LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik-Shit Onvoorstelbaar!

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
melline
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2009 23:56

Kwik-Shit Onvoorstelbaar!

Ongelezen bericht door melline »

KWIK-****!

What’s in a name? De slogan van Kwik - Fit luidt ‘klaar terwijl u wacht’, maar mijn geduld werd bij een bezoek aan dit bedrijf op de proef gesteld. Een uitglijder op het ijs kon ik nog wel hebben, echter de vele uitglijders die Kwik Fit aan de Leidsevaart in Haarlem heeft gemaakt vraagt om een reactie in mijn column.

Een aantal weken geleden reed ik op de Randweg en plotsklaps hoorde ik een enorm kabaal…. het was mijn uitlaat. Ik trok ongewild de aandacht van alle weggebruikers. Zoveel bekijks heb ik in jaren niet gehad. Als een speer naar Kwik Fit aan de Leidsevaart in Haarlem. De aanwezige monteur constateerde dat het voorste deel van mijn uitlaat aan vervanging toe was.

Op mijn eerste afspraak, keek ik vol vertrouwen naar het gesleutel aan mijn auto. Wat mij niet ontging was dat het nieuwe uitlaatdeel zich niet gemakkelijk liet verbinden met de bestaande uitlaat. Een tweede monteur moest er aan te pas komen om de twee delen met elkaar te verbinden én om de klem die daar overheen gaat goed op zijn plek te krijgen. Ik dacht nog “als dit maar goed gaat” en zag dat de beugel niet recht, maar nog nét niet overdwars was gemonteerd. Volgens de bedrijfsleider gebeurde het regelmatig dat ‘hun eigen merk uitlaat’ bij mijn type auto problemen veroorzaakte. Onderweg kwam ik al snel tot de ontdekking dat ik nog steeds werd nagestaard door mijn medeweggebruikers. Je hoorde namelijk de ‘valse lucht’ tussen de delen ontsnappen. Dus belde ik met Kwik Fit om te melden dat het niet O.K. was.

Men beloofde mij bij de tweede afspraak om de fout te herstellen en de beugel fatsoenlijk te monteren zodat er geen lekkage meer kon optreden. Ik bedankte de monteur maar onderweg naar een klus merkte ik wederom, door hevig kabaal, dat het nog steeds niet in orde was.

Een derde afspraak volgde en omdat zelfs de bedrijfsleider geen vertrouwen meer had in de ‘eigen merk uitlaat’ adviseerde hij om - tegen bijbetaling - een nieuwe originele uitlaat te laten monteren, “Deze passen namelijk wel goed”. Een paar dagen later kwam ik stipt op het afgesproken tijdstip (8.00 uur). “Sorry mevrouw, we hebben met u afgesproken maar mijn collega en ik hebben niet goed gecommuniceerd. Helaas hebben wij nu geen tijd. Laten we een nieuwe afspraak maken”. Ik sputterde nog even tegen, maar tevergeefs.

Weer enkele dagen later, mijn vierde afspraak inmiddels, werd mij gegarandeerd dat het definitief zou worden opgelost. “Het originele uitlaatdeel wordt vandaag vakkundig gemonteerd” laat men mij weten. Echter bij het uitrijden van de garage, constateerden wij (de monteur en ik) dat er nu lucht ontsnapte bij het uitlaatdeel, dat gemonteerd zit aan het motorgedeelte (spruitstuk). Maar geen probleem, dit kon hij gemakkelijk verhelpen met de Kwik-Spuit ! (zie foto: op onze site). Afin: tussen de uitlaat en het spruitstuk zat het niet helemaal lekker, maar volgens zijn zeggen zou de Kwik-Spuit het probleem voor eens en altijd oplossen. Andermaal op weg naar een opdrachtgever, ontdekte ik dat de kit niet het gewenste effect had.

Ik besloot ten einde raad navraag te doen bij een ander garagebedrijf. De 1e monteur keek ernaar en constateerde dat de kit was gescheurd. Men weigerde te geloven dat de montage was uitgevoerd door ‘vakmensen‘ en adviseerde mij om terug te gaan naar Kwik Fit om te informeren of een nieuwe pakking was aangebracht? Dus weer terug naar Kwik Fit, waar men mij desgevraagd meedeelde dat de oude pakking was gebruikt.

Op mijn vijfde afspraak zou de kit vakkundig worden verwijderd en met een nieuwe pakking werd het uitlaatdeel vervolgens opnieuw gemonteerd. Klaar en starten maar…. Helaas bleek het euvel nog steeds niet te zijn verholpen. Een 2e monteur inspecteerde de boel met een spiegeltje en ontdekte tot overmaat van ramp dat er een gat in het nieuwe uitlaatdeel zat. Hoezo productiefoutje?

Nu 3 weken na mijn eerste bezoek, is voor de 3e keer een nieuw uitlaatdeel besteld. Het zal mij benieuwen of het ooit nog goed komt. Inmiddels is er via de lokale Kwik Fit een klacht ingediend bij het hoofdkantoor en ben ik in afwachting van een passend voorstel. Dagelijks check ik mijn mail en telefoon, maar het blijft al twee weken verdacht stil aan de andere kant! Ik vraag mij af of er nog een reactie komt en of ik eerdaags weer in mijn eigen auto kan rijden?

Gesloten