LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
esther-27
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007 16:41

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door esther-27 »

Hallo,



Ben weer in overleg met de garage en ze gaan hem nog een keer in orde maken , en heel erg goed luisteren naar het "geluidsoverlast"
hoop dat we er deze keer wel uitkomen.
Verder houd ik het hoofdkantoor op de hoogte...........................
zal het dan toch goed komen met mijn Aygo'tje ????

greetz Esther

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

Nou, ik ben maandag bij de Toyota geweest en ik weet nou nog steeds niet welke rubbers ze hebben vervangen... Er zitten kleine putjes bij de bestuurdersportier die er voor de reparatie niet in zaten. (het is niet heel ernstig, maar wel irritant!) Verder zitten er vieze vingers op mijn witte dak (aan de binnenkant...) terwijl ik niet aangegeven heb dat hier de rubbers lekte....

De uitlaat konden ze niks bij vinden... Klonk heel normaal volgens hun! Verder is het moeilijk achteruit schakelen ook geen probleem, gewoon even lichtjes je koppeling op laten komen...

Al met al lullen ze zich er goed uit en heb ik er de balen van!! Aankomende dinsdag gaat hij voor een kleine beurt de garage in en omdat ik het gevoel heb dat ze me willen neppen, vul ik in ieder geval mijn ruitenwis vloeistof bij! Eens even kijken of ze me naaien willen...

Door deze problemen gaan me vriend en ik wel in december voor een nieuw autootje kijken! Ik heb de Aygo dan 16 maanden... Mijn voorkeur gaat uit naar een Suzuki Swift, Mitsubushi Colt, de nieuwe Renault Twingo of een Peugeot 207 ... We kijken lekker op ons gemakje deze keer!

esther-27
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007 16:41

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door esther-27 »

Hoi mede strijder ster

Ik heb van alle gebreken en dingen die niet mooi zijn afgewerkt foto's gemaakt, een rapport opgemaakt met alle foto's erbij, heb deze naar mijn dealer en naar het hoofdkantoor gestuurd, heb een email terug gekregen en ze hebben de zaak in behandeling, ik hoop dat nu het hoofdkantoor er mee bezig is dat er echt wat gaat gebeuren , zo niet stap ik naar de media en een advocaat , zou eens gaan informeren wat je rechten zijn , misschien kunnen we samen sterker staan dan alleen?!?!?!?!? greetz Esther


omgeving 078

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

En ja hoor! Ruitenwisvloeistof stond op de bon !! Gaat maar om een heeeeel klein bedrag, maar ik vind dit gewoon mensen beduvelen! Ik vraag me nu af of de rest wel gedaan is!?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Ron58 »

En ja hoor! Ruitenwisvloeistof stond op de bon !! Gaat maar om een heeeeel klein bedrag, maar ik vind dit gewoon mensen beduvelen!
Ongelooflijk stompzinnig van zo'n garage, die hebberigheid kost ze een klant.

Overigens al jaren een bekend gegeven dat je hier mee belazerd wordt, net als de post "Klein materiaal".

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik wil graag mijn auto onafhankelijk laten keuren... Weet iemand hoeveel dit kost? Kijken of zij wel gebreken ontdekken....

flipperkip
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2006 13:56

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door flipperkip »

Niet alleen de Aygo's hebben het lekkende deurenrubber probleem. Deze week hebben wij onze tweedehands Citroën C1 uit 2005 opgehaald bij de dealer. Na een paar flinke regenbuien stond het water in het opbergvak van het bestuurdersportier ! tevens kun je als je goed kijkt in de hoekjes bij de achterramen (5 deurs) zien dat er dikwijls water naar binnen druppelt, gedroogde strepen op het portier aan de binnenkant.
Morgen ga ik terug naar de dealer om eens te vragen of er andere rubbers beschikbaar zijn.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door D1RK »

Omdat zowel de C1 als Aygo demo lekten, dus durf ik deze toyota niet te bestellen!

Dus het zou vermoedelijk nog steeds een zwak puntje zijn van deze verder goede auto.

Jammer, leuk en zuinig, en nog steeds geen oplossing!
Problemcar en AYgo pagina gelezen en daar ook nog niets positiefs gezien, zoek dus een iets groter model!

ahw
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2007 20:46

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door ahw »

