LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Charles33
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2012 15:31

Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door Charles33 »

Wij hebben op vrijdag 17 maart een nieuwe Opel Cascada gekocht bij Orange motors in Rotterdam. Deze auto stond daar in de showroom en werd met een flinke korting aangeboden omdat deze door Orange Motors op 27 januari 2017 op hun naam was gezet.

Feitelijk was de auto nieuw en stond daar in de showroom met nul kilometer op de teller, wij kochten voor onze beleving dus een splinternieuwe auto.

Toen we met deze auto een paar dagen later naar Schiphol reden viel ons op dat de aanwezige navigatie in deze auto heel veel nieuwe stukken autobaan niet kende en kompleet van slag raakte.
Bij thuiskomst ben ik maar eens even gaan Googelen en toen kwam ik er al gauw achter dat de aanwezige navigatiesoftware sterk verouderd was en dat deze meer dan een jaar oud was. Op de website van Opel.nl zag ik dat er nieuwe navigatiesoftware van feb/mrt 2017 te bestellen was. En op mijn vraag of wij voor onze nieuwe auto een update konden krijgen, kregen we te horen dat we deze moesten kopen voor € 179,- plus € 7,50 verzendkosten, € 186,50 dus.

Dan koop je dus een splinternieuwe Opel met navigatie waarvoor je overigens ook nog eens € 995,- extra betaald, met daarop sterk verouderde software en dan mag je deze zelf gaan updaten voor € 186,50. Wat een slechte service, dit hebben we werkelijk nog nooit meegemaakt, wij kopen al sinds 1994 ca. elke 2 of 3 jaar een nieuwe auto, waarvan nu voor het eerst een Opel, maar dit is dan ook gelijk de laatste Opel.

Wat maakt Opel hiermee een slechte beurt, je zult het maar meemaken!

Als je een nieuwe Opel koopt uit de showroom mag je dan niet verwachten dat deze bij de afleveringsbeurd up to date afgeleverd wordt?
Want u weet immers niet hoe lang deze Opel al in de showroom staat.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Charles33 schreef:Wij hebben op vrijdag 17 maart een nieuwe Opel Cascada gekocht bij Orange motors in Rotterdam. Deze auto stond daar in de showroom en werd met een flinke korting aangeboden omdat deze door Orange Motors op 27 januari 2017 op hun naam was gezet.

Feitelijk was de auto nieuw en stond daar in de showroom met nul kilometer op de teller, wij kochten voor onze beleving dus een splinternieuwe auto.

Toen we met deze auto een paar dagen later naar Schiphol reden viel ons op dat de aanwezige navigatie in deze auto heel veel nieuwe stukken autobaan niet kende en kompleet van slag raakte.
Bij thuiskomst ben ik maar eens even gaan Googelen en toen kwam ik er al gauw achter dat de aanwezige navigatiesoftware sterk verouderd was en dat deze meer dan een jaar oud was. Op de website van Opel.nl zag ik dat er nieuwe navigatiesoftware van feb/mrt 2017 te bestellen was. En op mijn vraag of wij voor onze nieuwe auto een update konden krijgen, kregen we te horen dat we deze moesten kopen voor € 179,- plus € 7,50 verzendkosten, € 186,50 dus.
Ja, updates kosten geld. Wat is daar mis mee?
Charles33 schreef:Dan koop je dus een splinternieuwe Opel met navigatie waarvoor je overigens ook nog eens € 995,- extra betaald, met daarop sterk verouderde software en dan mag je deze zelf gaan updaten voor € 186,50. Wat een slechte service, dit hebben we werkelijk nog nooit meegemaakt, wij kopen al sinds 1994 ca. elke 2 of 3 jaar een nieuwe auto, waarvan nu voor het eerst een Opel, maar dit is dan ook gelijk de laatste Opel.

Wat maakt Opel hiermee een slechte beurt, je zult het maar meemaken!

Als je een nieuwe Opel koopt uit de showroom mag je dan niet verwachten dat deze bij de afleveringsbeurd up to date afgeleverd wordt?
Want u weet immers niet hoe lang deze Opel al in de showroom staat.
Waarom ga je niet terug naar de verkoper? Die moet dat regelen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Charles33 schreef:Dan koop je dus een splinternieuwe Opel..
??dus??; ik lees hierboven toch: eentje, die al een tijdje in de showroom stond - met flinke korting??

