LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kunnen we doen?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Maro12 »

Midden maart dit jaar een auto gekocht. Helaas nog geen enkele keer probleemloos mee kunnen rijden.
Bij aankoop hebben ze ons verzekerd ervan dat de auto geen problemen heeft en dat hij zeker nog een jaartje door kan rijden. Apk was nieuw erop gekomen.

Binnen een week na aankoop was er een lekkage van diesel. Dit zouden ze oplossen en is uiteindelijk ook gebeurt. Echter kwam er direct al een nieuw probleem bij, een storingsmelding van de motor. Dit bleek de egr klep te zijn, na veel gezeur hierom hebben ze deze vervangen maar de beurt die hij moest hebben kwam voor onze rekening. Ook viel op dat de koelvloeistof tank erg vies was, hierop aangesproken, hebben ze naar hun zeggen nagekeken maar de vuiligheid bleef.
De auto verbruikte erg veel brandstof en ook de koelvloeistof moest met regelmaat gevuld worden. Nu amper 3 maand na aankoop was er vorige week eerst het probleem van een geknapte koelvloeistof leiding, dit is door de anwb gemaakt. Deze week was er een andere koelvloeistofleiding kapot. Dat is gerepareerd, de dag daarna loopt de motor warm, vermogenverlies en veel witte rook.

De auto is afgesleept en staat nu bij de verkoper. Hij moet nog onderzocht worden maar de garage wil weinig moeite voor ons doen. Verzocht om een leenauto maar deze hadden ze naar hun zeggen niet beschikbaar, waren allen uitgeleend. Dit terwijl er op hun terrein 2 leenautos staan dit gehele weekend al.

Lang verhaal kort, auto gekocht en na 3 maand is er nog nooit een moment geweest dat deze geheel probleemloos reed.
Deels zijn er problemen opgelost, maar vele zijn blijven bestaan tot de auto nu dus niet meer verder kan rijden.
Wat zijn onze rechten in deze?
Rechtsbijstand reeds geraadpleegd, zij adviseren een in gebreke stelling te sturen en ze de kans te geven de problemen op te lossen, echter hebben wij die kans al meerdere malen gegeven. Rechtsbijstand kan verder niks voor ons doen gezien het helaas geen Bovag bedrijf betreft.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat voor auto is het? Aankoopprijs, garantie, km stand, aankoopkeuring laten doen, proefrit gemaakt, waar gekocht? Vreemd dat uw rechtsbijstand alleen in actie komt als het een Bovag garage is, of speelt er iets anders?

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Type, bouwjaar, kilometerstand en aankoopprijs lijken me wel dingen die in dit geval noodzakelijk zijn om erbij te benoemen. Anders is de situatie verder heel moeilijk in te schatten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Maro12 schreef:Midden maart dit jaar een auto gekocht. Helaas nog geen enkele keer probleemloos mee kunnen rijden.
Bij aankoop hebben ze ons verzekerd ervan dat de auto geen problemen heeft en dat hij zeker nog een jaartje door kan rijden. Apk was nieuw erop gekomen.

Binnen een week na aankoop was er een lekkage van diesel. Dit zouden ze oplossen en is uiteindelijk ook gebeurt. Echter kwam er direct al een nieuw probleem bij, een storingsmelding van de motor. Dit bleek de egr klep te zijn, na veel gezeur hierom hebben ze deze vervangen maar de beurt die hij moest hebben kwam voor onze rekening. Ook viel op dat de koelvloeistof tank erg vies was, hierop aangesproken, hebben ze naar hun zeggen nagekeken maar de vuiligheid bleef.
De auto verbruikte erg veel brandstof en ook de koelvloeistof moest met regelmaat gevuld worden. Nu amper 3 maand na aankoop was er vorige week eerst het probleem van een geknapte koelvloeistof leiding, dit is door de anwb gemaakt. Deze week was er een andere koelvloeistofleiding kapot. Dat is gerepareerd, de dag daarna loopt de motor warm, vermogenverlies en veel witte rook.

De auto is afgesleept en staat nu bij de verkoper. Hij moet nog onderzocht worden maar de garage wil weinig moeite voor ons doen. Verzocht om een leenauto maar deze hadden ze naar hun zeggen niet beschikbaar, waren allen uitgeleend. Dit terwijl er op hun terrein 2 leenautos staan dit gehele weekend al.

