Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik heb even op de site gekeken van BVA naar een autoveiling. Zomaar een willekeurige auto bekeken. Deze wordt verkocht door een handelaar. Daarna gekeken op de site van de handelaar. Daar staat het volgende:

Wij bij ..............houden Dealeroccasions veilingen op BVA-Auctions.nl.
Auto aanbieden bij ons? Maak gebruik van ons aanmeldformulier.

Dan weet je al dat je als leek heel ver weg moet blijven van deze auto's en je vingers daar niet aan moet gaan branden.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Je koopt iets zonder garantie. Er staat vaak, je koopt deze in de huidige staat. En door schade en schande leer je steeds meer. :D

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Volgens mij doet BVA niets anders dan wat andere veilingbedrijven al honderden jaren doen. Ook daar zullen mensen wel eens rommel gekocht hebben terwijl ze dachten slim te zijn.

KarinGroningen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2020 12:03

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door KarinGroningen »

ik voel me erg misleid door de 3e partij waarvoor BVA mijn eetkamerstoelen heeft geveild.
In de beschrijving stond 'KWALITEITSLEDER' maar dit is absoluut NIET het geval!!!
Het is een dun stofje, wat ook nog niet eens ruikt naar leer!!
Ik heb ze uitgepakt omdat ik ergens las dat ik het retourneren zelf moest betalen, en het weegt nogal wat, maar ik heb écht spijt van mijn aankoop.
Wat óók nog heel misleidend is, is de naam van de stoel.
Ik heb gegoogeld op fauteuil Bastia zoals in de veiling vermeld stond, maar kon deze niet vinden. Ik kon dus ook geen prijs vergelijken.
Echter stond op de doos waar de stoel in verpakt zat 'armstoel Rocca Bull' die ik wél vond op internet, à €89 bij aankoop van 2 stuks, dus bij 4 had me dit €356 gekost bij een gewone winkel, en via de veilingsite heb ik €409 betaald exclusief €90 bezorgkosten. Ik voel me zéér misleid en vraag me af of ik compensatie kan vragen wegen misleiding. Ik heb BVA al wel gemaild, ben benieuwd naar hun reactie.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Voor het prijsverschil krijgt u in ieder geval geen compensatie bij een veiling geldt "wat een gek ervoor geeft".
U had zich beter eerst in het principe van een veiling moeten verdiepen.
Over de kwaliteit is op het forum van kassa al genoeg gezegd.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door D34M0N »

KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23
Ik voel me zéér misleid en vraag me af of ik compensatie kan vragen wegen misleiding. Ik heb BVA al wel gemaild, ben benieuwd naar hun reactie.
Mijn tip: Het lijkt mij zinvoller voor jou om te leren hoe veilingen werken of om gewoon niet meer mee te doen aan (online) veilingen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23
ik voel me erg misleid door de 3e partij waarvoor BVA mijn eetkamerstoelen heeft geveild.
In de beschrijving stond 'KWALITEITSLEDER' maar dit is absoluut NIET het geval!!!
Het is een dun stofje, wat ook nog niet eens ruikt naar leer!!
Ik heb ze uitgepakt omdat ik ergens las dat ik het retourneren zelf moest betalen, en het weegt nogal wat, maar ik heb écht spijt van mijn aankoop.
Vandaar bestaat het wettelijke recht om te herroepen. En ja, dat gaat veelal op kosten van de consument die te snel een keuze maakt. Tenzij u kunt bewijzen dat het echt geen leer is en er bewust misleid is.
KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23
Wat óók nog heel misleidend is, is de naam van de stoel.
Ik heb gegoogeld op fauteuil Bastia zoals in de veiling vermeld stond, maar kon deze niet vinden. Ik kon dus ook geen prijs vergelijken.
Echter stond op de doos waar de stoel in verpakt zat 'armstoel Rocca Bull' die ik wél vond op internet, à €89 bij aankoop van 2 stuks, dus bij 4 had me dit €356 gekost bij een gewone winkel, en via de veilingsite heb ik €409 betaald exclusief €90 bezorgkosten.
Een fabrikant kan de stoel een naam geven, maar dat wil niet zeggen dat de verkoper die naam moet overnemen. Vaak gebruiken verkopers andere namen. Verder hebt u er voor betaald wat u er voor uit wilde geven.
KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23
Ik voel me zéér misleid en vraag me af of ik compensatie kan vragen wegen misleiding. Ik heb BVA al wel gemaild, ben benieuwd naar hun reactie.
Wat zou BVA voor u kunnen doen? Er zijn kijkdagen en u had kunnen zien waarop u ging bieden. U had het geld er voor over.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23
Ik heb BVA al wel gemaild, ben benieuwd naar hun reactie.
Ik ben ook erg benieuwd naar hun reactie. Ik vraag me af of ze zachtjes zullen grinniken of voluit schaterlachen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En zo betaalt iedereen leergeld in zijn of haar leven. Pun intended.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23

