LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volkswagen transporter 128KW rete slechte kwaliteit

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Volkswagen transporter 128KW rete slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Als je een nieuwe volkwagen transporter 128kw koopt bwjaar eind 2008 dan verwacht je kwaliteit te kopen, helaas betaal je 48.000 euro en krijg je een kwaliteit veel slechter dan een Fiat die de helft kost.
Tot 3,5 jaar en 120.000 km gingen er best al wel veel zaken kapot zoals bijna alle sloten het roetfilter wat verstopt zat al op 100.000 km waardoor de topsnelheid amper 150 km/uur was, maar daar was nog mee te leven.
Echter tussen de 120.000 en 130.000 km werd die bus een complete nacht merrie !
De bus schokte bij optrekken bij ca 1800 omw./min. Het bleek een "haperende pompverstuiver" op 125.000km toen de bus 4 jaar en 3 mnd. oud was moet ik weggetakeld worden omdat deze "pompverstuiver" nu helemaal kapot was gegaan, de rekening was dik 1200 euro !!
De mededeling van de receptionist was dat de overige pompverstuivers die 1200 euro ! per stuk kosten er waarschijnlijk ook binnenkort aan zitten te komen , 5 stuks a 1200 euro REKEN even mee !
Te gek voor woorden toch dat die DURE pompverstuivers maar een levensduur hebben van 4,5 jaar
of 130.000 km of ben ik nu lastig ??
Nog geen 4 mnd. erna ging de bus steeds slechter aanslaan, weer naar de dealer, kosten 4000 euro !
Er moest een nieuwe cijlinderkop op voorzien van stalen bussen.
Het bleek dat er sprake was van "uitgeslagen pompverstuiver schachten " dit is een euvel bij dit type motor. http://www.carrec-technocenter.nl/weblo ... ivergaten/
De pompverstuivers zijn van staal en die trillen de gaten waar ze in gemonteerd zitten ovaal omdat het aluminium te zacht is , en dan gaat de boel lekken en komt er lucht in het sijsteem.
Kortom een waardeloos product bomvol euvels en constuctie fouten, ik had dit NOOIT verwacht van een merk als Volkswagen dat de 5 cijlinder dieselmotor zoveel kosten zou geven binnen de 5 jaar en 130.000 km.
De volkswagen bus heeft alle onderhoud altijd bij de off. VW dealer gehad en er is altijd heel rustig mee gereden, geen trekhaak, geen ge-race, verbruik 1 op 12.5 / 13
Kan je nu alsnog aanspraak op garantie afdwingen op grond van wanprestatie ?
Bij vw zeggen ze stug ouder dan 4 jaar en meer als 100.000 km is einde coulance

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Volkswagen transporter 128KW rete slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door madfred »

"waardoor de topsnelheid amper 150 km/uur was"

"er is altijd heel rustig mee gereden, geen trekhaak, geen ge-race"

Bespeur ik hier een tegenstrijdigheid?

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Volkswagen transporter 128KW rete slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door jonis »

madfred schreef:"waardoor de topsnelheid amper 150 km/uur was"

"er is altijd heel rustig mee gereden, geen trekhaak, geen ge-race"

Bespeur ik hier een tegenstrijdigheid?
Als iemand die normaal rustig rijdt en weet dat het busje normaal richting de 200 kan halen, dan sta je toch raar te kijken als op plekken waar je 130 KM/H mag, al bijna volgas rijdt.....dan duwde ik die pedaal ook nog wel even verder in Sherlock......en dan rij ik ook altijd rustig, geen trekhaak, geen ge-race.....maar geen VWbus.

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Volkswagen transporter 128KW rete slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Op de teller 148 km/ uur is in werkelijkheid 135 km/ uur met de tellerafwijking mee gerekend.
Als je met een transporter rijdt met 2,5 ltr. 5 cijlinder van bijna 180 pk en je merkt dat dit je topsnelheid
is dan is je roetkat echt goed verstopt !
Op 100.000 km heb ik de roetkat vervangen voor een vaste pijp en dat scheelde een giga aan prestaties.
Ook veel zuiniger maar eigenlijk wel logisch omdat die roetkat helemaal verstopt zat.
Maar waar het om gaat is dat je tussen de 4 en 5 jr. oud met een km stand van 130.000 geconfronteerd word met garagerekeningen van een kleine 6000 euro inkl. verv. vervoer,en allemaal terug te herleiden aan constuctie fouten in het ontwerp.
Bij een merk als V.W. zou je dit zeker niet verwachtten, echter de kwaliteit is ver beneden de maat en de coulance garantie is NUL-komma-NUL.
Ik ga nu steeds meer met bewondering naar een KIA kijken waar ze 7 jr. garantie of 150.000 km op durven te geven, geen zin meer in zo'n opvreter, wat een rampenplan zo'n V.W. nog nooit meegemaakt in me hele leven !!
Kijk en maak je dan een waardeloos product vol euvels en constructie fouten laat dan je klant niet zakken, maar bij PON is de regel ouder dan 4 jr. of meer dan 100.000 km; bekijk het maar.........

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: Volkswagen transporter 128KW rete slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Jeetje wat een kosten!
Is het bij andere merken beter, denk je? Of kan je bij dit bij elk merk overkomen/ gebeurt dit alleen bij vw?

E-J
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:18

Re: Volkswagen transporter 128KW rete slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door E-J »

heb zelf met verschillende merken bedrijfsvoertuigen ervaring, en VW staat bij mij niet bovenaan, mede door de zit en vorm van de bus.

Dit soort zaken kan je echter bij elk merk een keer gebeuren, (te) zwakke motoren, of simpelweg helaas een maandagmorgenmodel, het kan iedereen een keer overkomen.

Mijn vivaro had binnen 9 maanden bijna een ton op de teller staan, en ondanks dat de bus standaard al bijna overbeladen was er nooit problemen mee gehad, ook niet met de scokdempers, terwijl ik over die bussen ook andere verhalen hoorde. Ik wil niet zeggen dat het in dit geval aan de rijstijl ligt, maar feit is wel dat 90% van de bestuurders niet bepaald zuinig te noemen is op hun voertuigen.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Volkswagen transporter 128KW rete slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door bokkel »

hercu1965 schreef:... dan is je roetkat echt goed verstopt !...
Nou, ik heb em gevonden hoor! Zo goed was-ie nou ook weer niet verstopt
Afbeelding

Gesloten