LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
bedegro
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2012 10:44

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door bedegro »

Mijn buurman heeft een audi a3 met een 1.8 tfsi motor en net binnen de garantie kreeg hij problemen met de distributieketting en ook begaf de koppeling van de dsgbak het. Gelukkig voor hem dat alles onder de garantie nog viel en is de motor gerepareerd. De problemen beperken zich dus niet tot de kleinere motoren bij de VAG groep.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door sjoegel »

De wat grotere motoren worden onder druk van de groene leugen afgeknepen wat ze zeer kwetsbaar maakt.
BMW heeft er ook veel last van.

Turf44
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:27

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Turf44 »

Zijn er mensen die problemen onder vinden met trillen in stuur en bodemplaad? Het gaat om een golf 6 1.4 122pk dsg highline. Er staat pas 4000km op de klok maar de auto trild op de snelweg. Hij is hier al 4x voor terug geweest en ze krijgen het er niet uit bij wittebrug. Er zijn al meerdere medewerkers van wittebrug geweest die er in gereden hebben en ervaren het ook, maar vinden dit normaal voor een auto met dsg bak. De auto waar we in gereden hebben voor een proefrit had dit absoluut niet. Nu is er een melding naar pon gegaan en word de auto waarschijnlijk daar heen gestuurd. Er zijn alwel 4 nieuwe banden op gegaan (michellin ipv continental) waar door het iets minder is geworden. Het is niet extreem maar knap vervelend als je een lang ritje moet maken.

toorn222
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2012 14:23

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door toorn222 »

Zijn er mensen die problemen onder vinden met trillen in stuur en bodemplaad? Het gaat om een golf 6 1.4 122pk dsg highline. Er staat pas 4000km op de klok maar de auto trild op de snelweg. Hij is hier al 4x voor terug geweest en ze krijgen het er niet uit bij wittebrug. Er zijn al meerdere medewerkers van wittebrug geweest die er in gereden hebben en ervaren het ook, maar vinden dit normaal voor een auto met dsg bak. De auto waar we in gereden hebben voor een proefrit had dit absoluut niet. Nu is er een melding naar pon gegaan en word de auto waarschijnlijk daar heen gestuurd. Er zijn alwel 4 nieuwe banden op gegaan (michellin ipv continental) waar door het iets minder is geworden. Het is niet extreem maar knap vervelend als je een lang ritje moet maken.
Ik heb het zelfde type golf en uitvoering met circa 50k op de teller.
Ik heb zelf bij het stationair draaien in de P-stand en in de D-drive stand met de voet op de rem ook dat het voertuig "zenuwachtig is".
Dus voertuig bij de dealer gebracht en na vervanging van de bougies, telefoontje van de medewerker.
Het vervangen heeft nog geen oplossing gebracht en we gaan de "kop" eraf halen en gaan kijken naar het probleem en hopelijk de oplossing.
Hij loopt in ieder geval niet stationair (kennelijk om de 10-13sec, volgens de medewerker) de uitslag laat ik nog weten.

toorn222
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2012 14:23

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door toorn222 »

Vandaag contact gehad met een medewerker, blijkt een zwaar verontreinigde cilinderkop te zijn.
Ze hebben nu de vraag bij de importeur neergelegd of deze word vervangen of dat deze word schoongemaakt en ze gaan dit tevens (werkzaamheden) over het weekeinde tillen, dus afwachten.
Tevens heb ik nu aangegeven om een gelijkwaardige/ of hoger klassement leen-voertuig te krijgen ivm rugklachten van de stoelen.... ben benieuwd.

Brd
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2007 15:54

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Brd »

Is al bekend wanneer Radar hier een item aan gaat wenden?

Bij 15000 km kreeg ik tijdens garantieperiode een nieuwe motor in mijn VW TSI met 160 PK. Nu 30000 km is het weer kapot. Nu iets met nokkenas. Dealer wil dat ik zelf ga betalen, omdat garantie verlopen maar dat ben ik niet van plan. Zat het tzt voorleggen aan de geschillencommissie voertuigen. Heb inmiddels mijn rechtsbijstand aan het werk gezet.
Auto staat al langer dan een week bij de dealer maar er is nog niets gebeurd. Zijn nu zogenaamd bezig om de kwaliteit van motorolie te laten onderzoeken om hun straatje schoon te kunnen vegen. De dealer heeft zelf de olie verwisseld en er in gegooid. Dus kunnen mij geen verwijt maken.
Laatst gewijzigd door Brd op 01 dec 2012 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Schout1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2012 17:27

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Schout1960 »

Hallo,
Inmiddels is de nieuwe golf 7 uit. Hoe staat het inmiddels de de problemen van de TSI motoren?
Is het probleem met de distributierketting inmiddels opgelost?

stofzuigertje

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de verkoop nu eens zou instorten door wel te kijken maar niets te kopen moeten ze wel betere garantie afhandelen.
Ik zie zeer sterke verschillen tussen Pon Nederland en de Duitse en Vlaamse VW rijders.
Ook Seat en Skoda rijders ervaren hetzelfde helaas...

