LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
marijke.lemoin
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2018 12:48

Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door marijke.lemoin »

🤨 hoe is dit mogelijk
Eerst bied wij kopen auto’s.nl blind €2783,-
Na taxatie.. nette auto maar ja diesel teveel km ,€1665,-
Dat hij diesel en de km -stand wisten ze toch ook bij de eerste bieding? Waarin zit die ruim €1100 verschil???

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door mahadma »

Dat is een (heel) veel gehoorde klacht over wijkopenautos.nl

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze zijn hier vaste klant en als je eenmaal je gegevens in hebt gegeven om te kijken wat je auto waard is wordt het je dagelijkse email verzender. Dan helpt alleen blokkeren nog.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door juliomariner »

snuffel1 schreef:
27 nov 2018 14:35
Dat blinde bod is een lokkertje om u naar de vestiging te krijgen en als u daar éénmaal bent begint het grote afkraken maar daar bent u inmiddels al achter gekomen. Men gaat er van uit dat als u er toch bent een lager bod zal accepteren want u wil verkopen en zij willen zo min als mogelijk betalen. Ik vraag me wel eens af wat hun afzetmarkt is want als ze zoveel auto's inkopen dan zullen die ook weer verkocht moeten worden. Doorschuiven naar de handel of exporteren zou een optie kunnen zijn maar het blijft een duister iets want het geld om de auto's in te kopen moet toch ergens vandaan komen.
Deze auto's gaan inderdaad de handel in Nou ja die stap kun je zelf ook maken.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door Appie83 »

marijke.lemoin schreef:
27 nov 2018 12:52
🤨 hoe is dit mogelijk
Eerst bied wij kopen auto’s.nl blind €2783,-
Na taxatie.. nette auto maar ja diesel teveel km ,€1665,-
Dat hij diesel en de km -stand wisten ze toch ook bij de eerste bieding? Waarin zit die ruim €1100 verschil???
Omdat ze in hun reclamespotje het idee geven dat de 'taxatiewaarde' die ze via internet geven de verkoopwaarde is.
Op hun website staat echter:
Doe de kenteken check en ontdek de dagwaarde van jouw occasion. Maak vervolgens een afspraak voor een gratis en professionele taxatie. In slechts 30 minuten wordt de auto getaxeerd en ontvang je een bod op je tweedehands auto. Accepteer je dit bod? Dan is je auto verkocht, maken we het geld direct over en krijg je de RDW vrijwaring direct mee naar huis.
En in de algemene voorwaarden:
§ 2 Online-taxatie
(1) Onze website biedt gebruikers de mogelijkheid om bepaalde voertuiggegevens in te vullen, om vervolgens een online-taxatie van zijn voertuig te krijgen. De online-taxatie dient slechts als informatie over een mogelijke verkoopprijs voor uw voertuig.
(2) De online-taxatie van onze website vormt geen bindend koopaanbod van WKA, noch een bindend verkoopsbod van de eigenaar van het voertuig.
(3) Een aankoop van een voertuig door WKA of een affiliate vindt in regel pas plaats na de beoordeling van het voertuig door een van onze experts in een van onze vestigingen in Nederland.
(4) Iedere taxatie, die online wordt verkregen of per email naar de gebruiker wordt gestuurd, is gebaseerd op de door de gebruiker ingevoerde gegevens van het voertuig.
Met andere woorden...die taxatie is geen knip voor de neus waard.
Overigens zou het reclamespotje wel eens misleiding kunnen zijn.

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door marc1766 »

Ook direct geld overmaken doen ze niet, klanten lokken doen ze goed, afspraken nakomen zoals ze deze eerder hebben gedaan Niet!
Dit ruikt naar oplichting vind ik, heb hetzelfde meegemaakt, uiteraard ging ik niet akkoord, bij mij was het prijsverschil nog groter haha, ze dachten zeker dat ik wanhopig was dat ik naar ze toe kwam...eh dus niet haha

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door berndv »

marc1766 schreef:
29 nov 2018 11:30
Ook direct geld overmaken doen ze niet, klanten lokken doen ze goed, afspraken nakomen zoals ze deze eerder hebben gedaan Niet!
Dit ruikt naar oplichting vind ik, heb hetzelfde meegemaakt, uiteraard ging ik niet akkoord, bij mij was het prijsverschil nog groter haha, ze dachten zeker dat ik wanhopig was dat ik naar ze toe kwam...eh dus niet haha
U bent niet met ze in zee gegaan en toch weet u dat ze het geld niet direct overmaken :?

En oplichting? Dit heeft totaal helemaal niets met oplichting te maken. Het heeft er zelfs niet eens de geur van, om in uw termen te blijven. Als ze niet uitvoeren waarmee ze adverteren zou het misleiding kunnen zijn, maar oplichting is toch echt wel iets anders.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door Erthanax »

Oplichting vereist een valse naam of valse hoedanigheid, of "listige kunstgrepen", of een "samenweefsel van verdichtsels". Daarvan lijkt me bij WKA geen sprake.

tarzanhond
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2018 10:27

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door tarzanhond »

Ga eens na waar de tv reclame van betaald wordt.
Ze willen natuurlijk gewoon winst maken en dat is hun bestaansrecht.
Natuurlijk lokken ze de klant met een redelijk bod.
En dan komt u bij de garage en die gaat kijken.
Krasje hier, deukje daar, vlekje in bekleding en zo wordt met elke constatering de auto minder waard.
U moet dan ook verre van weg blijven van deze bemiddelaars.
Bied de auto aan aan diverse garagebedrijven i.p.v. die ene.
Weet dat de meeste mensen die volgens dit kanaal hun auto aanbieden er snel vanaf willen.
De reden kan u raden.
Wil u hem inruilen dan is hetzelfde van toepassing.
Want laten we eerlijk zijn als u iets voor minder kan kopen zal u het ook niet nalaten toch?

