LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WA verzekerd en auto gestolen !!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Fatima84
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2018 04:19

WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Fatima84 »

Hallo allemaal.

Ik gok het erop dit bericht te plaatsen in de hoop dat iemand een goede tip heeft.

Ik woon 4 hoog, op de gallerij ken ik iedereen en ga je ervan uit iedereen te vetrouwen na 5 jaar. Wegens de warmte afgelopen tijd heb ik vaak me voordeur open met de balkon deur voor wat frisse wind. Dit doe ik al jaren ! Nu heb ik een schoenenkast met een bak erop waar alle sleutels in liggen, mijn autosleutel is hieruit wegens insluiping gestolen en mijn auto dus ook gestolen!! :shock: 8000 euro betaald voor de auto had de auto tot 2 maanden geleden all risk verzekerd. Ik ben 2 maanden aangereden door onbekend persoon auto stond geparkeerd. Verzekering kon iets vergoeden wat ten koste zou gaan van mijn vrije jaren dus dan ook de korting voor de premie ..... kortom je hebt in de geval niks aan de alk risk. Beetje uit teleursteling en boosheid van de regels heb ik de al risk laten vallen en alleen WA genomen. Ik krijg dus nils vergoed!!! Waarborgfons doet niks verzekering auto doet niks inboedelverzekering doet niks. Heel erg dit, ben hoogzwanger, hard gewerkt en gespaard om een goede veilige en betrouwbare auto te kopen en binnen paar seconde weg !!! Helaas nergens camera's! Is er iemand die misschien een tip heeft waar ik misschien aanspraak op kan maken om misschien toch iete vergoed te krijgen??? Ik ben er zoooooo verdrietig van en kan me wel voor de kop slaan dat ik alleen WA heb. Overigens gaat de deur beneden met een trap ertegenaan zo open, waardoor er toch vreemde mensen kunnen binnenkomen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U krijgt uiteraard door niemand iets vergoed. Hopelijk hebben ze ook niet u huisdeur sleutel gestolen, zodat straks ook uw huis leeg is.

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door BL2 »

Fatima84 schreef:Hallo allemaal.

Ik gok het erop dit bericht te plaatsen in de hoop dat iemand een goede tip heeft.

Ik woon 4 hoog, op de gallerij ken ik iedereen en ga je ervan uit iedereen te vetrouwen na 5 jaar. Wegens de warmte afgelopen tijd heb ik vaak me voordeur open met de balkon deur voor wat frisse wind. Dit doe ik al jaren ! Nu heb ik een schoenenkast met een bak erop waar alle sleutels in liggen, mijn autosleutel is hieruit wegens insluiping gestolen en mijn auto dus ook gestolen!! :shock: 8000 euro betaald voor de auto had de auto tot 2 maanden geleden all risk verzekerd. Ik ben 2 maanden aangereden door onbekend persoon auto stond geparkeerd. Verzekering kon iets vergoeden wat ten koste zou gaan van mijn vrije jaren dus dan ook de korting voor de premie ..... kortom je hebt in de geval niks aan de alk risk. Beetje uit teleursteling en boosheid van de regels heb ik de al risk laten vallen en alleen WA genomen. Ik krijg dus nils vergoed!!! Waarborgfons doet niks verzekering auto doet niks inboedelverzekering doet niks. Heel erg dit, ben hoogzwanger, hard gewerkt en gespaard om een goede veilige en betrouwbare auto te kopen en binnen paar seconde weg !!! Helaas nergens camera's! Is er iemand die misschien een tip heeft waar ik misschien aanspraak op kan maken om misschien toch iete vergoed te krijgen??? Ik ben er zoooooo verdrietig van en kan me wel voor de kop slaan dat ik alleen WA heb. Overigens gaat de deur beneden met een trap ertegenaan zo open, waardoor er toch vreemde mensen kunnen binnenkomen.
Heel vervelend dit, maar echt het enige advies dat er is: ga opnieuw sparen. Zie het als leermoment, deuren altijd dicht immers zonder braakschade wordt er nooit iets vergoed, en de belangrijkste, verzeker je tegen dit soort zaken.
Niemand zal er met een tip kunnen komen om de schade ergens op te verhalen, immers die is er niet......

