LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Dreambiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:22

Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door Dreambiker »

Hallo,

Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een mooie Renault Clio RS uit 2015 met net 10.000 km op de teller.
Vorige week vrijdag deze auto gekocht na een lange proefrit, niks mis mee en wat kan er ook mis zijn met zo'n nieuwe auto.
Afgelopen weekend gereden met de auto in het donker en tegenliggers waren mij steeds aan het seinen, dus iets niet goed met mijn verlichting.
Gelukkig kan je met een draaiknop de verlichting lager zetten, staat nu op stand 2.
Geen last meer van knipperde tegenliggers...zover zo goed..;)
Dat zelfde weekend 's avonds op weg naar huis kwam ik iemand tegen die zijn groot licht aan had staan en ik wilde even seinen met mijn groot licht.
Tot mijn verbazing zag ik niks gebeuren en het blauwe groot licht lampje lichte wel op.
Auto stil gezet en groot licht vast gezet, buitenste lampen zijn aan maar vallen in het niet bij het dimlicht.
Nu heeft de Renault Dealer mij verteld bij de verkoop dat er xenon verlichting in deze auto zit en dat dat beter licht geeft.
Ik na het weekend meteen gebeld met de Renault Dealer en die zei dat ik gewoon naar mijn eigen Renault Dealer kon gaan om dit probleem op te lossen.
Kosteloos wordt dit dan nagekeken en geprobeerd dit op te lossen.
Direct naar mijn eigen Renault Dealer gegaan en die zei mij dat het om imitatie lampen gaat en dat de Renault Dealer waar ik de auto heb gekocht dit moet oplossen.
Licht staat niet hoog maar lichtbundel is wel erg verstrooid (vandaar dat men denkt dat ik groot licht op heb).
Ik hun weer gebeld en kreeg de volgende dag de desbetreffende verkoper aan de lijn.
Meneer, verlichting valt niet onder de garantie maar we willen er best graag naar kijken.
Maar mocht het probleem niet makkelijk op te lossen zijn dan kunnen wij verder niets voor U betekenen.
De afspraak moet nog steeds komen en ik neem aan dat volgende week ik wel een datum krijg om de auto na te laten kijken.
Natuurlijk geloof ik nog steeds dat de Renault Dealer dit probleem netjes gaat oplossen.

Mijn vraag is eigenlijk....wat moet ik doen als het probleem niet makkelijk op te lossen is, stel er moeten nieuwe koplampen in is de Dealer dan verplicht deze te vervangen?
Valt goede verlichting niet onder de garantie van de Dealer?
Ik heb op deze auto bijna nog 1 jaar fabrieksgarantie maar volgens de Dealer valt verlichting hier niet onder.
Mij is ook nooit verteld dat hier imitatie koplampen of verlichting in zit.
Eigenlijk wil ik wel weten wat mijn rechten zijn als consument en wat ik van de Dealer mag verwachten.
Liefst wil ik helemaal geen imitatie lampen maar gewoon origineel.
Stel dat de koplampen of xenon lampen imitatie zijn mag ik dan eisen dat er origineel Renault lampen of koplampen in komen?
De verkoper gaf al aan dat vervangen van de koplampen niet binnen de garantie valt en dat ik dat dus zelf zou moeten betalen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering dus mochten we er niet uit kunnen komen zou ik die dan in moeten schakelen?

Alvast bedankt,
Dreambiker.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mei 2016 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door thecure »

