LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwikfit oplichting remmen.

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
knuffelt
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2008 13:59

kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door knuffelt »

Bezoek aan kwiikfit leiden.
na onderzoek vertelde men mij: 4 totaal versleten remschijven en remblokken...ikosten 600,- euro Ik vertrouwde dit niet.
bezoecht mijn officiele Toyota dealer in Ter AAR.
In mijn bijzijn opnieuw wielen eraf men vertelde en liet zien aan mij dat er alleen wat roest zat op de remschijven...4 remblokken waren nog echt ok!! zij hebben dit roest op schijven weggeslepen-geheel gratis! Een test rit gemaakt en perfecte remmen weer.
Kwikfit>>> OPLICHTERS Pak dit een aan redactie!

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Joers »

KwikFit heeft al niet zo'n beste naam op dat vlak. Er zijn meer verhalen bekend, van het onnodig vervangen van onderdelen.
Ik kom er nooit, dus kan niet objectief oordelen, heb zelf namelijk geen ervaringen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

kwikfit oplichting remmen
Komt wel in de buurt maar wat heeft dit met autobanden te maken??
Meer iets voor Dealers en garages forum

pinocchio
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:56

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door pinocchio »

Je kunt een vestiging treffen die haar taak niet zo nauw neemt.
Ik heb voortreffelijke ervaringen met KWIKFIT te Emmen, weerdingerstraat. "Wat zegt u, ik een uitzondering?"
Nee alle klanten van Kwikfit genieten een uitzonderlijke behandeling en zijn daarom uitzonderlijk Het hangt er veel van af of de vestigingsmanager het personeel in de vingers heeft!
Mijn ervaring is uitstekend te noemen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Mallemalle »

er zullen best filialen bijzitten waar het wel meevalt met de ellende

e doch, het verbaast mij dat na al die jaren en al die problemen er:

a - nog niets veranderd is

b - door overheid nog niet is ingegrepen

als je hetzelfde soort beleid zou voeren in een albert heijn, of computerbedrijf, zou dat allang failliet zijn geweest of op de schop

kwik fit komt er steeds mee weg omdat te veel naieve mensen er nog heen gaan

kwesterbeek
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 10:24

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door kwesterbeek »

Kwikfit heeft een goede pr afdeling.

Voor het overige is het huilen met de pet op bij kwikfit.

Meestal leerlingen, jonge lui die stage lopen, laten ze aan je kostbaar bezit werken.

Met alle gevolgen van dien.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een Toyota zal niet snel versleten remschijven hebben,

Het staal van deze onderdelen zijn van een dermate goede kwaliteit dat ze gemakkelijk een ton mee kunnen draaien, en zelfs meer

De Starlet van mijn broer heeft 170.000 kilometer gelopen, en de eerste remschijven zitten er nog onder,

Terwijl de Ford die ik had, nog geen 60.000 kilometer mee gingen, doordat deze zo dun waren dat ze vervangen moesten worden, en dit bij een rustige rijstijl,

Wanneer je de onderdelen naast elkaar legt, kan een kind zelfs zien dat die van de Ford gewoon rommel is!, de roest hangt er aan, en bladdert van de schijven af en beschadigd langzaam maar zeker de remblokken van de wagen,

De Toyota heeft dit veel minder, Deze heeft een beetje roest, maar zal niet snel er afbladderen, zoals de onderdelen van de Ford,

Roest heeft in mijn situatie de Ford vernield, de wagen was getectyleerd, maar het metaal rotte gewoon onder de tectyl door,

Nu zal het misschien in de loop der jaren wel wat verbeterd zijn, maar het zijn wel massa producten waar op verdiend moet worden,

De staalkwaliteit van Toyota ligt vrij hoog, zodoende deze wagens vrij oud kunnen worden, en daarbij daardoor een hoge restwaarde hebben,

De Toyota's die ik ken. staan voor probleemloos autorijden,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ligt er helemaal aan welk type je hebt en ook de kwaliteit van Toyota's loopt hard terug (zeker als je de niet Japan versies hebt).
Diesels hebben net zoveel of meer problemen als de concurrentie.