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Diiefstal na insluiping in een woning wordt dus wel vergoed. Maar uiteraard niet die auto.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door mahadma »

Als je ergens niet voor verzekerd bent en er dus ook ook geen premie voor betaald (hebt) was er dus geen dekking voor de diefstal en dus zult u nergens enige verzekeringspenningen kunnen claimen. Probeer een wat ouder/goedkopere auto te vinden zodat u toch nog mobiel bent.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ik snap dat u op zoek bent naar een gouden tip maar die is er niet.

U heeft zelf de dekking teruggezet en niet eens naar WA plus maar naar kale WA. En waarom??? Omdat de parkeerschade claimen meer geld zou gaan kosten dan het maar zo te laten. U wilde dan maar helemaal geen verzekering en heeft totaal niet nagedacht over de risico's.

Dit is dus 1 van de risico's. Er zijn er nog veel meer hoor!

Dat u de deur open laat tijdens dat hete weer.... Dat doe ik dus ook! Maar ook dan ben ik mij bewust van de risico's en doe het dan ook alleen als ik zicht heb op die deur! En ik laat al helemaal geen sleutels in de gang liggen( nooit trouwens, kent u de brievenbus truc al? Dan hengelen ze met een vishengel zo de sleutels van het kastje af)

Dit heeft u nu 8000 euro gekost. Wat zonde! Heeft u echt een auto nodig dan kunt u het beste maar een goedkoop "barrel"kopen. Die kan u rustig WA verzekeren, weg is pech. Maar zorg er wel voor dat u zowel een inzittenden- en een rechtsbijstandsverzekering erbij afsluit. Goedkoop is bijna altijd duurkoop!

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:Diiefstal na insluiping in een woning wordt dus wel vergoed.
Het is maar net welke verzekering je hebt. Vooral bij al langer lopende verzekeringen is het verstandig de polis en voorwaarden eens na te kijken.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BL2 schreef:
Lady1234 schreef:Diiefstal na insluiping in een woning wordt dus wel vergoed.
Het is maar net welke verzekering je hebt. Vooral bij al langer lopende verzekeringen is het verstandig de polis en voorwaarden eens na te kijken.
Als je inboedel alleen een brandverzekering, of van wat later een brand/inbraak erzekering is, is diefstal na insluiping uiteraard niet gedekt. Maar die verzekering komen in de particuliere sfeer echt niet meer voor. Deze zijn allemaal omgezet naar wat genoemd wordt een uitgebreide verzekering. Tegenwoordig soms oon nog naar extra uitgebreid of all-risk.

Fatima84
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2018 04:19

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Fatima84 »

Hai allemaal, bedankt voor de reacties.
Krijg gekukkig geen onzinnige reacties !

Ik ben me bewust van de fout.
Dit is zeker een leer moment!!!
Ga toch eens kijken bij slachtoffer hulp ...wie weet.

Gr Fatima
Nogmaals bedankt

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik wil u niet de hoop ontnemen, maar daar is Slachtofferhulp niet voor bedoeld.

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Erthanax »

U heeft toch wel aangifte gedaan? Misschien, heel misschien wordt uw auto nog gevonden.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Lady1234 schreef:Diiefstal na insluiping in een woning wordt dus wel vergoed. Maar uiteraard niet die auto.
Zonder braaksporen?
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 18 aug 2018 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fiesiekus schreef:
Lady1234 schreef:Diiefstal na insluiping in een woning wordt dus wel vergoed. Maar uiteraard niet die auto.
Zonder braaksporen? Kan je vergeten. Had je de boel maar 100% moeten afsluiten.
Lees uw inboedelpolis na, dan zult u zien dat u abuis bent.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Ja.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fiesiekus schreef:Ja.
.???

