LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Autobedrijf Van der Meulen

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door volvopiet »

Nee Maxim,

Goede service bieden kan nu eenmaal (vaak) niet voor de laagste prijs.
Meedenken natuurlijk moet wel kunnen, maar ts had zelf de voorkeur voor Hankook. Je kan niet je eigen fouten afwentelen op de leverancier en als deze dat niet wil (want de goedkoopste en/of eenmalige klant) dan moet je deze niet op een forum als deze zwart gaan zitten maken. Je hebt ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

En nee, het is niet het hoogste goed om de ts onderuit te halen. Of mag men het van Maxim alleen maar eens zijn met elke ts op dit forum? Lijkt mij niet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat in dit topic nogal onderbelicht is, is het exacte mankement van de eerste set banden. Naar mijn overtuiging bestaan er geen echt slechte winterbanden, (en is de minste winterband nog betere dan de beste zomerband).
Eenmaal onder de Juke bleek het een drama. De auto gleed over alle vier de wielen weg.
Ik ben wel benieuwd hoe en waar deze beoordeling tot stand is gekomen, en waarop dan precies de non-conformiteit is gebaseerd. Wat mag er nu van een redelijke winterband worden verwacht?

jadatis
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:51

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door jadatis »

Ik vindt het ook vreemd dat de banden opeens slecht bevallen, terwijl de vorige van zelfde merk prima gingen, en bij andere reactie hier ook geen problemen.

Waar het tegenwoordig vaak verkeerd gaat , is dat veel te hoge bandendrukken geadviseerd worden, waar dan voor winterbanden nog eens wat bijgeteld wordt , en waar veel met vuistregels gewerkt wordt.

Zou je het uitrekenen met de formule die de bandenfabrikanten zelf ook gebruiken in Europa, en sinds 2006 ook Amerika naar opgewaardeerd heeft, dan blijkt bij normale belading het veel lager te kunnen, wat meer grip geeft en meer comfort.
De bandendruk was al iets verlaagd , maar mogelijk niet genoeg.

Geef me hier de maximaal toelaatbare aslasten van de auto, te vinden op een metaalachtig plaatje ergens onder de motorkap of in een van de deurstijlen meestal.
Dan van de banden de maximum load en bandsoort ( normaal of XL/Extraload/reinforced) dan reken ik met die officiële formule een minimum-druk uit, waarbij de banden niet beschadigen door het rijden, en je maximaal veilige grip en comfort hebt.
Weet je dan ook nog de maximum snelheid van de auto en die van de banden, dan kan mijn advies nog uitgebreid worden. Ook leeggewicht auto en max toelaatbare massa zou handig zijn voor het totaalplaatje.
Bandgegevens staan op de bandwang in een van de volgende vormen.
185/70 R15 91T of "maximum load xxxx kg AT YYY kPa ( cold)"
T staat hier voor max snelheid van de banden 190 km/u en 91 voor loadindex 91 =max load 615kg.

stofzuigertje

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom Nissan Juke wel genoemd en niet het type Hankook?

Ik heb zelf ervaring van zeer slechte Japanse Falken banden, maar
nadat ik van 2.4 Ato die ik ook in de zomer banden had er 2.9 Ato in heb gedaan was het perfect.
Dus soms moet je zoeken met spanning, stevige zachter maar zachte slappe banden die prima presteerden juist hogere spanning.

Terug gaan naar je dealer en nu van der Meulen zwart maken, tegen welke prijs ze die terug moeten nemen en welke maat is ook van belang.
Als het een lastige maat is met de kans op jarenlang voorraad begrijp ik hun wel...
maar met zoveel merken en types banden kan een garage ook niet alles weten.
Vooral als een klant om een merk vraagt die ze weinig verkopen.
Tenslotte is een groot deel van hun montage omzet afkomstig van een Online Firma die het daar laat leveren en monteren en daar gaat het vaak mis als je de goedkoopste Chinees wilt rijden....

Mijn Ling Long was ook een ramp maar ik kon ze gelukkig kwijt onder de aanhanger!
Daarom niet hun maar mijn eigen schuld want voor €34,- per stuk kan je niets verwachten....
Gelukkig had ik deze oplossing zelf maar helaas komen ze meerdere klanten tegen die na alleen maar montage bij hun gaan klagen.

Een ondanks alle tegenslagen tevreden klant.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Leo The Emperor schreef: Naar mijn overtuiging bestaan er geen echt slechte winterbanden, (en is de minste winterband nog betere dan de beste zomerband).
Waar haal je in godsnaam deze onzin vandaan? Er worden sinds vorig jaar winterbanden aangeboden die ik nog niet onder een aanhanger durf te monteren.


v.d.Heyden

MAXIEM

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Vrij recent is er in het AD een staatje gepubliceerd, waaruit zonneklaar bleek dat er hele slechte, slechte, redelijke, goede en erg goede winterbanden zijn. Overigens is dat (conform de wet van Meden en Perzen) met elk produkt zo.

Maxiem.

stofzuigertje

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Slechte winterbanden, ja helaas.....

In Duitsland zijn Winterbanden dus met sneeuwvlok verplicht.
Echter zijn er goedgekeurde banden uit China voor slechts €35,- met sneeuwvlok legaal te gebruiken maar scoren diverse merken zomerbanden beter maar dan ben je strafbaar......

Als je met 65 gram lood en hoogte slag wilt rijden, mijn aanhanger voelde niets en dan rij ik toch nooit meer dan 80 Km dus daarmee moet ik ze nu oprijden!

Maar waarom is deze rotzooi daar wel toegestaan en mijn betere zomerbanden niet?
Ik heb het niet over slijtage die erg hoog is, slecht sturen of zo maar ook lossen van sneeuw gaat matig.
Dus in Duitsland ben je met Dubieuze rotzooi uit China die weinig kost legaal bezig en met goede Duitse Conti zomerbanden strafbaar.
De ADAC gaat ze nu testen en dat kan wel eens een tijdelijk einde van de Winterbandenplicht worden zolang deze Condooms voor mijn Auto legaal te koop zijn daar......

Er moeten dus betere eisen komen.
Helaas leveren vele garages deze rotzooi wel omdat de goede uitverkocht zijn en Van Der Meulen weigerde dit dus toch een goede garage!

patim
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2011 22:59

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door patim »

Ik begrijp het maxiem. Mensen bedenken er allerlei verhalen bij en denken dat ze zo kunnen reageren. Even voor de duidelijkheid:

Banden bij van der Meulen 600 euro
Banden bij dealer 570 euro
Dus geen goedkope **** en niet voor een dubbeltje op de eerste rang. En ook niet goedkoop is duurkoop en meer van die onzin.

Van der Meulen MOET zorgen als garagebedrijf dat ze de juiste adviezen geven. Dat Hankook een goede keus is weet ik ook omdat ze goed staan aangeschreven. Achteraf blijkt echter dat het bij mijn auto niet werkt. Dat kan gebeuren.

Een normaal bedrijf zou een oplossing willen bedenken. Ik heb ook niet aan ze gevraagd of ze mij schadeloos willen stellen, ik heb gevraagd of ze een oplossing wisten. Het eerste waar ze mee kwamen was dat ze de banden niet terug namen, maar wel nieuwe voor me wilde bestellen. Ze wilden absoluut niet meedenken. Daar maak ik me kwaad om. Het totale gebrek aan service.

Ik ben niet naar ze toegegaan voor goedkope banden, maar voor beschikbaarheid en kennis. Als je dan zo met je klanten omgaat ben je in mijn ogen geen knip voor je neus waard.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

patim schreef:Ik heb een Nissan Primera gehad en daar een set winterbanden onder gekocht met LM velgen. Er zaten Hankook W300 banden onder en deze voldeden 3 winters heel erg goed.

Nu ben ik overgestapt naar een Nissan Juke. De velgen passen nog steeds, maar aangezien de banden op waren ben ik naar nieuwe gaan zoeken. Autobedrijf Van der Meulen In Hoorn80 zegt de goedkoopste te zijn en dit bleek ook zo, Ze hadden diverse merken en ook de opvolger van de Hankook. In samenspraak met de dealer heb ik voor deze banden gekozen.

Eenmaal onder de Juke bleek het een drama. De auto gleed over alle vier de wielen weg. Van der Meulen gebeld en hun eerste reactie was: "u heeft de banden zelf uitgezocht". Ik had al argwaan moeten krijgen want ik heb ze niet zelf uitgezocht, maar ben op hun advies afgegaan. Ze hebben er naar gekeken en de bandenspanning wat verlaagd. Toen dat ook niet hielp heb ik voorgesteld om er andere banden onder te zetten en de kosten te delen. Er was 300 km gereden op de banden, dus die konden ze nog wel goed verkopen. Hun antwoord was dat ze daar niet aan konden beginnen. Ik moest de banden maar op marktplaats zetten en dan zouden zij nieuwe banden voor mij bestellen. Uiteraard ben ik hier niet op ingegaan.

Uiteindelijk naar de Nissan dealer in zwaag gegaan en die zette er gratis een setje onder om te proberen. Als het niets was dan kon ik ze terugbrengen. Gelukkig lag de auto met de nieuwe set weer als een huis. Ik zit alleen nog met een set winterbanden die ik met verlies moet verkopen.

Al met al ben ik blij met de dealer die wel klantgericht durft te werken. Maar Van der Meulen op Hoorn 80 te Hoorn is absoluut geen aanrader.
De integrale OP.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Service Autobedrijf Van der Meulen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

patim schreef:Mensen bedenken er allerlei verhalen bij en denken dat ze zo kunnen reageren. Even voor de duidelijkheid:

Banden bij van der Meulen 600 euro
Banden bij dealer 570 euro
Dus geen goedkope **** en niet voor een dubbeltje op de eerste rang. En ook niet goedkoop is duurkoop en meer van die onzin.
Ik vind het niet zo gek dat mensen dit soort verhalen er maar allemaal bijverzinnen als in de openingspost nog duidelijk het volgende te lezen valt...
patim schreef:Nu ben ik overgestapt naar een Nissan Juke. De velgen passen nog steeds, maar aangezien de banden op waren ben ik naar nieuwe gaan zoeken. Autobedrijf Van der Meulen In Hoorn80 zegt de goedkoopste te zijn en dit bleek ook zo, ...
Sja mensen reageren nu eenmaal op wat ze lezen, misschien wel een onbekend fenomeen in uw belevingswereld, maar hier op het forum toch vrij gebruikelijk. Bij heel veel garagebedrijven is het ook nog eens zo dat de 'trouwe' klant best wat meer service mag verwachten dan iemand die alleen maar even voor dat ene bij die garage komt.

@stofzuigertje,
Ik begrijp uw punt en ben het ook wel met u eens. Wel wil ik het volgende nog even meegeven. Dat een bepaald iets onder bepaalde omstandigheden juist wel mag, wil niet altijd zeggen dat dat meteen de beste oplossing is. Dat er op de snelweg 120 gereden mag worden, wil lang niet altijd zeggen dat het dan ook maar verstandig is om dat te doen onder alle omstandigheden bijvoorbeeld.

Wel of geen goede banden gaat ook over de veiligheid van de bestuurder en andere inzittenden, dat zou veel belangrijker moeten zijn.

In Duitsland aantonen middels een aanduiding winterband is veel makkelijker dan te controleren dan het aantonen dat zomerbanden x veel beter zijn dat winterbanden y dus ook geschikt. Oja over de duitse regels hierover. Volgens mij denkt iedereen dat winterbanden in Dld in de winter overal verplicht zijn, maar volgens mij is dat niet het geval. Men moet daar winterbanden ( of M+S, of all weather ook geschikt ) als er sprake is van winterse omstandigheden. Aangezien winterse omstandigheden (soms letterlijk) zomaar uit de lucht komen vallen, is het dus raadzaam om winterbanden altijd te hebben in de winter als men daar rijdt omdat men nu eenmaal niet met 4 extra banden in de kofferbak rondrijdt voor het geval dat en ze dan maar even ter plekke verwisselen.
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-vakan ... sland.html

Gesloten