LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
niceday9354
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2014 13:36

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door niceday9354 »

Uit telefonisch contact blijkt dat ik mijn dure pakket niet kan wijzigen naar een goedkoper Instap pakket!! Ook opzeggen is niet mogelijk na 15 november 2014?
Op mijn acceptgiro staat dat ik € 124,- moet betalen,een forse verhoging dus, maar als ik inlog bij mijn anwb blijkt dat hier € 95,- ?
Bij navraag blijkt de acceptgiro alleen te zijn als je wijzigt, maar het misleidende is dat erop staat "betaling van uw wegenwacht pakket tot 1/1/2016!
Er blijken coulance regelingen te zijn...ze gaat het nakijken, maar ook daar val ik niet onder!
Is het juridisch onmogelijk om je pakket eerder te wijzigen dan 1/1/2016???

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door dhc »

Nee..ze hebben u een voortstel gedaan en daarop heeft u niet gereageerd. De opzegregeling ga ik niet uitleggen...daarover bestaat genoeg info. Simpelweg, te laat is te laat!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door eleven »

niceday9354 schreef:Uit telefonisch contact blijkt dat ik mijn dure pakket niet kan wijzigen naar een goedkoper Instap pakket!! Ook opzeggen is niet mogelijk na 15 november 2014?
Op mijn acceptgiro staat dat ik € 124,- moet betalen,een forse verhoging dus, maar als ik inlog bij mijn anwb blijkt dat hier € 95,- ?
Bij navraag blijkt de acceptgiro alleen te zijn als je wijzigt, maar het misleidende is dat erop staat "betaling van uw wegenwacht pakket tot 1/1/2016!
Er blijken coulance regelingen te zijn...ze gaat het nakijken, maar ook daar val ik niet onder!
Is het juridisch onmogelijk om je pakket eerder te wijzigen dan 1/1/2016???
In "Mijn ANWB" zie je van het jaar 2014 de bijdragen.
Als je vroeger daar had gekeken, had je dit via deze site zelf kunnen veranderen.
Witte Angora heeft vorig jaar zelf een topic gemaakt,om mensen te herinneren voor 15 november op te zeggen.

Juridisch mogelijk, zoek eens op internet, dan krijg je heeeel veel antwoorden.

madalton
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:07

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door madalton »

:twisted: hier nog een heel boos! wij zijn vast de enige, die hier compleet niets van af wisten?! we zagen pas bij de betaling in december dat de contributie hoger was dan normaal en pas toen zijn we gaan bellen.wat bleek? de anwb heeft dus ongevraagt en zonder onze toestemming het paket gewijzigt en verhoogd. we kunnen niets meer wijzigen geen lidmaatschap opzeggen de termijn is verlopen en we zitten er een jaar aan vast.
we hebben die stomme brief nooit ontvangen!!!!anwb zegt het stond ook in de kampioen-en als je die niet leest? ik vind het ongehoord dat ik tot iets gedwongen wordt waarvoor ik nooit toestemming heb gegeven en niet om gevraagt heb! geen herinneringsbrief, helemaal niets, we wisten van niets.
we zijn lid sinds 1999, maar dat is over eind van dit jaar, zo ga je niet met mensen om.
ze versturen een brief waarin ze blijkbaar zeggen dat als u niet reageerd dan verandert u situatie en gaat u stilzwijgend acord. een brief! ik vind niet dat ik op deze manier echt in de gelegenheid ben geweest te reageren!
heel boos!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Toch eens wat vaker de post lezen. De wijziging is ruim van te voren aangekondigd. Het was voor mij de reden om de boel op te zeggen.

madalton
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:07

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door madalton »

om post te kunnen lezen moet je hem wel eerst ontvangen...wij hebben die brief nooit ontvangen dus....consumentenbond zegt dat de bewijslast bij de anwb ligt ze moeten aantonen dat ze die brief hebben verstuurd-ja ze zullen zeggen we hebben ze verstuurd...ik heb hem echt niet ontvangen we wisten van niets! anders had ik dit toch nooit laten gebeuren....mens wat een grap....

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Wegenwacht bijna 20% duurder door pakketwijziging

Ongelezen bericht door Quark »

madalton schreef:om post te kunnen lezen moet je hem wel eerst ontvangen...wij hebben die brief nooit ontvangen dus....consumentenbond zegt dat de bewijslast bij de anwb ligt ze moeten aantonen dat ze die brief hebben verstuurd-ja ze zullen zeggen we hebben ze verstuurd...ik heb hem echt niet ontvangen we wisten van niets! anders had ik dit toch nooit laten gebeuren....mens wat een grap....
We hebben een brief ontvangen, het stond groot uitgemeten in het ANWB tijdschrift, het is heel uitgebreid aan bod geweest in o.a Tros Radar. Wat moet een vereniging nog meer doen om zijn leden te bereiken?

Gesloten