Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
snuffel1
Berichten: 3884
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Als ik het goed lees was de rookgas afvoerpijp van de standkachel naar de uitlaat van de motor gescheurd en als dat het geval was dan dient die afvoerpijp vervangen te worden omdat er rookgassen in de cabine kunnen komen. Daarbij vraag ik me af of de standkachel ansich wel uitgelezen kan worden en als dat al zo zou zijn komt storing in de rookgas afvoer als eerste naar boven.
Ze gaven tussentijds aan dat het afvoerpijpje voor de demper was gescheurd, maar niet op voorraad was en dus later moest terugkomen, dit was volgens hun de oorzaak van het stinken wat ook in de opdracht stond welke door mij ondertekend moest worden
Uit bovenstaande quote maak ik op dat er wel degelijk naar de standkachel is gekeken en er ook daadwerkelijk een defect is gevonden namelijk een scheur in de rookgas afvoerpijp en die wordt in eerste instantie vervangen want dat is aanmerkelijk goedkoper dan het vervangen/reviseren van de standkachel. Achteraf bleek toch de standkachel defect te zijn maar in plaats van naar de dealer terug te gaan bent u naar een specialist op standkachels gegaan en die constateerde dat standkachel defect was. Met die info had u ook naar de dealer kunnen gaan die de reparatie heeft uitgevoerd maar dat doet u dan weer niet wat u wel doet is naar een andere dealer gaan en als blijkt dat de reparatiekosten uit de hand lopen besluit u niet tot reparatie over te gaan. U stelt nu dat als u had geweten dat de standkachel defect was de afvoerpijp niet had laten vervangen en wenst de reparatiekosten retour maar u bent wel met het vervangen van die afvoerpijp akkoord gegaan in de hoop dat het defect hersteld zou zijn. Nu beticht u de dealer die de diagnose heeft gesteld van onkunde en doet het openbaar door op fora uw misnoegen kenbaar te maken en toen u
Pas toen ik hem zei een update te doen na ons gesprek en de reviews niet weg te halen
is besloten om van uw gezeur af te zijn het bedrag te crediteren terwijl dat helemaal niet had gehoeven. Op zijn minst bent u niet meer welkom maar als u door blijft gaan dan maakt u zich schuldig aan laster dan wel smaad.

NeoDutchio
Berichten: 8099
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

marc1766 schreef:
01 feb 2020 09:38
Bedrijf laat me betalen terwijl probleem niet opgelost is, weet niet hoe u reageert, maar je gaat toch niet betalen voor iets wat niet de oorzaak van het probleem is, en dan ook nog eens voor de 3e keer terug. Zeker als ze vooraf zeggen weinig van de standkachel af te weten omdat het sporadisch voorkomt.
Als ik bij een garage iets laat repareren en achteraf blijkt dat het niet opgelost is, dan ga ik terug. Zo steekt ook de wet en de logica in elkaar. En niet alleen bij een dealer, maar ook in elke andere situatie.
Ook nog eens voor de derde keer terug is natuurlijk een zwaktebod. Na de reparatie is dat de eerste keer dat u terug zou moeten.

Het bijna heel mijn leven Opel en Chevrolet gereden en alle auto's zijn altijd dealer onderhouden geweest. Er is wel eens iets fout gegaan, dan ga je terug, praat je er over en wordt het opgelost. Wat u doet is eerst naar een ander gaan en dan gaan klagen. U passeert de dealer en laat hem geen mogelijkheid om iets op te lossen voor u.

kuklos
Berichten: 6109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door kuklos »

marc1766 schreef:
01 feb 2020 08:52
kuklos schreef:
31 jan 2020 15:16
marc1766 schreef:
31 jan 2020 15:04
Wat vinden jullie?
Gezien je eerdere topics zullen velen hetgeen je zegt met een flinke korrel zout nemen. Dat vind ik.
Als jij dan ergens anders de clown gaat spelen met je off topic reactie
Helaas bevestigen jouw reacties hier mijn gelijk. Je valt direct aan, geeft nauwelijks antwoord op vragen en blijft aanvallen. Heb je zelf nou niet door dat je zo steeds minder serieus genomen zal worden?

ZeerPrivé
Berichten: 2633
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De dealer wordt niet alleen onkunde verweten, hij wordt zelfs beschuldigd van onbetrouwbaarheid https://nl.trustpilot.com/review/www.vullings.com

Komkommertijd
Berichten: 5952
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Enige reactie, dus 0 tevreden klanten..... dus nu lijkt het of zelf ik nog veel betrouwbaarder ben!

Theotrucker
Berichten: 5024
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan ken je meteen de waarde van trustpilot.

marc1766
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door marc1766 »

Erthanax schreef:
01 feb 2020 10:18


Een lekke uitlaat is gewoon apk-afkeur; ik formuleerde het wat voorzichtig.

Nee dat is het niet, gescheurd pijpje was geen afkeur, auto is dezelfde dag Apk gekeurd.

Standkachel is een op zichzelf staande uitbreiding en heeft niks te maken met de uitlaat van de motor, staat ook helemaal niet in verbinding met elkaar. Enkel het koelwater loopt door de standkachel.

