LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn enkele voertuigen waar dit veel werk is, maar €2400,-?

Ik zou liever eerst eens op www.mijngarage.nl een offerte vragen van plaatselijke garages want moet het nu echt €800,- kosten?
Wel bestaat de kans dat er nog een foute ketting in zit gezien de weinig km en dat een nieuwe langer mee gaat omdat deze beter is.
Dan zou je meer dan 250.000 km er moeiteloos mee moeten kunnen halen heb ik gehoord.

Zelf geen ervaring in deze motoren.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door peteroo »

De auto zal niet heel nieuw meer zijn. Ik ben geen fan van Pon, maar dit lijkt nog een beetje redelijk aanbod. Zuur is het wel, maar met een gewone distributieriem zou u nu ook aan een wissel toe zijn.

De kwaliteit van VW en Audi is allang niet meer zo geweldig goed, maar met hun marketing is niks mis.

Marzan
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2017 19:57

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Marzan »

Ik heb 20 juli 2017 een VW Golf Variant 1.4 TSI DSG Comfortline aangeschaft, bouwjaar 2009. Import vanuit Duitsland in 2013. Km stand 63500.
Op 22 september jl. , dus al na 2 maanden en inmiddels zo'n 65000 km. gaf de versnellingsbak de geest, Wegenwacht bood hulp=afvoer auto. De computer van de 7 traps automaat bleek een storing te hebben, die kortsluiting veroorzaakt. Resetten niet mogelijk, er moet en compleet nieuwe computer in. Raming kosten € 1.850,00 incl.btw. Bij verdere controle bleek er een storingsmelding te zijn voor een van de beide koppelingsplaten. De garage gaf aan dat dit nog niet betekent dat de koppeling direct vervangen zou moeten worden, maar de kans bestaat. Raming kosten in dat geval € 1.000,00 excl. btw.

Is de storing van de versnellingsbak computer een bekend probleem? Is er een andere reparatie mogelijk?

De verkoper van de auto, een landelijk opererend bedrijf, biedt niet standaard een garantie. Die dient bijgekocht te worden. Gezien de lage km stand en de nieuwstaat van de auto binnen en buiten, heb ik afgezien van de aankoop van 3-maanden garantie en heb in plaats daarvan de auto direct een grote beurt laten geven (vervanging filters, olie, bougies). Ga nu toch in gesprek met de verkoper, of wat te regelen valt.
Per slot koop je in goed vertrouwen een goed product bij een bedrijf dat goede reviews heeft.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Sinds wanneer hebben DSG bakken een goede/storingsvrije reputatie? Zeker de oudere / lichtere versies zijn verre van probleemvrij (even googelen had je beslist wijzer gemaakt).

Of een dergelijke complexe bak ook storingsvrij blijft hangt heel erg af van de vorige eigenaar en hoe netjes deze reed.
Geen garantie bij een dergelijke auto kopen is Russische roulette spelen, het kan goed aflopen maar ook redelijk desastreus.
Je hebt gegokt en dacht goedkoop aan een leuke importauto te kopen, nu valt het tegen en zul je er toch echt mee moeten leven (goede les voor de volgende keer).

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gaat het om de mechatronic? Das een bekend probleem. Heb je een aankoopkeuring laten doen?

Sowieso kan je hier weinig tegen doen.

Marzan
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2017 19:57

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Marzan »

Dank voor de reacties. Ik zou de auto niet bepaald goedkoop willen noemen en uiteraard hebben we research gedaan vooraf. Dit met de storing van de computer heb ik nergens kunnen vinden. Een aankoopkeuring is niet gedaan. Les voor de volgende keer, maar de vraag is of dit er dan zou zijn uitgekomen. De auto was qua uiterlijk in een nieuwstaat en ook onder de motorkap alles als nieuw. Gewoon weinig gebruikt.

Ga nu toch een beroep doen op het consumentenrecht, dat gelukkig op dit moment nog geldt. Bij aankoop van een tweedehandsauto bij een autobedrijf geldt een wettelijke garantietermijn van 6 maanden. Gezien de aanschafprijs hadden wij een beter product mogen verwachten. We zullen zien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door sjohie »

Marzan schreef:Dank voor de reacties. Ik zou de auto niet bepaald goedkoop willen noemen en uiteraard hebben we research gedaan vooraf. Dit met de storing van de computer heb ik nergens kunnen vinden. Een aankoopkeuring is niet gedaan. Les voor de volgende keer, maar de vraag is of dit er dan zou zijn uitgekomen. De auto was qua uiterlijk in een nieuwstaat en ook onder de motorkap alles als nieuw. Gewoon weinig gebruikt.

