LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
DoubleTrouble
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 19:07

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door DoubleTrouble »

Ik zie overal PON staan maar weet niet wat het is, heeft iemand een mail adres of web adres voor me zodat ik zelf eens kan kijken wat dit inhoud?

Bedankt!

trampo
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2008 14:21

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door trampo »

afgelopen zondag viel het linkerportierraam naar beneden met flink veel geluid/gekraak.
ik kwam hier op de site terecht en had de voorbeeldbrief van pon al uitgeprint nog voor de auto gemaakt werd.
de dealer kon niets voor ons doen, schrijf als particulier de brief, daar zijn ze gevoeliger voor!!
dinsdag het raammechaniek vervangen en gelijk de factuur met de brief op de post gedaan.
vandaag (donderdag) al een brief terug van Pon dat ze de factuur 100% vergoeden.

oh ja, het gaat om een skoda fabia van juli 2002, we vallen dus buiten de coulance regeling, maar krijgen tóch vergoed !!!!

super PON !!!!

trampo
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2008 14:21

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door trampo »

pon's automobielhandel bv
postbus 348
3830 AJ Leusden

tnv klantencontact.

fax 0334610361

Eikelestein
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2008 21:56

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Eikelestein »

Vorig jaar tijdens vakantie in Beieren zijraam van het linkerportier met een hoop geknars en gekraak in het portier verdwenen. Bij VW-dealer in Rosenheim laten repareren en tot mijn verbazing geen rekening maar garantie. Was een bekend probleem en dat mag bij VW niet voorkomen. Betreft een Touran van 07-2003. Afgelopen week het zijraam van het rechterportier en een hoop geknars en gekraak in het portier verwenen. Gebeld met mijn VW-dealer en dat kost u 105 Euro aan onderdelen. Met hoongelach werd mijn verhaal betreffende het gebeuren in Duitsland weggewuifd. Ha meneer, garantie nee, nee en wat ze in duitsland doen dat moeten zij weten. Toen werd ik even heel boos. Op advies van een collega gegoogled en op dit forum terecht gekomen. Hier lees ik dat er een garantie termijn van 6 (eerst 5) jaar is of maximaal 150.000 kilometer. Hier val ik beiden dan binnen want 07-2003 en nu circa 143.000 km. Het hoongelach was door een medewerker van het magazijn en een receptionist dus ik neem maar aan dat zijn van deze regelingen niet op de hoogte zijn. Wat ik wel aanneem is dat een aftersalesmanager dit wel moet weten. Of er kosten in rekening zullen worden gebracht weet ik nog niet want toen mijn vrouw vanmiddag de auto ging ophalen was hij nog niet klaar. Hadden bij de montage van een nieuw mechanisme wat afgebroken dus moest er weer wat besteld worden. Maar toch nog even kort de vraag of het verhaal in dit forum klopt. 6 jaar garantie of 150.000 km? Want dan kan ik ze maandag daarmee om de oren slaan als ze met een rekening aankomen.

willemstom
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:11

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door willemstom »

Ik heb een GOLf IV 1.6 uit 1999

ook bij mij is de raam aan de linker zijde omlaag gevallen.
niets wordt hiervan echter uitgekeerd.. 300 euro bij AUTO ARENA in blerick.

beetje slechte service als het probleem bekend is bij Volkswagen,

tom willems

Bikerrob
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2010 13:06

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Bikerrob »

Goededag,

Ik heb gezocht naar de voorbeeldbrief op Trosradar website maar kan deze niet terugvinden. Heeft iemand deze voorbeeldbrief nog ter beschikking?

Zo ja, deze dan graag naar [email protected] sturen.

Bvd,
Rob Lips

dennisabine
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2010 20:48

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door dennisabine »

Vandaag is het rechterraam van mijn Golf 4 naar beneden gezakt.....gisteren terug gekomen uit Italië...dus geluk gehad.
Gelijk de auto naar de garage gebracht maar niemand meer van de werkplaats aanwezig. Maandag kijken ze ernaar.
Ben benieuwd wat het gaat kosten en of ze zelf met de coulance regeling komen als deze nog bestaat....
Ik heb de standaard brief naar PON nog niet kunnen vinden.
Wist trouwens niet dat dit een bekend probleem was bij de Golf 4.

Als iemand de standaard brief in een link op dit forum kan plaatsen dan graag of anders een emailtje.

Alvast bedankt.

Groet,
Dennis

stofzuigertje

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pon heeft als regel maximaal 6 jaren dus alleen de laatste golfjes 4 kunnen nog claimen.
via www.vw.nl kom je aan hun mail adres en zonder radar brief ( is verwijderd voor zover ik weet) zou het ook moeten kunnen.
Ook Seat en Skoda rijders hebben tot 6 jaar de tijd voor betere blokjes.

Verder kunt U vooraf, dus voor de koop al op www.problemcar.nl de zwakke punten van de auto van Uw keuze vinden, en weet U hoeveel dit eventueel gaat kosten.
Dus niet alleen VW Golf 4 maar alle populaire merken en types vind je de zwakke plekken voor de koop!

Zelf blokjes vervangen is meestal voordeliger dan via garage want U krijgt maar deel vergoed, als raam nog heel is is het arbeidsloon hoog en is Doe Het Zelven met zelf gekochte blokjes van nu iets beter plastic als je handig bent slechts 1 uur per deur.
Dus afhankelijk of je 2 of 4 deurs hebt..... en of het slingers of elektrische zijn....

Bij de Golf 3 en 5 komen dit soort zelf openende ramen niet meer voor!

marcoijpelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2010 16:12

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door marcoijpelaar »

Beste mensen

Gisteren bij mij ook de ruit naar beneden gevallen bij mijn 10 jaar oude volkswagen bora! Vandaag bij de dealer geweest (wealer in heerlen) en ze deden nergens moeilijk over! Ze hebben me naar huis gebracht en weer opgehaald toen de auto klaar was ! En ik hoefde geen euro te betalen! Dat noem ik pas goede service!!!! Petje af

Een tevreden volkswagen rijder

dennisabine
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2010 20:48

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door dennisabine »

Dat heb je dan goed voor elkaar!
Ik moest 234 euro betalen. Ze gaven wel aan dat het een bekend probleem was, maar geen woord over coulance o.i.d. Ga het dan toch maar indienen bij PON.
Mijn Golf 4 Variant is uit 2000.
VW dealers hebben dus blijkbaar geen richtlijnen van uit PON of VW gekregen hierover....zou je wel verwachten van zo'n organisatie als PON en VW.

Raoul89
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:01

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Raoul89 »

Gisteren voor de tweede keer een zijraam naar beneden gevallen. De eerste keer (december 2010) heb ik dit gewoon laten repareren.
Nadat het gisteren opnieuw gebeurde, wel met een ander raam, kreeg ik toch argwaan en ben ik op internet gaan zoeken.
Ik ben dus bij dit forum terecht gekomen en merk dus dat het zeker een veel voorkomend probleem is.
Mijn auto is een Golf IV uit 1999 dus eigenlijk heb ik sowieso geen recht op vergoeding.
Toch ben ik vandaag naar de Wealer in Heerlen geweest en wat blijkt; Het potje, om dit te vergoeden, is sinds begin dit jaar leeg. Oftewel het komt volledig voor eigen kosten. Of het waar is wat ze zeggen of niet, ik baal als een stekker . Ik ben een student en heb al niet veel te besteden.
Reparatie zou mij bij de dealer 250 euro kosten maar nu laat ik het toch elders doen. Ik heb wel nog een mail naar PON gestuurd maar ik verwacht eerlijk gezegd niks bijzonders.

Mick1
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2012 10:12

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Mick1 »

Dit kreeg ik eergisteren te horen van Pon
Bij mij viel het raam ook weg,heb 3 weken moeten wachten op dit teleurstellende antwoord :?

Geachte heer M. Van den Herik,

Dank voor uw e-mail van 29 mei 2012.

Ik betreur het dat het raammechanisme van uw Volkswagen Bora defect is gegaan waardoor u naast het ongemak ook met onverwachte kosten wordt geconfronteerd.

Het spijt mij dat ik u moet meedelen dat het defect aan uw auto niet in aanmerking komt voor kosteloze reparatie c.q. een tegemoetkoming. Ik leg u de achtergrond hiervan uit.

Door onze directie is inmiddels de keuze gemaakt om buiten de verruimde coulanceregeling de kosten niet meer te vergoeden waardoor ik geen mogelijkheden heb om de kosten aan u te betalen.

Ik realiseer mij terdege dat u dit antwoord als teleurstellend zult ervaren, maar dat u begrip heeft voor ons standpunt.

Met vriendelijke groeten,
Pon’s Automobielhandel B.V.


B. Schilstra
Volkswagen Klantenservice

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door thecure »

hoe oud is de auto en wat is de km. stand?

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door riddert »

Alle golf 4 en dus ook de bouwgelijke bora's hebben dit euvel na een jaartje of 10. 't Is geen kostbare reparatie, op een gegeven moment is het mechaniek gewoon versleten. Net als remmen en uitlaten, deze slijten ook.

Mick1
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2012 10:12

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Mick1 »

@ Thecure

De VW Bora is van januari 2004, en heeft 88000km op de teller.

Is er nog een voorbeeldbrief voor Pon??

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door riddert »

@Mick1,

Je had toch al naar Pon een brief geschreven en antwoord gekregen?

Mick1
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2012 10:12

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Mick1 »

Maar nooit een voorbeeld brief gehad
Ik ben het niet eens met het antwoord van Pon,een fabrieksfout is een fout die verholpen moet worden en dan niet op kosten van van de koper van de auto maar op kosten van de fabrikant!

Gesloten