Dreambiker schreef:Hallo,

Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een mooie Renault Clio RS uit 2015 met net 10.000 km op de teller.
Vorige week vrijdag deze auto gekocht na een lange proefrit, niks mis mee en wat kan er ook mis zijn met zo'n nieuwe auto.
Afgelopen weekend gereden met de auto in het donker en tegenliggers waren mij steeds aan het seinen, dus iets niet goed met mijn verlichting.
Gelukkig kan je met een draaiknop de verlichting lager zetten, staat nu op stand 2.
Geen last meer van knipperde tegenliggers...zover zo goed..;)
Dat zelfde weekend 's avonds op weg naar huis kwam ik iemand tegen die zijn groot licht aan had staan en ik wilde even seinen met mijn groot licht.
Tot mijn verbazing zag ik niks gebeuren en het blauwe groot licht lampje lichte wel op.
Auto stil gezet en groot licht vast gezet, buitenste lampen zijn aan maar vallen in het niet bij het dimlicht.
Nu heeft de Renault Dealer mij verteld bij de verkoop dat er xenon verlichting in deze auto zit en dat dat beter licht geeft.
Ik na het weekend meteen gebeld met de Renault Dealer en die zei dat ik gewoon naar mijn eigen Renault Dealer kon gaan om dit probleem op te lossen.
Kosteloos wordt dit dan nagekeken en geprobeerd dit op te lossen.
Direct naar mijn eigen Renault Dealer gegaan en die zei mij dat het om imitatie lampen gaat en dat de Renault Dealer waar ik de auto heb gekocht dit moet oplossen.
Licht staat niet hoog maar lichtbundel is wel erg verstrooid (vandaar dat men denkt dat ik groot licht op heb).
Ik hun weer gebeld en kreeg de volgende dag de desbetreffende verkoper aan de lijn.
Meneer, verlichting valt niet onder de garantie maar we willen er best graag naar kijken.
Maar mocht het probleem niet makkelijk op te lossen zijn dan kunnen wij verder niets voor U betekenen.
De afspraak moet nog steeds komen en ik neem aan dat volgende week ik wel een datum krijg om de auto na te laten kijken.
Natuurlijk geloof ik nog steeds dat de Renault Dealer dit probleem netjes gaat oplossen.

Mijn vraag is eigenlijk....wat moet ik doen als het probleem niet makkelijk op te lossen is, stel er moeten nieuwe koplampen in is de Dealer dan verplicht deze te vervangen?
Valt goede verlichting niet onder de garantie van de Dealer?
Ik heb op deze auto bijna nog 1 jaar fabrieksgarantie maar volgens de Dealer valt verlichting hier niet onder.
Mij is ook nooit verteld dat hier imitatie koplampen of verlichting in zit.
Eigenlijk wil ik wel weten wat mijn rechten zijn als consument en wat ik van de Dealer mag verwachten.
Liefst wil ik helemaal geen imitatie lampen maar gewoon origineel.
Stel dat de koplampen of xenon lampen imitatie zijn mag ik dan eisen dat er origineel Renault lampen of koplampen in komen?
De verkoper gaf al aan dat vervangen van de koplampen niet binnen de garantie valt en dat ik dat dus zelf zou moeten betalen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering dus mochten we er niet uit kunnen komen zou ik die dan in moeten schakelen?

Alvast bedankt,
Dreambiker.
de lichtbronnen (de pit dus) zal niet onder de garantie vallen. de armaturen uiteraard wel.
bij zo'n nieuwe auto mag je verwachten dat er originele onderdelen in zitten. wat is dan imitatie? de complete koplamparmatuur, of de xenon set?

xenon wordt vaak achteraf ingebouwd, maar een standaard halogeen armatuur is hier eigenlijk niet voor geschikt. met gevolg veel lichtverstrooiing.
als de verlichting niet origineel is, had de verkoper u er op moeten wijzen.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus als het niet om de unit gaat maar om de lampen, volstaat het om de lampen te vervangen door originele? Dat zal toch geen vermogen kosten denk ik.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat het zoals the cure zegt, vooral zaak is om uit te vinden of het armatuur wel geschikt is voor Xenon.
Het zou mij niet verbazen als de verkoper dit helemaal niet wist, ik weet ook niet of je van hem kan verwachten dat hij het zou moeten weten.
Xenon is niet alleen het lampje en zit ook een voorschakelunit bij, dus vervangen zal al snel een paar honderd euro kosten, per lamp.
Wel een interessante zaak, ben reuze benieuwd hoe dit juridisch zit.

stofzuigertje

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De lampen horen op stand 0 niet te verblinden.
Nu U ze al op 2 hebt staan hou je bij zware bagage geen mogelijkheid over ze lager te zetten.
Dit even draaien is een nood oplossing.

De garage die deze auto leverde moet op normale stand 0 goed werkende lampen afleveren.
Als het imitatie lampen zijn, die kunnen mits goed gemonteerd van goed merk ook werken maar met de garantie daarmee zijn risico.