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door riddert »

Schout1960 schreef:Hallo,
Inmiddels is de nieuwe golf 7 uit. Hoe staat het inmiddels de de problemen van de TSI motoren?
Is het probleem met de distributierketting inmiddels opgelost?
Van distributieketting problemen is allang geen sprake meer, dat was slechts bij een beperkt aantal motoren. Dat wil zeggen, alleen bij bepaalde cilinderinhoud en produktieperiodes.

De huidige zijn gewoon weer storingsvrij.

Brd
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2007 15:54

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Brd »

De problemen met golf7 komen pas later. Als je daarop wilt wachten moet je zeker eentje kopen. Zolang de after sales vervelend is, geen kandidaat voor auto van het jaar.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door riddert »

Brd schreef:De problemen met golf7 komen pas later. Als je daarop wilt wachten moet je zeker eentje kopen. Zolang de after sales ***** is, geen kandidaat voor auto van het jaar.
After Sales is prima, levenslange mobiliteitsgarantie door heel europa, wat wil je nog meer?

Brd
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2007 15:54

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Brd »

Een motor die langer meegaat dan twee jaar.
Levenslang maar wel op eigen kosten!

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door riddert »

Brd schreef:Een motor die langer meegaat dan twee jaar.
Levenslang maar wel op eigen kosten!
De huidige TSI motoren zijn probleemloos.

stofzuigertje

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik zie hoeveel voertuigen binnen enkele maanden met verse kentekens terug komen voor garantie, geloof ik dit soort dingen niet.

Waarom zoveel tussendoor klussen?
Alleen monteurs kunnen zeggen welke modellen en types betrouwbaar zijn of juist problemen hebben.

Schout1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2012 17:27

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door Schout1960 »

Indien voorgaande berichten lees is het maar de vraag of al die problemen bij de nieuwe Golf 7 niet gaan voorkomen. Zo ver ik weet zijn de motoren bij de nieuwe Golf hetzelfde gebleven als bij de Golf 6. Omdat er nu natuurlijk nog geen of amper nieuwe Golfs rijden is het onbekend of deze problemen zich gaan voordoen.
Maar herkennen Golf 6 rijders de problemen met de distributieketting?

L. G. D.
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2012 17:26

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door L. G. D. »

Hallo,

Wij willen een Seat Alhambra kopen uit het jaar 2010.
Deze heeft een 1.4 TSI motor 6 versnellingen.
Wij hebben de vorige berichten gelezen en willen uitzoeken of deze motor daar ook gevoelig voor is en we problemen kunnen verwachten.
In welke tijdzone spelen deze problemen zich af van deze motoren?
Voornamelijk dan de problemen met:
- nokkenas(versteller)
- de distributieketting
- verontreinigde cilinderkoppen
- de koppeling
- en het uitvallen van de motor

Wie o wie kan ons wat helderheid geven voor wij ons straks in een auto storten met problemen en duizenden euro's ellende die ons te wachten staat?
Alvast dank voor uw reacties.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door riddert »

L. G. D. schreef:Hallo,

Wie o wie kan ons wat helderheid geven voor wij ons straks in een auto storten met problemen en duizenden euro's ellende die ons te wachten staat?
Alvast dank voor uw reacties.
Schrijf het chassisnummer en mogelijk het motornummer even op van de auto die u op het oog heeft en vraag na bij de seat/vw dealer.

annouelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2013 22:34

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door annouelle »

Wij hebben afgelopen donderdag onze golf 7 opgehaald, nog geen 100 km gereden en konden hem inleveren bij de dealer.

Start stop systeem was eruit, had geen turbo meer en de tank was binnen no time leeg.

Auto uitgelezen, turbo kapot, vandaag te horen gekregen dat dit aan de turbo klep ligt?
Ze wachten nu op een update en kan pas waarschijnlijk woensdag mijn auto ophalen.

Super balen, maar ik verwacht weinig goeds.
Ik ga niet te lang wachten met het inschakelen van instanties.