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door scontra »

Charles33 schreef:Wij hebben op vrijdag 17 maart een nieuwe Opel Cascada gekocht bij Orange motors in Rotterdam. Deze auto stond daar in de showroom en werd met een flinke korting aangeboden omdat deze door Orange Motors op 27 januari 2017 op hun naam was gezet.

Feitelijk was de auto nieuw en stond daar in de showroom met nul kilometer op de teller, wij kochten voor onze beleving dus een splinternieuwe auto.
#Charles33,

Inderdaad, u kocht voor uw beleving een spiksplinter nieuwe auto.
Maar dat klopt niet, aangezien u een tweedehandsje ;-) heeft gekocht omdat de auto reeds eerder op kenteken is gezet.
U bent dus de tweede eigenaar van de auto, ongeacht de Km. stand.
En omdat u een tweedehandsje hebt gekocht heeft u een flinke korting op de nieuwprijs gekregen.
U heeft met uw aankoop het recht op de specificaties die bij de eerste tenaamstelling op de auto aanwezig waren.
De update van de navigatie is immers na deze datum uitgebracht.
Maar zonder gekkigheid, u zou bij aankoop van een dergelijke jonge auto mogen verwachten dat de dealer er voor zorgt dat de auto optimaal wordt afgeleverd, incl. de software update, maar hij is dat echter niet aan u verplicht.
Overigens, wel van harte gefeliciteerd met uw aankoop en de benaming 'tweedehandsje' is alleen bedoeld voor de duidelijkheid.

Vr.gr. scontra

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door kokka »

ik vind dat een merkdealer zich moet schamen om in dit geval nog 186 euro te rekenen voor die upgrade.
maar om nu nooit meer een opel te kopen omdat je nog 186 euro moet betalen vind ik ook nogal een kinderachtige stelling. je zou ook naar een andere dealer kunnen gaan.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door Quark »

Als u uw kenteken op RDW invoert zult u zien dat deze aangeeft 1 particulier en 1 bedrijf als eigenaar 1 / 1

Ik lees nergens dat u Orange de mond heeft gegund .

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De Opel heeft geen oude software, maar verouderde kaarten. Ten minste, dat denk u. Wat u niet moet vergeten is dat kaarten altijd minimaal 1 jaar oud zijn. Pas als een weg is verlegd of aangelegd is kunnen de meetauto's er overheen rijden wat daarna verwerkt wordt in de kaarten. Daarna moeten de kaarten nog gebruiksklaar gemaakt worden en als alle wegen meegenomen zijn gaat alles in de verkoop. Het kan dus best zijn dat u wel de nieuwste kaarten erop heeft staan. De vorige kaartupdate is alweer van 4 jaar geleden.

Zeker rondom Amsterdam en Schiphol zijn ze druk bezig met nieuwe wegen en het verleggen van wegen. Natuurlijk staat dit nog niet op de kaarten die nu te koop zijn. De wegen zijn nog niet eens klaar.

Bij het software kan wel een andere datum zijn, maar dat heeft niets met de kaarten te maken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door berndv »

kokka schreef:ik vind dat een merkdealer zich moet schamen om in dit geval nog 186 euro te rekenen voor die upgrade.
ik lees nergens dat ts dit antwoord van de verkoper heeft gekregen. ts heeft op internet de prijs gevonden en heeft toen gebeld, er staat niet waar ts heen heeft gebeld, en als dat naar opel nederland is, dan is het antwoord ook niet meer dan logisch.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door absent »

NeoDutchio schreef:De Opel heeft geen oude software, maar verouderde kaarten. Ten minste, dat denk u. Wat u niet moet vergeten is dat kaarten altijd minimaal 1 jaar oud zijn. Pas als een weg is verlegd of aangelegd is kunnen de meetauto's er overheen rijden wat daarna verwerkt wordt in de kaarten. Daarna moeten de kaarten nog gebruiksklaar gemaakt worden en als alle wegen meegenomen zijn gaat alles in de verkoop. Het kan dus best zijn dat u wel de nieuwste kaarten erop heeft staan. De vorige kaartupdate is alweer van 4 jaar geleden.

