LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door gezondheid »

Volgens een test van Kassa rijdt je op elke brandstof even ver van de verschillende merken. Vergelijkingswebsite kloppen helaas niet altijd even goed. De VVD deed voorstel dat de tarieven op de snelwegen beter zichtbaar zouden worden. Helaas is dat er niet van gekomen. Firezone adverteert met goedkoper tanken terwijl ze niet altijd de goedkoopste zijn. Bij sommige tankstations zie je met grote cijfers staan met 10 ct korting! Vaak is onduidelijk hoe die korting berekend is. De korting stelt je vaak teleur. Waar tanken jullie? En let je ook op de prijs? Vind je de moeite waard dat de concurrent 3 cent per liter goedkoper is?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door dhc »

Waarom stel je deze vraag? Ga je je mening aanpassen n.a.v. de gegeven reacties?
Vergelijkingswebsite kloppen helaas niet altijd even goed
bewijs even leveren graag...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door prem »

Q8, dan alleen de onbemande zelftankstations. Of Dats24, bij de Colruyt supermarkten.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik tank gewoon bij de Shell. Deze is in mijn gemeente namelijk net zo goedkoop als de witte/onbemande pompen, die slechts een paar meter daarvandaan liggen. Ze gaan al jaren met die prijs mee.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kokka »

Ik heb een tijdje getankt bij de goedkoopste onbemande pomp hier in de buurt, sako ofzo iets.
na een paar maanden kreeg ik problemen met mijn brandstof systeem, en had ik behoorlijk wat kosten.
de monteur van de Audi Dealer vroeg ook meteen waar ik tank, nu zal zijn mening best wel getint zijn, maar sindsdien tank ik bij de BP en gooi ik er die premium zooi in bp is overigens de enige die nog echte 98 RON verkoopt. ik merk dat de motor beter loopt. of ik er echt verder op kom weet ik niet, maar dat maakt me ook niet uit. In Oostenrijk heb ik laatst van die super benzine gekocht, met een RON getal van 102 (?) daar deed ik dus echt langer mee als op een volle tank super 98

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn apps die ook een indicatie van de prijs geven. Maar dat is vaak de prijs van de dag ervoor, terwijl sommige (onbemande) stations een vaste dag van de week hebben waarop zij extra korting geven. Maar als je op een voor jou onbekende plek bent, wel erg handig.

Verder heb ik een aantal 'vaste' adressen, bijvoorbeeld sommige goedkope stations die bij de afslag van de snelweg zijn.

(Geen gedoe hier met speciaal voor de diesel naar Duitsland gaan, overigens. Los van dat ik die tijd wel beter kan gebruiken (en dat je de waarde van die tijd ook moet meerekenen), zijn de stations waar ik in Nederland tank iha niet duurder dan die waar ik in Duitsland zou kunnen/gaan tanken.)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kweenie »

Kokka, hoe veel langer rijd je op die Ron 102? Aangezien die brandstof een kwart duurder is dan gewone euro, zou je op drie Ron 102 tanks even ver moeten komen als op vier euro tanks.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kokka »

nou, ik weet niet precies hoeveel langer. wat me opviel was dat mijn boordcomputer er in het begin helemaal door van slag was in het begin, hij gaf geen goede actieradius. ik denk dat ik op een tank van 75 liter toch bijna 800km heb gedaan. wat zo'n 100km meer is als op de rest van de reis. en dan zat ik ook nog eens in de bergen.normaal in nederland ben ik al blij als ik op een volle tank de 500km haal

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo, dat zijn flinke hoeveelheden...!
Maar het voordeel van zulke brandstof is erg afhankelijk van de soort auto en je rijstijl. Ik kan mij voorstellen dat je er veel voordeel bij hebt als je een 'sportieve' auto en rijstijl hebt, of bijvoorbeeld in de bergen veel van je auto vraagt. Maar de gemiddelde Nederlandse filerijder zal er waarschijnlijk in de praktijk weinig baat bij hebben...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door sjohie »