RedBora
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:40

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door RedBora »

Als ik dit zo lees hangt een juiste afhandeling sterk af vd dealer. Mijn golf 1.4 TDI 7-dsg komt uit mei 2009 en heb ik bewust aangeschaft met verlengde garantie, vanwege het in mijn ogen risico op hoge kosten bij defecten.

Na een kleine 3 jaar en ca 35k km,merkte ik dat de auto soms wat in leek te houden,bv bij het tegen een heuvel op rijden. Meermalen naar garage geweest, diverse updates etc. Op een gegeven moment ging de auto langzaam maar zeker, steeds bruusker optrekken (1 tm 3). In de winter soms met doorslaande wielen. Ik vermoedde DSG problemen, het bleek de Turbo, deze gaf (uiteindelijk) fout codes en is op basis van coulance na ca 3 jaar kosteloos vervangen. Het advies was rijden en kijken of het nu over was.

Een enorme verbetering, maar toch mijn twijfels over DSG/koppeling, schokkend optrekken in eerste 3 versnellingen. Terug naar garage bij ca 45k km, in een gewone rit niet te simuleren, dus nieuwe afspraak voor speciale testrit. Conclusie, koppeling heeft te veel speling, klonk aannemelijk. Men heeft het aan PON voorgelegd en deze gaf aan slijtage deel, maar wel coulance,70% op de onderdelen van ca 1250 euro en 50% op de manuren, ruim een dagdeel. Men (vd Udenhout Den Bosch) begreep dat ik als nieuwrijder van beurt naar beurt wil rijden, zonder hoge kosten en zeker niet bij nog geen 50k km. Na intern overleg besloot men alles te vergoeden, zonder dat ik daar ruzie voor heb hoeven maken!

Later sprak ik de verkoopleider en die gaf aan dat het vooral belangrijk is dat de auto volgens voorschrift bij een VAG dealer in onderhoud is geweest, met vanzelfsprekend originele onderdelen. Daarnaast is het ook belangrijk, dat je vermeende klachten meteen meldt. Ook wanneer men op dat moment nog geen oorzaak kan vinden, kun je daarmee ook buiten de garantietermijn aanspraak maken op garantie. Daarnaast worden tegenwoordig zoveel klachten via software opgelost of verbeterd, dat dit eigenlijk ook alleen door de merkdealer kan worden opgelost.

Met een andere VW dealer uit de regio, heb ik overigens andere ervaringen. Daar is de leaseijder heilig en wordt je als particulier behandeld alsof geld er niet toe doet, daar zie je mij dan ook niet meer, want de garagerekening zijn niet mals, 1500 tot 2000 euro zijn normaal voor stevige mankementen aan motor of versnellingsbak.

flutoks
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2013 17:04

Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen

Ongelezen bericht door flutoks »

Ik heb een VW scirocco uit 2009. De auto heeft maar 45000 op de teller.
3 weken geleden reed ik op de snelweg. Tot mijn verbazing viel mijn ogen bij de waarschuwingslamp oliepijl.
Ik schrok aardig en reed naar de eerste beste benzine pomp. Nadat ik had gepijlt kwam ik erachter dat de vw olie verbruikte. Ik kocht meteen de aan geraadde olie bij de pomp en vulde bij.
Ik reed nog 20 km verder en stopte bij een stoplicht. Ik merkte al meteen dat de motor niet lekker liep. En besloot de volgende dag naar de garage te gaan.
De volgende dag bracht ik de de garage waar ik al jaren kom. Die las de auto uit en we kwamen erachter dat er geen compressie meer was op de 2 zuiger.
Ik heb toen meteen onderzoek gedaan op het internet en kwam achter dat dit een bekende probleem is bij de 1.4 tsi motoren.
Na de onderzoek las ik dat vw coulantie geeft aan dit soort bekende problemen. Want ik kom niet in aanmerking voor garantie want die is verlopen. Ik ben namelijk de tweede eigenaar.
Heb toen contact opgenomen met vw pon.
Die hebben de problemen geconstateerd en hebben besloten een nieuwe motor in te plaatsen. Zij dragen 100 procent voor materiaal en ik moet de werk/uren kosten betalen.
De kosten bedragen 1800 euro en dit moet ik betalen. Ik vind dit echt een hoge bedrag en vind het niet rechtvaardig dat ik hiervoor moet opdraaien. Dit is een fabrieksprobleem dit horen zij te regelen maar dat accepteren zij niet.
Mijn vraag is dan ook aan u moet ik echt voor deze kosten opdraaien?
Of kan ik op een andere manier de kosten terug krijgen door de rechterlijke wegen?

Gesloten