LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help !!

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Pascal73 »

.....
Laatst gewijzigd door Pascal73 op 31 aug 2007 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Jij voelt je aangevallen, dat is wat anders dan dat ik je aanval

Ik geef je gewoon mijn mening, thats all

Je maakt jezelf alleen nog maar belachelijk door je reacties, ook dat is een mening :wink:

En dat is het laatste wat ik erover zeg

prrrrrrrrrrettig weeeeeekenndddd :D

Joy

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Pascal73 »

............
Laatst gewijzigd door Pascal73 op 01 sep 2007 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Pascal73 »

60 km vervoeren van een pakketje :

Bij KwaliteitskoeriersEuropa : 31,42.
Bij DSV Koeriersn : 35,70.

Nou...wat is jouw tarief.

Werkelijke kosten van de brandstof is 4,00. Dus net als ik berekenen koeriers ook hun kosten van apparatuur en personeel door aan hun klant.

En ook ik kan aantonen dat dit goedkoper kan!

Dus val niet mij hier aan op mijn tarieven.

EN DIT IS OOK MIJN MENING. Dus voel je vooral niet aangevallen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Help !!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Banden en goed onderhoud.

Welja, een diskussie over banden waarbij een bandenman wordt aangevallen door iemand die zijn banden via het internet zo goedkoop mogelijk wil inkopen en wel verwachten dat die kleine ondernemer dit dan voor een habbekrats monteerd!

In 1969 begonnen als eigen rijder = zelfstandig taxichauffeur die vanuit die ervaring heeft geleerd te geven en te nemen.
Niet voor niets, eenmaal van Opel - RIVA Amsterdam naar v.d.Pouw in Weesp (Peugeot) overgestapt.
Een garage die in een vliegende sneeuwstorm in de Oostelijke Flevopolder wel is blijven zoeken naar die klant met startproblemen met zijn nieuwe Peugeot 504 diesel en daar nooit wat voor berekend heeft.

Deze taxichauffeur die meer dan 25 jaar bij deze garage bleef en ook niet omdat deze garage, terwijl er in heel Europa geen 305 te vinden was mij toch binnen 1 week weer op de weg hielp na een totall-loss met een van de eerste 305's, inclusief alle inbouw (taximeter/mobilofoon,e.d)

Die zijn banden liet verwisselen op het moment dat het sturen zwaarder ging worden, dus bij zo'n 3/4 mm profiel en dit bij zo'n vakman te Amsterdam.

Het is deze filosofie die wel maakte dat ik nooit stilstandschade had door motorische problemen of door een lekke band zijn klant niet niet correct kon vervoeren.

Kort OOK een koeriersbedrijfje opgezet (door omstandigheden).
Berekende 0,35 euro/km + 12,- p/u en kon daarmee ook al weer bij een vakman repareren en banden aankopen.

Wie voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten zal vaak ook nu eenmaal de deksel op z'n neus krijgen en minder plezierig leven.

Ik begrijp daarom dit hele verdere vervolg van deze ontstane diskussie niet en de aanvallen op zo'n kleine zelfstandige bandenboer!

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 01 sep 2007 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Pascal73 »

AMEN

Bedankt grootvader..... Er zijn gelukkig nog heel veel mensen zoals U die er zo over denken. Loyaliteit en service. En daar zijn de meeste mensen nog steeds voor bereid te betalen.(een eerlijk bedrag).

Mensen zoals Joyyyyy zijn er ook.....en dat zijn juist de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Ze blazen het hoogst van de toren als er iets niet naar hun zin is....en denken dat een ondernemer blij is met hun. Nou, geen enkele ondernemer is gelukkig als men zelf hun spullen meebrengt. Zie me al zitten bij de MCDonalds....eigen broodje mee en dan korting willen op die ene milkshake die ik daar koop.......WAT?! 1,20 voor een milkshake?? Het kost toch niet zoveel om dat te maken?!

Dus dank voor de bijval Grootvader.

