LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
moriniart
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2005 17:28

VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door moriniart »

Hallo,

Zojuist ben ik de dupe geworden van VS automobiel.
Eind januari zochten wij via www.autotrader.nl een 7 persoons MPV.
Uiteindelijk stuitten we op een mooie advertentie.
Goede betrouwbare Ford Galaxy uit 04-1996, maar met slecht 143000 km op de teller. Onderhoudsboekjes zouden erbij aanwezig zijn.

Wij zelf hadden een Xsara uit 2001 (zeer goed onderhouden diesel-auto met 150000km en boekjes aanwezig)

Mijn man naar handelaar gegaan, auto werd ingenomen als inruil en hebben we uiteindelijk nog een x-bedrag toegelegd. Wij wilden heel graag deze betrouwbare auto.

Ter plekke vroegen we om de boekjes, maar ivm drukte kon de persoon in kwestie er niet bij komen en zou dit de volgende dag naar ons huisadres sturen.

De week erop hebben wij hier herhaaldelijk nog naar gevraagd. V-snaar was ingespoten met een of andere vloeistof, want deze liep iets aan. Verder was de auto helemaal in orde.

Mijn man te goeder trouw naar huis gereden en binnen 1 week begonnen de problemen. Onder de motorkop hoorden we iedere dag meer een steeds harder geratel.

Een ratel onder de motorkap deed mijn de stuipen al op het lijf jagen en besloot VS weer te bellen, zij gaven direkt aan dat we van hun niets hoeven te verwachten.

Wij naar een Ford Dealer in onze woonplaats gegaan en nu is gebleken dat de komplete motor vervangen moet worden.
Distributieriem en spanrol waren op korte termijn al 2 x vervangen volgens de dealer die hem in het verleden in onderhoud heeft gehad.
Tevens is bij Ford gekeken naar de NAP en bleek dat de auto in januari al bijna 200000 had gelopen, ook bevestigde dit de dealer (van vorige eigenaar) dit, want hij had in januari de auto nog voor een beurt gehad en de kmstand stond toen al op 192000.

Uiteraard zijn we met dit verhaal naar VS gegaan, maar deze handelaar besloot ons niet verder te helpen en uitte zelfs dreigementen naar mij (als vrouw met 3 kinderen)... Ik weet je te wonen dus als je doorgaan steek ik je woning in de brand.

Ik heb deze handelaar schriftelijk in gebreke gesteld, maar hoor verder niets..... we hebben al torenhoge telefoonrekeningen alleen al naar VS toe.

Uiteraard heb ik geinformeerd of ik hier iets mee kan... maar men zegt van niet omdat ie niet BOVAG aangesloten is.

Inmiddels 2 maanden verder, rijdt de auto niet meer en hebben we een andere auto moeten aanschaffen.
In twee maanden tijd een goede 6500 euro kwijt en niemand die iets vergoedt...dat is een hard gelach..... Daarnaast nu de kostne voor aanschaf van weer een nieuwe wagen.

Heeft iemand nog suggesties of ik op een of andere manier schadeloos gesteld kan worden...??
Ik heb ze ook al schriftelijk laten weten dat de auto niet meer kan rijden en dat we inmiddels ene andere auto hebben moeten kopen.
Wederom geen reaktie.

Dus kort, aan informatieplicht hebben zij zich dus niet gehouden,
geven geen gehoor
auto defect, niet meer mee te rijden
dreigementen.

BAH!!!!!
Laatst gewijzigd door moriniart op 20 apr 2005 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.

VS

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door VS »

ja je kan er naar fluiten en waag het niet je nog eens te laten zien,we slopen je hele zooitje :twisted:

moriniart
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2005 17:28

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door moriniart »

ja je kan er naar fluiten en waag het niet je nog eens te laten zien,we slopen je hele zooitje


Een flauwe grap waarsch van iemand die dit forum gebruikt.
Maar goed, mijn verhaal heb ik naar de redactie gemaild met alle begeleidende stukken..
misschien dat ik daar wel een serieuze reaktie van krijg

Gast

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door Gast »

Is het überhaupt wel zo verstandig om een Amerikaanse auto te rijden?