In de beschrijving stond 'KWALITEITSLEDER' maar dit is absoluut NIET het geval!!!
Wat is de definitie van kwaliteitsleder? Ik heb een stoel met een lederen bekleding die het prima doet voor een normale fauteuil. Maar als ik hetzelfde leer ga gebruiken voor mijn fietszadel is het absoluut niet voldoende.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lijkt me weer zo'n fantasieterm die heel wat lijkt maar eigenlijk niets zegt.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je moet simpelweg nooit iets kopen alleen aan de hand van een beschrijving op internet als je niet bekend bent met het product.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Gegrand »

Even googelen op de foto had TS direct uit de droom geholpen.
Die Bastia stoel staat gewoon bij Bol en Teakea voor 99 en die Rocca voor dezelfde prijs bij diverse aanbieders.

Ik koop ook wel eens via een veiling maar check van te voren wel altijd de gangbare prijzen van het gebodene.
Zeker met wat zoeken op een afbeelding zie je vaak dat artikelen onder diverse namen worden aangeboden tegen aardige prijsverschillen.


Nu te laat ben ik bang maar het is een tip om in het vervolg niet tegen een probleem als dit te lopen.

Ik sta soms echt versteld welke biedingen gedaan worden op sommige artikelen met biedingen die ver boven de prijs uitstijgen die men normaal in de winkel betaald , zeker als men de veilingkosten en BTW er nog bovenop moet rekenen.

KarinGroningen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2020 12:03

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door KarinGroningen »

NeoDutchio schreef:
11 apr 2021 17:21
KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23
ik voel me erg misleid door de 3e partij waarvoor BVA mijn eetkamerstoelen heeft geveild.
In de beschrijving stond 'KWALITEITSLEDER' maar dit is absoluut NIET het geval!!!
Het is een dun stofje, wat ook nog niet eens ruikt naar leer!!
Ik heb ze uitgepakt omdat ik ergens las dat ik het retourneren zelf moest betalen, en het weegt nogal wat, maar ik heb écht spijt van mijn aankoop.
Vandaar bestaat het wettelijke recht om te herroepen. En ja, dat gaat veelal op kosten van de consument die te snel een keuze maakt. Tenzij u kunt bewijzen dat het echt geen leer is en er bewust misleid is.
KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23
Wat óók nog heel misleidend is, is de naam van de stoel.
Ik heb gegoogeld op fauteuil Bastia zoals in de veiling vermeld stond, maar kon deze niet vinden. Ik kon dus ook geen prijs vergelijken.
Echter stond op de doos waar de stoel in verpakt zat 'armstoel Rocca Bull' die ik wél vond op internet, à €89 bij aankoop van 2 stuks, dus bij 4 had me dit €356 gekost bij een gewone winkel, en via de veilingsite heb ik €409 betaald exclusief €90 bezorgkosten.
Een fabrikant kan de stoel een naam geven, maar dat wil niet zeggen dat de verkoper die naam moet overnemen. Vaak gebruiken verkopers andere namen. Verder hebt u er voor betaald wat u er voor uit wilde geven.
KarinGroningen schreef:
11 apr 2021 10:23
Ik voel me zéér misleid en vraag me af of ik compensatie kan vragen wegen misleiding. Ik heb BVA al wel gemaild, ben benieuwd naar hun reactie.
Wat zou BVA voor u kunnen doen? Er zijn kijkdagen en u had kunnen zien waarop u ging bieden. U had het geld er voor over.
Inmiddels heb ik contact gehad met BVA auctions, en ze nemen alles terug. Ze zeggen ook dat het misleidend is geweest van de derde partij, zij hebben ook geconstateerd dat het geen leder betrof. Het gaat mij geen geld kosten, ik krijg alles teruggestort, inclusief de transportkosten. Ik ben zeer tevreden. Het is nog niet helemaal afgehandeld, maar ik ga er van uit dat dat goed gaat komen :)

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik had dit niet verwacht. Neem mijn woorden terug.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klasse

Gesloten