LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WA verzekerd en auto gestolen !!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

olaf79 schreef:
Ivo.w schreef:Slachtofferhulp is er voor slachtoffers en getuigen van gewelds- en zedenmisdrijven en slachtoffers en getuigen van grootschalige ongelukken of rampen. Slachtofferhulp verstrekt ook geen schadevergoedingen, maar levert slechts psychische bijstand en kan helpen bij de administratieve afhandeling.

Zover ik het lees is er bij de insluiping in uw woning en diefstal van de auto geen geweld gebruikt.

Gezien de beperkte tijd en middelen bij slachtofferhulp wil ik u vriendelijk verzoeken om u niet tot die organisatie te richten, zodat slachtoffers die wel aanspraak maken op hulp meer aandacht kunnen krijgen.
Wat een belachelijke opmerking en je zit er naast. Slachtofferhulp is er voor iedereen die emotionele schade of stress ondervindt als gevolg van een misdrijf, verkeersongeval, ernstige calamiteit of ramp.
Ja, maar niet voor deze financiële schade.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag van TS is deze:
Fatima84 schreef:Helaas nergens camera's! Is er iemand die misschien een tip heeft waar ik misschien aanspraak op kan maken om misschien toch iete vergoed te krijgen???
Daar kan Slachtofferhulp natuurlijk niet bij helpen, die is er voor de emotionele kant van de zaak. Als TS daar last van heeft kan ze zich natuurlijk bij hen melden, maar ze gaat daar geen antwoord op haar hier gestelde vraag krijgen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef: Niet 1 fout maar 3 fouten hebben hier toe geleid. Het was behoorlijk onverantwoordelijk om je deur open te laten staan omdat je denkt dat iedereen die je op de gang wel eens tegen komt te kunnen vertrouwen. Dan ook nog de sleutel zo voor het oprapen leggen dat je net zo goed een bordje op je voordeur kunt plakken beroof mij. En na een aanrijding uit boosheid je verzekering tot het minimale verlagen omdat de dader er van door is gegaan en je verzekering dan niet alles vergoed...rare redenering.
Wat is de noodzaak om nummer 8 te zijn die TS op haar fout wijst? Je reactie wijkt niet af van de eerdere reacties dus er is geen enkele noodzaak om dit nog eens te herhalen. Het is pure vervuiling van het forum en compleet onnodig.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door kokka »

Wel dubbel pech hoor, eerst al aangereden worden en dan nu ook nog eens je auto gejat. Overigens hoeven het helemaal geen vreemden te zijn die die sleutels hebben gepakt. Kan net zo goed de buurman of buurvrouw zijn geweest. Als je vier hoog woont zie je vaak van beneden niet eens dat er op de gallerij een deur openstaat, laat staan dat iemand dan het risco neemt om op de gallerij betrapt te worden.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door BreejKC »

Van een verzekering zal u niets vergoed krijgen. Maar doe wel aangifte van de diefstal van uw sleutels én daardoor ook van de auto. Waarom dit belangrijk is?

Houdt websites als Marktplaats.nl, Speurders.nl, Gaspedaal.nl, Autoscout24.nl, Tweedehands.net en de AutoWeek occasions op de gelijknamige sites de komende weken goed in de gaten. Misschien ook enkele 2e hands autosites net over de grens.

Het is niet onmogelijk dat uw gestolen auto daar ineens te koop aangeboden wordt (of al is). Uiteraard bent u dan ineens een geïnteresseerde koper. Maar met de aangifte in uw hand kunt u dan wellicht de Hermandad, als ze er überhaupt zin in hebben, er achteraan laten gaan.

Wellicht heeft forumlid Stofzuigertje nog enkele goede ideeën om uw gestolen auto, maar uw rechtmatige eigendom, dan toch terug te krijgen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door yan »

Wellicht heeft forumlid Stofzuigertje nog enkele goede ideeën
:lol: :lol: Dat zou dan voor het eerst zijn.


Maar nee,
Er zijn gewoon regel die gelden bij verzekeringen: helaas is het zo dat als je schade hebt je schade-vrije jaren dalen en je premie omhoog gaan, dit om te voorkomen dat iedereen alle kleine schade's gaat claimen.
Wat wel help is om er na van verzekeraar te wisselen (dus na herstel) een andere partij maakt dan meestal een alsnog gunstiger aanbod, maar daar heeft u nu de auto niet mee terug.

Waar je wel nog wat kan proberen te halen is het "waarborg fonds" maar dat is dan enkel voor de schade door een onbekende, niet voor de diefstal.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door BL2 »

yan schreef:....Waar je wel nog wat kan proberen te halen is het "waarborg fonds" maar dat is dan enkel voor de schade door een onbekende, niet voor de diefstal....
Dat gaat niet lukken, aan welke schade denk je dan ?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door BreejKC »

[quote]Wellicht heeft forumlid Stofzuigertje nog enkele goede[\quote]

Niet te denigrerend a.u.b. over dit mede-forumlid. Zeker op autogebied, al moet je wel eens goed lezen, levert dit forumlid wel degelijk interessante oplossingen aan op dit forum. Daarnaast, dat geef ik toe, maar ik begrijp het wel, draagt dit forumlid soms suggesties aan die min of meer grenzen aan wat toelaatbaar is. Anderzijds, het gaat in dit topic over een auto die gestolen is. Ook in dit geval is een grens van het toelaatbare overschreden.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door thecure »

En ts zien we weer eens niet meer terug...

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:Daarnaast, dat geef ik toe, maar ik begrijp het wel, draagt dit forumlid soms suggesties aan die min of meer grenzen aan wat toelaatbaar is. Anderzijds, het gaat in dit topic over een auto die gestolen is. Ook in dit geval is een grens van het toelaatbare overschreden.
je formuleert veel te lief. "min of meer grenzen aan wat toelaatbaar is"? De realiteit is dat het er vaak vér overheen gaat.

En je (vaker terugkomende) suggestie dat de andere partij dat ook doet: je suggereert daarmee impliciet dat dat rechtvaardigt dat je zelf ook de wet overtreedt. Die suggestie is een gevaarlijke en onjuiste.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door BL2 »

thecure schreef:En ts zien we weer eens niet meer terug...
Deze heeft netjes bedankt voor de inbreng alhier, iets dat niet vaak gebeurt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door BreejKC »

@moneyman: als niemand de grenzen van het ontoelaatbare zou overschrijden, dan zouden dit topic en vele anderen nooit nodig zijn geweest. En, uiteraard, mijn uitspraken ook niet. Helaas, helaas worden wij gezien de praktijk, die zeer weerbarstig is, hiertoe soms bijna wel gedwongen. Niet dat ik dat goedkeur, maar soms wel kan begrijpen als het een keer gebeurt is. Ik haal het voorbeeld maar even aan van die juwelier in Limburg die door een dichte deur heen een overvaller liet hemelen. Niet toelaatbaar, wel begrijpelijk.

Gesloten