U geeft geen antwoord op mijn vraag over de dealer. Is het er een of zijn het er twee? In uw eerste bericht is dat namelijk echt niet duidelijk.
Het was 1 Opel-dealer en 1 gespecialiseerd bedrijf in alles wat met standkachel te maken heeft, dit bedrijf begon zoals het hoort te gaan, namelijk een juiste diagnose stellen, en dat begint met auto’s meestal met uitlezen, dat kan het motor management zijn, of transmissie ecu of in dit geval de standkachel zelf.

U schrijft zelf dat een factuur gecrediteerd wordt (en dat u daar blij mee bent). Dat is in ieder geval een tegemoetkoming. Geen forse? OK, een kleine dan?

Ik blijf het schandalig.
U mag een mening hebben.

Theotrucker
Berichten: 5024
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Van trustpilot kun je met statistieken alles verklaren. Een persoon is ontevreden. Betekent? De hele wereld is tevreden min een? Of 100% van de mensen die zich melden is ontevreden! Die is net andersom.

Lady1234
Berichten: 15379
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u vraagt toch juist om de mening van de forumleden?

marc1766
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door marc1766 »

Komkommertijd schreef:
01 feb 2020 09:38
Ik vermoed dat een compleet nieuwe kachel + montage wel eens duurder kan zijn....
Reinigen is veel arbeidsloon en of dat lukte?

Verder is de manier van klagen ook vaak een oorzaak van dat ze niets meer willen doen,
chantage van als ik niets terug krijg zet ik de naam van deze Dealer online is niet gewenst hier.

Ook ontbreekt bouwjaar en KM stand, is de nieuwe kachel de auto nog waard of niet?
Deze bus die ook als Renault en Nissan geleverd word is niet 100% Opel.
Ze gaan nu over op Peugeot/Citroën/ Fiat.

Verder hebben ze een Karl, made in..... ja de Ex Deawoo/Chevrolet fabriek!
En de SUV, geen idee, maar wil het zeker niet uitsluiten dat Opel minder Duits is dan de reclame.
Corsa kwam ooit uit Spain!
Net als ik een Kadett had gemaakt in Antwerpen ooit!
En de Japanse Isuzu leverde ook ooit een 4x4 met Opel Logo, dus hoe Degelijk Duits is het nu eigenlijk nog?
De Poolse Agila fabriek leverde perfect werk, maar Duits?

Daar moet dan elke Dealer dan maar zien uit te komen...
Jij verdraait woorden en haalt dingen door elkaar.

Bouwjaar 2013 met slechts 134 dkm

Ik heb na de reparatie eerst gebeld maar kwamen er niet uit, toen e-mail naar bedrijf kreeg vervolgens geen enkele reactie terug, pas toen, en niet vooraf wat jij weer suggereert heb op pas een Review geplaatst eerst op 1 site de volgende dag nog 1 tje op een andere site, het bleef nog steeds stil, dan nog maar een keer aandacht er aan schenken op weer een ander site, en pas toen ging er enkele dagen later een belletje, want ze vonden het niet fijn deze revieuws, en als je dan wordt uitgenodigd is daar zo’n gladde prater die dan wel ff denkt mij eronder te praten. Had die man nog nooit gezien daar en die zou het wel even voor hun collega’s oplossen. Niet dus, in allerlei bochten zat meneer zich te wringen om zich maar goed te praten. Feit is dat ze hun werk niet goed gedaan hadden.

Komkommertijd
Berichten: 5952
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2013 is leuk, de 143000 km, stadsverkeer of langere afstanden, de Post NL busjes hebben meerdere stops in mijn straat en dan is niet de KM maar de vervuiling de oorzaak van defecten.
Ik heb geen idee over jou gebruik, maar 20.000 km per jaar, is dat Woon werk verkeer of bezorgen?

Als je bovenstaande eerder en duidelijk had geschreven hadden vele en ook ik eerder achter jou protest gestaan.
Helaas worden vele dealers met behoud van oude naam overgenomen en geleid door Managers die nauwelijks iets van techniek weten!
Ik zie het waar ik nu woon en voorheen ook steeds vaker, de plaatselijke die door een grote landelijke keten, vaak beurs genoteerd en die kijken naar winst cijfers.

Soms is de universele garage betere dan de officiële dealer helaas.
Heb bij een kleine auto van bepaald merk meegemaakt dat remschijven die krom trokken door dezelfde originele werden
vervangen, als je ander merk monteerde was het opgelost, maar dat mag een Dealer niet doen.
Dure originele met een probleem of een andere monteren?
Na 3x voor garantie gratis schijven en uitleenauto en dus alles 6x overladen, dan koop je gewoon echte Brembo schijven en
laat je die door mijn als Beun de Haas monteren, opgelost en dat mag dus!

Erthanax
Berichten: 5767
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, u vraagt om de mening van de forumleden. Die krijgt u dan. Dat die meningen u niet bevallen, dat is dan jammer voor u.

U schrijft een niet erg duidelijk verhaal. Op vragen antwoordt u niet duidelijk, u gaat meteen weer in de aanval, terwijl u de reacties niet goed leest. Als u bij de dealer net zo communiceert als hier, verbaast het me niet dat u problemen krijgt.

Als ik Opel zou rijden en daar in de buurt zou wonen, zou ik met een gerust hart mijn auto bij Vullings in onderhoud doen. Het lijkt me een keurig bedrijf.

Plaats reactie