LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

768, 02 voor 2 banden en een grote beurt is nogal overdreven in de first place

les geleerd waarschijnlijk?

Mijn duit, zojuist meegemaakt:

Mijn auto stond geparkeerd, 2 huizen verder van kwik fit, wilde instappen en aanrijden, stond er midden op de weg een kwik fit leverancier van banden op zijn gemak uit te laden

Ok, dat kan, lastig is het altijd voor chauffeurs om te laden en te lossen, je staat altijd in de weg

Na 10 minuten toch maar ff gaan kijken, bleek er rechts van de wagen ruimte voor tenminste nog zon vrachtwagen, ruimte zat en kleine moeite die wagen daar te parkeren

Vriendelijk verzocht aan de chauffeur of hij zijn vrachtwagen even een stukje kon verzetten, dan kon iedereen, inmiddels was de rij gegroeid tot 10 a 15 auto's er gewoon door

Geen gehoor, hij keek me ff aan en ging door met uitladen

Op mijn vraag hoe lang het nog ging duren, 5 a 10 minuten

10 minuten later nog maar eens informeren, het voltallige kwik fit personeel stond inmiddels vrolijk buiten met een sjaggie en koffie, zij konden ook niet verder werken, de vrachtwagen stond voor de ingang en kon er geen auto in of uit, daarnaast een berg klanten die zich ook begonnen af te vragen of de vrachtwagen niet even een stukje opzij kon

Chauffeur bleek spontaan oost indisch doof en ging gewoon verder met zijn werk

Inmiddels begon de halve straat te claxoneren, uiteraard nog steeds zonder effect

Nog maar eens vragen hoe lang het duurt, de chauffeur zat inmiddels binnen aan de koffie, de vrachtwagen nog steeds pontificaal op de weg, kwik fit personeel stond gezellig te lachen, puur vermaak natuurlijk zo'n situatie

Viel me wel op dat klanten die nog niet geholpen werden , buiten in de wagen gingen zitten en kwik fit voor gezien hielden

Waar het hier om gaat is een algemene mentaliteitskwestie, geen id of die chauffeur ook voor kwik fit werkte maar als het mijn bedrijf was had ik er voor gezorgd dat die chauffeur gewoon even plaats had gemaakt, kleine moeite

De algehele sfeer was er 1 van pure laksheid en desinteresse van zowel chauffeur als personeel

Daar win je echt klanten mee

Na nog eens 10 minuten besloot de chauffeur aan te rijden

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door malaga »

Citaat:
Waar het hier om gaat is een algemene mentaliteitskwestie,

Helemaal gelijk!

Maar als je dit niet weet, heeft het met dit topic van Kwikfit niets te doen:
Citaat:
geen id of die chauffeur ook voor kwik fit werkte

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

In zoverre dat de mentaliteitskwestie bij kwik fit beneden peil is, ook al betreft het indirect een leveranceer

Als fatsoenlijk bedrijf ga je niet doodleuk met een paar man staan gapen en lachen hoe de zaak voor jouw deur in de soep loopt door toedoen van een van jouw leveranciers

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door malaga »

Mallemalle schreef:In zoverre dat de mentaliteitskwestie bij kwik fit beneden peil is, ook al betreft het indirect een leveranceer

Als fatsoenlijk bedrijf ga je niet doodleuk met een paar man staan gapen en lachen hoe de zaak voor jouw deur in de soep loopt door toedoen van een van jouw leveranciers
Dus, je alleen hebt beklaag gedaan bij de chauffeur ?
Niemand van de 10 a 15 auto`s je geholpen ?
Geen belletje naar de politie: hier blokkeert een vrachtauto de hele straat ?
Met alle gevolgen voor een Brandweer, ambulance, welke niet kan passeren..
Maar sorry, daar kan geen bedrijf, in dit geval Kwikfit aanspraakelijk zijn!
Het had zo goed ook een andere winkel of bedrijf kunnen zijn.

FridgeNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2010 11:31
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door FridgeNL »

Mallemalle schreef:768, 02 voor 2 banden en een grote beurt is nogal overdreven in de first place

les geleerd waarschijnlijk?
Sorry...my bad, even terug gelezen en nu zie ik pas dat ik mijn uitlaat bent vergeten, deze brak op donderdag toen ik uit mijn werk kwam in twee stukken. De banden waren niet echt nodig maar heb ze voor alle zekerheid laten vervangen want profiel was ongeveer 2.5mm.
Gaat me overigens allemaal niet om deze zaken maar enkel en alleen over de uitvoering van de werkzaamheden en dan met name die van de zogeheten "grote beurt" Ik heb daar, op zijn minst gezegd, een nare nasmaak aan overgehouden. Het heeft er veel van weg dat ze dit echt er zo snel mogelijk doorheen jassen zonder zaken echt te controleren.

Inderdaad goede les voor de volgende keer, dan toch maar naar de dealer en misschien goedkoper uit zijn :lol:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

bayer113 schreef:
Mallemalle schreef:In zoverre dat de mentaliteitskwestie bij kwik fit beneden peil is, ook al betreft het indirect een leveranceer

Als fatsoenlijk bedrijf ga je niet doodleuk met een paar man staan gapen en lachen hoe de zaak voor jouw deur in de soep loopt door toedoen van een van jouw leveranciers
Dus, je alleen hebt beklaag gedaan bij de chauffeur ?
Niemand van de 10 a 15 auto`s je geholpen ?
Geen belletje naar de politie: hier blokkeert een vrachtauto de hele straat ?
Met alle gevolgen voor een Brandweer, ambulance, welke niet kan passeren..
Maar sorry, daar kan geen bedrijf, in dit geval Kwikfit aanspraakelijk zijn!
Het had zo goed ook een andere winkel of bedrijf kunnen zijn.
heeft niets met aansprakelijkheid te maken, dan wel met fatsoensnormen

in dit geval idd van kwik fit, een ander bedrijf had dezelfde reactie gehad kunnen hebben, even onfatsoenlijk

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook een manier van 'klantenbinding', zorgen dat ze voor je deur staan en geen kant op kunnen. :lol:
Ook een manier van reclame maken: 'de klanten staan bij ons rijen dik voor de deur'. :lol:

Kwikfit-praktijken, inderdaad. Moe zullen ze niet worden op die manier, dus fit zullen ze wel zijn in dat filiaal. :mrgreen:

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door malaga »

Mallemalle schreef:
bayer113 schreef:
Mallemalle schreef:In zoverre dat de mentaliteitskwestie bij kwik fit beneden peil is, ook al betreft het indirect een leveranceer

Als fatsoenlijk bedrijf ga je niet doodleuk met een paar man staan gapen en lachen hoe de zaak voor jouw deur in de soep loopt door toedoen van een van jouw leveranciers
Dus, je alleen hebt beklaag gedaan bij de chauffeur ?
Niemand van de 10 a 15 auto`s je geholpen ?
Geen belletje naar de politie: hier blokkeert een vrachtauto de hele straat ?
Met alle gevolgen voor een Brandweer, ambulance, welke niet kan passeren..
Maar sorry, daar kan geen bedrijf, in dit geval Kwikfit aanspraakelijk zijn!
Het had zo goed ook een andere winkel of bedrijf kunnen zijn.
heeft niets met aansprakelijkheid te maken, dan wel met fatsoensnormen

in dit geval idd van kwik fit, een ander bedrijf had dezelfde reactie gehad kunnen hebben, even onfatsoenlijk

Je hebt geen van mijn vragen beantwoord, maar dat terzijde.
Zoals ik reeds heb geschreven, heeft jou verhaal niets met Kwikfit te maken.
Jou Verhaal gaat over een chauffeur X van het bedrijf X welke de straat blokkeert en verder niets.
Als dit voor een school gebeurde en de kinderen lachten jou uit, was het een slechte school geweest.
Ontopic verder:
Over de vakbekwaamheid van Kwikfit te kunnen oordelen, moet men klant geweest zijn en niet van afstand roepen.
Ik kan mij geen oordeel veroorloven, want ik ben er nog niet geweest, maar ik zou er ook niet naar toe gaan.

Mijn conclusie is, consumenten vinden wel Tros Radar Forum om te klagen , maar eerst een beetje “googelen” om wat voor bedrijf het gaat, wordt niet gedaan.

FridgeNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2010 11:31
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door FridgeNL »

bayer113 schreef:Mijn conclusie is, consumenten vinden wel Tros Radar Forum om te klagen , maar eerst een beetje “googelen” om wat voor bedrijf het gaat, wordt niet gedaan.
En als je dus gaat googelen vind je alleen maar negatieve reacties, er zullen maar weinig mensen de moeite nemen om een positief verhaal ergens te plaatsen. Ikzelf ben daar vorig jaar voor het eerst geweest op advies van een vriend die daar ook kwam en zeer positief was, daarop ben ik vorig jaar voor het eerst geweest en dat verliep ook zonder problemen. Dit jaar was het echter dus een ander verhaal.
Moet wel een treurige conclusie trekken dat het vaak ook niet veel bijzonders is bij erkende bovag garages, die ervaringen hebben mij juist doen besluiten om kwikfit te proberen.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door malaga »

FridgeNL schreef: En als je dus gaat googelen vind je alleen maar negatieve reacties, er zullen maar weinig mensen de moeite nemen om een positief verhaal ergens te plaatsen. Ikzelf ben daar vorig jaar voor het eerst geweest op advies van een vriend die daar ook kwam en zeer positief was, daarop ben ik vorig jaar voor het eerst geweest en dat verliep ook zonder problemen. Dit jaar was het echter dus een ander verhaal.
Moet wel een treurige conclusie trekken dat het vaak ook niet veel bijzonders is bij erkende bovag garages, die ervaringen hebben mij juist doen besluiten om kwikfit te proberen.
Natuurlijk geven de meeste mensen negatieve reacties, maar jou vriend was tevreden en had een positief kunnen geven.
Als ik lees, hoeveel mensen van Kwikfit teleurgesteld zijn, had je dat ook op internet kunnen nalezen.
Een aanbeveling van iemand voor een bedrijf, hotel, vakantie enz., kan bij mij verkeerd uitpakken, dat is dan pech.

FridgeNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2010 11:31
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door FridgeNL »

bayer113 schreef:Een aanbeveling van iemand voor een bedrijf, hotel, vakantie enz., kan bij mij verkeerd uitpakken, dat is dan pech.
Zo is het, de ervaring van vorig jaar was bij mij ook prima, alleen dit jaar is het een ander verhaal. Misschien kan je zelfs spreken van oplichting want het verhaal is nog niet af namelijk...
FridgeNL schreef:Anyway....kosten voor deze grap is weer 100 euro...
Laat de reparatie maar weer uitvoeren maar ga zeker nog met de klantenservice aan de slag want ze geven 100% tevredenheid garantie maar dat ben ik zeker niet :(
Ik heb dus gisteren de verdeelkap en rotor laten vervangen, bij het ophalen van de auto heb ik gesteld die 100 euro niet te betalen want dit had direct geconstateerd moeten worden bij de beurt en natuurlijk direct verholpen. Na enige discussie waarbij ik mijn poot stijf hebt gehouden zijn we tot de overeenstemming gekomen dat ik enkel de verdeelkap en rotor hoefde af te rekenen en dat was iets van 25 euro.

Toch merkte ik tijdens het rijden gisteren dat ondanks alles de auto nog steeds niet soepel liep en stationair was ook heel onregelmatig. Deze morgen was een vriend bij mij op bezoek die zelf als hobby sleutelt en aan hem gevraagd om er eens naar te kijken. Motordeksel open en gestart, na 10 seconden zegt hij tegen me dat een van de bougies los zit en dat bleek ook het geval te zijn. Na het eruit draaien van de bougie blijkt dat het een schoongemaakte oude is en geen nieuwe, dus ik dat ding erin gedraait en weer richting kwikfit gereden maar nu was ik wel behoorlijk boos en dat heb ik ook zeker te kennen gegeven aan de werkplaats chef. Hij heeft alle 4 de bougies eruit gedraaid zoals ik het kan bepalen zijn er 2 nieuw en 2 oud, van die 2 oude is er 1 waarvan de brug bijna tegen de stift aanzat en bij de andere was het porselein van de bougie gebroken. toch bleef hij volhouden dat ze alle 4 vernieuwd waren maar hij ging ze toch maar vervangen. Heb hem gezegd als hij daarvan overtuigd was dat hij ze dan niet moest vervangen maar zijn reactie bleef vaag en hij heeft het toch gedaan. Nu loopt mijn auto gewoon weer echt 100% goed, geen stotterende motor meer dus het probleem is eindelijk verholpen. Neemt niet weg dat ik wel van mening ben dat een grote beurt bij kwikfit alleen inhoud "alle dingen die visueel zijn te controleren doen en de rest geloven ze wel".

hardee
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2010 16:32

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door hardee »

13 juli 2009 heeft Kwikfit mijn auto, Citroen C8, een grote beurt gegeven. Tussendoor werkt ik gebeld dat de remmen vervangen moesten worden.
Op de uiteindelijke rekening van ruim 660 euro stond ook de vervanging van een linker aandrijfashoes (55 euro).
Februari 2010 begon mijn auto linksvoor bij het maken van bochten wat vreemde geluiden te maken. Begin april heb ik mijn auto voor een APK toch naar KF gebracht met de vraag te kijken naar de aandrijfashoes en de as zelf en tevens de winterbanden te wisselen. Later op de dag kon ik de auto halen: hij was helemaal in orde, APK hoefde pas in 2011 en de rest was ook goed. Wat bleek de auto was niet eens op de brug geweest voor controle van de hoes en as. Banden wisselen 50 euro(20 euro monteren en 30 euro arbeidsloon voor 6 minuten werk?!, dus 2x monteren)
Navraag bij Citroen leverde op dat er een verkeerd aandrijfashoesje was gebruik vastgezet met tyrips. Dit was kapotgetrokken, het vet was eruit met als gevolg nu een kapotte aandrijfas en homokineet.
Terug naar KF voor een controle. Nee ,zei de APKmonteur, de stuurstang en kogel zijn niet goed meer.
Voor een derde opinie ging ik naar een bevriende garagehouder. Toen de auto op de brug stond bleek het linker voorwiel 1 bout te missen en 3 andere zaten zo los dat je ze met de hand kon losdraaien. In het hoesje zat een gaatje.(wie heeft dat gedaan)
Terug naar KF met de opmerking over het losse wiel: niet eens een excuus!
Nu kon het hoesje wel vervangen worden: kosten 60 euro hoesje en 50 euro arbeisloon: bij Citroen 30 euro origineel hoesje en 30 euro arbeid
Een uur later word ik gebeld. Hoesje alleen kan niet maar alles moet in een keer vervangen worden, want het hoesje wordt niet losgeleverd. Alleen het hoesje vervangen geeft problemen, het kan kapot gaan. Kosten zouden zijn 550 euro met 225 euro arbeid dus 775 euro(navraag bij citroen alles compleet 550 euro).
Nu heb ik gezegd niets te gaan betalen omdat zij vorig jaar een verkeerd hoesje hebben gemonteerd, mij daarvan niet op de hoogte hebben gesteld en nu zeggen alleen een hoesje kan niet.(m.a.w. als het hoesje alleen kapot is dus een gaatje kost het i.p.v. 50 euro 750 euro!?)
Nu willen zij mij tegemoet komen. Eerst door te zeggen dat ik alleen het materiaal moest betalen (550 euro)en nu via de rayon manager nog minder(350 euro, de kosten bij citroen).
Ik weiger te betalen omdat zij fouten hebben gemaakt dus mijn auto staat daar nu al bijna een week.
een ander voorval was dat ik voor een camper een nieuwe huishoudaccu ging halen bij KF. De hele vakantie had ik geen stroom. Wat bleek: de nieuwe accu was 10 jaar oud. Op mijn klacht werd geantwoord dat ik die accu er zelf had ingezet. Maar uiteindelijk heb ik het geld toch terug gekregen.
Conclusie: wat een enorme oplichters!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ik had mijn auto daar geen seconde meer laten staan iig, dan maar kwaadschiks mee naar huis

enfin, allemaal goed vervelend deze verhalen

wie nu nog wil beweren dat kwik fit ok is, heeft oftewel zand oftewel strond in de ogen maar waarschijnlijk allebei

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Hij heeft alle 4 de bougies eruit gedraaid zoals ik het kan bepalen zijn er 2 nieuw en 2 oud, van die 2 oude is er 1 waarvan de brug bijna tegen de stift aanzat en bij de andere was het porselein van de bougie gebroken. toch bleef hij volhouden dat ze alle 4 vernieuwd waren maar hij ging ze toch maar vervangen. Heb hem gezegd als hij daarvan overtuigd was dat hij ze dan niet moest vervangen maar zijn reactie bleef vaag en hij heeft het toch gedaan. Nu loopt mijn auto gewoon weer echt 100% goed, geen stotterende motor meer dus het probleem is eindelijk verholpen.
Bougies vervangen is wel zo ontzettend simpel. Hetzelfde geld voor rotor, verdelerkap en luchtfilter. Gewoon naar een automaterialenhandel met je autopapieren, ze kunnen precies zien wat je nodig hebt, je bent minder kwijt aan materiaal, en niks aan arbeidsloon.

En je weet zeker dat het goed gebeurd is. :wink:

jacobha
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:14

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jacobha »

Ik wil mijn ervaringen met Kwik Fit ook even delen:

In januari 2009 kreeg ik m'n nieuwe auto, een Opel Vectra Stw. met 17 inch lichtmetalen velgen met 225 banden eronder.
Zoals bij het leasecontract is afgesproken moesten er 's winters winterbanden onder.
Ik woon in Katwijk ZH dus dacht dat gaan we bij Kwik Fit en wel Katwijk doen, lekker dichtbij (de grootste fout die ik kon maken blijkt achteraf).
Ik een afspraak maken daar en zo gezegd zo gedaan eind januari ik erna toe met m'n nieuwe auto. Daar gingen ze de banden wisselen en ik nam een kopje koffie. Na ongeveer een uur was de auto klaar zeiden ze. Lopend naar m'n auto zag ik het gelijk; 2 velgen zwaar bekrast/gegroefd!!! ik loop naar binnen om te zeggen wat ik zojuist geconstateerd heb, de manager loopt met me mee en kan ook niets anders constateren dan dat ze beschadigd zijn, de auto is immers nagelnieuw! Ik vertelde dat ik dit ging melden bij de leasemaatschappij omdat het een schadegeval betrof, de manager sputterde meteen tegen dat ze zelf een spuiter hadden die in dit soort zeeeer zeldzame gevallen de schade vakkundig zou repareren. Ik melde dat ik toch naar de leasemaatschappij zou gaan, het is toch niet mijn schuld en het moet gemeld worden, anders laat straks de verf los en mag ik uitleggen waarom. Dus de leasemaatschappij gebeld en alles uitgelegd, zij zouden me bellen wat te doen, na een week werd ik terug gebeld dat ik naar schadenet Stokvis in Hoofddorp moest gaan om dit te laten herstellen. Daar heeft de auto 2 dagen gestaan en kon ik met een huurauto m'n weg vervolgen! (goede service bij Stokvis, aardige en vakkundige mensen en na reparatie ook nog een grote bos bloemen voor 't vrouwtje thuis :) )
Achteraf nog bij Kwikfit geweest om alles te overleggen omdat ik het geen stijl vond dat de monteur niks had gezegd nadat hij m'n velgen had verkloot, ik vind alles best als je maar eerlijk zegt wat je fout doet, fouten maken is menselijk en we zijn allemaal goed verzekerd. Maar niets zeggen en stilletjes om een hoekje kijken als ik m'n auto wil meenemen vind ik laf en laag! De manager vertelde me dat de monteur een reprimande had gehad en de schadekosten van m'n velgjes (incl huurauto :lol: ) werden van de bonus van de gehele crew ingehouden. Verder alles uitgepraat en ik weer verder rijden in m'n heerlijke auto.
Maar opeens is het oktober en de winterbanden moeten er weer onder.
Ik via m'n planner weer een afspraak laten maken bij KwikFit (als de banden daar eenmaal staan krijg je ze bijna niet weg) en wel nu in vestiging Leiden (ik dacht even kijken of het daar wel goed gaat). Welnu daar het zelfde verhaal alleen nu maar 1 velg weer op de zelfde manier bekrast en weer niks gemeld aan mij! Ik loop verontwaardigd naar binnen om verhaal te halen over de niet gemelde schade. Begint de manager tegen me dat ik te laat was en de monteur moest haasten vandaar de schade, bla bla bla. Ze haalden de auto snel naar binnen om te kijken en de manager bleef maar hameren op het feit dat ze te weinig tijd hadden om te wisselen, ik vertelde ze dat ik totaal niet op hun had aangedrongen dat ze haast moesten maken met de wissel en bovendien niet ik maar zei de schade veroorzaakt hadden.
De manager werd woest en ik moest zelf m'n auto maar weghalen uit de garage.
Ik werd ook boos en heb gelijk Leaseplan gebeld en een klacht ingediend en alles verteld. De schade werd ditmaal door de spuitservice van kwikfit gerepareerd bij de vestiging van Kwik Fit in Katwijk (of all places :? ) Al met al werd ik zeer negatief over Kwik Fit en drong er bij Leaseplan op aan de banden daar weg te halen, zij vertelden me dat dat bijna niet mogelijk is alleen in uitzonderlijke gevallen :o
Na een half jaartje moesten afgelopen woensdag 7-4 de zomerbanden er weer onder. Nu weer bij de Kwik Fit uit Katwijk :( en ja hoor je raad het al weer een velg beschadigd, alleen ditmaal komt de monteur naar me toe (als de banden klaar zijn en ik rond de auto liep te controleren of de ene kant goed was) en hij vertelde me dat een velg bekrast wat maar niet door hem , het was een oude groef zei hij en liet de 30 cm lange groef zien, die op de zelfde plaats zat als waar alle andere schades met bandverwisseling ook hadden gezeten. Alleen nu was de groef vies en aan z'n handen te zien hoefde ik niet verder te raden.
Ik naar de manager toe, die ging ook kijken en vertelde me nadat hij met monteur (trouwens de zelfde die de 1e keer de boel sloopte) gesproken had dat de groef oud was. Ik wist nagenoeg 100% zeker dat ik niet met die schade van huis vertrokken was, aangezien ik best wel zuing op m'n velgen ben weet ik echt wel of een schade er al zat en ik weet dat deze er niet zat!
De manager reageerde erg raar, hij begon erover dat de schade wel verooorzaakt moet zijn door een wissel maar niet hier want...en daar begon hij weer de groef is oud kijk maar naar het vuil. Ik heb hem nog een keer verteld dat die monteur een paar zwarte vette klauwen had van heb ik jou daar, maar de man was niet te overtuigen! :x
Ik heb nu weer melding gemaakt en een klacht ingediend via m'n manager.
Ik ga noooooooit maar dan ook nooit meer naar die oplichtersbende van Kwik Fit. Want het zijn oplichters en niets meer! En dan begin ik nog niet over de talloze verhalen die je over hen hoort!

Gr. Jaap

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door malaga »

jacobha schreef:Ik wil mijn ervaringen met Kwik Fit ook even delen:

In januari 2009 kreeg ik m'n nieuwe auto, een Opel Vectra Stw. met 17 inch lichtmetalen velgen met 225 banden eronder.
Zoals bij het leasecontract is afgesproken moesten er 's winters winterbanden onder.
Ik woon in Katwijk ZH dus dacht dat gaan we bij Kwik Fit en wel Katwijk doen, lekker dichtbij (de grootste fout die ik kon maken blijkt achteraf).
Ik een afspraak maken daar en zo gezegd zo gedaan eind januari ik erna toe met m'n nieuwe auto. Daar gingen ze de banden wisselen en ik nam een kopje koffie. Na ongeveer een uur was de auto klaar zeiden ze. Lopend naar m'n auto zag ik het gelijk; 2 velgen zwaar bekrast/gegroefd!!! ik loop naar binnen om te zeggen wat ik zojuist geconstateerd heb, de manager loopt met me mee en kan ook niets anders constateren dan dat ze beschadigd zijn, de auto is immers nagelnieuw! Ik vertelde dat ik dit ging melden bij de leasemaatschappij omdat het een schadegeval betrof, de manager sputterde meteen tegen dat ze zelf een spuiter hadden die in dit soort zeeeer zeldzame gevallen de schade vakkundig zou repareren. Ik melde dat ik toch naar de leasemaatschappij zou gaan, het is toch niet mijn schuld en het moet gemeld worden, anders laat straks de verf los en mag ik uitleggen waarom. Dus de leasemaatschappij gebeld en alles uitgelegd, zij zouden me bellen wat te doen, na een week werd ik terug gebeld dat ik naar schadenet Stokvis in Hoofddorp moest gaan om dit te laten herstellen. Daar heeft de auto 2 dagen gestaan en kon ik met een huurauto m'n weg vervolgen! (goede service bij Stokvis, aardige en vakkundige mensen en na reparatie ook nog een grote bos bloemen voor 't vrouwtje thuis :) )
Achteraf nog bij Kwikfit geweest om alles te overleggen omdat ik het geen stijl vond dat de monteur niks had gezegd nadat hij m'n velgen had verkloot, ik vind alles best als je maar eerlijk zegt wat je fout doet, fouten maken is menselijk en we zijn allemaal goed verzekerd. Maar niets zeggen en stilletjes om een hoekje kijken als ik m'n auto wil meenemen vind ik laf en laag! De manager vertelde me dat de monteur een reprimande had gehad en de schadekosten van m'n velgjes (incl huurauto :lol: ) werden van de bonus van de gehele crew ingehouden. Verder alles uitgepraat en ik weer verder rijden in m'n heerlijke auto.
Maar opeens is het oktober en de winterbanden moeten er weer onder.
Ik via m'n planner weer een afspraak laten maken bij KwikFit (als de banden daar eenmaal staan krijg je ze bijna niet weg) en wel nu in vestiging Leiden (ik dacht even kijken of het daar wel goed gaat). Welnu daar het zelfde verhaal alleen nu maar 1 velg weer op de zelfde manier bekrast en weer niks gemeld aan mij! Ik loop verontwaardigd naar binnen om verhaal te halen over de niet gemelde schade. Begint de manager tegen me dat ik te laat was en de monteur moest haasten vandaar de schade, bla bla bla. Ze haalden de auto snel naar binnen om te kijken en de manager bleef maar hameren op het feit dat ze te weinig tijd hadden om te wisselen, ik vertelde ze dat ik totaal niet op hun had aangedrongen dat ze haast moesten maken met de wissel en bovendien niet ik maar zei de schade veroorzaakt hadden.
De manager werd woest en ik moest zelf m'n auto maar weghalen uit de garage.
Ik werd ook boos en heb gelijk Leaseplan gebeld en een klacht ingediend en alles verteld. De schade werd ditmaal door de spuitservice van kwikfit gerepareerd bij de vestiging van Kwik Fit in Katwijk (of all places :? ) Al met al werd ik zeer negatief over Kwik Fit en drong er bij Leaseplan op aan de banden daar weg te halen, zij vertelden me dat dat bijna niet mogelijk is alleen in uitzonderlijke gevallen :o
Na een half jaartje moesten afgelopen woensdag 7-4 de zomerbanden er weer onder. Nu weer bij de Kwik Fit uit Katwijk :( en ja hoor je raad het al weer een velg beschadigd, alleen ditmaal komt de monteur naar me toe (als de banden klaar zijn en ik rond de auto liep te controleren of de ene kant goed was) en hij vertelde me dat een velg bekrast wat maar niet door hem , het was een oude groef zei hij en liet de 30 cm lange groef zien, die op de zelfde plaats zat als waar alle andere schades met bandverwisseling ook hadden gezeten. Alleen nu was de groef vies en aan z'n handen te zien hoefde ik niet verder te raden.
Ik naar de manager toe, die ging ook kijken en vertelde me nadat hij met monteur (trouwens de zelfde die de 1e keer de boel sloopte) gesproken had dat de groef oud was. Ik wist nagenoeg 100% zeker dat ik niet met die schade van huis vertrokken was, aangezien ik best wel zuing op m'n velgen ben weet ik echt wel of een schade er al zat en ik weet dat deze er niet zat!
De manager reageerde erg raar, hij begon erover dat de schade wel verooorzaakt moet zijn door een wissel maar niet hier want...en daar begon hij weer de groef is oud kijk maar naar het vuil. Ik heb hem nog een keer verteld dat die monteur een paar zwarte vette klauwen had van heb ik jou daar, maar de man was niet te overtuigen! :x
Ik heb nu weer melding gemaakt en een klacht ingediend via m'n manager.
Ik ga noooooooit maar dan ook nooit meer naar die oplichtersbende van Kwik Fit. Want het zijn oplichters en niets meer! En dan begin ik nog niet over de talloze verhalen die je over hen hoort!