Volgens surveys in de VS zijn hun produkten wel verbeterd, zelfs zodanig dat deze de Europese auto's tegenwoordig in betrouwbaarheid schijnen te overtreffen, maar dat is pas iets van de laatste twee jaar.

Komt dat de onderdelenvoorziening een verhaal apart is. Heb iemand wel eens horen opmerken dat hij 300 gulden voor een plastic afdekplaatje heeft betaald voor het achterruitrijlampje van zijn Pontiac Transam uit de midden negentiger jaren.

En dan te bedenken dat in die tijd in de VS zelf een schokbreker gemonteerd en al maar 25 dollar kostte.

Zou er persoonlijk nooit aan beginnen, aan zo'n Amerikaan!

is geen

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door is geen »

Ford Galaxy is geen Americaan
Is gewoon een Duitse bak

En helaas zal er voor U weinig in zitten, geen Bovag of zo
Wie koopt er ook bij dat soort bedrijven vraag ik mij af, willen de mensen dan zo graag bedonderd worden ?

En wat km teller terug draaien betreft kan ook de vorige verkoper gedaan hebben ( inruiler eigennaar dus )
Maar had inkoper de zaak even na moeten trekken dus hem treft medeschuld dan

Sterkte ermee

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door domin8r »

Terugdraaien zelf is niet strafbaar, maar het verkopen van zo'n auto wel.. maar blijft lastig.. Zie dit stuk van www.autopas.nl
Kilometerfraude en de wet: werk in uitvoering!
Er bestaat nog geen wetgeving, die het terugdraaien van kilometertellers strafbaar stelt. De wet- en regelgeving is op dit punt dus onvoldoende. Het belang, dat is gediend bij het tegengaan van kilometerfraude, blijkt echter dermate groot dat extra wetgeving op zijn plaats is.
Hier wordt nu aan gewerkt. In Brussel is de verplichtstelling binnen Europa van montage van een kilometerteller in elke nieuwe auto aan de orde gesteld. De verwachting is dat dit enige jaren duurt alvorens de effecten merkbaar zijn. In Nederland is sinds 2003 actie ondernomen met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en de RDW om nationale wetgeving op korte termijn tot stand te brengen

Helaas worden tot op heden bedrijven en bedrijfjes die het aanpassen van een tellerstand aanbieden, niet gestraft.

Naast de directe materiële schade kan ook schade aan de auto of zelfs de inzittenden of medeweggebruikers ontstaan. Doordat de koper denkt dat de auto (veel) minder heeft gereden dan in werkelijkheid het geval is, wordt de auto niet op tijd onderhouden. Hierdoor kan de vervanging van vitale, slijtagegevoelige onderdelen onbewust te lang worden uitgesteld. Hierdoor kan schade aan de auto of erger optreden.
Daarom is het van belang dat er wetgeving komt, die het strafbaar stelt dat een kilometerteller een stand aangeeft die niet overeenkomt met de afstand die de auto werkelijk heeft afgelegd.

Het verkopen van een auto met teruggedraaide kilometerteller is wel strafbaar. Als bij de verkoop van een auto een vervalste kilometerstand wordt gepresenteerd alsof dat de echte stand is, kan het Openbaar Ministerie strafrechtelijke vervolging instellen uit hoofde van artikel 329 Wetboek van Strafrecht (bedrog bij verkoop).

Kopers van auto's waarvan na koop blijkt dat de kilometertellerstanden veranderd zijn, kunnen dan via het burgerlijk recht de verkoper aanspreken.

Ook in het buitenland speelt het tellerfraudeprobleem. In België is sinds 2003 wetgeving van kracht, die het terugdraaien strafbaar stelt. België heeft naar Nederlands voorbeeld ook een NAP opgericht onder naam Car-Pass, dat binnenkort operationeel wordt. In een aantal andere Europese landen bestaan diverse private initiatieven, die tellerfraude bestrijden door registratie van kilometerstanden door autobedrijven.

