kia, Hyundia en Mitsubishi...
zelfde nieuwewaarde, en de lease prijzen waren bij Mitsubishi E80,- lager per maand, dit komt dus door restwaarde en onderhoudskosten!

Een kapotte is onverkoopbaar, maar deze veel verkochte, ook de Santa Fe en Tuscon en Sportage, ze staan wel erg veel te koop en ik verwacht dat de prijzen snel zullen zakken, bij problemcar de website voor monteurs van garage's zijn deze 2 merken erg bekend!

Snel inruilen voordat de markt instort!
Koop echt Japans, die zijn betrouwbaarder en waardevaster!
Toyota, Mitsubishi,Honda en Subaru hebben diverse modellen!

Die koreanen waren goedkoper, nu niet meer, leuk model, maar de afwerking en onderhoudskosten....?

f.buys
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:32

Re: vele mankementen aan een auto

Ongelezen bericht door f.buys »

heb een nieuwe vw fox gekocht nu net drie jaar geleden.ik kan wel zeggen dat ik stappel gek was op de degelijkheid van volkswagen.heb zelfs veel miniaturen gespaard maar wat kan een mens zich vergissen.
met deze fox heb ik meer problemen gehad en nog dan met oudere auto.s.in deze drie jaar eerst een nieuwe kilometer teller deze deed het niet meer.daarna liep mijn auto steeds slecht.op een gegeven moment
begon hij steeds meer in te houden.na vele monteurs geraadpleegd te hebben werd er geconstateerd dat er een cilinder het niet meer deed.dit werd gemaakt en de garage zie dat pon geen colance kende.heb zelf naar pon geschreven en toen kreeg ik alleen het geld van de onderdelen terug.nu heb ik geconstateerd dat het onderdeel waar mijn ruitenwissrs aan vast zitten ernstig beginnen te roesten ja u leest het goed te roesten.en dat er vocht streppen in het zwarte gedeelte van mijn achter ruir zitten.maar volks wagen zowel de garage als de importeur geven niet thuis .zoek het maar uit ik begrijp dat ik een auto heb uit het onderste zichment.maar als je meer geld hebt kan je een duurdere kopen .maar ja dat heb ik niet.en heb de auto nodig omdat ik slecht ter been ben.dus denk diep na voordat u een vw koopt ze belofen je alles maar de garantie is zeer slecht ook heb ik slechte ervaringen met de vw garage in uithoorn

Texpert
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:16

Re: vele mankementen aan een auto

Ongelezen bericht door Texpert »

Wbt de Fox is het inmiddels wel redelijk bekend dat de kwaliteit achter blijft bij de rest van de VW modellen. Niet dat een Golf of Passat nooit iets mankeerd, ook hier schort wel vaak genoeg wat aan, maar de Fox heeft bovengemiddeld meer problemen. Dat ligt voor een groot deel aan de prijs, en de fabricagemethode. Bijvoorbeeld het plaatwerk van de Fox is van zeer twijfelachtig blik, en ook de lak is erg slecht. Het is geen publiek geheim dat de VW dealers de Fox aardig zat zijn. De voorganger, de Lupo was een aanmerkelijk betere auto.

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: vele mankementen aan een auto

Ongelezen bericht door bdi »

Je koopt toch een Volkswagen geen Lada, Dacia of Koreaanse Chevrolet.

Texpert
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:16

Re: vele mankementen aan een auto

Ongelezen bericht door Texpert »

Daar kun je tegenwoordig dus niet al te zeker meer van zijn. Een Renault Koleos is een Samsung, de Opel Agila en Suzuki Splash zijn eveneens gelijk. In dit geval is het wel 100% een Volkswagen, maar één die onder volstrekt andere condities is gebouwd. Overigens wel een aanmerking, de latere Fox is van een betere kwaliteit.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: vele mankementen aan een auto

Ongelezen bericht door D1RK »

Op www.problemcar.nl zie je dat de eerste erg populair waren op dit forum en dat is zelden een goed teken!

De in Brazilië gebouwde zijn niet zo goed en daar is repareren vele malen goedkoper.

Inruilen, liefst bij een leerling verkoper die nog niet zoveel ervaring heeft want oude rotten willen dit soort aanbiedingen liever niet.

Niet alleen VW ook Fiat en Alfa hebben dit soort dingen gehad en zelfs bepaalde Mercedes modellen zijn niet uit Duitsland, wel mooi maar niet zo goed!

Hoewel beslist niet slecht is de Aygo niet de beste Toyota, dus ook daar zie je verschillen in aantal garantie claims.

Gesloten