LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Pilske »

Vorig jaar heeft mijn zoon zijn rijbewijs gehaald in een 10-daagse cursus gegeven door de ANWB. Geweldig hè.

ANWB gaf, om dit te vieren denk ik, hem te kennen dat hij gratis gebruik kon maken van de diensten van ANWB tot 31-12-2008. Geweldig, zou je denken.

Nu echter, krijgt hij een aanmaning dat zijn lidmaatschap van 2009 nog niet betaald is!! Ik heb contact gezocht met ANWB en uitgelegd dat er nooit getekend is voor een lidmaatschap en dat dit geldig was tot 31-12-2008. Nee zegt ANWB hij had op moeten zeggen voor 15 november 2008 anders wordt het stilzwijgend verlengd met een jaar.

Ik wil van ANWB een ondertekende overeenkomst zien waaronder zijn handtekening staat dat hij lid geworden is.

ANWB houdt echter vol: in de voorwaarden staat dat een handtekening niet nodig was maar dat het lidmaatschap een feit is. Ik moet maar een klachtbrief opstellen.

Zou helemaal mooi worden!! Ik ga een omroep oprichten. 200 duizend leden nodig? Geen probleem! Ik zet gewoon in mijn voorwaarden dat een handtekening niet nodig is om lid te zijn en maak half nederland lid van mijn omroep!!

Dit is toch bezopen mensen. Het gaat niet om het bedrag van 16 euro maar wel over het feit dat dit toch wel een wel heel agressieve manier is om leden te werven.

Ik ben ten tijden van de concurrentie lid gebleven van ANWB maar dit slaat alles. Schande ANWB. Mijn eigen opzegging krijgen jullie zeker voor 15 november en ik hoop dat, met mij, ook heel veel anderen dat doen.

Brianx
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2009 16:09

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Brianx »

Hi Pilske

je kan toch ook gewoon lid worden via hun site?
Dan is er ook geen handtekening nodig.

Ik begrijp waarom je boos bent, maar stel je voor:

Je krijgt autopech ergens en je hebt geen nieuwe auto met een pech garantie.
Kan je 2 dingen doen
1: familie bellen
2: ANWB bellen

En als familie zegt sorry is te ver of te laat.... ja dan blijft alleen ANWB over.
Als je dan geen lid bent kan je een leuk bedrag eerst betalen voor ze ook maar naar je auto kijken.
Of ze slepen je auto naar de eerst volgende mogelijkheid die ze zien, zonder dat ie in de weg staat.

Was met mijn auto jaren geleden ook gebeurd. Ik kreeg pech op de A58 richting Breda, en was toen nog geen lid en had geen geld bij me.
Was met vrouw en mijn toen 3 maanden oude zoontje. Dus streek ie over zijn hart en zou ons in ieder geval van de snelweg weghalen.
Eerste afslag die hij zag nam hij en zette de wagen boven neer.
En heeft ons in Breda afgezet. Als ie de wagen zou meenemen zou me dat gelijk 200,- ( toen nog guldens ) kosten en kan alleen gepind worden.
Kom ik 2 dagen later terug om mijn auto op te halen, zijn er 2 ruiten ingeslagen hebben ze geprobeerd de auto te stelen, overal schade....

Dacht ik toen bij mezelf; dit laat ik me geen 2e keer gebeuren en ben gelijk lid geworden.

Tenzij je een andere optie hebt is die 16 euro toch wel een goed besteed bedrag, ondanks hun werkwijze.

Maar dat is mijn mening.

Mvg,

Brian

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Pilske »

Helemaal mee eens hoor. Alleen: hij heeft geen auto! Ook nooit gehad. Dus waarom zou hij lid worden?

Via een site krijg je meestal een mailtje dat je dan moet bevestigen. Dan is het een geldig abonnement. Indien je niet bevestigd is er ook geen abonnement.

Dus het lijkt mij dat ze de voorwaarden hadden moeten opsturen en daar zou hij dan voor hebben tekenen dat hij akoord gaat met die voorwaarden.

Dat is dus niet gebeurd.

Brianx
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2009 16:09

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Brianx »

Ehm ja...

Als je geen auto hebt zie ik de zin van een abonnement ook niet in.