Zeker rondom Amsterdam en Schiphol zijn ze druk bezig met nieuwe wegen en het verleggen van wegen. Natuurlijk staat dit nog niet op de kaarten die nu te koop zijn. De wegen zijn nog niet eens klaar.

Bij het software kan wel een andere datum zijn, maar dat heeft niets met de kaarten te maken.
En daarom zijn de wegen op het gratis GoogleMaps al bekend terwijl ze nog in aanbouw zijn. Ik begrijp ook niet waarom AppleCar bijna standaard in een nieuwe auto zit en GoogleAuto niet. Maar goed: daar gaat het niet over hier.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Charles33 schreef: Feitelijk was de auto nieuw en stond daar in de showroom met nul kilometer op de teller, wij kochten voor onze beleving dus een splinternieuwe auto.
Je koopt een auto, met flinke korting, die al ruim 2 jaar in de showroom staat. Het model is verouderd en nu klaag je dat je geen update gratis krijgt, dat lees ik hier toch goed?

Lijkt mij eerlijk gezegd dat dit de rede is dat je zoveel korting krijgt en niet enkel omdat de auto op naam van de garage heeft gestaan. Best triest dat je nu hier en op klachtkompas gaat lopen klagen terwijl nergens in je bericht staat dat je de dealer waar je de auto hebt gekocht überhaupt de kans hebt gegeven om uitleg te geven.

Opel kijkt enkel naar het kenteken en dan ben je de 2de eigenaar van een oudere auto. Logische dat ze je geen gratis upgrade geven.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door BL2 »

Zeer slechte aflevering......... Overdrijven is ook een vak.
De flinke korting op de aanscafprijs auto zal meer dan E 180,- zijn geweest, dus een minimaal deel hiervan gebruiken, en de auto is echt nieuw en up to date (als er tenminste een update beschikbaar is).......

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door harkja »

Ik heb jaren gewerkt bij Ford in allerlei manager functies en een auto die gebouwd is in als voorbeeld 2012 werd pas verkocht eind 2013 stond ook op kenteken 2013 hoe zo nieuw :D

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

absent schreef:
NeoDutchio schreef:De Opel heeft geen oude software, maar verouderde kaarten. Ten minste, dat denk u. Wat u niet moet vergeten is dat kaarten altijd minimaal 1 jaar oud zijn. Pas als een weg is verlegd of aangelegd is kunnen de meetauto's er overheen rijden wat daarna verwerkt wordt in de kaarten. Daarna moeten de kaarten nog gebruiksklaar gemaakt worden en als alle wegen meegenomen zijn gaat alles in de verkoop. Het kan dus best zijn dat u wel de nieuwste kaarten erop heeft staan. De vorige kaartupdate is alweer van 4 jaar geleden.

Zeker rondom Amsterdam en Schiphol zijn ze druk bezig met nieuwe wegen en het verleggen van wegen. Natuurlijk staat dit nog niet op de kaarten die nu te koop zijn. De wegen zijn nog niet eens klaar.

Bij het software kan wel een andere datum zijn, maar dat heeft niets met de kaarten te maken.
En daarom zijn de wegen op het gratis GoogleMaps al bekend terwijl ze nog in aanbouw zijn. Ik begrijp ook niet waarom AppleCar bijna standaard in een nieuwe auto zit en GoogleAuto niet. Maar goed: daar gaat het niet over hier.
Woonwijken ed worden al wel eens ingetekend, met als resultaat dat er wegen opstaan die nog niet eens bestaan. Zodra er een wijziging in dat plan komt heb je dus een probleem. Ook tijdens werkzaamheden op doorgaande wegen kunnen de auto's van googlemaps wel rijden en bijna realtime aangepast worden, een opel werkt niet met online google maps. Om dit als pakket op bv cd/dvd of online aan te kunnen bieden zijn behoorlijke kosten verbonden. Natuurlijk gaan ze niet voor elke wegomlegging een nieuwe update aanbieden.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door peteroo »

Als je een nieuwe auto koopt bij de merkdealer mag je er van uit gaan dat de navigatie actueel is en goed functioneert. Anders hoort de dealer dat in elk geval direct duidelijk te maken. Afijn, het conformiteitsbeginsel maar eens lezen?