Gr. Jaap
Het is jammer, wat jou is overkomen.
Had je niet beter naar het bedrijf kunnen gaan, waar je de auto hebt gekocht?

jacobha
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2010 10:14

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jacobha »

Ja achteraf was dat het beste geweest, alleen moesten die winterbanden via een bandenbedrijf zoals: kwik fit enz geleverd worden, vandaar m'n keuze voor kwik fit in katwijk.
Nu ben ik bezig dat na de schade reparatie de banden naar het Motorhuis(opeldealer) in Katwijk gaan. Hopelijk daar meer geluk.
gr. jaap

asconahobbyist
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:13

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door asconahobbyist »

van het weekend weer een leuke gehoord!
Vriend van mij laat zn BMW 318 (1999) uitlijnen bij KF,was een draagarm achter nieuw onder gegaan (hij zelf gedaan,hij is monteur maar bij hem op de zaak lijnen ze niet niet uit en hij kon zo gauw even nergens anders terecht),tijdens naar huis rijden merkt ie al dat zn stuur scheef staat,dus de volgende dag gebeld en was eigenlijk onmogelijk maar vooruit......
Zn meisje terug naar KF,en hij en ik ondertussen een autootje van een vriendin beetgepakt.
Komt zn meisje terug,beweerden ze doodleuk dat ie een stoeprand geraakt had,is dus echt niet waar.
Maar uit "coulance"opnieuw uitgelijnd,dus hij rijden en ojee,staat t stuur de andere kant op scheef.Nouis ie dr klaar mee dus laat maar even,deel 2 van het verhaal.
De betreffende vriendin van het klusje was diezelfde week tegen een stoep aangeramd, (gladheid) dus draagarm rechts voor krom.
Uit nood toevallig ook naar de KF gegaan (zelfde filliaal als de BMW van hem) en arm laten vervangen en uitgelijnd.
Wij een beurtje aan de haar autootje gedaan (nissan almera) ,zien we inderdaad een nieuwe draagarm......maar ook een bout met de moer er 2 slagen op,(ja,ze klaagde al over een rammeltje).
Dus bellen maar weer,reactie KF,das vreemd meneer,we controleren alles 2 keer en alles wordt op moment vastgezet,maar komt u maar langs,dan zetten we hem vast.
Natuurlijk ga je niet zo rijden als je draagarm loszit,dus zelf vastgezet,moer draaide verdomd zwaar,maar uiteindelijk zat ie vast,wij heen (ook dit stuur stond scheef).
Verhaal halen,nou meneer dat bestaat niet dat ie loszat,wij zijn daar heel secuur in.
Eventueel zou het kunnen dat ie losgelopen is (ja tuurlijk,zo zwaar als ie draaide,godsonmogelijk)
maar toen ie hier t pand uitreed heeft ie absoluut vastgezeten.
Auto op de brug gereden,monteur die het gedaan had erbij,pakt een grote luchttol en rammen maar!
Zo zet ik m altijd vast zegt ie,(op moment was t toch zeiden ze aan de telefoon!)
en ze wilden hem dan zowaar uitlijnen,sporing klopte natuurlijk geen zak van,volgens de betreffende monteur kon dat wel kloppen want het uitlijnapparaat was die week opnieuw geeikt,waren meer klachten geweest ( en het stoeprandje van de BMW dan??)
Nee,niks dan uitvluchten en slap gelul!
Als je een foutje maakt,geef het dan toe. Het blijft mensenwerk,en trek er lering uit!
maar nee hoor,gewoon de klant voor leugenaar uitmaken,maar vertel dan iig als manager en monteur hetzelfde verhaal,je zet jezelf alleen maar voor *** zo.
achteraf wel gelachen om de uitvluchten en het gestuntel,ze werden steeds kleiner

hardee
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2010 16:32

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door hardee »

als reactie op mijn bericht van 10 april 2010 een vervolg. Mijn auto, Citroen C8, staat nog steeds bij kwikfit omdat zij nog steeds niet de juiste materialen hebben en niet toegeven dat zij fout geweest zijn.
De kosten had ik teruggebracht tot 250 euro met de toezegging dat de auto klaar zou zijn op 12 april. Hij staat nu bijna 3 1/2 week bij kwik fit.
Nu is de maat echter vol. Ik heb gemeld dat het mij al zoveel gekost heeft(voor mijn werk) dat ik geen cent meer betaal en dat zij anders een advocaat op hun dak krijgen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

werd tijd, ik haddum dezelfde dag nog weggehaald

je wagen zolang bij kwik fit laten staan getuigd van, of veel lef of veel domheid

Gesloten