Maar ze kunnen alleen beroep doen op de algemene voorwaarden als ze die er gelijk bijgevoegd/opgestuurt hebben.
Dat zie je zo vaak ook bij de rijdende rechter en dat soort programma's,
dat eisers een zaak verliezen omdat ze niet gelijk de algemene voorwaarden hebben meegegeven.

Gewoon een klacht indienen en dat in je klacht opnemen, ik zou eigenlijk niet weten wat je anders kan doen.

Mvg,

Brian

bierbuikje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:54

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door bierbuikje »

Nou ook mijn zoon vroeg informaties op over de anwb.
Krijgt het ook thuis gestuurd. maar besluit het toch niet te doen.
Na dat ze verschillende keren rekeningen hadden gestuurd wat mijn zoon niet betaalde omdat hij geen lid van de anwb is,kreeg hij een brief van de incasso buro of hij even wilde betalen.
Hij heeft naar de anwb gebeld en gezegt dat hij geen lid was en alleen informatie heeft aan gevraagd.Krijgt hij als antwoord als je informatie aanvraagd ben je automatich lid en moest het toch maar effe betalen. kan dit zomaar.

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door bdi »

Nee natuurlijk niet. Niet betalen.

Wie eist die bewijst, als jullie geen contract hebben gesloten met de Anwb is er geen overeenkomst. Laat ze maar hard maken dat jullie wel een contract hebben.

engelien
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2007 11:46

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door engelien »

Hoi,
Ik heb ook net ( vorige maand) mijn rijbewijs gehaald via de ANWB. 2 dagen na het slagen, kreeg ik een felicitatie-brief waarin mij de mogelijkheid werd geboden om een jaar gratis gebruik te maken van de voordelen van het lidmaatschap. Er werd duidelijk aangegeven dat het geen wegenwacht-abonnement betreft.
In deze brief stond echter ook vermeld dat het aanbod alleen het eerst jaar gratis was. Wanneer ik hier gebruik van wilde maken, moest ik akkoord gaan met die voorwaarde, én de bijgevoegde bon terugsturen voor akkoord.
Wanneer je als geslaagde niet reageert op deze brief, krijg je ook geen lidmaatschap. Ik weet niet hoe de ANWB het lidmaatschap vorig jaar aan heeft geboden, maar kan het niet zijn dat uw zoon toendertijd wel zelf heeft gereageerd op het aanbod?

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Pilske »

Mijn zoon heeft het rijbewijs mogen halen vanwege het mogen rijden met een zakelijke auto om zijn beroep uit te kunnen voeren. Hij had geen enkele intensie, nog de middelen (hij was 20 toen) om een auto te kopen.

Het was puur om zakelijke redenen. De auto wordt 's-avonds weer geparkeerd op het terrein van het bedrijf en hij gaat met de trein naar huis.

Hij heeft geen enkel formulier of dergelijk meegekregen. ANWB deed dat bij mondelinge toezegging van de instructeur.

Met minimum loon is het niet makkelijk om een auto te kopen en te onderhouden en hij houdt niet van leningen: dus geen auto. Eerst sparen dan pas kopen.

Toch nog wel goed opgevoed wat dat betreft vind ik zelf :P

Dus als je niet van plan bent om een auto te kopen, en dat ook niet kunt; waarom ook maar enigzins denken om lid te worden van de ANWB?
Laatst gewijzigd door Pilske op 07 apr 2009 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Pilske »

Heb even de honden uitgelaten en dacht ineens aan het volgende: het bedrijf waar ik voor werk (en mijn zoon) hebbn enkele tientalle jongens deze cursus laten volgen.

Die zullen dus allemaal wel lid zijn ondertussen. Hmmmm tijd om toch eens met de directeur te praten over de gang van zaken bij ANWB.

De volgende lichting zal dan waarschijnlijk niet bij ANWB deze cursus volgen maar bij een ander.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Na de telecomsector en de verzekeraars(die zichzelf een verbod op stilzwijgende verlengingen hebben opgelegd) wordt het tijd voor een algemeen verbod op stilzwijgende verlengingen!

Daarnaast is het systeem van opt-out (als je niet reageert zit je er aan vast) ook een erg geniepige manier van zaken doen die juridisch vrij snel onderuit te halen is denk ik. Alleen gaat het per individu om relatief kleine bedragen waar je geen rechtszaak voor aan kan spannen (te duur ten opzichte van wat het oplevert).