Ga nu toch een beroep doen op het consumentenrecht, dat gelukkig op dit moment nog geldt. Bij aankoop van een tweedehandsauto bij een autobedrijf geldt een wettelijke garantietermijn van 6 maanden. Gezien de aanschafprijs hadden wij een beter product mogen verwachten. We zullen zien.
Nou ben ik welgemeend benieuwd waar dat bepaald staat, omdat wij ook bezig zijn met een nieuwe (2ehands) auto. Heb je daar iets van een linkje van?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die zes maanden verplichte wettelijke garantie bestaat helemaal niet. Ik neem aan dat dat een klok/klepel-verhaal is en dat een en ander wordt verward met de bewijslast die de eerste zes maanden bij de verkoper ligt.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door mp2017 »

sjohie schreef:
Marzan schreef:Dank voor de reacties. Ik zou de auto niet bepaald goedkoop willen noemen en uiteraard hebben we research gedaan vooraf. Dit met de storing van de computer heb ik nergens kunnen vinden. Een aankoopkeuring is niet gedaan. Les voor de volgende keer, maar de vraag is of dit er dan zou zijn uitgekomen. De auto was qua uiterlijk in een nieuwstaat en ook onder de motorkap alles als nieuw. Gewoon weinig gebruikt.

Ga nu toch een beroep doen op het consumentenrecht, dat gelukkig op dit moment nog geldt. Bij aankoop van een tweedehandsauto bij een autobedrijf geldt een wettelijke garantietermijn van 6 maanden. Gezien de aanschafprijs hadden wij een beter product mogen verwachten. We zullen zien.
Nou ben ik welgemeend benieuwd waar dat bepaald staat, omdat wij ook bezig zijn met een nieuwe (2ehands) auto. Heb je daar iets van een linkje van?

Er bestaat zoiets als een BOVAG garantie van 6 maanden, mits deze ook door de garage met een bewijs af gegeven is.

Anders krijg je geen garantie, die zelf vaker nog afgekocht worden.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik vraag me wel af of je een beroep kunt doen op het conformiteitsbeginsel. Zo'n best dure, acht jaar oude auto,lage km-stand, daar mag je meer van verwachten dan slechts een paar maanden probleemloos rijden.

Anderzijds staan deze bakken bekend als zeer problematisch. De motoren hebben evenmin een geweldige reputatie. VAG is vandaag de dag vooral goed in marketing, maar de tijd dat ze echt bovengemiddeld goede auto's maakten ligt al even achter ons.

Moeilijke zaak.

stofzuigertje

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele mensen ruilen een voertuig in omdat ze hoge kosten zien aankomen, en ik ook, ja, mijn ex auto kunt U ook tegenkomen als ik hoge inruil kreeg en hard weglopen....
En de handelaren die alleen garantie op de motor geven en niet wat aan de motor hangt en vele uitsluitingen......
Ja, een iets oudere met misschien niet 100% eerlijke tellerstand of juist veel stadsverkeer en zwaar vervuild van huisarts die huis aan huis bezoeken heeft gedaan.... koude motor en korte stukjes en dan klagen dat hij reeds met lage km stuk ging!

RobertFr
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2018 14:59

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door RobertFr »

Wat voor Volkswagen geldt, geldt in elk geval ook voor Skoda. Mijn advies: koop nooit een auto met deze motor! In 2015 kocht ik een mooie Skoda Octavia 1.4 TSI met ca. 120.000 op de teller. Lekker ruime auto, reed heerlijk. Maar toen kwam de ellende, telkens ingeluid door een brandend motormanagement lampje. Eerst een kapotte regeleenheid voor de turbo, 1200€. Een half jaar later versprong mijn distributieketting (de garage "dat gebeurt nooit!"), gevolg alle 4 cilinderkoppen naar de mallemoeren, kosten ca. 2500 €. Paar maand later: waterpomp kapot, 250€. Recent ging het bewuste lampje weer branden en bleek de motor in 2 cilinders compressie te verliezen. Geschatte kosten weer ca. 2000 €. Voor mij was de maat vol en heb ik de auto verkocht. Nu rijd ik in een hele oude Mitsubishi, ben ik blij mee.
Wat ik maar wil zeggen is: hoe kan het VW-concern het verantwoorden om auto's met zo'n evident slechte motor uit te rusten en dan ook nog met droge ogen zoveel verdienen aan de reparaties?

dimitri.verhoeve
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2019 09:33

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door dimitri.verhoeve »

Hey allen,

Ik heb in februari een Jetta gekocht met 109.000 kilometer bij de vakgarage en heb hier veel motorproblemen mee.

Ik had na de eerste week al een motorstoring in me brandstof en die werd toen schoon gemaakt en een week later kon ik terug omdat het mijn distributieketting en waterpomp bleken te zijn.

Vervolgens na het vervangen daarvan blijf hij veel roken en verbruiken en nog een laten nakijken. Wat bleek was dat mijn lambda sensoren kapot waren en daardoor ook mijn katalysator kapot was gegaan.

Na het vervangen daarvan bleek hij nog met problemen te kampen want ook de beide injectoren zijn vervangen omdat een van de 2 open bleef staan.

Na het vervangen van de injectoren geloof het of niet maar waren de problemen nog niet verholpen en ben ik de auto nu al 2weken kwijt voor onderzoek.

Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn omtrent foutmelding brandstof

Het is een vw Jetta 1.4 tsi uit 2009 en alle reacties helpen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door thecure »

Februari? Dan heb je toch nog wel garantie zeker?

Gesloten