LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winterbanden, een prijsvergelijking.

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
PieterK
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 11:52

Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door PieterK »

Prijsvergelijking Euromaster, Kwikfit, Autobandenmarkt en BandenConcurrent: verbazingwekkend resultaat!

Voor de winterbanden van mijn auto heb ik eerst wat rondgebeld om prijzen op te vragen. Natuurlijk eerst begonnen bij de iets bekendere garages, waaronder Euromaster en Kwikfit (deze waren tenslotte top of mind).
Een paar weken geleden reed ik langs een groot billboard op de A4 van BandenConcurrent en dus besloot ik deze mee te nemen in mijn vergelijking. Het werd me duidelijk dat zij een online bandenleverancier zijn, waarbij je lokaal je banden kan laten monteren, bij een plaatselijk montage adres. Ik was nog niet bekend met het bestellen van autobanden via het internet, dus heb er maar gelijk eentje naast gelegd. Na wat googlen kwam ik ook bij Autobandenmarkt terecht, een Duitse onderneming.

Mijn auto heeft iets grotere autobanden dan de meeste andere auto's. Het was mij al duidelijk dat mijn autobanden dus sowieso wat duurder zouden zijn. Na wat winterbanden tests gelezen te hebben, heb ik er voor gekozen om mij binnen mijn bandenmaat 225/40/18 te richten op 3 banden en daarvoor een prijsvergelijking te doen. Namelijk:
- Continental TS 810S
- Dunlop 4D
- Bridgestone LM 25XL

Ik heb een vergelijking gemaakt. 2 van de 3 banden waren bij de Kwikfit niet op voorraad. Ze konden me er ook geen prijsopgave meer voor geven aangezien deze banden sowieso niet door hun geleverd worden.
Prijzen heb ik berekend voor 4 winterbanden, incl. montage, etc en incl btw, dus appels met appels.

Hierbij het prijzenoverzicht van mijn zoektocht (hou je vast).

Continental TS810S
Euromaster: EUR. 1.331
Kwikfit: - niet leverbaar
Autobandenmarkt: EUR. 936
BandenConcurrent: EUR. 824

Scheelt maar liefst EUR. 507

Dunlop 4D:
Euromaster: EUR. 1.425
Kwikfit: niet leverbaar
Autobandenmarkt: EUR. 872
BandenConcurrent: EUR. 896

Scheelt maar liefst EUR. 553

Bridgestone LM 25:
Euromaster: niet leverbaar
Kwikfit: EUR. 1.280
Autobandenmarkt: EUR. 868
BandenConcurrent: EUR. 768

Scheelt maar liefst EUR. 512

Ik hoop dat de media hier ooit wat meer rugbaarheid aan gaat geven, want ik heb het idee dat iedereen masaal in de maling wordt genomen. 500 euro verschil, voor exact hetzelfde product, met exact dezelfde service. Alleen de koffie is misschien wat beter. Hoe is het mogelijk?

Iemand anders nog ervaringen?

Hoor het graag!

Gr, Pieter.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2011 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door ronald g »

Geen ervaring met winterbanden en vind ze ook niet nodig, je creëert schijnveiligheid. Het verschil in prijs kan wel eens de opslag zijn, je moet die dingen na de "winter" toch ergens kwijt en wat doe je met de zomerbanden? Nu zijn fastfitters in algemene zin al af te raden maar of goedkoop via internet de optie is! de meningen zullen op zijn minst verdeeld zijn.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door witte angora »

De moderator was me net een slag voor met het aanpassen van de topictitel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door ciske »

@ PieterK , er zitten ook nog wel eens fouten bij banden via internet, dus zou maar goed opletten.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Ik had winterbanden maar die zijn gesmolten tijdens deze hete kerst. Dure grap.

PieterK
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 11:52

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door PieterK »

oke, dank jullie. Ik wist niet dat dit in strijd was met de forumregels...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door ciske »

PieterK schreef:oke, dank jullie. Ik wist niet dat dit in strijd was met de forumregels...

ach dat ken de beste overkomen , geen ramp hoor :wink:

PieterK
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 11:52

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door PieterK »

ciske schreef:@ PieterK , er zitten ook nog wel eens fouten bij banden via internet, dus zou maar goed opletten.
@ Ciske, wat voor fouten bedoel je precies? Heb je er zelf ook ervaring mee? 500 euro (structureel) prijsverschil tussen banden bij de euromasters en kwikfits van deze wereld, tov anderen, lijkt ook op een fout :wink: .

Heb uiteraard wel wat onderzoek gedaan en de ervaringen die ik in de recencies las, waren over het algemeen positief...

MAXIEM

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Op zich is het best een goede zaak, dat je prijzen vergelijkt, maar....................als ik naar mijn gewone dealer ga en daar aangeef dat ik bij die en die dit betaal, dan zeggen zij geheid, daar doen wij het ook voor. Kortom: de kwaliteit en de prijs van het produkt is belangrijk, maar de kwaliteit en de relatie van/met de dealer is belangrijker.

Maxciem.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door ciske »

@PieterK , ja met de zomerbanden , in de mijne zat een fout daardoor kwam er een bult op de band dus kon nieuwe kopen.

Ik koop niet meer via internet.

PieterK
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2011 11:52

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door PieterK »

ciske schreef:@PieterK , ja met de zomerbanden , in de mijne zat een fout daardoor kwam er een bult op de band dus kon nieuwe kopen.

Ik koop niet meer via internet.
Oke, maar als ik het goed begrijp, staat deze klacht toch los van of je ze via het internet koopt, of gewoon bij je garage. Waar had je ze destijds besteld?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door ciske »


Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door Spuiter »

PieterK schreef:
ciske schreef:@PieterK , ja met de zomerbanden , in de mijne zat een fout daardoor kwam er een bult op de band dus kon nieuwe kopen.

Ik koop niet meer via internet.
Oke, maar als ik het goed begrijp, staat deze klacht toch los van of je ze via het internet koopt, of gewoon bij je garage. Waar had je ze destijds besteld?
Ja dat komt bij de lokale bandenboer ook voor. Bijna overal gaat er wel eens wat mis.Het voordeel is dat als er iets niet goed is je er makkelijker met je klacht terecht kan.
Ik bestel altijd via internet en heb nooit problemen ondervonden, altijd verse banden gehad en snelle levering. Zowel bij autobandenmarkt als topbanden.com en popgom.nl Het scheeld gewoon een hoop geld en je kan het maar 1 keer uitgeven he :)

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door TonGr »

waarbij je lokaal je banden kan laten monteren, bij een plaatselijk montage adres.
Dit moet dan nog wel betaald worden.
Kost niet de hoofdprijs, maar een € 50,- ben je dan toch wel kwijt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door kweenie »

50 is toch heel wat anders dan 500 euro... Maar je ziet bij veel producten dat er een groot verschil kan zijn tussen internetprijzen en winkelprijzen. Dus zo schokkend vind ik het niet.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door jonis »

Iemand anders nog ervaringen?

Ja : i.p.v. hetzelfde formaat als bijv de zomerband (ik rij hetzelfde formaat zomerband als waar jij de winterband voor zocht) heb ik op de standaardvelg 16" van de auto de winterbanden gegooid en was ik voor in totaal 500,- klaar met bridgestones


Jouw problemen begonnen gewoon al toen je 18" ging zoeken, dat is nl geen iets grotere band.....maar maat 40 wel te laag voor een winterband.

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door Spuiter »

@ jonis Waar basseer je op dat 40 te laag is voor een winterband? Ik zie niet in wat de hoogte ermee te maken heeft.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door jonis »

Spuiter schreef:@ jonis Waar basseer je op dat 40 te laag is voor een winterband? Ik zie niet in wat de hoogte ermee te maken heeft.
Dat heeft er een hele hoop mee te maken.....hoeveel rijden 18" 40 in de winter? Die band zal op zich ook nog niet slecht zijn, maar 16" zal gewoon beter zijn omdat de band zich ook al anders gedraagd, omdat je in de winter niet laag en stuggere wang wilt rijden.....op TS na dan....


Maar goed....zoek maar zelf uit op de zoeksites.....dezelfde bandbreedte 225 maar 16 of 18" scheelt je gewoon makkelijk 50 tot 100,- per band en dat is niet tov anderen maar bij dezelfde firma en hetzelfde merk band.

Daarbij :
Bridgestone LM 25:
Euromaster: niet leverbaar
Kwikfit: EUR. 1.280
Autobandenmarkt: EUR. 868
BandenConcurrent: EUR. 768

Scheelt maar liefst EUR. 512

Ik rij dezelfde bandbreedte, rolomtrek is gelijk (want zomerband is exakt dezelfde maat)
Maar 16" bridgestone was ik klaar inclus montage voor 500,- bij lokale kwikfitter

Dat is dus 780,- goedkoper dan zijn kwikfitvoorbeeld en ook nog 270,- van zijn "concurrent".


In plaats van een prijsvergelijkingtest zou het nog veel interessanter zijn om een veilligheidsvergelijk te maken van zo'n lage 18" 225 40 band.....dat is toch uiteindelijk ook waar je zo'n winterband voor koopt toch?

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door Spuiter »

jonis schreef:
Spuiter schreef:@ jonis Waar basseer je op dat 40 te laag is voor een winterband? Ik zie niet in wat de hoogte ermee te maken heeft.
Dat heeft er een hele hoop mee te maken.....hoeveel rijden 18" 40 in de winter? Die band zal op zich ook nog niet slecht zijn, maar 16" zal gewoon beter zijn omdat de band zich ook al anders gedraagd, omdat je in de winter niet laag en stuggere wang wilt rijden.....op TS na dan....


Maar goed....zoek maar zelf uit op de zoeksites.....dezelfde bandbreedte 225 maar 16 of 18" scheelt je gewoon makkelijk 50 tot 100,- per band en dat is niet tov anderen maar bij dezelfde firma en hetzelfde merk band.


In plaats van een prijsvergelijkingtest zou het nog veel interessanter zijn om een veilligheidsvergelijk te maken van zo'n lage 18" 225 40 band.....dat is toch uiteindelijk ook waar je zo'n winterband voor koopt toch?
Bedankt voor je uitleg maar ik word er niks wijzer van!
Ik weet niet wat voor auto TS rijdt maar er zijn zat auto's waarop 16 inch niet gaat passen dus wat moet ie dan.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Winterbanden, een prijsvergelijking.

Ongelezen bericht door jonis »

Spuiter schreef:
Bedankt voor je uitleg maar ik word er niks wijzer van!
Ik weet niet wat voor auto TS rijdt maar er zijn zat auto's waarop 16 inch niet gaat passen dus wat moet ie dan.

Wat niet past moet je niet kopen, maar een 5-serie ±2005 staat nog standaard op 16" ...zo klein is die velg dus zeker niet.....zeker niet t.o.v. 18" /40 want dat kan in elk geval hooguit nog maar 1 velgmaatje acceptabel groter en daar moet je al een echte liefhebber voor zijn.

Gesloten