Als de ANWB het zo moet verdienen is er maar 1 oplossing en da's de oplossing van voorgaande schrijver; links laten liggen die club!

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »


Als de ANWB het zo moet verdienen is er maar 1 oplossing en da's de oplossing van voorgaande schrijver; links laten liggen die club!


@Ali Bensalah

Dan bel jij toch voortaan Route Mobiel hehehe nee die hebben nog meer verstand van zaken dan de grootste automonteurs van de kwik-fit...NOT

Wie voor een duppie een leuke pechhulp wilt moet geen auto gaan rijden....of lekker zelf gaan sleutelen...

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door bdi »

Volgens mij gaat de discussie niet omtrent de kwaliteit van de ANWB vs Route Mobiel, maar of de ANWB mensen ongevraagd lid kan maken door middel van een "cadeau".

Heb je niks getekend, heb je geen antwoord kaart met kleine letter voorwaarden teruggestuurd, heb je geen gegevens via internet doorgegeven, heb je niet telefonisch een keer ja gezegd, dan zit je er niet aan vast. Je kunt de Anwb dan nog een keer ter wille zijn, door hun dat netjes schriftelijk mede te delen, maar dan houd het op. Wie eist die bewijst en ze tonen het maar aan.
Laatst gewijzigd door bdi op 07 apr 2009 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

engelien
Hoi,
Ik heb ook net ( vorige maand) mijn rijbewijs gehaald via de ANWB. 2 dagen na het slagen, kreeg ik een felicitatie-brief waarin mij de mogelijkheid werd geboden om een jaar gratis gebruik te maken van de voordelen van het lidmaatschap. Er werd duidelijk aangegeven dat het geen wegenwacht-abonnement betreft.
In deze brief stond echter ook vermeld dat het aanbod alleen het eerst jaar gratis was.
Nou dan doet de ANWB het toch heel erg duidelijk...

Mensen moeten eens de kleine letters leren lezen scheelt een hoop problemen achter af......

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Pilske »

Dan moeten er wel kleine letters zijn om te lezen.

Die heeft hij niet gehad. Ook niets getekend.

Dus ook niets betalen

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Als het goed is, hebben ze nog in 2008 ook de nieuwe pas en papieren toegestuurd voor 2009. Waar zijn die dan?

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Pilske »

Weggegooid. Hij zou geen lid meer zijn na 31-12-08

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door raster »

Beste Fordfocuswagon1,6

Als de belangrijkste voorwaarden in de kleine lettertjes staan heb je iets te verbergen.

raster.

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door bdi »

@ raster
Tsja als je wilt adverteren met je algemene voorwaarden in plaats met een wervende tekst. Ik vind dit dus een JBL wijsheid waar je niets aan hebt. Overal gelden kleine letters voor, simpelweg om dat jij als consument over de streep moet worden getrokken. Alleen de zon gaat (nog) voor niets op.

@pilske
Je kunt verwachten dat als je ene pasje en papieren toegestuurd krijgt, dat er ook wel een rekening zal volgen. Op dat moment reageren, is slimmer dan wachten totdat de rekening valt (ook is deze mogelijk onterecht).

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door Pilske »

Zo'n rekening zou je inderdaad verwachten. Hij woont bij zijn moeder, dus ik heb dat niet meegekregen. Hoorde ik vanmorgen pas.

Maar goed, er is een brief onderweg naar ANWB. Eens kijken hoe ze reageren.

Ik blijf er echter bij dat het een ergelijke en agressieve manier is van ledenwerving dat niet thuishoort in zo'n bedrijf.

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: Zijn ze helemaal betoeterd bij de ANWB?

Ongelezen bericht door robbert61 »

Niet nemen op zouten met dat agressive gedrag.
Niets betalen voor de rechter slepen dat zooitje.
Het moet maar eens afgelopen zijn met dat soort praktijken.
En met die automatiche doorlopen van abonnementen.
Het zelfde als met zomaar automatiche op hogen van contributie.
Die atomatich van een rekening af gaan.
Je hebt getekend voor een bepaald bedrag en niet voor meer.

Gesloten