LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoop huurkoop auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jackdehulk
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jul 2020 22:46

Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door Jackdehulk »

Hallo,

Ik zit in twee strijd. 1) niet zo’n handige constructie aangegaan in Mei. Had met spoed vervoer nodig. Auto gekocht o.b.v. Huurkoop. Ging net een nieuwe baan aan. Nu krijg ik een auto vd zaak aangeboden en wil ik dus mijn huurkoopcontract overdragen ofwel verkopen.

Is er hier iemand bekend met eventuele mediums waar je deze kunt aanbieden of zijn er mensen die een zelfde constructie hebben gehad.

Mijn contract loopt 60 maanden vanaf mei 2020. Financiering destijds €11.650,- aanbetaling €2.950, slotsom €2000,-. Slordige €13.905,- aan totale lening.

Wat is wijsheid mensen? Ik zie bijna door de bomen het bos niet meer.

Heel erg bedankt alvast.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het is alleen maar geld, maar goed het is dus wel geld. Als je betaalt kun je overal weer vanaf maar het gaat je in dit geval serieuze munten kosten. Er is je een auto van de zaak aangeboden. Met de bijtelling weet je precies hoeveel dat per maand opleverd ben dus ook in hoeveel maanden je weer quit speelt als je je auto weer afstoot. Dat loont of het loont niet, meer smaken zijn er niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door Revoked »

Auto van de zaak. Met of zonder privé-kilometers? Misschien wel handig als je een eigen auto hebt.
Ik merk dat dit soort constructies vooral jongere werkenden aantrekken. En dat ze zichzelf er een flink oor mee aannaaien.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door Jablan »

Vraag of je deze auto als auto van de zaak kunt gebruiken, het contract overdragen aan je werkgever.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door D34M0N »

Auto van de zaak alleen zakelijk gebruiken, dus kilometerregistratie bijhouden. Dan kost de auto van de zaak helemaal niets en zit je niet met dubbele kosten.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door omega19 »

Als je nu eens gewoon dit open met je werkgever bespreekt en voorstelt om op basis van kilometervergoeding voor de zakelijke kilometers je huidige auto te blijven rijden.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door Erthanax »

Inderdaad, ga in overleg. Het is helemaal niet ongebruikelijk om "het leasebedrag" uitbetaald te krijgen en daarvoor de eigen auto (op) te rijden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door Revoked »

Maar private lease is vaak op basis van 10.000 km per jaar. Gemiddeld 190 km per week. Ongeschikt voor zakelijke doeleinden dus.
Ben wèl benieuwd naar een oplossing, ik zie em niet namelijk.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door D34M0N »

Revoked schreef:
18 aug 2020 21:51
Maar private lease is vaak op basis van 10.000 km per jaar. Gemiddeld 190 km per week. Ongeschikt voor zakelijke doeleinden dus.
Ben wèl benieuwd naar een oplossing, ik zie em niet namelijk.
De prijzen waar mee gestunt wordt in reclames zijn gebaseerd op een vijfjarig contract met 10.000 km per jaar en een 'kale' auto. Het is prima mogelijk om te kiezen voor meer kilometers. Kost alleen wat meer. TS heeft niet gezegd hoeveel kilometers die mag maken. Mocht TS wel voor een laag aantal kilometers gekozen hebben, dan is het allicht mogelijk om het aantal kilometers naar boven bij te stellen, een abonnement naar boven bijstellen is meestal geen probleem, levert de aanbieder weer extra geld op.

riddert
Berichten: 2128
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Verkoop huurkoop auto

Ongelezen bericht door riddert »

Private lease heeft niets met de situatie van ts te maken. De ts heeft een gebruikte wagen op huurkoop basis gekocht.

Gesloten