atlas1302

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Alleen de sleutels dus en niet de papieren, zou aangifte doen bij politie en met geluk wordt ie gevonden. Houdt Markplaats en Speurders in de gaten zo stom kunnen dieven ook weer zijn. Bovendien staan er altijd camera`s bij uitvalwegen dus er is lichte hoop.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door thecure »

Fatima84 schreef: had de auto tot 2 maanden geleden all risk verzekerd. Ik ben 2 maanden aangereden door onbekend persoon auto stond geparkeerd. Verzekering kon iets vergoeden wat ten koste zou gaan van mijn vrije jaren dus dan ook de korting voor de premie ..... kortom je hebt in de geval niks aan de alk risk.
Ik snap deze zin niet. Waarom zou je niets aan de all Risk hebben?
Als je een schade claimt wordt deze gewoon vergoed hoor
Alleen als de verzekeraar deze niet kan verhalen op de dader gaat inderdaad je no claim naar beneden.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Fatima84 schreef:Hai allemaal, bedankt voor de reacties.
Krijg gekukkig geen onzinnige reacties !

Ik ben me bewust van de fout.
Dit is zeker een leer moment!!!
Ga toch eens kijken bij slachtoffer hulp ...wie weet.

Gr Fatima
Nogmaals bedankt
Slachtofferhulp is er voor slachtoffers en getuigen van gewelds- en zedenmisdrijven en slachtoffers en getuigen van grootschalige ongelukken of rampen. Slachtofferhulp verstrekt ook geen schadevergoedingen, maar levert slechts psychische bijstand en kan helpen bij de administratieve afhandeling.

Zover ik het lees is er bij de insluiping in uw woning en diefstal van de auto geen geweld gebruikt.

Gezien de beperkte tijd en middelen bij slachtofferhulp wil ik u vriendelijk verzoeken om u niet tot die organisatie te richten, zodat slachtoffers die wel aanspraak maken op hulp meer aandacht kunnen krijgen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ivo.w schreef:Slachtofferhulp is er voor slachtoffers en getuigen van gewelds- en zedenmisdrijven en slachtoffers en getuigen van grootschalige ongelukken of rampen. Slachtofferhulp verstrekt ook geen schadevergoedingen, maar levert slechts psychische bijstand en kan helpen bij de administratieve afhandeling.

Zover ik het lees is er bij de insluiping in uw woning en diefstal van de auto geen geweld gebruikt.

Gezien de beperkte tijd en middelen bij slachtofferhulp wil ik u vriendelijk verzoeken om u niet tot die organisatie te richten, zodat slachtoffers die wel aanspraak maken op hulp meer aandacht kunnen krijgen.
Wat een belachelijke opmerking en je zit er naast. Slachtofferhulp is er voor iedereen die emotionele schade of stress ondervindt als gevolg van een misdrijf, verkeersongeval, ernstige calamiteit of ramp.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: WA verzekerd en auto gestolen !!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Fatima84 schreef:Hai allemaal, bedankt voor de reacties.
Krijg gekukkig geen onzinnige reacties !

Ik ben me bewust van de fout.
Dit is zeker een leer moment!!!
Ga toch eens kijken bij slachtoffer hulp ...wie weet.

Gr Fatima
Nogmaals bedankt
Niet 1 fout maar 3 fouten hebben hier toe geleid. Het was behoorlijk onverantwoordelijk om je deur open te laten staan omdat je denkt dat iedereen die je op de gang wel eens tegen komt te kunnen vertrouwen. Dan ook nog de sleutel zo voor het oprapen leggen dat je net zo goed een bordje op je voordeur kunt plakken beroof mij. En na een aanrijding uit boosheid je verzekering tot het minimale verlagen omdat de dader er van door is gegaan en je verzekering dan niet alles vergoed...rare redenering.

Gesloten