LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bandenspanning Michelin Primacy XL(extra load)Renault Trafic

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
degeluidsman
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2008 10:51

bandenspanning Michelin Primacy XL(extra load)Renault Trafic

Ongelezen bericht door degeluidsman »

Ik heb een Renault Trafic DCI100 L1200

Daaronder zitten lichtmetalen velgen R18

en heb ik pas nieuwe banden gehaald

Michelin Primacy XL (extra load)

245 x 45 x r18 100W

Nu is mijn vraag op welke bandenspanning moet ik deze afstellen

ik weet dat een bestelwagen een veel hogere bandenspanning hanterd als een personenauto

en hoe moeten de banden gemonteerd worden
er staat geen draairichting op , toch heb ik me laten vertellen heeft deze band een binnen en buitenkant ??????

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: bandenspanning Michelin Primacy XL(extra load)Renault Trafic

Ongelezen bericht door Pascal73 »

Ik zou de bandenspanning op 3 Bar houden.

Wat betreft de montage : er staat "inside" en "outside" op de band vermeld, de waaijer zijde van de band moet aan de binnenzijde.

Pascal73

jadatis
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:51

Re: bandenspanning Michelin Primacy XL(extra load)Renault Trafic

Ongelezen bericht door jadatis »

Onder de volgende link staat, als je alles daarvan leest, hoe je zelf de drukken om kunt rekenen.
http://board.carstyling.net/showthread.php?t=67492
Daar ook doorverwijzing naar artikel van mijn hand op het camperforum met daar ook de formule .
Kom je er niet uit, geef dan de gegevens door via pers bericht of hier in dit topic, dan krijg je van mij een volledig verslag.

met vriendelijke groet
Peter

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: bandenspanning Michelin Primacy XL(extra load)Renault Trafic

Ongelezen bericht door troubleshooter »

De bandenspanning van de door u bedoelde banden zijn als het goed is bekend bij de dealer.
Vraag daar naar de juiste gegevens.

kost
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2006 15:37

Re: bandenspanning Michelin Primacy XL(extra load)Renault Trafic

Ongelezen bericht door kost »

3 bar stuurt licht,maar deze spanning is toch echt te hoog. Vraag aan dealer of kijk in instructieboekje of de maat en de spanning erin staan.
De Primacy HP heeft inderdaad de vermelding Inside en Outside op de band staan. Verder is de binnenzijde qua 'tekst', dus maat type, loadindex etc en tekening, veel 'kaler'. Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

jadatis
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:51

Re: bandenspanning Michelin Primacy XL(extra load)Renault Trafic

Ongelezen bericht door jadatis »

De 100 achteraan staat voor Load index 100 en betekent een draagvermogen per band van 800kg.
Heb op een Primacy afgelezen een maximum druk van 3,4 bar. De XL versie heeft mogelijk een hogere maximum druk ( van de band bedoel ik). Achter zal mogelijk de maximum druk nodig zijn bij volle belading, voor vaak lager.

Maar ik denk dat degeluidsman (topicstarter) zijn koptelefoon opgezet heeft en dit allemaal niet meer meekrijgt, hij heeft zelf niet meer gereageerd.

Gesloten