Als we makkelijk doen, dan tanken we bij een bemande Shell, die ligt naast de super waar we de weekendboodschappen doen, en deze is redelijk concurrerend met de omliggende onbemande tankstations. (~ 4ct/l duurder) Door de week tankt mijn vriendin op donderdag bij een pomp in het dorp waar haar werkgever is gevestigd, die geeft op die dag een extra korting, wat er voor zorgde dat ze een paar weken terug voor 1,36/l euro95 kon tanken.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door wieder »

Ik tank altijd E10 bij de Star in Elten (D).. scheelt zomaar 20 euricent per liter met de tankstations aan de grens.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door angel1978 »

wieder schreef:Ik tank altijd E10 bij de Star in Elten (D).. scheelt zomaar 20 euricent per liter met de tankstations aan de grens.
Moet je wel zeker weten dat je auto geschikt is voor E10...
Dat is voor de meesten wel het geval, maar toch.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door sjohie »

wieder schreef:Ik tank altijd E10 bij de Star in Elten (D).. scheelt zomaar 20 euricent per liter met de tankstations aan de grens.
Dan hoop ik niet dat je in een Opel (Signum) rijdt, daar ontstond na 27k kilometer rijden op E10, een gat in de behuizing van de benzinepomp, waardoor er benzine in het motorcompartiment terecht kwam. :shock:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kokka »

er gaat bij mij echt geen E10 in mn auto.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door jonis »

kokka schreef:er gaat bij mij echt geen E10 in mn auto.

Wat zouden die paar % uitmaken tov euro95 waar er ook al zit bijgemengd. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door kweenie »

Voldoende om je motor van streek te maken...
(Zou je dat vroeger trouwens ook hebben gezegd over het verschil tussen super benzine en normaal?)

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door jonis »

kweenie schreef:Voldoende om je motor van streek te maken...
(Zou je dat vroeger trouwens ook hebben gezegd over het verschil tussen super benzine en normaal?)
Dan praat je over wat anders....kweeniet

Maar bij de Aral zie ik bij de E10: tot 10% bijgevoegd staan en bij de euro95: tot 5% bijgevoegd staan.....dus wat je nu eigenlijk echt tankt weet je helemaal niet....dus bij E10 zou dat dus ook euro95 kunnen zijn maar niet andersom :roll:

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door gezondheid »

Bij Kassa filmden ze waar de brandstof vandaan kwam. Daar zag je wagens rijden van Texaco maar ook van Shell. Ze mochten daar niet filmen. Het blijkt dat het allemaal om dezelfde brandstof gaat. Shell voegt hier een druppeltje aan toe maar dat zet geen zoden aan de dijk. Ook hebben ze getest dat de brandstof met premium niet schoner is voor de motor. Sommigen beweren dat je met Shell meer kilometers maakt dan de witte pomp. Dat zou zomaar kunnen doordat je door de duurdere prijs wel zuiniger gaat rijden.

Verder in Duitsland kun je ook kiezen voor Euro 95 alleen heet het daar Super.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/
Laatst gewijzigd door gezondheid op 11 feb 2015 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door dhc »

Zit niet alleen tussen je oren maar ligt grotendeels aan je rechtervoet....

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Goedkoopste brandstof? Vergelijking

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Ik tank meestal Shell (V-power RON97) of bij de BP express (Ultimate RON98).
Alle twee deze pomp verkopen onder de advies prijs de BP express 11 cent en de shell meestal 8-9 cent.

Overigens vind ik die test des tijds van kassa niet echt goed en een veel te korte test periode.
Moderne direct ingespoten motoren hebben ook veel hogere brandstof eisen als de ouderwetse motor uit de Seat van de test van kassa, die zelfs nog op RON 91 kan draaien.

Bij veel auto's staat tegenwoordig MINIMAAL RON95 in het tankklepje. Elke auto loopt ook op euro 95 (Is Europees verplicht). Echter zijn er best wel wat motoren die op RON98 zuiniger en beter lopen.


Overigens vraag ik mij af of er niet al pompen in Nederland zijn die E10 verkopen als normale Euro95(E5)/98 want volgens de huidige norm is tot 10% ethanol toegestaan. Ze willen volgend jaar de gemiddelde verplichte hoeveelheid bio-brandstoffen verhogen van 5% naar 6,25% dus volgend jaar krijgen wij als dit door gaat ook E10 in Nederland.

Gesloten