Als goed afstellen niet mogelijk is moeten ze maar originele monteren, dan maar iets minder licht maar wel goed werkende.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door newmikey »

Dreambiker schreef: Stel dat de koplampen of xenon lampen imitatie zijn mag ik dan eisen dat er origineel Renault lampen of koplampen in komen?
De verkoper gaf al aan dat vervangen van de koplampen niet binnen de garantie valt en dat ik dat dus zelf zou moeten betalen.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering dus mochten we er niet uit kunnen komen zou ik die dan in moeten schakelen?
Een rechtsbijstandsverzekering voor een nieuw stel lampjes vóór? Ergens bent u mij in uw betoog kwijt geraakt. Gooi er voor een paar tientjes nieuwe lampjes in en probeer u zorgen te maken om èchte problemen. U mag van alles eisen van een tweedehandsje, zo ook dit maar als de dealer (geheel terecht IMHO) daar niet op ingaat mag ik toch hopen dat uw RBV u ontiegelijk hard zal uitlachen als u hiermee komt.

Toont toch ook weer aan dat die RBV's hun doel voorbijgeschoten zijn. Het principe is uitstekend maar misbruik is bijna niet te voorkomen.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door Moneyman »

Huh? Wacht ff. Het gaat hier om een auto van een jaar oud, waarvan de professionele verkoper met onderbouwing aangegeven heeft dat de auto is voorzien van Xenon. Als dat dan vervolgens imitatie blijkt te zijn, en er problemen zijn, dan slaat het toch nergens op om te zeggen dat je er dan maar halogeen pitjes in moet draaien?

Als jou een Rolex verkocht wordt, en dat blijkt imitatie te zijn, zeg je dan ook "niet zeuren, een Swatch geeft ook de tijd aan"?

De verkoper heeft hier iets op te lossen, en als je daar niet uitkomt schakel je je RBV in. Daar heb je hem toch voor?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door newmikey »

Moneyman schreef:Huh? Wacht ff. Het gaat hier om een auto van een jaar oud, waarvan de professionele verkoper met onderbouwing aangegeven heeft dat de auto is voorzien van Xenon. Als dat dan vervolgens imitatie blijkt te zijn, en er problemen zijn, dan slaat het toch nergens op om te zeggen dat je er dan maar halogeen pitjes in moet draaien?
De verkoper heeft dat gezegd en dat is toch ook zo? Ik zie nergens dat de verkoper heeft beweerd dat er "originele" xenon in zou zitten of dat de auto af-fabriek ooit met xenon werd geleverd. De "originele" xenon verschilt trouwens in niets met de merkgebonden versie, ze komen hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek. Auto fabrikanten maken geen verlichting.

Dat de xenon achteraf niet blijkt te voldoen is iets heel anders. De koper had ook bij de koop kunnen eisen dat er gewone halogeenverlichting in gemonteerd zou worden, nu heeft hij de auto gekocht in de staat waarin deze werd aangeboden. Al met al is het géén giga probleem en is het inschakelen van een RBV voor zoiets over the top.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij een dergelijke jonge auto (die ook niet goedkoop geweest zal zijn) mag je verwachten dat, als een verkoper bepaalde voordelen benoemt, het verhaal wel volledig is.

Achteraf ingebouwde xenon verschilt vaak enorm met af-fabriek xenon. Niet alleen qua kwaliteit, maar ook qua constructie p,meerling en montage. En qua prijs... Van enkele tientjes tot enkele honderden euro's. Juist daarom mag je verwachten dat een professionele verkoper bij een dergelijke auto het hele verhaal vertelt.

En ja, ik vind het niet meer dan normaal dat je voor een probleem dat een potentiële schade van honderden euro's vertegenwoordigt, je RBV inschakelt.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door john18 »

Een auto van 1 jaar oud zou je toch verwachten en eisen dat de verlichting gewoon functioneert. Is het verholpen met een lampje dan mag je van geluk spreken. Dat kost niet zo duur en is geen garantie maar service als dat wordt vergoed. Maar blijkt er iets anders kapot te zijn of niet goed functioneert dan hoort de bedrijf waar je hem heb gekocht gewoon te maken. Blijkt er een modificatie op te zitten {niet af fabriek}, dan valt dat inderdaad niet onder fabriek garantie. Maar wel onder de garantie waar je hem hebt gekocht.{mits het erop zat toen je hem kocht}

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door jonis »

Direct naar mijn eigen Renault Dealer gegaan en die zei mij dat het om imitatie lampen gaat en dat de Renault Dealer waar ik de auto heb gekocht dit moet oplossen.