Lang verhaal kort, auto gekocht en na 3 maand is er nog nooit een moment geweest dat deze geheel probleemloos reed.
Deels zijn er problemen opgelost, maar vele zijn blijven bestaan tot de auto nu dus niet meer verder kan rijden.
Wat zijn onze rechten in deze?
Rechtsbijstand reeds geraadpleegd, zij adviseren een in gebreke stelling te sturen en ze de kans te geven de problemen op te lossen, echter hebben wij die kans al meerdere malen gegeven. Rechtsbijstand kan verder niks voor ons doen gezien het helaas geen Bovag bedrijf betreft.
Tot op heden lees ik enkel dat je een 2de hands auto hebt gekocht die erg oud is, want je wilde er 1 jaartje mee rondrijden, dat was de verwachting.

Nu blijkt hij toch eerder mankementen te vertonen en tot op heden heeft de garage deze netjes opgelost. Geen enkel mankement is het zelfde maar je krijgt wel het idee dat de auto zijn beste tijd heeft gehad.

Leenauto heb je geen recht op, of je moet dit overeengekomen zijn.

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Maro12 »

Het betreft een oudere auto met veel km, daar zijn we ons ook terdege van bewust.
Een Volvo van 2004 met 4ton op de teller. Aankoopprijs 1750€.

We weten dat dit allemaal in ons nadeel kan werken. Echter is bij aankoop nagevraagd of de auto een jaar zou kunnen rijden, ja dat kon zeker weten, ze hadden hem van boven tot onder nagekeken en mankeerde niks aan. Als ze ons geen beloftes hadden gedaan hadden wij de auto niet gekocht (zochten naar een jongere auto maar zochten met spoed en konden zo gauw geen geschikte vinden dus deze als noodoplossing). Het enige probleem wat werkelijk is opgelost is de diesellekkage, oké en de egr klep is vervangen. Het koelvloeistof probleem is nooit opgelost, dat de ruitenwisser met regelmaat niet werkt is niet opgelost, de kofferbak die soms niet open wil is niet opgelost.

Ondanks dat de aankoopprijs laag was en de km stand hoog mag je toch zeker verwachten dat een garage ook zn beloftes nakomt?

Rechtsbijstand stelt ons in gelijk dat dit niet klopt, alleen blijkt dat ergens in de polisvoorwaarden staat dat ze enkel helpen indien het bedrijf waar gekocht bij een onafhankelijke geschillencommissie is aangesloten, dit hebben ze ons ook in de mail bevestigd.

Zou niet weten wat er meer aan de hand zou moeten zijn.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik de klachten zo lees, witte rook, vermogenverlies, koelvloeistof bijvullen, denk ik aan een lekke koppakking.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Is het een S40/V40 diesel of een S60/V70 diesel? De 1e is een 4 cil., de 2e is een sterkere 5 cil.
€ 1750,= voor een 2004 Volvo diesel met 4 ton zit aan de onderkant van de markt, ondanks dat oudere diesels niet zoveel meer waard zijn door allerlei milieuzones in diverse grote steden.
Witte rook + koelvloeistof verlies kan duiden op een lekke koppakking of een gescheurde cilinderkop. In beide gevallen heeft reparatie niet zoveel zin, kosten gaan waarschijnlijk boven de waarde van de auto uit.
Wat u kunt doen is overleggen met de verkoper of hij de auto in wil ruilen tegen een andere auto. Een juridische procedure kost tijd-geld-energie. En dient u vooralsnog eerst zelf te betalen.
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende zaken....
Neemt niet weg dat het natuurlijk uiterst vervelend voor u is dat u met een auto zit waar niet normaal mee is te rijden.

v.d.Heyden

Edit: ik zie dat Lady1234 ook al de mogelijke oorzaak van de witte rook heeft vermeld. Het wordt tijd dat ik wat sneller leer typen....
Laatst gewijzigd door v.d.Heyden op 01 jul 2018 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Maro12 schreef:Het betreft een oudere auto met veel km, daar zijn we ons ook terdege van bewust.
Een Volvo van 2004 met 4ton op de teller. Aankoopprijs 1750€.

We weten dat dit allemaal in ons nadeel kan werken. Echter is bij aankoop nagevraagd of de auto een jaar zou kunnen rijden, ja dat kon zeker weten, ze hadden hem van boven tot onder nagekeken en mankeerde niks aan. Als ze ons geen beloftes hadden gedaan hadden wij de auto niet gekocht (zochten naar een jongere auto maar zochten met spoed en konden zo gauw geen geschikte vinden dus deze als noodoplossing). Het enige probleem wat werkelijk is opgelost is de diesellekkage, oké en de egr klep is vervangen. Het koelvloeistof probleem is nooit opgelost, dat de ruitenwisser met regelmaat niet werkt is niet opgelost, de kofferbak die soms niet open wil is niet opgelost.

Ondanks dat de aankoopprijs laag was en de km stand hoog mag je toch zeker verwachten dat een garage ook zn beloftes nakomt?

Rechtsbijstand stelt ons in gelijk dat dit niet klopt, alleen blijkt dat ergens in de polisvoorwaarden staat dat ze enkel helpen indien het bedrijf waar gekocht bij een onafhankelijke geschillencommissie is aangesloten, dit hebben ze ons ook in de mail bevestigd.

Zou niet weten wat er meer aan de hand zou moeten zijn.
Een garage (of welk bedrijf) welke garandeert dat iets niet stuk kan gaan moet je nooit aankopen doen. Alles kan stuk gaan en meestal gaat het stuk als het niet uitkomt.

Juridische heb je uiteraard gelijk, maar de vraag is of je al zo ver bent dat je het juridische moet gaan benaderen. De garage heeft tot opheden al zaken gedaan aan de auto, maar voor € 1750,00 kun je niet verwachten dat je een auto krijgt zonder historie.

Ik zou proberen om de koop ongedaan te maken. Hier zal je mogelijk wat op moet inleveren omdat je enkele weken met de auto hebt kunnen rondrijden, maar hierover moet je dan maar tot een compromis komen.

Je kunt ook de juridische weg inslaan (er komt straks vast iemand die je hier alles over gaat vertellen) maar vergeet niet dat dit veel tijd kost en je nooit 100% zekerheid hebt dat je ook daad werkelijk wint.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maro12 schreef:Het betreft een oudere auto met veel km, daar zijn we ons ook terdege van bewust.
Een Volvo van 2004 met 4ton op de teller. Aankoopprijs 1750€.
En u geloofd een verkoper op zijn blauwe ogen? Zo te lezen heeft u geen aankoopkeuring laten doen. Als koper heeft u ook een onderzoeksplicht. Een verkopen kan niet in een motor kijken en niemand kan bij een oude auto met een hoge km stand garanderen dat er het komende jaar niets gaat gebeuren.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door thecure »

Echter is bij aankoop nagevraagd of de auto een jaar zou kunnen rijden, ja dat kon zeker weten, ze hadden hem van boven tot onder nagekeken en mankeerde niks aan. Als ze ons geen beloftes hadden gedaan hadden wij de auto niet gekocht
:shock: serieus? u denkt dat er verkopers zijn die zeggen: Nee deze moet u zeker niet kopen, daar krijgt u geheid binnen het jaar gedonder mee!

En de rechtsbijstand sluit inderdaad niet-bovag bedrijven uit. Dat is een normale clausule binnen de rechtsbijstandverzekeringen.
Logisch ook, dan kunnen ze aan de gang blijven met mensen die bij allemaal schimmige bedrijfjes auto's kopen.

Hoe heet het bedrijf eigenlijk?

Doe uzelf een lol. breng deze naar de sloop, en koop een betrouwbaar autootje bij een BOVAG bedrijf. Niet een grote volvo met dure onderhoudskosten, maar een saaie, degelijke gezinsauto zoals een focus, astra, enz.

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Maro12 »

v.d.Heyden schreef:Is het een S40/V40 diesel of een S60/V70 diesel? De 1e is een 4 cil., de 2e is een sterkere 5 cil.
€ 1750,= voor een Volvo diesel met 4 ton zit aan de onderkant van de markt, ondanks dat oudere diesels niet zoveel meer waard zijn door allerlei milieuzones in diverse grote steden.
Witte rook + koelvloeistof verlies kan duiden op een lekke koppakking of een gescheurde cilinderkop. In beide gevallen heeft reparatie niet zoveel zin, kosten gaan waarschijnlijk boven de waarde van de auto uit.
Wat u kunt doen is overleggen met de verkoper of hij de auto in wil ruilen tegen een andere auto. Een juridische procedure kost tijd-geld-energie. En dient u vooralsnog eerst zelf te betalen.
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende zaken....

v.d.Heyden

Edit: ik zie dat Lady1234 ook al de mogelijke oorzaak van de witte rook heeft vermeld. Het wordt tijd dat ik wat sneller leer typen....

De lekke koppakking hebben wij ook over gedacht inderdaad. Dat is de auto niet waard om te repareren. Toen de problemen begonnen hebben we reeds aangegeven dat de auto anders maar terug moest en we vonden het prima als er afschrijving was voor de gereden km. Echter deden ze een bod van 500€, wat totaal niet in verhouding stond. Er waren toen misschien 2000km gereden en waren 3/4 weken na aankoop. Hierdoor dus ook dat ik hier om advies vraag want de garage heeft een starre houding en valt op geen enkele manier met hen te praten.
Vanaf aankoop is de auto al niet goed, omdat de auto echt nodig was hebben we er het beste van proberen te maken maar helaas staan we nu op het punt dat repareren te kostbaar is en de auto dus rijp is voor de sloop. Dit betekent simpel gezegd 1750€ in 3 maand weg.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het hele land is vergeven van de tweedehands auto’s. Zijn, bij wijze van spreken, op elke straathoek te koop.

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Maro12 »

Ik quote even niet omdat ik geen idee heb hoe meerdere te quoten.

Ja we zijn te goedgelovig geweest. Ja we hebben ons laten leiden door de haast welke we hadden. Soms hoop je ook dat iets je niet vaker overkomt.
In nov hield de auto het voor gezien waar we 3 jaar mee hebben gereden. (Let wel, dat was een degelijke auto met weinig km alleen het blok had het met nog geen 2ton begeven) Andere auto gekocht, ook een goedkoop krot maar op het werk komen is belangrijk, deze voor apk gezet in maart en die bleek geen meter meer te mogen rijden, die kwam bij een handelaartje weg dus ok was te verwachtten. Auto moeten huren etc om op werk te komen en uit nood dus deze gekocht. En ja te goedgelovig.

Maar of de verkoper nou mooie blauwe ogen heeft of niet, als je iets verkondigd moet je dat ook waar maken. En niet mensen met ellende opzadelen.

De opmerking geen dure Volvo, we hebben een degelijke gezinsauto welke mij al jaren trouw is, waar de garage niet blij mee is want he, ze verdienen niks op mij. Alleen om het werk van partner te kunnen uitoefenen zijn we een specifiek model auto nodig, er is een bepaalde ruimte nodig en dat vind je niet altijd makkelijk. Dus soms moet je uit nood iets doen en dat is misschien onze fout maar we hadden juist goedkoop gekocht omdat we binnen 5 dagen een auto moesten hebben en dan liever dit bedrag kwijt dan met haast een miskoop doen van 10000€

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Maro12 »

Lady1234 schreef:Maar het hele land is vergeven van de tweedehands auto’s. Zijn, bij wijze van spreken, op elke straathoek te koop.
Klopt, helemaal gelijk in. Echter word het toch wat lastiger als je 5 dagen de tijd hebt, liefst grijs kenteken station, weinig km (gezien er zon 70000km op jaarbasis word gereden) en je dus de ruimte nodig hebt in de auto om 110cm lengte standaard in de auto kwijt kunt over de gehele breedte. Dan neemt de keuze enorm af en was er op dat moment niet te vinden gezien naar de andere kant van het land rijden geen optie was aangezien ikzelf hoogzwanger was ten tijde van de zoektocht.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Weinig kilometers? En stonden 400.000 km op de teller.

Dus u hebt eerst een auto die het al na drie jaar begeeft, dan koopt u in november een wrak wat in maart de weg niet meer op mag en dan koopt u de auto die nu onderwerp is van dit topic.

En nog blijft u verkopers geloven en doet geen aankoopkeuring.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 01 jul 2018 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk was ik nog lang niet van plan te reageren, maar ok, dit verhaal is me even te triest.

Zelf rijd ik ook altijd in oude auto's. Dat kan, omdat ik er doorgaans zo'n 6000 kilometer per jaar mee rijdt. Alles wat op punt van begeven staat, houdt het met dat kilometrage doorgaans nog wel een poosje vol. Ik let bij de keuze onder andere op bewezen betrouwbaarheid. Heel wat modellen staan minder goed bekend. Die laat ik dus staan. Wat ik me ook altijd realiseer is: iemand doet een auto van die leeftijd niet zomaar weg. Als een auto goed is, en helemaal niks mankeert, doe je die niet weg voor een sloopprijs of iets erboven. Dan blijf je er lekker mee doorrijden. Wat je nog het beste kunt krijgen zijn auto's die bij een dealer zijn ingeruild omdat reparatie te duur is, en die door Teun de Beun gerepareerd zijn. Maar 70.000 kilometer per jaar met een auto van nog geen 2000 euro, dat is gewoon geen optie.

Wat handelaren allemaal beweren, och... ik heb in de loop der jaren wel geleerd er doorheen te prikken. Begin van dit jaar ook zo eentje, als voorbeeld: hij beweerde van tevoren de auto's na te kijken. Afijn. De eerste keer door de knieën leverde aardig wat olie onder het motorblok op die er met een doek afgeveegd was. De tweede keer door de knieën leverde een uitzicht op op de bevestiging van de veren. Die was compleet doorgeroest. Ach zei de handelaar, dat maak ik dan toch even. Vast. Maar ik weet dus exact wat hij een eerdere keer had gezegd, en wat er op zijn site staat. Dan ben ik klaar met zo'n vent.

Het advies wat ik je wil geven vanwege je jaarkilometrage is een leaseauto te overwegen. Dan betaal je per maand een vast bedrag, maar je hebt een fonkelnieuwe auto voor de deur staan. Financieel loop je geen enkel risico. En die houden het echt wel een aantal jaren uit, ook al rijd je er 70.000 per jaar.
Laatst gewijzigd door witte angora op 01 jul 2018 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Maro12 »

Lady1234 schreef:Weinig kilometers? En stonden 400.000 km op de teller.
Klopt daarom was dit ook een noodgreep totdat we een auto vonden welke wel ons geld waard was.

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Maro12 »

Lady1234 schreef:Weinig kilometers? En stonden 400.000 km op de teller.

Dus u hebt eerst een auto die het al na drie jaar begeeft, dan koopt u in november een wrak wat in maart de weg niet meer op mag en dan koopt u de auto die nu onderwerp is van dit topic.

En nog blijft u verkopers geloven en doet geen aankoopkeuring.
Dit topic heb ik niet geopend om het over mooie blauwe ogen te hebben of hoe naïef en misschien een beetje dom wij zijn. Ja wij geloven mensen nog op hun woord, oké vanaf nu geen autoverkopers meer.

Waar het wel om ging is het volgende...
3 maand geleden een auto gekocht, lage prijs, hoge km stand. Auto is stuk en vanaf aankoop problemen mee geweest. Hebben wij rechten in deze? Of zijn we ons geld kwijt en kunnen we de auto naar de sloop brengen?

Dat is de simpele vraag en denk dat er ook een simpel antwoord op kan zijn.

En voor de mensen die zich zorgen maken om onze goedgelovigheid, morgen gaan we mooi weer net als eerder naar bedrijfswagen dealers en schaffen ons gewoon weer een jonge gebruikte bedrijfswagen aan. (Voor we het gaan hebben over dat dit een consumentenforum is, deze auto was toevallig 1 keertje particulier aangekocht)

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Wat u (nog) kunt doen...

is op Google ingeven: "heb ik rechten na het kopen van een gebruikte auto van een particulier?"
en u krijgt informatie uit heel verschillende bronnen.

Goede informatie en slechte informatie, maar zelden de door u zo zeer gewenste informatie.

Eén van de betere en serieuzere berichten link ik alvast voor u mee:
https://www.consuwijzer.nl/vervoer/onte ... hands-auto

Maro12
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2018 11:35

Re: Wat kunnen we doen?

Ongelezen bericht door Maro12 »

hänschen klein schreef:Wat u (nog) kunt doen...

is op Google ingeven: "heb ik rechten na het kopen van een gebruikte auto van een particulier?"
en u krijgt informatie uit heel verschillende bronnen.

Goede informatie en slechte informatie, maar zelden de door u zo zeer gewenste informatie.

Eén van de betere en serieuzere berichten link ik alvast voor u mee:
https://www.consuwijzer.nl/vervoer/onte ... hands-auto
Dankje voor dit heldere en duidelijke bericht.
Deze link heb ik serieus wat aan. Welk antwoord ons gewenste antwoord is, ja natuurlijk laten we het liefst de auto achter en krijgen we ons geld terug, maar sprookjes, die lezen we wel voor aan onze kinderen, daar geloven we zelf niet meer in. We willen een realistisch beeld van wat we mogen en kunnen verwachten.

We gaan morgen weer het gesprek aan bij hen en kijken hoe wij er zo goed mogelijk afkomen. Het is gewoon zuur, als we ons geld kwijt wouden zou ik het wel aan iemand geven die het goed kan gebruiken, op deze manier de boel kwijt raken is gewoon doodzonde. Helaas wil ons geldboompje nog niet zo hard groeien....

Bedankt allen voor de reacties, ik weet nu wat ons te doen staat... ik laat weten hoe het gesprek verliep.

Gesloten