LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je een link naar die uitspraak? Zo algemeen als jij het stelt, klopt het in ieder teval niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De Bovag wordt door de garage bedrijven financieel ondersteund. Lijkt me logisch dat ze lidmaatschap kosten of contributie betalen om lid te zijn. En verder heeft dit totaal niets met dit topic te maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Willem Zelf?

Er zijn inderdaad banden met pijl en draairichting....

Maar ook met Inside / Outsite, en bij verkeerd gemonteerd spuit het water over de stoep dus niet leuk voor voetgangers!

Ik lees nieuwe banden maar is de spanning gecontroleerd? Een zachte kan zo vervormen dat het ging wringen en dan lijkt het op montage fout.
Net als snel een stoep pakken banden dus ook de koordlagen een klap krijgen.

Ik wacht op nadere info topic starter en zonder foto kapotte band kan zelfs een expert hier niet een goed en betrouwbaar antwoord op geven... na enkele maanden een gratis nieuwe eisen mag, mits er iets aan de band mankeerde... en zachte kapot rijden niet!

Bij te zachte banden half op stoep rijden en hij is ook lek, helaas ervaring mee!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door berndv »

Henk Terpstra schreef:
22 mar 2019 00:24
Nu de feiten.: Louwman heeft altijd gelijk. Als je een auto in de garage brengt is hij vogelvrij. Volgens gerechtelijke uitspraak.!
Mijn Nijmeegse collega met een Citroën liet aan zijn eerder nieuw gekochte auto na 3 jaar de remolie vervangen. Helaas de remolie werd " afgetapt" maar niet vervangen. Raar verhaal en technisch m.i. onlogisch.
Rapport gezien.
Wel reed de man (in de veronderstelling dat de remolie in de leiding was vervangen) de garage uit en moest remmen voor een kind op de fiets die plat ging. Leeft nog. Fiets niet. Uitspraak rechter; u had uw remmen moeten testen. Het is een techneut, die gewend is technische elektro centrales te testen. Maar dan nog. Een garage bedrijf gaat blijkbaar altijd vrij uit..
Om met uw eigen woorden te komen:
Henk Terpstra schreef:
22 mar 2019 00:24
Ga me niet mengen in de discussie foute montage. Zal ik eerst moeten zien.
Op basis van wat u beschrijft lees ik een mooi verhaal voor bij de koffieautomaat of op een verjaardag, maar mijn onderbuik zegt mij dat hier meer kanten aan zitten. Dus ik zou graag de gerechtelijke uitspraak zien.

Dextertje
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 okt 2013 12:17

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Dextertje »

BreejKC schreef:
15 mar 2019 12:01
Ok, duidelijk. Misschien had u dat er dan meteen bij moeten zetten. Verder zijn er, heel misschien, ook nog wel forumleden die wel heel goede er aringen met Louwman Toyota hebben. Die mogen dat hier, wat mij betreft, natuurlijk ook melden.

Verder blijkt de firma Louwman & Parqui B.V. de importeur van Toyota in Nederland te zijn. Opvallend!
Nou bij deze dan. Heb in 2015 een 12 jaar oude Toyota Corolla Verso gekocht en deze laat ik onderhouden door Louwman Groningen. Krijg altijd prima service en heb totaal geen klachten. Maar ja die auto's gaan over het algemeen nooit kapot :lol:. Mocht ie stuk gaan en de service valt tegen dan zal ik dat melden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door renewouters »

BreejKC schreef:
15 mar 2019 12:01
Ok, duidelijk. Misschien had u dat er dan meteen bij moeten zetten. Verder zijn er, heel misschien, ook nog wel forumleden die wel heel goede er aringen met Louwman Toyota hebben. Die mogen dat hier, wat mij betreft, natuurlijk ook melden.

Verder blijkt de firma Louwman & Parqui B.V. de importeur van Toyota in Nederland te zijn. Opvallend!
Zo gek is dat niet hoor. De meeste dealers zijn onderdeel van een groot bedrijf tegenwoordig. Al dan niet direct gelieerd aan de importeur.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Erthanax »

Typisch. Ging er niet een heel dringend controlelampje branden? Om welk type zou het gaan?

Gesloten