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door blont007 »

Eerst bied wij kopen auto’s.nl blind €2783,-
Dan laat je ze toch in de blind betalen als ze zo zeker van hun zaak zijn. Daarna ophalen en weg wezen, zo niet.. bespaart het u een ritje om alle afbraak onzin aan te horen.

Opsturen naar het buitenland, wij weten er wel raad mee.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een voordelige auto wilt, even daar rond hangen en als zij zo laag bieden er €500,- bij doen en hopen dat je een koopje hebt... dan worden ze boos maar nergens staat dat dit verboden is, overbieden en ik heb al 3 voertuigen zo voordelig ingekocht.

Verkopen zou ik niet doen, ze willen maximale winst en gezien waar zij de voertuigen weer voor weg doen.... misbruik van mensen maken die snel geld moeten hebben en geen keuze.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door Moneyman »

tarzanhond schreef:
29 nov 2018 12:43
Ze willen natuurlijk gewoon winst maken en dat is hun bestaansrecht.
Als mensen dit wat meer op hun netvlies zouden hebben, zou het een stuk rustiger zijn op dit forum.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door pedro714 »

waar die auto's blijven?. Wel eens gehoord van opkopers uit polen, Nigeria e.d.? Doen meestal een bod op een gehele partij goedkope auto's en verschepen deze.

benhuf
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2018 15:06

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door benhuf »

Online bod € 18000,- na proefrit en taxatie € 13500,-
Auto ingeruild voor € 19500,-

Dirkestein
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2011 12:21

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door Dirkestein »

marijke.lemoin schreef:
27 nov 2018 12:52
🤨 hoe is dit mogelijk
Eerst bied wij kopen auto’s.nl blind €2783,-
Na taxatie.. nette auto maar ja diesel teveel km ,€1665,-
Dat hij diesel en de km -stand wisten ze toch ook bij de eerste bieding? Waarin zit die ruim €1100 verschil???
Valt me nog mee dit verschil, heb dat ook ooit eens gedaan. Online was het iets van € 2500, in het echt kregen we nog € 800. Had met de KM-stand te maken, online gaat die geloof ik tot 150.000 en daarboven. Dus dat is een redelijk onnauwkeurig gegeven om een bod op te baseren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als mensen voor €2500,- flinke afstand rijden en geld al willen uitgeven en maar €800 krijgen.....
dat is misbruik maken van vertrouwen en niet doen.
Dan moeten ze maar beter online taxeren en eventueel foto of werkelijke KM stand vragen, want tussen aanklikken of echt invullen, en dan zouden ze ook minder klachten krijgen.

Elke sukkel die dit wel accepteerde laten dit soort mensen overleven helaas......
Als ze mijn €2500,- bieden mogen ze van dat bedrag bij mijn komen om te halen... en bij minder rijden ze voor niets...
Dan krijg je meestal wel eerlijker handelaren die bij jou moeten afhalen en niet voor niets willen rijden.

marc1766
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Wijkopenautos.nl: groot verschil tussen bod voor taxatie en bod erna

Ongelezen bericht door marc1766 »

berndv schreef:
29 nov 2018 11:33
marc1766 schreef:
29 nov 2018 11:30
Ook direct geld overmaken doen ze niet, klanten lokken doen ze goed, afspraken nakomen zoals ze deze eerder hebben gedaan Niet!
Dit ruikt naar oplichting vind ik, heb hetzelfde meegemaakt, uiteraard ging ik niet akkoord, bij mij was het prijsverschil nog groter haha, ze dachten zeker dat ik wanhopig was dat ik naar ze toe kwam...eh dus niet haha
U bent niet met ze in zee gegaan en toch weet u dat ze het geld niet direct overmaken :?

En oplichting? Dit heeft totaal helemaal niets met oplichting te maken. Het heeft er zelfs niet eens de geur van, om in uw termen te blijven. Als ze niet uitvoeren waarmee ze adverteren zou het misleiding kunnen zijn, maar oplichting is toch echt wel iets anders.
Helaas weet ik dit wel, aangezien ik naar een bedrijf van WKA ben gegaan, ik ook een offerte heb gekregen, en daar de tijd heb genomen om de voorwaarden en de kleine letters te lezen, voorwaarden die mij eerder niet werden medegedeeld, toen ik online een offerte kreeg.
Ze doen een taxatie, vonden bij mij slechts hele kleine deukjes, en toen kwam het overleg en de taxatie, wat dus veel lager was.
Mijn vraag hoe dit zo kon afwijken: Tja dit pand moet betaald worden, en ik moet betaald worden blabla bla.
Op mijn vraag hoe de procedure zou verlopen was het na acceptatie overschrijving bewijs , en dan na enkele dagen het geld. IK heb gezegd boter bij de vis te willen of tenminste directe overschrijving. Daar trapt deze jongen dus niet in

Gesloten