Ik heb mijn auto (Aygo 5 deurs) nu 16 maanden en hij lekt nog steeds.
Het was al zichtbaar in de 1e maand na aankoop. Heb al 4 x nieuwe deurrubbers gekregen maar nog niet opgelost.Hoge heren uit Japan erbij geweest , alle deuren eruit opnieuw erin gezet en toen zou het opgelost zijn maar niet dus. Donderdag 19 juli voor de zoveelste keer nieuwe rubbers maar op vrijdag na hevige regenval al weer lekkage aan achterdeur.Toen door de wasstraat gegaan en zie daar !! water komt gewoon door de voorportieren naar binnen. Alweer met Toyota Ned gebeld en dinsdag bij dealer neergezet. Zij zijnook door de wasstraat gegaan en geen lekkage ??? Zou misschien wel aan mijn wasstraat liggen ? Nu weet ik het ook niet meer maar ik ben er van overtuigd dat het nog steeds niet opgelost is. Ik denk inderdaad dat het tijd wordt om al deze klachten te bundelen en aktie te ondernemen want samen sta je toch sterker. Gaarne reaktie

flipperkip
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2006 13:56

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door flipperkip »

Heb gisteren bericht gekregen dat mijn dealer de deurrubbers besteld heeft, want de raamrubbers was geen bekend probleem bij citroen!!?? :shock: Ik heb vandaag de rubbers van de achterramen eens opgetilt en daar is toch echt wel roestvorming te zien door het ewige vocht wat er onder de rubbers blijft zitten !!!!!!!! ik heb er inmiddels maar foto's van gemaakt. en als dit niet fatsoenlijk wordt opgelost ga ik dit maar eens rechtstreeks t aanhalen bij Citroen . Het is dan wel geen mercedes klasse auto, maar ik had van citroën toch meer verwacht dan deze problemen !!

edit: Inmiddels zijn de problemen opgelost door nieuwe gemodificeerde rubbers te monteren in de deuren (bij Spronken in Beek was het probleem wel degelijk bekend en het stond ook in hun computer bij de onderdelen vermeld) Hulde voor Garage Gelissen in Sittard en Spronken in Beek !! :wink:
Laatst gewijzigd door flipperkip op 28 aug 2007 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Adje_R
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2007 22:22

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Adje_R »

Na het lezen van al de berichten betreffende de Aygo, heb ik besloten om mijn MR2 maar niet in te ruilen voor een Aygo. Ik was serieus van plan om het te doen, maar dan toch maar een modelletje hoger of lekker doorrijden met hetgeen ik nu heb. Toyota beweert dat de kwaliteit gewaarborgd is en geeft dus gewoon 3 jaar garantie, toch wil ik ook plezier beleven aan een auto en heb geen zin om telkens weer naar de dealer te moeten gaan vanwege allerlei kinderziektes die kennelijk niet optimaal of geheel niet opgelost kunnen worden.
Zelf rij ik nu mijn 7e (nieuwe) Toyota en over het algemeen heb ik weinig ellende ondervonden met dit merk en dat wil ik graag zo houden.

Met vriendelijke groet,
Adje_R

foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door foreverfan »

Ik wou ook een toyota kopen als ik mijn rijbewijs gehaald heb (ben nog aan het lessen maar het gaat steeds beter),
maar door al die berichten ga ik toch ook andere autos overwegen zoals de Yaris (omdat vrienden zeggen dat ik die beter kan kopen vanwege de betere motor) of de Corolla alhoewel ik het voor een eerste auto eigenlijk niet zo duur wil maken.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

nochtans, alle problemen ten spijt, is toyota een van de beste autofabrikanten als je kijkt naar het plaatje:

kosten/onderhoud/levensduur/betrouwbaarheid

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Hello »

Maar wat zijn het saaaaaaiiiiieeeee auto's. Dan maar iets hogere kosten en kiezen voor een ander,( minder betrouwbaar ??) merk.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

mee eens, maar wat heb je liever, als je in stijl wilt rijden moeje sowieso geen auto kopen jonger dan 30 jaar :D

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Hello »

Ik heb een Gtv 6 uit 1982. :D Pfff..... wat mooi, die v6 als je 'm opentrekt. Die lijnen, toen herkende je een auto tenminste nog van een afstandje.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

kijk, hoewel het mijn merk niet is zie ik dat idd liever :D

de mijnus is een opel admiral uit 1969, oud, degelijk,lux, en het rijd super (automaat)

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Hello »

Kan ik ook waarderen! Een heel andere auto dan de Gtv maar wel tenminste een auto waarin autoliefhebbers elkaar herkennen.
Laatst gewijzigd door Hello op 12 aug 2007 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

voila

zoe zie ik het ook, oudere autoliefhebber is oudere autoliefhebber en verschil in merk maakt niet uit :D

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo

Ongelezen bericht door een »

Helemaal mee eens!! Al die nieuwe auto's zijn dan misschien wel veilig enzo maar geef mij maar een mooie klassieke auto. Wij hebben 2 moderne nieuwe superluxe auto's voor de deur staan maar ik heb toch de meeste lol in m'n Fiat 500, DS of 2cv6! Da's pas auto rijden...

Maar goed, weer back on topic dan maar....

Gesloten