TS heeft het antwoord gewoon al gekregen en moet alleen nog even uit zijn schulp komen. :wink:

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door john18 »

TS heeft het antwoord gewoon al gekregen en moet alleen nog even uit zijn schulp komen. :wink:[/quote]
Meneer, verlichting valt niet onder de garantie maar we willen er best graag naar kijken.
Maar mocht het probleem niet makkelijk op te lossen zijn dan kunnen wij verder niets voor U betekenen
Ze proberen hem gewoon te laten betalen of wegsturen. Ik zou daar zelf ook niet mee akkoord gaan. Gewoon laten kijken en als blijkt dat de koplamp vervangen moet worden is het gewoon garantie. De auto kost ergens tussen de 20.000 en 30.000 euro. Dan hoor je te verwachten dat alles functioneert naar behoren. In zijn geval.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door thecure »

newmikey schreef:
Moneyman schreef:Huh? Wacht ff. Het gaat hier om een auto van een jaar oud, waarvan de professionele verkoper met onderbouwing aangegeven heeft dat de auto is voorzien van Xenon. Als dat dan vervolgens imitatie blijkt te zijn, en er problemen zijn, dan slaat het toch nergens op om te zeggen dat je er dan maar halogeen pitjes in moet draaien?
De verkoper heeft dat gezegd en dat is toch ook zo? Ik zie nergens dat de verkoper heeft beweerd dat er "originele" xenon in zou zitten of dat de auto af-fabriek ooit met xenon werd geleverd. De "originele" xenon verschilt trouwens in niets met de merkgebonden versie, ze komen hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek. Auto fabrikanten maken geen verlichting.
Deze opmerking geeft aan dat je weinig met auto's hebt en je er nooit in verdiept hebt.

af-fabriek xenon is hele andere koek dan een after market setje van een paar honderd euro.
allereerst zijn de armaturen echt voor xenon ontworpen, zodat er geen verstrooiing plaatsvind.

plus zit er dan automatische hoogteregeling in, deze past de hoogte automatisch aan, aan de belading van de auto. ook weer om verblinding tegen te gaan.
er zit dan geen draaiwieltje in om de hoogte zelf aan te passen. Dit geeft al aan dat de xenon van Ts geen af fabriek lampen zijn, hij vertelde immers over een draaiwieltje.

en als laatste zitten er koplampsproeiers op, om de lampen schoon te spuiten, ook weer omdat vuil het licht verstrooid.

deze voorzieningen zijn verplicht op auto's met af fabriek xenon. helaas niet bij after market setjes, waardoor we vaak geconfronteerd worden met verblindende lampen.
Laatst gewijzigd door thecure op 15 mei 2016 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door thecure »

kokka schreef:Ik denk dat het zoals the cure zegt, vooral zaak is om uit te vinden of het armatuur wel geschikt is voor Xenon.
Het zou mij niet verbazen als de verkoper dit helemaal niet wist, ik weet ook niet of je van hem kan verwachten dat hij het zou moeten weten.
Xenon is niet alleen het lampje en zit ook een voorschakelunit bij, dus vervangen zal al snel een paar honderd euro kosten, per lamp.
Wel een interessante zaak, ben reuze benieuwd hoe dit juridisch zit.
ik vind eigenlijk wel dat je hierop gewezen moet worden bij zo'n jonge auto. immers je verwacht niet dat er met zo'n auto geknutseld is.
imitatie xenon verwacht je meer bij overjarige golfjes met bestuurders die luxe willen doen maar daar geen geld voor hebben.

stofzuigertje

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een RS is een voertuig dat iets duurder is dan gewone Clio dus ook meer kans op aangepast door vorige eigenaar en dealer ziet niet altijd alles bij inruil.

Vooral omdat er nog geen APK op hoeft dus niet goed gekeken voor afleveren!

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door jonis »

john18 schreef:TS heeft het antwoord gewoon al gekregen en moet alleen nog even uit zijn schulp komen. :wink:
Meneer, verlichting valt niet onder de garantie maar we willen er best graag naar kijken.
Maar mocht het probleem niet makkelijk op te lossen zijn dan kunnen wij verder niets voor U betekenen
Ze proberen hem gewoon te laten betalen of wegsturen. Ik zou daar zelf ook niet mee akkoord gaan. Gewoon laten kijken en als blijkt dat de koplamp vervangen moet worden is het gewoon garantie. De auto kost ergens tussen de 20.000 en 30.000 euro. Dan hoor je te verwachten dat alles functioneert naar behoren. In zijn geval.[/quote]

De auto zal verkocht zijn met fabrieksgarantie.....dat zal dus latere aanpassingen uitsluiten....dus gewoon garantie zal het niet zijn. :roll:

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door john18 »

john18 schreef: Blijkt er een modificatie op te zitten {niet af fabriek}, dan valt dat inderdaad niet onder fabriek garantie. Maar wel onder de garantie waar je hem hebt gekocht.{mits het erop zat toen je hem kocht}
Een tweedehands auto moet voldoen aan de verwachtingen die je er van mag hebben. Blijkt de auto een defect te vertonen, dan kun je de verkoper hierop aanspreken.
Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een mooie Renault Clio RS uit 2015 met net 10.000 km op de teller.
@ts is de dealer bij de bovag aangesloten.
BOVAG garantie mag worden toegepast op tweedehands auto's waarvan het aankoopbedrag minimaal 4500 Euro is. Of minimaal 35% is van de oorspronkelijke cataloguswaarde, wanneer het aankoopbedrag lager is dan 4500 Euro. De duur van een BOVAG garantie op een tweedehands auto is 6 maanden.

Onder de BOVAG garantie vallen alle gebreken die gedurende de garantieperiode ontstaan als gevolg van normaal gebruik van de auto. Maar ook gebreken die bij de koop niet waarneembaar waren, vallen onder de BOVAG garantie. Waarbij er sprake is van een gebrek als de norm die de fabrikant stelt wordt overschreden.
Waarbij er sprake is van een gebrek als de norm die de fabrikant stelt wordt overschreden.
Koplampen voldoen waarschijnlijk niet aan de norm van de fabrikant.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door Julie4444 »

john18 schreef:BOVAG garantie mag worden toegepast op tweedehands auto's waarvan het aankoopbedrag minimaal 4500 Euro is. Of minimaal 35% is van de oorspronkelijke cataloguswaarde, wanneer het aankoopbedrag lager is dan 4500 Euro. De duur van een BOVAG garantie op een tweedehands auto is 6 maanden.

Onder de BOVAG garantie vallen alle gebreken die gedurende de garantieperiode ontstaan als gevolg van normaal gebruik van de auto. Maar ook gebreken die bij de koop niet waarneembaar waren, vallen onder de BOVAG garantie. Waarbij er sprake is van een gebrek als de norm die de fabrikant stelt wordt overschreden.
Defecte lampen vallen niet standaard onder Bovag garantie.
Moneyman schreef:Bij een dergelijke jonge auto (die ook niet goedkoop geweest zal zijn) mag je verwachten dat, als een verkoper bepaalde voordelen benoemt, het verhaal wel volledig is.

Achteraf ingebouwde xenon verschilt vaak enorm met af-fabriek xenon. Niet alleen qua kwaliteit, maar ook qua constructie p,meerling en montage. En qua prijs... Van enkele tientjes tot enkele honderden euro's. Juist daarom mag je verwachten dat een professionele verkoper bij een dergelijke auto het hele verhaal vertelt.

En ja, ik vind het niet meer dan normaal dat je voor een probleem dat een potentiële schade van honderden euro's vertegenwoordigt, je RBV inschakelt.
Mee eens. Als de verkoper TS hier verkeerd heeft voorgelicht moet hij zorgen dat de auto voldoet aan de beschrijving waaronder hij verkocht is.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door john18 »

http://www.autogeschiedenis.nl/auto-kop ... s-auto.htm
http://www.anwb.nl/rechtshulp/koop-en-o ... na-aankoop
https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbin ... ands-auto/

Onder de BOVAG garantie vallen alle gebreken die gedurende de garantieperiode ontstaan als gevolg van normaal gebruik van de auto. Maar ook gebreken die bij de koop niet waarneembaar waren, vallen onder de BOVAG garantie. Waarbij er sprake is van een gebrek als de norm die de fabrikant stelt wordt overschreden.

jullie4444 goed lezen. gaat niet om het pitje gaat waarschijnlijk om de hele unit en dat valt wel onder bovag

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Verlichtingsprobleem Renault Clio RS uit 2015

Ongelezen bericht door Julie4444 »

[Offtopic bijdragen verwijderd door Moderatie]

Een kapotte lamp is wel waarneembaar hoor, tijdens je proefrit. Maar goed, zoals gezegd zal de auto moeten voldoen aan de specificaties van de verkoper en omdat het hier een merkdealer betreft zal er vast wel een oplossing gevonden worden. Echter moet hier wel het juiste argument gebruikt worden en dat staat ook al beschreven in Moneymans post.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 16 mei 2016 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten