LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jampie68
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:33

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door Jampie68 »

Ook hier absoluut niet blij. Vind het ten eerste niet kunnen dat als je niet tijdig reageert verhoging zonder meer wordt toegepast. Mag dat überhaupt wel?? Bovendien: ik WIL geen 15 euro per maand gaan betalen voor een uitbreiding van pakket waar ik geen behoefte aan heb. Woonplaatsservice vind ik wel heel belangrijk, dus tja wat moet je. Overstappen naar andere aanbieder werkt niet voor mij omdat ik naast auto ook motor rij en anwb hanteert als enige persoons gebonden lidmaatschap ipv kentekengebonden. Ik ben boos!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door berndv »

Jampie68 schreef:Vind het ten eerste niet kunnen dat als je niet tijdig reageert verhoging zonder meer wordt toegepast. Mag dat überhaupt wel??
Waarom niet? De verhoging is tijdig aangegeven. Opzeggen kan tot halverwege november, ANWB stelt iedereen ongeveer 2 maand van tevoren op de hoogte, tijd genoeg om actie te ondernemen.

Jampie68
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:33

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door Jampie68 »

Vind deze opt-out constructie op zijn minst behoorlijk klantonvriendelijk. Verbaast me dat dat nog mag in Nederland. Bovendien is het echt zo dat het vaker gebeurt dan je zou denken dat post niet goed aankomt. Mag toch hopen dat er op zijn minst nog een keer een herinnering komt bij geen reactie van de klant. Zou toch wat zijn als alle bedrijven dit gingen doen. Opeens verplicht data afnemen bij een telefoonabonnement, of verplicht een wekelijks tijdschrift afnemen bij een abonnement op de krant? Verzin zo maar door.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door eleven »

Jampie68 schreef:Vind deze opt-out constructie op zijn minst behoorlijk klantonvriendelijk. Verbaast me dat dat nog mag in Nederland. Bovendien is het echt zo dat het vaker gebeurt dan je zou denken dat post niet goed aankomt. Mag toch hopen dat er op zijn minst nog een keer een herinnering komt bij geen reactie van de klant. Zou toch wat zijn als alle bedrijven dit gingen doen. Opeens verplicht data afnemen bij een telefoonabonnement, of verplicht een wekelijks tijdschrift afnemen bij een abonnement op de krant? Verzin zo maar door.
Als je een contact hebt bij een of andere verzekering en je zegt niet op, omdat er een premieverhoging is, dan loopt deze ook verder.
Zoals eerder al aangegeven, je mag dan opzeggen, niemand verplicht je lid van de ANWB te zijn/blijven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door berndv »

Jampie68 schreef:Verbaast me dat dat nog mag in Nederland.
Ja, mij ook, aangezien onze regel regering overal iets voor wil verzinnen. Straks moet je nog in drievoud aanvragen om te poepen.

Met andere woorden, ik ben blij dat bedrijven nog steeds zelf mogen bepalen hoe duur ze een product aanbieden. De ANWB is een vereniging, de wegenwacht een commerciële dienst die je er bij kan nemen.

c0ldc0ne
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2014 11:41

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door c0ldc0ne »

berndv schreef:
Jampie68 schreef:Verbaast me dat dat nog mag in Nederland.
Ja, mij ook, aangezien onze regel regering overal iets voor wil verzinnen. Straks moet je nog in drievoud aanvragen om te poepen.

Met andere woorden, ik ben blij dat bedrijven nog steeds zelf mogen bepalen hoe duur ze een product aanbieden. De ANWB is een vereniging, de wegenwacht een commerciële dienst die je er bij kan nemen.
Het gaat niet om de vrijheid tot prijsverhoging, het gaat om de manier waarop deze wordt aangesmeerd. Als je je prijzen wilt verhogen, communiceer hier dan open en eerlijk over in plaats van deze onder het mom van een pakketverduidelijking naar binnen te sluizen. De meeste mensen zijn niet achterlijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door berndv »

c0ldc0ne schreef:
berndv schreef:
Jampie68 schreef:Verbaast me dat dat nog mag in Nederland.
Ja, mij ook, aangezien onze regel regering overal iets voor wil verzinnen. Straks moet je nog in drievoud aanvragen om te poepen.

Met andere woorden, ik ben blij dat bedrijven nog steeds zelf mogen bepalen hoe duur ze een product aanbieden. De ANWB is een vereniging, de wegenwacht een commerciële dienst die je er bij kan nemen.
Het gaat niet om de vrijheid tot prijsverhoging, het gaat om de manier waarop deze wordt aangesmeerd. Als je je prijzen wilt verhogen, communiceer hier dan open en eerlijk over in plaats van deze onder het mom van een pakketverduidelijking naar binnen te sluizen. De meeste mensen zijn niet achterlijk.
Ja, want als ze gewoon de huidige pakketten met 15 euro hadden verhoogd was niemand daar verontwaardigd over. :roll:

c0ldc0ne
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2014 11:41

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door c0ldc0ne »

berndv schreef:
c0ldc0ne schreef:Het gaat niet om de vrijheid tot prijsverhoging, het gaat om de manier waarop deze wordt aangesmeerd. Als je je prijzen wilt verhogen, communiceer hier dan open en eerlijk over in plaats van deze onder het mom van een pakketverduidelijking naar binnen te sluizen. De meeste mensen zijn niet achterlijk.
Ja, want als ze gewoon de huidige pakketten met 15 euro hadden verhoogd was niemand daar verontwaardigd over. :roll:
Niemand is blij met prijsstijgingen, maar ik ga er van uit dat bijna iedereen kan accepteren dat prijzen door inflatie stijgen. Of dat in één klap met 20% moet te gebeuren waag ik sterk te betwijfelen en dat is in mijn optiek, naast de genoemde poging om deze verhoging te verbloemen als een "verduidelijking" veruit de belangrijkste reden van de geuite verontwaardiging. Ik ken niet veel mensen die accepteren dat ze ergens fors meer voor moeten betalen en daarbij te horen krijgen dat het eigenlijk voor hun eigen bestwil is.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Het enige wat ik nodig heb is een dekking voor de caravan in het buitenland. Al het andere is al gedekt zowel door de mobiliteitsservice van de importeur als de pechdekking van de leasemaatschappij.
Hierdoor werd ik door de ANWB verplicht een driedubbele dekking aan te gaan door aanhangwagenservice Europa te koppelen aan WW Europa excl. Nederland. (totaal 60 euro)
Aan de telefoon werd me verteld dat het pakket WW Europa excl. NL blijft bestaan en ik me dus geen zorgen hoef te maken, maar verzweeg men dat er nu ongevraagd vervangend vervoer bij komt waardoor de prijs met 40% omhoog gaat. Als ze dat gezegd had, had ze gelijk de opzegging kunnen noteren.
Dit is het zoveelste staaltje van arrogantie van de ANWB na de vorige discussie m.b.t. het verlengen per heel jaar met het argument van de ANWB dat je voor de WW lid bent van een vereniging en het maandelijks opzeggen zoals voor een verzekering dus niet geldt, maar men wel assurantiebelasting berekent.

Dit jaar gebeurt het me dus niet dat ik een prijsverhoging en een heel nieuw jaar door de strot geduwd ga krijgen, ik heb het alvast opgezegd.
Dáááág ANWB! :twisted:

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door prijk »

Ik kreeg gisteren ook de bewuste brief. Daar blijkt ook uit dat als je partner in de gezinsauto rijdt, je een partnerpas moet aanvragen om WW-hulp te krijgen. Dat kost 5 euro per pas (in 2015 nog gratis). Tot nu toe was het zo dat de partner zonder eigen pas ook WW-hulp kreeg voor de gezinsauto. Voortaan is WW-hulp dus strikt persoonsgebonden. Waarvan akte! Mocht ik ongelijk hebben, dan komt dat door de (bewust!) onduidelijke formulering in de folder...

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door encore »

WW-hulp is "persoonsgebonden" als iedereen in het gezin maar in die ene auto rijdt. Hebben de gezinsleden een eigen auto en rijden ze ook in andermans auto dan mogen ze EN een volledig lidmaatschap hebben EN zo'n partner gedoe. Die ANWB krijgt steeds meer trekjes van een bank die allerlei smoezen aanwendt om zoveel mogelijk geld naar binnen te harken. En hoe vaak maak je nou gebruik van je ANWB pasje? Sommige mensen bellen maar 1 keer per 5 jaar met de ANWB, anderen mogen maar drie keer voor hulp bellen. Daarna komen ze niet meer.. En al die vreemde "cursussen" die ze geven op scholen.... mijn kids hebben er niets aan gehad maar vonden het wel een leuke dag.

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

De ANWB heeft bijna 4 miljoen leden na deze actie zouden ze ze 60 miljoen meer vangen.
Er zeggen 30.000 klanten (leden is iets anders) op blijven er nog genoeg over,na half november liggen ze in een deuk op het hoofdkantoor.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik had geen last van het fenomeen waarover in dit topic gesproken wordt.
Mijn abonnement blijft het zelfde al verandert de naam wel.
Toen ik zaterdag 04-10-2014 een brief van de ANWB ontving was ik wel even verbaasd.
Mijn abonnement kost €83,-- per jaar ,Wegenwacht Europa Service, nu Wegenwacht Europa Instap...
De acceptgiro heeft rechts boven de tekst: "Dit betreft de betaling van uw Wegenwacht Pakket tot 1/1/2016
Het bedrag is €143,--??? Als je vervolgens links op de acceptgiro kijkt blijkt het te gaan om Wegenwacht Europa Standaard!? En die heb ik niet en wil ik ook niet. Wat blijkt...? Men probeert met de brief en de bijbehorende acceptgiro mensen een duurder abonnement aan te smeren. In mijn geval zelfs €60,-- duurder dan ik nu heb, of een verhoging van 72% voor iets waar ik niet om gevraagd heb. Bij veel bedrijven las ik de kleine lettertjes al. Dat moet ik nu bij de ANWB dus duidelijk ook gaan doen!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door encore »

acjzr1 schreef:Ik had geen last van het fenomeen waarover in dit topic gesproken wordt.
...
Mijn abonnement kost €83,-- per jaar ,Wegenwacht Europa Service, nu Wegenwacht Europa Instap...
De acceptgiro heeft rechts boven de tekst: "Dit betreft de betaling van uw Wegenwacht Pakket tot 1/1/2016
Het bedrag is €143,--?.. Men probeert met de brief en de bijbehorende acceptgiro mensen een duurder abonnement aan te smeren. In mijn geval zelfs €60,-- duurder dan ik nu heb, of een verhoging van 72% voor iets waar ik niet om gevraagd heb. Bij veel bedrijven las ik de kleine lettertjes al. Dat moet ik nu bij de ANWB dus duidelijk ook gaan doen!
Volgens mij heb je niets begrepen van de post van de ANWB.. Je huidige abo krijgt een andere naam en wellicht een extra service. En wordt duurder.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

encore schreef:
acjzr1 schreef:Ik had geen last van het fenomeen waarover in dit topic gesproken wordt.
...
Mijn abonnement kost €83,-- per jaar ,Wegenwacht Europa Service, nu Wegenwacht Europa Instap...
De acceptgiro heeft rechts boven de tekst: "Dit betreft de betaling van uw Wegenwacht Pakket tot 1/1/2016
Het bedrag is €143,--?.. Men probeert met de brief en de bijbehorende acceptgiro mensen een duurder abonnement aan te smeren. In mijn geval zelfs €60,-- duurder dan ik nu heb, of een verhoging van 72% voor iets waar ik niet om gevraagd heb. Bij veel bedrijven las ik de kleine lettertjes al. Dat moet ik nu bij de ANWB dus duidelijk ook gaan doen!
Volgens mij heb je niets begrepen van de post van de ANWB.. Je huidige abo krijgt een andere naam en wellicht een extra service. En wordt duurder.
Misschien moet jij wat beter lezen!
Aan mijn abonnement verandert niets behalve de naam!
Men stuurt mij echter een brief met een acceptgiro voor een ander abonnement waar ik niet om gevraagd heb!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door encore »

Als er niets anders zou veranderen dan alleen de naam dan zou je ook geen ander "voorstel" van de ANWB krijgen. Blijkbaar verandert er toch iets: de kosten. En die zijn bij iedereen omhoog gegaan. Onredelijk hoog, maar goed, daar kan ik ook niks tegen doen. Opzeggen is het goedkoopste.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

encore schreef:Als er niets anders zou veranderen dan alleen de naam dan zou je ook geen ander "voorstel" van de ANWB krijgen. Blijkbaar verandert er toch iets: de kosten. En die zijn bij iedereen omhoog gegaan. Onredelijk hoog, maar goed, daar kan ik ook niks tegen doen. Opzeggen is het goedkoopste.
Lezen blijkt voor jou heel erg moeilijk...

Er verandert voor mij niets!
Toch probeert de ANWB mij een duurder abonnement aan te smeren door een brief te sturen die er uit ziet als een jaarnota!
Als ik nu niet reageer dan krijg ik gewoon de acceptgiro van €83,-- zoals ik gewend ben.
Ik ga dus niet meer betalen.
De ANWB had mij echter wel een €60,-- duurder abonnement aan willen smeren!
De: " alternatieven" zijn enkel "sleepdiensten"...

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door encore »

Dat kan niet. Er zijn geen pakketten die 83 euri kosten. bron Cehck het zelf maar. De nieuwe schandalige bedragen zijn
* € 55,- voor Basis/Bijna niks
* € 95,- voor Servicegericht denken
* € 124,- voor een extra bijdrage aan de inkomsten van het bestuur.

Dus reageer niet en je krijgt die 95 euri.. Doe je wel wat, dan kun je goedkoper of duurder.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door acjzr1 »

encore schreef:Dat kan niet. Er zijn geen pakketten die 83 euri kosten. bron Cehck het zelf maar. De nieuwe schandalige bedragen zijn
* € 55,- voor Basis/Bijna niks
* € 95,- voor Servicegericht denken
* € 124,- voor een extra bijdrage aan de inkomsten van het bestuur.

Dus reageer niet en je krijgt die 95 euri.. Doe je wel wat, dan kun je goedkoper of duurder.
Als je op tabblad Europa had gekeken dan had je gezien dat Europa Instap €83,00 kost :wink:
http://www.anwb.nl/wegenwacht/actie/lp- ... oCFu_w_wcB

Groeten,
Acjzr1

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door prijk »

encore schreef:Dat kan niet. Er zijn geen pakketten die 83 euri kosten. bron Cehck het zelf maar. De nieuwe schandalige bedragen zijn
* € 55,- voor Basis/Bijna niks
* € 95,- voor Servicegericht denken
* € 124,- voor een extra bijdrage aan de inkomsten van het bestuur.

Dus reageer niet en je krijgt die 95 euri.. Doe je wel wat, dan kun je goedkoper of duurder.
Ik heb die brief voor me liggen en Wegenwacht Europa Instap gaat 83 euro kosten, precies evenveel als nu. Geen prijsverhoging dus. Wel geloof ik dat mijn vrouw niet meer met mijn pasje in de gezinsauto van de WW gebruik kan maken en dat ze voor 5 euro een partnerpas moet hebben, maar de formulering daarvan is zo vaag dat ik er nog niet uit ben.

Gesloten