Pascal73

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

:D :wink: :D

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Help !!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Als iemand komt met heerlijke lage sectiebanden en deze wil monteren voor 10 euro per stuk, dan heeft hij een gat in zijn hoofd. Datkan bij een standaard maat, niet bij de lagesectieband.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

wat een gelul, als iemand dat wil doen voor 10 euro, dan is dat toch zijn keus en dan trektie klanten

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Help !!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ben jij een broer van ikbenik Pascal? PC zeldstandige die ook opkomt voor zijn bedrijfje en de concurentie verfoeit ;)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Help !!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De (kleine) zelfstandige en zijn klanten.

Hee, dat valt me toch van u tegen geachte Gravedigger.
Je hebt toch wel mijn reaktie gelezen?

Wat ik niet heb gelezen is dat die Pascal zijn concurrenten niet verfoeit of hen niet het licht in de ogen wil zien schijnen.

Alleen, wie zijn banden wenst te kopen via dit internet zal gewoon moeten accepteren dat elke gewone kleine ondernemer niet voor die habbekrats die de consument vraagt die banden er voor hem op zet!
Logisch toch?

Toen ik taxi reed ging ik ook niet onder de prijs werken en ook als kleine koerier stelde ik een prijs en ging ik toch echt niet de Beun de Haas achterna die naast zijn andere werk of uitkering nog even bij klust.

En dan maar mopperen op die koeriers die de spullen niet levert.

Nee, dit keer toch een slechte beurt.
Iets dat ik niet van u had verwacht!

Grootvader

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Er zijn bedrijven die wel voor standaard velgen 10 euro rekenen en aluminium 12,50, als je banden laat monteren die je op internet besteld, het kan dus, met balanceren en al, en als je dat als bandenboer niet bevalt dan zul je toch iets aan je prijs moeten doen en van 22,50 gaan zakken

dat het marktwerking en dat is heel normaal

weinig beun de haas die thuis balanceerapparatuur ed heeft staan baaj de weej :wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Help !!

Ongelezen bericht door ronald g »

Ach als het weer een van de petjes generatie is dan lekker laten opleuken en verkeerde banden helpen ons zo van die onervaren zelfmoord piloten af. :D

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Help !!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Geef eens namen van die bedtijven joyyyyy??

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

La Faire zoals ik zei, en een andere vaste bandeboer zit op de visserstraat in eindhoven, geen id hoe dat heet

Hans Arts doet aluminium voor 15 euro en das nog steeds netjes

kom er al jaren en wissel de 1e twee 2 bedrijven zon beetje af, de een kan het wel eens druk hebben en dan neem ik de ander
beide prima ervaring en zelfde tarieven

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Help !!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je hebt toch wel mijn reaktie gelezen?
Ja hoor Kano. Het siert je dat je dat altijd bent blijven doen. Alleen, de maatschappij is veranderd. Alles moet zo goedkoop mogelijk. Het liefst nog gratis ook. Dat een ander ook moet eten, wordt voor het gemak maar vergeten.
Leg je er maar bij neer, dat we in een egoïstisch tijdperk leven. Zoals vroeger, toen wij klein waren, komt niet meer terug :(

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

denk er ook maar eens over na dat er anno 2007 meer armoede is dan ooit tevoren

los daarvan is er niets mis mee om zuinig met je verdiende geld om te gaan
heeft niets te maken met egoisme

en koop jij liever een brood van 3 euro dan van 2, kan natuurlijk, die mensen heb je nu eenmaal ook

ik dwing - als we ff bij het onderwerp blijven - de bandeboer toch niet om 10 euro te vragen? het is zijn vrije keus

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Help !!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De bandenboer en internetkopen.

Beste Joyyyyy,

In principe dwing jij wel in de verwachting dat zo'n bandenboer maar moet accepteren dat je de banden bij een ander koopt en die aanbiedt bij een bandenboer.
Als deze dat weigert dan is het een slechte bandenboer en kom je hier om je gram te halen.

Niet fraai en bovendien maak je je niet zo geliefd.
Dat het anders kan verteld deze volgende ervaring.

In Frankrijk,Barjac kan men tanken bij de BP-pomp of bij de supermarché daar ter plaatse.
Iets goedkoper,dat wel, maar......
Ik tankte dus altijd bij deze BP-pomp terwijl ik toch een vakantiebudget heb dat een ander als zakgeld meeneemt = hooguit 1000 euro.

