LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetsite: www.topbanden.com

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
300sel
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2010 17:00

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door 300sel »

Pascal73:
Ten eerste vind ik het redelijk beledigend dat u mij associeert met een politieke partij waar mijn voorkeur niet naar uitgaat. We hebben het over banden en laten we het ook daarbij houden.
U bent uit uw verhaal op te maken ook één van de bandenzaken die de klant straft voor het feit dat hij op internet zijn banden heeft gekocht en ook probeert zijn opgedane voordeel terug te pakken. Ronduit beschamend. Een klant bepaalt toch zelf waar hij zijn spullen koopt, tenminste waar hij goedkoper uit. Doet u dat niet? U koopt toch uw spullen daar waar het goedkoopste is. U download waarschijnlijk ook geen muziek en films!
Deze gang van zaken heeft mij duidelijk gemaakt dat ik 20 jaar lang veel te veel voor mijn banden heb betaald, en dat het wel degelijk goedkoper kon. U baalt dat u geen woekerwinsten meer haalt.
Respecteer de keuze van een klant waar hij zijn spullen koopt. En als u deze gedachten gang blijft houden dan ben ik bang dat u niet lang zult bestaan met uw bedrijf. U zult wat moeten doen om uw klanten terug te winnen, en nogmaals ik ben helemaal niet uit om iemands broodwinning om zeep te helpen. Ik ben op dit moment 65 euro goedkoper uit met mijn bestelling via internet voor twee banden, en ik heb ze laten monteren bij een bandenzaak die mij een gewone prijs berekende, dus geen aangepaste prijs omdat ik de banden niet bij hen had gekocht, dus mijn motto is: lang leve internet!

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Pascal73 »

@300Sel;

Het is absoluut niet mijn bedoeling om u te beledigen. Mocht U zich toch beledigd voelen, hiervoor mijn excuses.

Jammer genoeg ziet u niet het verschil tussen woekerprijzen en eerlijke prijzen. Dat banden via internet (soms) goedkoper zijn is doordat deze aanbieders geen kosten hebben zoals; huur,voorraad,kennis en personeel. Nu kunt u zeggen dat dit niet uw probleem is (heeft u gelijk in), maar zonder bedrijven welke deze kosten wel hebben (en ook hun brood willen verdienen) heeft u toch een probleem met de montage van uw banden.

Mag ik u vragen wat u een eerlijke prijs vind voor het monteren en balanceren van een band? Is dit 5 euro of 10 euro?? Ik ben benieuwd wat u heeft betaald voor de montage. Ikzelf vind een bedrag van 20 euro een nette prijs per band ( 5 a 10 minuten montage (afhankelijk van bandenmaat) , gebruik van zink en ventiel, gebruik van apparatuur...etc). Maar corrigeer me maar als ik het verkeerd heb.

Als ik zo vrij mag zijn??......Wat doet u voor een werk? Mag u daar wel wat mee verdienen? Wat is uw tarief?? Ben benieuwd of verschuilt u zich achter de opmerking dat dit mij niets aangaat?

Gelukkig zijn er mensen die wel een beetje extra willen betalen voor uitgebreide adviezen , dus over drukte hebben wij niets te klagen......voor uw informatie.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

20 euro per band?

halelujah!

sorry maar dat is belachelijk veel

heb gisteren nog 4 2de hands banden gekocht met 7 mm profiel, voor 140 euro totaal, balanceren en monteren erbij, rekent men 7,50 per band voor

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Pascal73 »

@ MalleMalle:

Gefeliciteerd met je mooie deal. Erg verstandig ook tweedehands banden. Koop je ook tweedehands schoenen? Lekker goedkoop een paar afgelopen Nike's via marktplaats??

Maar 7,50 montage per band is erg (te) goedkoop. Maar ja er zijn altijd mensen die voor 30,- staan te zwoegen....... en waarschijnlijk hopen dat u ze misschien de volgende keer wel een beetje winst gunt. (wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn).

Ik hou het wel bij mijn vaste klantenkring (en om opmerkingen te voorkomen) , die komen al zo'n 20 jaar naar volle tevredenheid. Dat heet gunnen, maar dat is bij de huidige internet generatie ver te zoeken......

Nog even een kort vraagje; Ga je wel eens uit eten??

