Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
arman1989
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2021 15:32

Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door arman1989 »

In januari en februari 2021 heb ik 2 auto's gekocht via BVA. Het gaat hierbij om Fiat en een BMW. Direct na de aankoop/ophalen begonnen de ellende. Bij Fiat was de startmotor kapot, veering kapot, en door de kapotte veering is de band beschadigd (met pech op snelweg gestaan).

Tijdens de veiling is er niks gemeld over dit problemen. En ook tijdens ophalen van de Fiat, kon de auto niet starten, dit was ook niet gemeld. Ik heb ruim €650 voor betaald. Na contact te hebben gehad met BVA, willen zij geen 1 cent vergoeden. Wat zij wel goed in zijn, is verwijzen naar de Hoge Raad, dit lijkt wel geprogrammeerd bij de personeel van BVA. Daarnaast verwijzen zij naar de bouwjaar en naar de kilometer staand. Klantenservice is ver te zoeken. Helemaal geen empathie tonen. Niet mee willen denken naar een oplossing.

Wat betreft de BMW bj 2008, direct na het ophalen ging het heel moeilijk met starten. Ik dacht dat het lang heeft stil gestaan, waardoor het moeilijk ging starten. Verderop na een paar km, ging ik even stil staan. Daarna ging die niet meer starten, auto heeft een paar dagen vlakbij ophaallocatie gestaan, na inschrijving bij ANWB en melding gemaakt, konden zij de auto met moeite starten. Daarna direct na de BMW dealer gebracht, uit het onderzoek kwam het naar voren dat de zekeringskast was beschadigd, en dit was heel lang bekend volgens de inlog van de auto. Kosten €500. En ook in dit geval willen zij niks vergoeden. Zij verwijzen weer naar Hoge Raad, KM staand en bouwjaar van de auto.

Ik zou iedereen adviseren om geen auto's meer te kopen via BVA Veilingen. Alle mankementen worden niet in de omschrijving aangegeven, waardoor je na de aankoop flinke kosten gaat maken. Klantenservice wil niks doen, na contact te hebben via e-mail en telefonisch, elke keer verwijzen zij naar Hoge Raad. Ik kon het niet zo laten, dus ik heb voor Fiat alvast een zaak gemaakt. Mijn advocaat is ermee bezig. Ik zal jullie op de hoogte houden als er updates zijn. Verder zou ik graag met mensen in contact willen komen die ook zoiets mee hebben gemaakt.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mar 2021 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

arman1989 schreef:
08 mar 2021 15:44
Verder zou ik graag met mensen in contact willen komen die ook zoiets mee hebben gemaakt.
Nou, gebruik de zoekfunctie, zou ik zeggen. Er gaat een wereld aan BVA-ellende voor je open.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bva is geen verkoper, maar een veilingsite. En de verkoper gebruikt echt niet zomaar een dergelijk platform. Auto’s die ze aan de straatstenen niet kwijtraken kunnen ze via daar verkopen. Dat is al jaren bekend.
Maar ja, wat kunt u verwachten van een auto zonder gegevens voor €650,-? Blind kopen is nooit slim, bij een veilingsite niet, maar ook bij een handelaar niet.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Een fiat kopen, zonder te kijken, voor 650 euro. Met alle respect, maar dat is gewoon een domme gok.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door D34M0N »

arman1989 schreef:
08 mar 2021 15:44
Ik kon het niet zo laten, dus ik heb voor Fiat alvast een zaak gemaakt. Mijn advocaat is ermee bezig. Ik zal jullie op de hoogte houden als er updates zijn.
Je dacht: "Ik heb nog niet genoeg geld verspild, dus ik gooi nog maar een hoop geld de prullenbak in." ?
Of zit je maar te bluffen in de hoop dat ze onder de indruk zijn van jouw loze dreigementen?

Ik zou jou als tip mee willen geven dat het verstandig is om je ergens in te verdiepen voordat je eraan begint. Bij veilingen koop je spullen zoals ze aangeboden worden, zonder enig recht op garantie en zonder mogelijkheid om te retourneren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door witte angora »

arman1989 schreef:
08 mar 2021 15:44
In januari en februari 2021 heb ik 2 auto's gekocht via BVA. Het gaat hierbij om Fiat en een BMW.
Dus je dacht: één keer een miskoop kan gebeuren, dat overkomt me geen tweede keer?

Wat heb je overigens voor de BMW betaald, en welk model is het? En wat is het bouwjaar en model van de Fiat?

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Je hebt dus twee auto's op een veiling gekocht, zonder bezichtiging en nader onderzoek? Helaas. Je kunt fluiten naar je centen.

De organisatie BVA is niet waardeloos. Alleen het is een veilinghuis. Bij een veilinghuis werkt het kopen van tweedehands goederen 'iets' anders dan wanneer je de tweedehands auto bij een garagebedrijf koopt.

Je koopt de auto zoals ie is en je hebt geen enkele garantie. Alleen wanneer je kunt bewijzen dat (een deel van) de door BVA verstrekte informatie onjuist is, zou je met juridische stappen misschien iets kunnen bereiken. En met onjuist verstrekte informatie bedoel ik ook verstrekte informatie. Voor jou als koper ontbrekende belangrijke informatie is geen onjuiste informatie. Wanneer voor jou belangrijke informatie ontbreekt, wordt er geacht om daarbij rekening te houden bij het uitbrengen van je bod.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk is je advocaat ermee bezig. Die denkt vast, laat ik die sukkel maar een tijdje aan het lijntje houden uurtje factuurtje. Een rechtzaak zal deze er niet van willen maken want u staat niet bijzonder sterk.

DeZevendeHenk
Berichten: 771
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Veilingen zijn voor mensen die het spelletje snappen en doe je dat niet heb je op een veiling niets te zoeken. Niet dat BVA je wegstuurt, die verkopen graag aan dit soort luitjes.

arman1989
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2021 15:32

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door arman1989 »

Beste mensen,

Fiat is van 2006, apk gekeurd januari 2021, ik ga vanuit dat de auto kritisch is bekeken door een APK expert, bij zo een keuring moeten zij wel een gebroken linker veering eruit halen, als het een betrouwbare APK garage is. Natuurlijk stonden er bepaalde gebreken/gebruikssporen beschreven in de omschrijving, ik vond dat niet erg, maar de gebreken die ik bij het ophalen heb ontdekt, waren niet beschreven. Ik heb voor deze Fiat betaald €1100 aan BVA, en onvoorziene kosten in totaal €650.

Bij BMW 3-serie 2008, is apk gekeurd in december 2020, ik ga vanuit dat het ook hier geen gebreken zullen zijn, en daarnaast hebben zij ook in de omschrijving aangegeven dat de BMW geen gebreken heeft. Bij BMW dealer die ik later €500 heb betaald, hadden zij aangegeven dat er in de inlog gegevens van de auto de zekeringskast niet goed werkte, waardoor die niet kon starten, en helemaal geen stroom binnen krijgt. Maar toch hebben zij dit probleem geheim gehouden.

Als een APK recent gekeurd wordt en er wordt amper KM's gereden, ga ik vanuit dat deze auto geen gebreken hebt, en dat je met de auto's veilig op de weg kan.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door rvjapio »

U beveelt aan geen auto's meer bij BVA te kopen. Dat geldt dus ook voor uzelf. Want als u met al uw kennis niet snapt dat een apk ongeveer zekerheid geeft tot aan de garagedeur en dat er veel vaker wat mee fout gaat dan hebt u echt nog veel te leren. Nog los van het veilinggebeuren, waarvan de garantie ook geldt tot na uw betaling.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry dat ik het zeg, maar 1100+650=1750 voor een Fiat (model noem je niet) uit 2006 is een heel mooi en net prijsje. Een beetje Panda van dat bouwjaar krijg je al met moeite voor die prijs, meestal zijn ze nog wel een paar 100 duurder.

Van de BMW vertel je niet wat je betaald hebt, maar gezien de kostenpost van 500 euro en wat je voor de Fiat betaald hebt, vermoed ik zo dat de totaalprijs best wel eens heel erg redelijk zou kunnen zijn.

Ik denk niet dat jij zo heel veel recht van klagen hebt.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

APK is slechts een momentopname. Dat wil zeggen dat de auto op dat moment aan de minimale beschreven en gecontroleerde veiligeisen voldoet. Stel dat de remblokken nog net goed zijn, dan kan met de eerste remming buiten de blokken alweer onder het minimum komen. Sterker, van uw auto kan zelfs het kenteken ingenomen worden met een geldige APK. Een APK zegt dus helemaal niets.
En een auto die in december nog gekeurd is kon op dat moment gewoon werken. Als er daarna iets gebeurd is waarvan de eigenaar geen zin heeft om te repareren, dan gaat zo’n auto gewoon de handel in. En als niemand in de handel een dergelijke auto wil hebben, dan komt die op een veiling terecht waar iemand zonder kennis van zaken zo’n auto koopt en denkt een goede deal te hebben.

De meeste klachten over veilingsites komen van mensen die blind iets gekocht hebben zonder te weten wat en hoe. Zonde geld.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
09 mar 2021 00:43
Van de BMW vertel je niet wat je betaald hebt, maar gezien de kostenpost van 500 euro en wat je voor de Fiat betaald hebt, vermoed ik zo dat de totaalprijs best wel eens heel erg redelijk zou kunnen zijn.
Daarvoor betaalde hij € 650 staat in het eerste bericht. Voor een serie 3 is € 1150 een zeer nette prijs.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Op een veiling probeer je zo goedkoop mogelijk een artikel te kopen. Als je een auto koopt, heb je een kijkmogelijkheid. Als je gaat kijken, neem dan een expert mee en doe onderzoek naar de documentatie. Wat is de onderhoudsgeschiedenis e.d. En er staat vaak een zin bij "De koop is in de huidige staat". Ik koop mijn auto, altijd bij een garage, dan heb ik meer zekerheid.

DeZevendeHenk
Berichten: 771
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

arman1989 schreef:
08 mar 2021 22:45
ik ga ervan uit
Waarmee je wat mij betreft illustreert waarom je dus niets te zoeken hebt op een veiling. Je bent niet voldoende bekend met de materie.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door john18 »

Soms of vaak of wat dan ook wordt de veilingsite naar mijn mening gebruikt om rotzooi te verkopen zoals kapotte spullen die ze niet als bedrijf achter kunnen staan zoals bij u.
Dit word naar mij mening bewust gedaan. Als bva zijnde werken ze aan deze belachelijke praktijken mee.
En daarom naar mijn mening ook mede verantwoordelijk voor de rotzooi. Ze hebben een disclaimer maar kan naar mijn mening ter zijde gelegd worden door de rechter als je kunt aan tonen dat ze als bedrijf zijnde hun minimaal vereiste niet goed doen.
Zoals controleren van de door klant aangeboden omschrijving.
Niet voor alles maar steekproefgewijs. Klakkeloos overnemen is niet voldoende.
Of meerde klachten zelfde handelaar niet onderzoek. Dat lijkt mij echt nalatigheid.

Zelf ook al eens iets gekocht zoals auto. Was en ben er zeer tevreden over.
Zelf zoek ik eerst uit of het om een faillissement verkoop of gewoon handelaars verkoop gaat.
Handelaars verkoop blijf ik weg! Daar zit meestal de rotzooi tussen.
En meestal te goed om waar te zijn of je weet dat je nog kosten moet maken na aanschaf.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door scontra »

Misschien maar weer verpatsen via BVA ?

Troela1984
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2018 20:35

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Troela1984 »

Bij BVA koop je áltijd "AS IS" je kunt tijdens de kijkdag kijken en je koopt het product zoals het is. Als er wél garantie op iets wordt afgegeven staat dit er expliciet bij.
BVA was vroeger echt een walhalla voor me. Toen kwamen er veel particulieren toen er een grote elektronica zaak failliet ging en ging men veel te hoog bieden, vaak nog boven de gewone winkelprijs uit. Toen was de lol er voor mij snel af en ben ik gestopt met kopen.
Veilingen zijn leuk, als je weet waar je mee bezig bent en je accepteert hoe de voorwaarden zijn.

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Waardeloze organisatie BVA Veilingen

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Bij veilingen op BVA geldt: garantie tot aan het moment, dat u het in uw buurt krijgt. Ook die zg "waarde" die soms weergegeven wordt, is de kolder-ten-top. Ooit eens een houder voor een tablet gekocht. Zou "elders" € 79 kosten. Bleek van recycled papier te zijn. Elders voor € 10. Daarom: nooit iets daar kopen, is de rommel ten top, en nog geen "drempel"-garantie.

Gesloten