Rij ik een band van de caravan stuk die juist doordat ze mij kennen direct wordt vernieuwd.

Krijgen vrienden een ernstige ruzie waardoor ik besloot moeder en kinderen maar naar Avignon te brengen maar wel daarvoor benzine nodig had.
De pompiste,eigenaresse van deze BP-pomp die al lang gesloten was heeft voor mij de pomp alsnog geopend en mij bijgetankt.
Iets wat zij een inwoner van dit stadje nooit zou hebben gedaan.
Een doos bonbons later gebracht weet men daar nog steeds!
Een kleinigheid die echter mijn verblijf daar erg prettig maakt.

Een marktgroenteman die veel te veel terug gaf, hetgeen ik door mijn vak om met geld om te gaan voelde.
Terug naar die groenteman met: Ce nést pas bon, zag je zijn gezicht betrekken van: Weer zo'n Nederlander die denkt te weinig te hebben gekregen.
Ik was wel die eerste Nederlander die zei dat hij teveel terug had gegeven.
Geloof mij dat dit soort dingen wordt rondgezongen in zo'n kleine gemeenschap waardoor ik mij erg vriendelijk voel behandeld te worde.

Tenslotte die vd Pouw te Weesp waar ik als een van de weinigen nog op rekening kon laten reparere.
Sterker nog, waar men mij op het moment dat ik het niet breed had mij verwees naar een adres waar ik een andere goede 2-e hands ruitenwissermotor kon halen en deze met wat hulp met hun gereedschap zelf kon monteren! Dus geen rekening.
En ook later toen men daar wist van mijn krappe financiele situatie nog later ook nog steeds op rekening kunnen betalen terwijl een grote klant met veel leaseauto's dit niet meer kon..

Kortom, geven en nemen maakt het leven een stuk prettiger zo is mijn ervaring.
Alleen nemen zal nooit dat brengen wat ik heb gekregen in mijn leven!!

En ja! Dus ook de wil om de taal te leren waar ik mijn vakantie wil houden.

Grootvader
die zelfs bij die Gendarme National een aparte naam heb gekregen!
Een ander een bekeuring en tegen mij alleen: Votre ceintuur! toen ieder ander werd staande gehouden omdat er een misdadiger was ontsnapt.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Help !!

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

wat loop jij nou toch allemaal te verzinnen?

het lijkt wel alsof je halverwege een of ander bad-trip besloten hebt een stukje te gaan typen :roll: (fear and loathing in las vegas is er niks bij)

ik heb mijn banden enkele keren bij bandenmarkt gekocht, en
de dichtsbijzijnde garage gezocht die op de site van bandenmarkt staat en dus met hen samenwerkt

1 keer de banden daar laten afleveren, banden dezelfde dag nog op aluminium velg ,balanceren en voor 4 wielen 60 euro afrekenen

als een bandenboer dat niet wil dan moetie niet samenwerken met bandenmarkt.nl , dus niet op de site gaan staan, en de banden ook niet aannemen die iemand daarheen laat sturen, simpel zat

je moet wel weten waar je over praat en hoe het te werk gaat

je besteld banden, die laat je afleveren:

a- bij je thuis, en je zoekt daarna een bandenboer die met bandenmarkt samenwerkt
b -je laat de banden direct afleveren bij die bandenboer die aangesloten is bij bandenmarkt

je maakt vervolgens netjes een afspraak voor montage bij het betreffende bedrijf et voila, geen vuiltje aan de lucht

ik heb verder ook helemaal niet gezegd dat een bandenboer een slechte bandenboer is als die mijn bandenmarktbanden niet wil monteren, klinklare onzin

lees eerst wat iemand schrijft voordat je reageert

dat ik me niet geliefd maak lig ik ook geen seconde wakker van

en dat leuterverhaal is ook overbodig

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Help !!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Joyy, weet jij wel hoe een band gemonteerd wordt, en hoeveel de bandenmaat hierin kan uitmaken? En wat een uurtje arbeidsloon kost?
En wat zink kost? En dat er helaas figuren zijn die menen onder de kostprijs te moeten werken? Die dan de hele markt moeten verzieken?

De prijs die Pascal noemt is voor een 18 inch lage sectie gewoon reeel.

Gesloten