Marcie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2005 11:52

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door Marcie »

Nav. de zware negatieve eenzijdige berichtgeving willen wij onze kant ook even laten weten.

Wij hebben met deze klant een koopcontract afgesloten met daarin heel duidelijk geschreven dat de klant géén enkele vorm van garantie of km. garantie heeft op deze auto.

De klant heeft een zeer oncourante witte auto ingeruild op een auto die de klant dus heeft gekocht zonder garantie en zonder km. garantie.

Onze klant heeft nadrukkelijk gevraagd deze auto te willen kopen zonder garantie en hiervoor getekend onder onze opgeschreven opmerkingen dus dit kan achteraf niet verhaald worden op kleine lettertjes of iets dergelijks.

Aangezien de klant een zeer scherpe prijs bedong hebben wij dit samen overeengekomen.

Wanneer men een auto koopt zonder garantie en zonder km. garantie, kan een klant dan nog achteraf een schade bedrag proberen te verhalen?

Dat kan toch niet? Wat betekent dan zonder garantie?
Klanten willen het minst betalen maar willen tevens de grootste service en als hierna toch een probleem opduikt wil men gewoon verhaal halen!

Waarom geven wij dan een grote korting of doen wij een bijna onmogelijke deal?

Deze klanten hebben gewoon de pech dat zij erg snel een probleem ondervonden.

Ik heb onze klant nog geholpen aan adressen waar zij voor relatief weinig geld een ruilmotor konden aanschaffen en monteren.

Dit zou op ca. euro 1.800,00 komen en dat is nog minder dan het verschil tussen de Galaxy die zij bij ons kochten en als zij er een bij de dealer zouden kopen.

De vrouw van onze klant is erg onredelijk, schreeuwt aan de telefoon, dreigt met kassa, radar etc te gaan informeren en dat hun advocaat en familie wist waar wij zaten en toen heeft een van ons grappend gezegd dat wij ook wisten waar hun zaten en nu beweert zij dat wij hun bedreigd hebben en dat wij hun huis in de fik zouden steken.

Dit is onzin en volgens haar heeft zij alles opgenomen en dan zou ik dit heel graag willen horen maar dat kan zij niet omdat zij alles verzint want haar man zou 's avonds alles hebben beluisterd maar dit bleek ook allemaal verzonnen te zijn.

Deze vrouw liegt, verzint en verdraait alles om ons zwart te maken alleen om het feit dat haar man iets gekocht heeft op een conditie dat hij achteraf niet had moeten doen.

Als ik ergens heen ga om iets te kopen en ik vraag een prijs zonder garantie ga ik toch ook niet achteraf zeuren om garantie?

Ik vind het ook erg voor deze mensen dat zij met een goed rijdende auto weggingen en een paar weken later iets met de auto begon te mankeren.

Ik vraag mij eigenlijk ook af wat er met de auto aan de hand is want ik heb ook nog nooit een brief, proforma of iets anders gezien van een garage van het evt. probleem en alleen maar gehoord dat de motor zou tikken. Misschien hebben zij doorgereden na een olie lekkage en hebben zij het peil niet gechecked, ik weet het niet.

Het is natuurlijk heel makkelijk een bedrijf zwart te maken vanachter de pc omdat men denkt gelijk te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Marc

Gast

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door Gast »

Als ze denken gelijk te hebben dan kunnen ze heel simpel naar de rechter stappen toch?

En is van de bedreiging aangifte gedaan?


Wel leuk dat nu 2 kanten van het verhaal naar voren komen en inderdaad als je hem zonder garantie koopt is het je eigen probleem 100%.
Doe ik ook regelmatig zonder garantie kopen maar dan moet inderdaad de prijs wel erg interresant zijn............volgens de verkoper is het dat nog na een ruilmotor dus wat is het probleem eigenlijk?

Maar nogmaals je kunt altijd naar de rechter stappen als je denkt dat je een kans maakt...........maar schriftelijk ondertekend geen garantie?? ik denk dat je erg weinig kans maakt en dat geld beter aan de auto kunt besteden zodat je toch ee nklassebak rijd voor minder dan bij de dealer. :!:

Gast

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door Gast »

auto's waarvan je niet weet of de km-stand klopt moet je niet verkopen.

Als blijkt dat de km-stand niet klopt moet je de auto terug nemen en
terug geven aan de vorige eigenaar en je geld terug vragen " of "
je klant hier compensatie voor geven.

Als handelaar/dealer moet je altijd auto's verkopen met garantie !!
je weet namelijk dat als er iets gebeurt " zoals hier " de klant je toch
zwart gaat maken...... Kan je of wil je de auto niet met garantie
verkopen.... stoot hem verder door de tussenhandel in.

Dit is mijn mening.............

gegroet,

een dealer

supra

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door supra »

Het is juist heel interressant voor veel hobby sleutelaars om garantie af te kunnen kopen, een bijzonder leuke optie die dus behouden moet blijven. Het enige wat vaag en onopgelost blijft in dit forumverhaal is de km historie. Helaas zijn er gelukzoekers die mee willen profiteren in de garantieafkoop, terwijl ze niet zelf even een ruilmotor erin kunnen zetten. (1500 euro is erg goedkoop voor een ruilblok, zeker als het met montage is). Kzelf kan bijvoorbeeld niet sleutelen, dus dan maar met garantie en dus duurder uit (of eenvoudigere auto). Tuurlijk was mn eerste racer een particulier gekocht avontuur. Die dus gelijk op de brug gezet en voor een vriendenprijs laten checken bij een onafhankelijke garage tijdens de proefrit (met toestemming van de verkoper).Van dat karretje 2 jaar lang plezier van gehad en toen ie er aan toe was weggedaan voor weinig aan een inkopende handelaar. Misschien een idee om garantieafkoop te beperken tot gecertificeerden?

moriniart
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2005 17:28

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door moriniart »

Heel vreemd vind ik het dat VS nu na mijn mededeling dat ik dit zou melden bij Radar hier wel op reageert en niet reageert schriftelijk naar aanleiding van onze in gebreke stelling naar VS toe.

Het is inderdaad hun woord tegen het onze, en wat de opmerkingen betreft over dreigementen van mijn kant, daar wil ik niet eens op in gaan.

Zij hebben nav onze schriftelijke in gebrekestelling gereageerd met de opmerking dat zij eventueel een ruilmotor konden zoeken wat in zou houden dat wij 2500 euro excl. inzetten (want een monteur moesten wij zelf maar zoeken). Wij hebben daar denk ik nog (en dan moet ik de specifiatie van onze telefoonrek nog afwachten) een keer of 20-25 over gebeld, omdat zij niets meer lieten horen.
Tot dit moment hebben wij nog steeds niets gehoord....

Als zij van de officiele Ford dealer hadden willen weten dat het enige advies wat er nog was, de motor vervangen dient te worden, had ik ze dat zeker schriftelijk kunnen aantonen. De originele bonnen met advies heb ik hier nog liggen.

Daarnaast is het feit dat op het moment dat wij een APK meekrijgen, en de auto als zijnde gekeurd wordt aangemeld , dat VS op dat moment direkt al had gezien en zich aan de informatieplicht hadden moeten houden om de ONLOGISCHE KM STAND, zoals het NAP aangeeft ons mede te delen. Ook dit is nagelaten.

Ook is het zo als je goed naleest op de site van stichting de ombudsman, dat een consument ongeacht de aard van de klacht (en dan heb ik het niet over blikschade, maar schade die van buitenaf niet te zien is) recht heeft op een garantieperiode van 6 maanden. Hier zijn we inderdaad op dit moment druk mee doende. Op dit moment ligt op advies van velen mijn stukken ter inzage en is mij aangegeven dat ik ondanks de " snelle verkooptechniek " van VS ik een ijzersterke zaak heb.

op 1 februari hebben wij de auto aangeschaft voor een bedrag van 5750 euro en kregen wij slechts 5000 euro voor een auto zonder schade en gebreken, Citroen Xsara 19D station met een eerlijke km-stand uit 2001. (dus slechts 4 jaar oud) en hebben wij 750 euro moeten bijleggen voor een auto uit 1996. Dus over een scherpe prijs waar meneer het over heeft is zeker geen sprake..

Uiteraard laat ik het hier verder niet bij zitten en heb ik ook bij navraag bij de politie begrepen dat er meerdere akkefietjes geweest zijn met deze autohandelaar wat dus niet echt een positieve invloed heeft op zijn interpretatie van het hele gebeuren.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken, eea wordt nog vervolgd en ik zal via deze site en de andere sites waar ik het probleem heb aangemeld de vorderingen melden. Al dan niet positief.

Brenda


VS meldt ook dat we met een goed werkende auto weggingen, er zat een geluidje in...en er werd beweerd dat het slechts de V-snaar was en ze hebben de boel even met "iets" ingespoten....
Het zou naar een paar dagen over zijn.

Binnen 5 dagen na koop hebben wij laten weten dat de auto ernstige gebreken vertoont...
Laatst gewijzigd door moriniart op 09 mei 2005 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.

cento

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door cento »

Met verbazing heb ik bovenstaande reacties gelezen. Dit is nou typisch zo''n geval van "Hollandse zuinigheid". Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en als er dan stront aan de knikker komt moord en brand schreeuwen. Dat je een factuur ondertekent waarop staat dat je geen garantie wilt ben je toch echt zelf bij.

Waarom niet eerst een aankoopkeuring gedaan, een NAP gevraagd. Staat toch echt allemaal duidelijk op de door jou aangegeven site van De Ombudsman. Overigens een km-stand terugdraaien word ook wel door de eigenaar van de auto zelf gedaan, gebeurd echt niet alleen bij autobedrijven (het barst van de adv. die dit aanbieden).

Probeer ze voor te stellen dat jullie de ruilmotor betalen en zij het inbouwen voor hun rekening nemen, lijkt mij redelijk en mijns inziens het goedkoopst.

Overigens vind ik het ook zeer onbehoorlijk om een bedrijf met naam en toenaam te noemen in een openbaar forum zonder een rechterlijke uitspraak, je kan het bedrijf hier flinke schade mee berokkenen (of was dit ook de bedoeling??). Ik vermoed zelfs dat zij jou dit kunnen aanrekenen als ze dat willen.

Nee, voor mij is het een duidelijke zaak,

BAH!!!!!

moriniart
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2005 17:28

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door moriniart »

Het gaat hier niet om hollandse zuinigheid.

Hier gaat het verhaal op dat ik me als consument moet houden aan onderzoeksplicht (en dat heeft betrekking op zichtbare gebreken)
en de verkoper zich moet houden aan informatieplicht.. en als verkoper stuit op een onlogische km-stand dan zou hij dat moeten melden. Daarnaast zou verkoper zich op een op dat moment aangekaard geluid in de motor, niet moeten afdoen met een V-snaar probleem.
Als consument zijnde kun je niet alle kennis van auto's in huis hebben. Dus probleem was ook bekend bij ze.

Auto wordt verkocht als goede auto, en als blijkt binnen 1 week dat auto "niets" waard en dat kenbaar gemaakt wordt, dan kan er niet gezegd worden "bij ons valt niets te regelen", want tenslotte is er niets voor ons gedaan. (hoewel het tegendeel beweerd wordt in verhaal van VS hierboven)

Maar inderdaad, ik heb me in bovenstaand verhaal alleen maar bezig gehouden met feiten en ben helemaal niet van plan met modder te smijten. Maar ik was wel bezig te onderzoeken wat mijn mogelijkheden zijn.. En dat weet ik nu.



Recht = recht
en krom = krom

Gast

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door Gast »

En als verkoper aan kan tonen (rekening) dat hij zonder garantie is verkocht is alle moeite voor niks.

Marcie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2005 11:52

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door Marcie »

Ik sta haar man altijd te woord, ik heb een heleboel uitgezocht en heb een motor van 1300 en 1600 euro gevonden en dit heb ik aan haar man door gegeven.

Ik weet niet hoe dit mens aan euro 2500 komt maar dit is uiteraard ook weer verzonnen door haar, haar man heeft telefonisch prijzen doorgekregen van mij persoonlijk die totaal niet lijken op die euro 2500,00.

Ik zou wel eens een reactie van haar man willen lezen die een heleboel beweringen en aantijgingen van zijn vrouw moet ontkennen en ons gelijk moet geven want meneer Jelmorini weet wel wat er besproken is tussen mijn collega en meneer Jelmorini.

Wij kunnen géén motor démonteren en via de onderkant van een auto weghalen als deze op een brug staat. Dat heb ik tegen meneer Jelmorini gezegd anders hadden wij dit eventueel kunnen aanbeiden om hen alsnog een beetje te kunnen helpen. Dus het heeft niets met onze uitstekende monteur te maken maar met speciaal gereedschap.

Meneer Jelmorini heeft ons gevraagd de v-snaar in te spuiten omdat deze zou piepen. Dit hebben wij gedaan en dan moet mevrouw Jelmorini niet weer alles gaan omdraaien, hij heeft de auto gelijk meegenomen en vroeg of wij dit gelijk konden doen voor hem.

Wij voelen ons hiervoor ook helemaal niet verplicht en zeker omdat zij een auto hadden ingeruild waarvan wij konden vermoeden dat deze auto wel eens een jaar op het terrein kon blijven staan en daarom wilden wij deze zaak eigenlijk helemaal niet doen. Er heeft dus ook in al die maanden niet 1 klant gebeld en wij hebben deze dus uiteraard nog staan. Zij hebben een oncourante auto ingeruild op een auto die wel erg gewild is, er staan Galaxy’s te koop van 4500 t/m 9450 met bouwjaar 1996. En er staan 2 witte Xsara's te koop in Nederland voor rond de euro 5850,00 en er heeft nog niemand gebeld.

Maar wij worden voor alles uitgemaakt door mevrouw Jelmorini en hebben onze medewerking daardoor beperkt tot het spreken met haar man. Wanneer een klant mij bedankt, haar man dus, voor mijn gedane moeite vind ik het toch heel erg vreemd dat mijn klant zijn vrouw die nergens bij is geweest alles beter weet dan iedereen en ons hiervan beschuldigd.

Wanneer mevrouw Jelmorini denkt dat alleen mensen in IJsselstein handig zijn met een pc dan heeft zij dat verkeerd.

Ik reageer op helmaal niets van die vrouw omdat zij niet eens weet hoe de verkoop is gegaan en heel erg onredelijk is, zij heeft gelijk en niemand anders en verdraait ook continu de boel.
Dan zijn we natuurlijk snel uitgepraat met haar.

Zij moet eens een hobby zoeken waardoor ze niet zoveel tijd over heeft om mensen / bedrijven zwart te maken terwijl haar man iets heeft gedaan waar zij het niet mee eens is.

Ik heb idd meerdere e-mails gezien van dit mens waarin zij ons voor alles uitmaakt.
Niemand zou hier op reageren die zo vals beschuldigd wordt door dit mens.

Zij zet er ook nog bij dat ze 3 kinderen heeft, ook al heeft zij 40 kinderen, wij hebben nog nooit iemand bedreigd en dit mens zegt zelfs dit alles te hebben opgenomen en aan haar man te hebben laten luisteren. Waarom staat dit dan niet tussen het lijstje met haar zogenaamde bewijzen. Deze vrouw is bezig met ons zwart te maken terwijl ze haar man de schuld van alles moet geven en niet ons en zeker niet zoveel moet liegen tegen iedereen.
Leg eens uit aan iedereen waarom er (telefonisch) beweert wordt dat er grove beschuldigingen zijn opgenomen door mevrouw Jelmorini en dit hier op radar helemaal nergens vermeld staat. Dat zou haar zaak toch heel erg sterk maken? Bedreigingen op band? Allemaal verzonnen om bij een instantie of programma zielig over te komen als slachtoffer.

Mevrouw Jelmorini is slachtoffer van haar man zijn beslissing iets te doen zonder haar.

Haar beschuldigingen:
Aankoopnota; hierin staat dat meneer Jelmorini totaal géén garantie wil omdat deze zijn auto snel kwijt wilde!?!?

2 x ingebreke stelling; Wat!?!?

reparatie/onderzoek ford dealer + advies; er werd elke keer wat anders gemeld door haar wat de garagae's tegen haar vertelde, kleppen, nokkenas en nu weer een motor.

uitdraai NAP waaruit blijkt dat VS een onlogische kmstand heeft aangemeld(dit is aan de datum te zien) en NAP liegt niet; Er staat op de factuur dat wij géén km garantie geven omdat deze onlogisch kan zijn, wat moeten wij dan nog meer doen!?!?

nota dealer waar auto in januari nog in onderhoud geweest is; Ja, dusss?!?!

specificatie telefoonrek; ik praat idd met haar man en dit is dan te zien op haar rekening !?!?
Wil zij dit dan ook vergoed hebben?!?!

Wij willen graag het bandje horen met de beschuldigingen van mevrouw Jelmorini! Kan mevrouw ditr naar onze advocaat sturen?
Dit bestaat 100% niet dus dat kan zij ook niet, wij zullen wel onderzoeken of wij enige schade kunnen gaan verhalen op deze vrouw daar zij ons vals beschuldigd en ons op een grove manier zwart maakt op deze manier.

MII

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door MII »

Het is natuurlijk niet zo dat een autoverkoper even op de bon kan zetten dat hij geen kilometergarantie geeft. Dit is onwettig en derhalve dus niet rechtsgeldig. Een afspraak maken over geen garantie doet daar natuurlijk niets aan af. Dit is duidelijk misleiding en dient gecompenseerd te worden. Het feit dat u een dergelijk feit op de bon vermeldt, pleit u juist niet vrij. De klant heeft mijn inziens een sterke zaak voor wat betreft de kilometerstand. Ik wil nergens op vooruit lopen, maar het lijkt me dat wanneer de klant de werkelijke km. stand wist, ze waarschijnlijk niet tot koop over gegaan waren, althans niet voor die prijs, en daar zit hem nu juist die compensatie.
Hieruit blijkt maar weer dat een goede inspectie alvorens men tot koop overgaat geen overbodige luxe is.

Gast

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door Gast »

Fout de handelaar is neit verantwoordelijk voor de kilometerstand (kan degene welek voorheen eigenaar is geweest namelijk hebben veranderd) en als de handelaar bij de nap een onlogisch stand constateerd is dat niet zijn verantwoording.......we lals hij de auto verkoopt als eerlijek km stand terwijl hij weet dat dat niet zo is.

Dus eht geen garantie verhaal kan wel degelijk wettig zijn maar uiteindelijk is de rechter degene die dit zou kunnen bepalen. De klant kan ook NAP opvragen toch en helemaal als er twijfel bestaat over de km stand waarom dit niet even laten doen? klinkt eerder als nalatigheid van de koper (voorbedachtte rade om later onder de koop uit te kunnen komen?) en dus duidelijk geen misleiding en compenstatie is helemaal uit den boze volgens mij.
De koper koopt zonder garantie met een onlogische km stand (staat op papier namelijk NAP pas EN rekening) en dan zou de verkoper moeten compenseren?

Klinkt alsof de koper voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en nu het dekse lop zijn neus krijgt.........maar we zijn wel benieuwd naar de vervolgzaak in deze........moet toch een makkie zijn met al die papieren en bandopnames toch?

Hou ons aub op de hoogte en kijk niet raar op als het autobedrijf stappen onderneemt wegens aantasting goede naam/laster etc etc....... 8)

Gast

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe zit dit dan met die "teruggedraaide kilometerteller?",

Als ik een autobedrijf zou hebben, en ik kan een auto inruilen, zou ik toch even kijken, hoe deze wagen "op papier" staat, Nationale Autopas e.d.,

Het kan naderhand een hoop ellende van beide partijen schelen, als de wagen naderhand weer verkocht wordt,

Klanten worden steeds mondiger, en veel klanten zoeken tegenwoordig alles uit, en als er info wordt gevonden van de betreffende wagen, dat niet klopt, gegarandeerd is de garagehouder de gebeten hond,

De volgende keer even de RDW en de Autopas raadplegen over de gegevens en kilometerstanden van de wagen, dat is een kleine moeite voor de garagehouder,

Dan houdt je iedereen te vriend!, en wagens waar mee gerommelt is; niet mee in zee gaan, en laat die klant maar naar een dubieuze dealer gaan, die voor deze knoeierij zijn nek uitsteekt!.

MII

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door MII »

Het moet niet gekker worden. De handelaar is in zekere mate wel degelijk verantwoordelijk voor datgene wat hij aanbiedt. Een eerdere schrijver meldde al dat de verkoper verplicht is tot het verstrekken van relevante info over de auto. Dus ook de km. stand. Dit heeft hij duidelijk nagelaten. En ga mij nu niet vertellen dat hij van niets wist. De autopas had hij immers in zijn bezit. Feit is dat een handelaar moet concurreren met particulieren aan de ene kant en dealers aan de andere kant. Hij heeft hogere kosten dan de eerste groep en heeft niet de voordelen van een grote door de importeur gesteunde organistie van de dealers. Dat breekt hem vaak op bij het voorbeeld van de motor. Een importeur heeft zeker een goede naam te verliezen en zou een coulance voorstel kunnen doen. Laat ik ff vergeten dat een teruggedraaid hok niet per ongeluk bij een dealer terecht zou komen. Mocht dat wel gebeuren, dan is het snel gedaan met het dealerschap. Ken er wel een paar voorbeelden van.

castel

Re: VS AUTOMOBIELEN (KM-standen terugdraaien)

Ongelezen bericht door castel »

Ik wil middels deze weg ook reageren op de handelswijze en ondeskundigheid van de mensen van VS automobielen. Ik heb in maart 2005 een renault scenic 1.9 dci gekocht met 3 maanden garantie. Direct na aflevering zat er een licht tikkend geluid onder de motorkap wat niet geheel thuis te brengen was en de auto was niet gereinigd conform de afspraak. Volgens de heren was het licht tikkend geluid afkomstig van de schokbrekers en kon simpel verholpen worden door deze in te spuiten met wat smeermiddel. Hiervoor terug geweest waarbij de auto opnieuw gereinigd is ( ben hierbij aanwezig geweest ) en heeft men de schokbrekers ingespoten. De man die hierbij hielp kwam niet erg bekwaam over en bleek ook doordat het probleem hier niet mee opgelost was. Nu na kennisgeving aan Marc de auto bij de renault-dealer gebracht en nu bleek dat de onderste motorsteun volledig defect was. Deze laten vervangen en het geluid werd al een stuk minder. Na een tweede controle door de renault-dealer bleek ook de bovenste motorsteun slecht te zijn en tevens hebben we de schokbrekers moeten vervangen. Nu zijn alle problemen opgelost en rijdt de auto prima. Wel is er diverse malen email en telefonisch verkeer geweest over de betaling van de onkosten daar ik 3 maanden garantie heb gekregen bij de aankoop van de auto. Toegezegd is dat er een deel van het bedrag aan mij over zou zijn gemaakt, maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. Met betrekking tot de onderhoudsboekjes kan ik mededelen dat ook deze bij mij niet aanwezig waren en ik via de orginele dealer en leasemaatschappij achter de historie van de auto ben gekomen en is ook bij mij gebleken dat er kilometers zijn terug gedraaid. Dit is iets wat lijkt dat dit voor hun de gewoonste zaak van de wereld is en zou ook strenger moeten worden aangepakt. Ik hoop dat de wet en regelgeving hierin snel wordt veranderd zodat dit soort bedrijven snel van de markt zijn.

Ik blijf momenteel bezig de door mij gemaakte kosten op hun te verhalen en indien dit niet lukt zal ik aangifte gaan doen van oplichting en flessentrekkerij. Dit is naar mijn menig de enige manier om dit soort praktijken te stoppen en nog meer mensen gedupeerd te laten worden.

Gesloten