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

wederom op je pik getrapt?

er is niets mis met 2de hands banden, er is ook niks mis met 7,50 per band voor montage en balanceren

dat vraagt men, en dat betaal ik

wil men meer, dan moet men meer vragen

heeft totaal niks te maken met gunnen of niet gunnen

20 euro per band is veel, teveel naar mijn id

en wat betreft zwoegen, een bandje opleggen en balanceren noem jij zwoegen?

het is geen job waarbij het zweet je met emmers over je rug loopt van de inspanning, het is ook geen rocketscience

laten we voor het gemak 15 minuten per band rekenen, ruim gerekend, dan zit je uurloon op 80 euro, das behoorlijk fors voor die werkzaamheden naar mijn id

magoed, heb het al eerder gezegd, als je vak je niet aanstaat, of als je de concurrentie niet aankan, ga dan wat anders doen

300sel
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2010 17:00

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door 300sel »

Pascal73:
Excuses aanvaard.
Gelukkig zijn er nog een heleboel mensen die gewoon naar hun vaste bandenzaak gaan, en daar hun banden halen. Dus in principe hoef je je geen zorgen te maken. Maar 20 euro per band montage, ja, dan "pik" je het voordeel wat de consument heeft gehad via internet weer terug. Want dan kom ik op een voordeel van 15 euro, dan heeft bestellen via internet geen zin(krijg je het wel geleverd, waar moet je het laten monteren etc etc.)
Maar 20 euro montage is afgrijzelijk duur en verre van net, krijg je niet verkocht! En om je 20euro te staven gebruik je als verweer, zink, lood, ventiel etc etc. Deze spullen worden groot ingekocht in China, tenminste als je het goed doet, dan kan je ook lager gaan zitten met je montagekosten. Ik bedoel lood is lood, je plakt het erop en hij doet zijn werk. Misschien komt je ventieltje elders vandaan.
Ik heb ook inderdaad 7,50 per band betaald maar heb die gasten 5 euro fooi gegeven, dus heb ik uiteindelijk 20 euro betaald voor 2 banden monteren. Dit vind ik een hele schappelijke en goede prijs. Mijn vaste bandenzaak rekent mijn Michelins 125 euro per band inclusief alles. Nu ben ik 185 euro totaal kwijt. Toch ff een verschil.
Verder heb ik geen zaak ofzo, maar ben ik rijksambtenaar bij de overheid.
Maar nogmaals d'r zijn nog genoeg mensen die naar een gewone bandenzaak gaan voor hun banden, en ik vind internet een hele goede optie nu, omdat je door die zelfde overheid kaal wordt geplukt. Met alles wordt de gewone burger gepakt. En vind ik dat ik ook bij u terecht moet kunnen voor het laten monteren van mijn zelf meegenomen banden voor een 'normale' tarief en geen aparte tarief omdat mijn banden niet bij u vandaan komen.

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Pascal73 »

@ Malle Malle;

Kom eens lekker een dagje helpen........ mag je een setje 19" Runflat banden monteren. Eens even zien of je dat lukt zonder een zweet druppeltje?! Maar je zal zelf wel een kantoorbaantje hebben waar je erg moe van wordt.

Voor wat betreft rocketscience..... heb je gelijk in, het is niet moeilijk om een bandje om te leggen. Maar ja , een beetje ouwehoeren is ook niet moeilijk, maar dat maakt niet iedereen een minister.

@ 500Sel;

Kijk een nette reactie.
Maar alles heeft z'n prijs. Moet jij weten als rijksambtenaar..... kijk maar eens naar de tarieven van bijvoorbeeld leges, paspoorten en rijbewijzen. En wat te denken van het uitdraaien van een uittreksel...... 12 euro!!!??? Maar ja het is ook wel ff werk...... En naar een concurrent gaan of via internet kan niet!!

Maar ja....laat ik me er verder maar niet druk om maken.... heel niet goed voor m'n hart. Zolang ik mezelf maar recht in de spiegel kan aankijken.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Ik heb een eigen werkplaats zoals je had kunnen weten

Feit blijft dat 20 euro te veel is voor de werkzaamheden die je uitvoert
Feit blijft dat er niets mis is met 2de hands banden, ik haal het nog maar eens aan omdat je daar niet op reageert terwijl je het zelf te berde brengt

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Pascal73 »

@MalleMalle:

Feit is dat je niet weet of er wat mis is met tweedehands banden. Het kan idd geen probleem zijn, maar het kan ook levensgevaarlijk zijn. Jij als kenner (eigen werkplaats) kan dit misschien wel onderscheiden, maar een leek kan hier lelijk mee op z'n neus gaan. Maar als je dan toch een eigen werkplaats hebt, waarom monteer je dan niet zelf je banden?
Wat zijn jouw tarieven dan in je werkplaats? Sleutel jij voor 40 per uur inclusief apparatuur en materiaal?

Maar de opmerking van mij over het uiteten gaan wil ik mee bedoelen dat dat ook anders kan!
Een hoofdgerecht van 25,- vind jij denk ik ook te duur (kost aan ingredienten misschien 7,-), neem dan volgende keer je eigen vlees en garnituur mee. Kan je aan de kok vragen om er voor 5,- wat lekkers van te maken. Wat denk je dat hij je zal antwoorden?!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Pascal73 schreef:@MalleMalle:

Feit is dat je niet weet of er wat mis is met tweedehands banden. Het kan idd geen probleem zijn, maar het kan ook levensgevaarlijk zijn. Jij als kenner (eigen werkplaats) kan dit misschien wel onderscheiden, maar een leek kan hier lelijk mee op z'n neus gaan. Maar als je dan toch een eigen werkplaats hebt, waarom monteer je dan niet zelf je banden?
Wat zijn jouw tarieven dan in je werkplaats? Sleutel jij voor 40 per uur inclusief apparatuur en materiaal?

Maar de opmerking van mij over het uiteten gaan wil ik mee bedoelen dat dat ook anders kan!
Een hoofdgerecht van 25,- vind jij denk ik ook te duur (kost aan ingredienten misschien 7,-), neem dan volgende keer je eigen vlees en garnituur mee. Kan je aan de kok vragen om er voor 5,- wat lekkers van te maken. Wat denk je dat hij je zal antwoorden?!
Ik heb deels hobbymatig een werkplaats

Tarieven zijn niet aan de orde omdat het een werkplaats betreft waarin ik jongeren begeleid , en laat snuffelen aan diverse disciplines mbt autotechniek

Voor die 5 keer per jaar dat ik banden moet vervangen ga ik naar het bekende adres, waar ik in 15 jaar dat ik er kom nog geen enkel probleem heb ondervonden met 2de hands banden

Ik controleer als ik de banden koop de banden op zicht ,en dat is alles wat ik kan doen

Een goed bedrijf let op zijn verkoopwaar en dat dat in orde is is gebleken

Ik heb geen behoefte aan, en er is geen reden om een duur apparaat voor die 5 keer per jaar aan te schaffen

Maar daar gaat het allemaal niet om, jij vind dat het brood je uit de mond wordt gehaald door bedrijven die geen belachelijke bedragen vragen voor balanceren en monteren, dan zeg ik, doe daar wat aan , kijk eens naar je kostenplaatje, je uitgaven, als een ander het goedkoper kan,waarom jij dan niet

Het hoort mijn inziens bij het ondernemersschap om daarop in te springen ipv te gaan ageren tegen andere bedrijven

300sel
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2010 17:00

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door 300sel »

Pascal73:
In deze discussie moet ik dhr. Mallemalle toch wel een beetje gelijk geven. De bedrijven die topbanden aangeven om je banden te laten monteren pakken het voordeel weg wat jij als consument heb gemaakt. En dat doe jij ook. Mijn twee michelins monteren heeft niet meer dan half uur gekost, en zonder moeite en inspanning. Ik stond erbij en keek er naar. Om maar te zwijgen van zweetdruppels! Ik begrijp u ook wel dat je je eigen branche verdedigd maar u "nept"wel de mensen door een veel te hoge tarief te vragen. Je zal als zaak je vette winst lichtelijk moeten laten varen, om in betere tijden de tarieven weer op te halen.
Ik zal als consument nooit bij u komen omdat u mij die voordeel niet gunt. Ik heb mijn vaste bandenzaak ook een beetje links laten liggen. Ik bedoel ik krijg mijn salaris ook niet gratis, ik verdien weliswaar anderhalf modaal maar moet nog steeds op de kleintjes letten.
Ik zou u alleen willen adviseren om klanten die met hun eigen banden komen, de gewone tarief te rekenen + plus een bak koffie, hiermee win je namelijk dat de klant je op lange of korte termijn je wel wat gunt.(misschien zijn banden gewoon bij jou bestelt en denkt die man moet toch ook ergens van leven)

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Wat ook meegenomen moet worden in de prijs voor balanceren is wat voor velg er gebalanceerd moet worden en wat voor soort band. Een lichtmetalen velg, met een grote velgmaat en plaklood is gewoon duurder, omdat dit duurder lood is, meer werk (je wil natuurlijk het lood uit het zicht) een duurdere/betere banden montage en demontage machine voor nodig is, omdat men anders een grote kans maakt op schade aan de velg te veroorzaken. Maar ook is het veel meer werk dan even een slagloodje op een stalen velg slaan.

Verder hoe krijgt men de velg aangeleverd? Zit de velg/wiel nog onder de wagen? moet de oude band afgevoerd worden? Pas als je dit alles meeneemt kan je een goede/eerlijk prijs bepalen.

Het kan best zijn dat mensen de garage van Pascal73 te duur vindt, prima toch? Doe je het gewoon elders! Mensen zijn vrij om te kopen waar men wil, bedrijven mogen ook vragen wat zij willen! Is het te duur kijk je gewoon verder.

Om wat meer weer wat meer op topic te komen :D

Het bestellen bij een internetwinkel voor banden wil best lonen maar bekijk/vergelijk eerst de prijs voor het monteren en bedenk daar na of het wel voldoende loont om niet gewoon bij de bandenzaak te kopen. In geval van een probleem met de nieuwe band is het wel zo handig om 1 partij te hebben en niet twee partijen waarvan 1 zich in Frankrijk of Duitsland bevind.

Echter de kans die bestaat dat er wat mis is met een nieuwe band is vrij beperkt natuurlijk...

300sel
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2010 17:00

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door 300sel »

Vorig week wederom bij deze firma een bestelling geplaatst, voor 4 continentals, 205/65/15 voor mijn youngtimer. Bij mijn eigen bandenzaak was ik kwijt 110 euri per stuk inclusief montage. Nu 79.30 per stuk. Scheelt toch even knaken.
4 dagen later werden ze netjes door DPD bezorgt, en ze liggen nu in mijn garage om a.s zaterdag gemonteerd te worden.
Kortom een goede webwinkel, met een buitengewoon goed werkende klantenservice. Ik had nl. na 3 dagen gebeld met hen en ze zeiden dat de bestellling onderweg was. Keurig ook een mail gehad met de bijbehorende excuses voor de iets te late bezorging.
Ik heb mijn bandenzaak nu wel gevonden!!!!!!!!!!!!!!!!

kaledirk
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door kaledirk »

:!: Wat betreft de voorwaarden bij www.topbanden.com is mij niets opgevallen wat anders is als bij anderen en lijken de teksten van zoals die hierboven worden 'geciteerd' een beetje vreemd....

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door JtC »

Het probleem met zo'n beetje alle koop op afstand is het moment waarop jij helaas moet constateren dat bepaalde zaken niet goed gaan (kapotte goederen, verkeerde produkten, etc). Dan moet je verhaal gaan halen en toch niet sporadisch betekent dat extra kosten, veel moeite en frustaties tot en met. Gaat het goed, niks aan het handje, goedkope deals. Gaat het niet goed, dan valt nog maar te bezien of je niet beter naar je lokale bandenboer had moeten gaan, ook al was deze duurder... :wink:

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door bert4321 »

Mag ik u vragen wat u een eerlijke prijs vind voor het monteren en balanceren van een band? Is dit 5 euro of 10 euro?? Ik ben benieuwd wat u heeft betaald voor de montage. Ikzelf vind een bedrag van 20 euro een nette prijs per band ( 5 a 10 minuten montage (afhankelijk van bandenmaat) , gebruik van zink en ventiel, gebruik van apparatuur...etc). Maar corrigeer me maar als ik het verkeerd heb.
Ik ben het geheel met Pascal73 eens. Als ondernemer maak je kosten en neem je risico. Een bandencentrum koopt of huurt een duur gebouw voor ten minste vijf jaar. Er zijn kosten van voorraad en voor machines. Wanneer ik banden koop krijg ik meestal een prijs inclusief montage (waarbij balanceren dan wel weer extra betaald wordt).
Zo heb ik vorig jaar twee Pirelli P-Zero-Nero's 195/45-16 gekocht.
Prijs
2x 101 Euro inclusief BTW inclusief montage
2x 12 Euro inclusief BTW voor Balanceren (LM velgen)
====
232 Euro inclusief BTW.

Bij topbanden kosten dezelfde banden 76,70 per stuk dus: 153,70 inclusief BTW bij mij thuis "op de stoep". Het verschil lijkt veel, maar exclusief BTW is het verschil tussen twee banden op de stoep en "full service" montage dus 65,80. Uiteindelijk hebben ze drie banden bij mij gewisseld en maar twee berekend omdat de nieuwe banden naar voren gingen en een velg van voor naar achter.

Als ik dan bij Pascal73 20 Euro betaal voor montage en balanceren is het verschil exlcusief BTW nog maar 32 Euro. Lijkt veel geld, maar zoals ik al aangaf heeft men in overleg een velg extra omgewisseld. En als er een keer een uur geen klant is wordt het presoneel ook doorbetaald. Bovendien lopen alle vaste kosten gewoon door. Dat vergeten de "klagers" al snel. Dus als je graag via Internet koopt is daar niets mis mee, maar verwacht dan ook "Internet service". Een deel van de kosten van een bedrijf zitten in de productprijzen verwerkt. Als je de onderdelen ergens anders koopt gaan uiteindelijk de tarieven omhoog of gaat een bedrijf op de fles.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

kheb nog steeds iets van, het kan goedkoper met net zoveel service, dat banden monteren balanceren etc

tis net als de appie en de c 1000

bij beide koop je bepaalde waar, en de prijzen verschillen soms behoorlijk voor hetzelfde produkt

sommige mensen denken dat veel moeten betalen hetzelfde is als goede behandeling van consument

ben geneigd te denken dat het eerde andersom is

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door bert4321 »

kheb nog steeds iets van, het kan goedkoper met net zoveel service, dat banden monteren balanceren etc

tis net als de appie en de c 1000

bij beide koop je bepaalde waar, en de prijzen verschillen soms behoorlijk voor hetzelfde produkt

sommige mensen denken dat veel moeten betalen hetzelfde is als goede behandeling van consument

ben geneigd te denken dat het eerde andersom is
Supermarkten verkopen ook veel producten waarop ze verlies lijden. Dat wil zeggen, inkoop + marge - kosten (van winkel, personeel, e.d.) is kleiner dan de verkoopprijs. Ze gebruiken die aanbiedingen om de consument weg te lokken bij andere (voornamelijk kleinere) winkels en compenseren dat door hoge winstmarges op (bijvoorbeeld) verse producten.

Wat ik aangaf is dat ik het prijsverschil in mijn geval relatief laag vind. Voor mij is het niet de moeite waard om apart mijn banden in te kopen en apart een afspraak over montage te gaan maken. Daarbij neem ik, als ik via Internet bestel, het risico van verkeerde levering. Natuurlijk mag ik de banden dan weigeren of terugsturen, maar echt handig is het allemaal niet. Ook denk ik dat de kosten van monteren wel omhoog gaan wanneer steeds meer mensen de banden via Internet gaan kopen. De huisdige prijs van 7,50 per band die sommigen rekenen zou best wel eens gebaseerd kunnen zijn op het idee dat vrijwel alle klanten de banden ook daar kopen. Vergelijk het een beetje met het afstellen van een bril of zonnebril. De meeste opticiens doen dat gratis. Dat wil niet zeggen dat het niets kost. De kosten worden betaald door de opticien. Als we nu allemaal alleen nog maar zonnebrillen via Internet gaan kopen brengen de opticiens voor het afstellen kosten in rekening. Ik ken een opticien die dat nu al doet voor brillen die niet daar gekocht zijn. Is een opticien die daar geld voor vraagt een afzetter of een oplichter? Bij sommige garages wordt je auto bij een bezoek gratis gewassen. Maakt dat de tankstations die 7 Euro voor een wasbeurt vragen tot oplichters? Nee, mijn garage betaalt de kosten van de wasstraat uit de inkomsten van de werkplaats. Dus dat er 7.50 voor iets gevraagd wordt wil nog niet zeggen dat de prijs kostendekkend is.

LaGarage
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2010 21:19

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door LaGarage »

Ik monteer graag de banden van topbanden.com of autobandenmarkt.nl.
Laat gelijk mijn eigen bandenprijzen zien en de klant is overstag, alweer een nieuwe klant.

Ik monteer en balanceer voor 9 euro per band, dus iedereen uit de buurt komt naar mij toe.

Laten zij maar duur adverteren, ik ga er met hun klanten vandoor...

Bedankt, topbanden en autobandenmarkt

kaledirk
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door kaledirk »

:D Nou, eindelijk de proef op de som: heb 4 banden besteld bij topbanden.com : Conti's Eco Contact maat 195/65/15 voor € 58.80 per stuk. Zelfs bij autobanden markt.nl was ik € 21.20 meer kwijt geweest. Nu maar wachten of alles goed gaat...

Gesloten