Als ik de reacties hier lees mag je nog blij zijn dat er wielen onder zitten.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door Moneyman »

peteroo schreef:Als je een nieuwe auto koopt bij de merkdealer mag je er van uit gaan dat de navigatie actueel is en goed functioneert. Anders hoort de dealer dat in elk geval direct duidelijk te maken. Afijn, het conformiteitsbeginsel maar eens lezen?

Als ik de reacties hier lees mag je nog blij zijn dat er wielen onder zitten.
Zo makkelijk is een beroep op nonconformiteit niet in deze casus. Je koopt een auto die al een tijd stil staat, terwijl het algemeen bekend en normaal is dat er kaartmateriaal in de navigatiesystemen zit die niet op de dag van de aflevering ge-update is. Om een geslaagd beroep op nonconformiteit te doen heb je heel wat meer nodig dan jij hier doet voorkomen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door berndv »

peteroo schreef:Als je een nieuwe auto koopt bij de merkdealer mag je er van uit gaan dat de navigatie actueel is en goed functioneert. Anders hoort de dealer dat in elk geval direct duidelijk te maken. Afijn, het conformiteitsbeginsel maar eens lezen?

Als ik de reacties hier lees mag je nog blij zijn dat er wielen onder zitten.
nogmaals, ik lees nergens dat ts contact heeft gehad met de merkdealer, ts heeft gebeld, maar geeft niet aan met wie. Daarnaast is het geen "nieuwe" auto, maar een "tweedehands", vandaar ook de grote korting ten opzichte van een nieuwe auto.

En inderdaad, conformiteit. De navigatie werkt, de auto werkt en heeft zelfs wielen. Een update van de navigatie zal de wegen rondom schiphol ook niet volledig kennen, aangezien een groot deel van de wegen onlangs zijn gewijzigd, de huidige update zal ook die wegen niet herkennen.

Maar goed, ik ben benieuwd of het een telefoontje met de dealer was, of met opel nederland.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wij hebben op vrijdag 17 maart een nieuwe Opel Cascada gekocht bij Orange motors in Rotterdam. Deze auto stond daar in de showroom en werd met
een flinke korting aangeboden omdat deze door Orange Motors op 27 januari 2017 op hun naam was gezet.

Silvesterb


die al ruim 2 jaar in de showroom staat ????????

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door jonis »

gosewijn schreef:Wij hebben op vrijdag 17 maart een nieuwe Opel Cascada gekocht bij Orange motors in Rotterdam. Deze auto stond daar in de showroom en werd met
een flinke korting aangeboden omdat deze door Orange Motors op 27 januari 2017 op hun naam was gezet.

Silvesterb


die al ruim 2 jaar in de showroom staat ????????
Maakt verder overigens niet uit; maar je navi was dus up to date tot januari......beetje naief om een update te verwachten die feb/maart pas te bestellen is.
Als opel feb/maart met een facelift voor de cascade was gekomen had je die nl ook niet gekregen.
Uiteraard kun je deze wel update nu bestellen of had je het kunnen meenemen in je onderhandeling als je op de hoogte was van de update, maar om nu te zeggen dat het wel een zeer slechte aflevering was....valt wel mee toch.....ook met de nieuwe update loop je al snel weer achter de feiten aan.

Mijn navi uit 2007 of ergens in die buurt functioneert trouwens nog altijd prima; ik kom nog altijd op de eindbestemming aan.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door peteroo »

Of ik nu gelijk heb of jullie, dat maakt niet uit. Uiteindelijk zal de dealer moeten reageren en als dat TS niet bevalt moet hij het hogerop zoeken.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door jonis »

peteroo schreef:Of ik nu gelijk heb of jullie, dat maakt niet uit. Uiteindelijk zal de dealer moeten reageren en als dat TS niet bevalt moet hij het hogerop zoeken.

Wat 'moet" een dealer dan?

Ts had blijkbaar andere verwachtingen die eigenlijk gewoon onredelijk zijn.
De navi was gewoon op moment van op kenteken zetten gewoon up to date voor de cascada, als in feb/maart de cascada door de fabrikant was voorzien van een nieuwe type velg dan ga je die ook niet kosteloos krijgen van een dealer die in januari de auto op kenteken heeft gezet.

Gesloten