Wat betreft schijven. Het enige pluspunt is dat toyota schijven op de niet remvlakken goed behandeld zijn en niet snel gaar roesten (in tegenstelling tot bijv. een Vag produkt).
Nadeel van deze "harde" toyota schijven is dat ze welliswaar heel lang mee gaan maar wel bovenmatig snel krom raken bij een al te enthousiaste rijstijl (maar aangezien het overgrote deel van het koperspubliek van toyota voor de modellen yaris/aurs/Corolla/avensis toch al niet echt autogek zijn vormt dit niet echt een probleem....)
Achterschijven gaan overigens bij elk merk bijna eeuwig mee.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Je remt met de meeste remkracht aan de voorzijde. Kromtrekken van remschijven komt bijna niet meer voor. Zowie zo niet met een al te enthousiaste rijstijl. Meestal komt kromtrekken door plotselinge afkoeling waardoor de schijf niet in zijn geheel wordt afgekoeld maar slechts een deel. Er treedt dus een metaalspanningsverschil op. Dit komt ook meestal voor bij goedkoop geproduceerde schijven.

Ik rijd Suzuki en gebruik origineel en heb nog nooit deze problemen ondervonden en rijd ruim 180000 km met 1 set schijven. Pas met 223000 mijn remschoenen in mijn trommels vervangen.

Alleen de remblokken bij de schijven vervang ik om de 2 jaar. Vaak is het bij 2 vervangingen bij de 3e vervanging ook de remschijven.

Verder gebruik ik mijn rem bijna niet. Ik rem met mijn motorkracht. Wel zo zuinig en goed voor de remmen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Mallemalle »

dunne remschijven trekken sneller krom door de warmte bij oa remmen,en is het tijd om ze te vervangen

waarom je afremt op je motor en je rempedaal bijna niet gebruikt is me een raadsel, het zit er juist op om te remmen en je koppelingsplaten zullen er ook niet zo blij mee zijn, daarbij is je motor ook niet blij als hij zo vaak belast wordt door het gewicht van de wagen , je gaat de motor als het ware aanduwen ipv andersom

of dat veel zuiniger is betwijfel ik ook want er wordt nog steeds brandstof verbrand, er wordt alleen niets mee gedaan

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

op de motor remmen is typisch iet voor Nederlanders in een plat landje. Heb een aantal Zwitsers / Oostenrijkers in mijn kennissenkring en die stellen altijd de vraag: welke slijtage kost meer geld, die op de motor of die op de remmen. Altijd weer lachen als er een ellenlange file ontstaat achter een Nederlander die een"afdaling op een alpenpas neemt en denk volledig af te moeten remmen op de motor.
Remmen kunnen aardig wat hebben maar er zijn voldoende merken waar schijven om de 30.000 km tot het groot onderhoud, niet omdat ze door zijn maar omdat het stuur begint te trillen (lexus is er bijvoorbeeld een van).

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: kwikfit oplichting remmen.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Op de motor remmen is niet alleen voor bergen... en dus niet typisch Nederlands.

Als jij tijdig je gas los laat dan rolt je voertuig uit en door de weerstand van de motor ga je remmen. Dit bespaart brandstof en ook remvoering. Zeker als men dan ook nog eens een aanhanger trekt.

Je remmen gebruik je, als je het goed doet, om bij te remmen of volledig tot stilstand te komen en meer niet. In de bergen is het weer anders... Echter het kiezen van de juiste versnelling is ook een pre, want anders draait je motor inderdaad in de soep en kost het meer dan remmen... Overigens wordt, zeker door niet berg rijders, vergeten je motor op topconditie te hebben en te houden... Elke dag vloeistoffen niveau controleren en indien nodig bijvullen.... controleren of de koelfan aan slaat of de V-snaren goed zijn, je banden op juiste spanning staan etc etc etc..... Dit is cruciaal voor dergelijke tochten... helaas doen maar weinig mensen dit met alle gevolgen van dien.

Als je het er niet mee eens bent.... probeer het eens uit of vraag het eens na.....

Trouwens ook onderdeel van het nieuwe rijden....

Gesloten