LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseplan bestraft zorvuldigheid!

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Scharloo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 17:14

Leaseplan bestraft zorvuldigheid!

Ongelezen bericht door Scharloo »

Ik rijd een lease-auto, een Peugeot 407 SW. Deze auto is mij ter beschikking gesteld in februari 2005, en ik rijdt daarmee zeer frequent vanuit mijn woonplaats Nieuwleusen (Overijssel) naar het westen van het land (Rotterdam, den Haag, Amsterdam) om mijn werk te doen.

De huidige kilometerstand, na 24 maanden, is 132.000 km. Ik rijd dus gemiddeld 5.500 km. per maand.

Om een aantal redenen probeer ik dat zo bewust mogelijk te doen, met als resultaat dat pas bij de kilometerstand 115.000 een volledige bandenwissel hoefde plaats te vinden.

Hoe dat kan? Welnu, de achterbanden van een voorwielaangedreven auto hoeven niet te slijten, dus die zijn gewoon 115.00 km. mee blijven draaien. De voorbanden slijten uiteraard wel sneller. Helaas reed ik bij 65.000 km. een lekke voorband (rommel op de weg, pech). Ik moest even doorrijden naar een veilige plaats en dat kostte mij de band: niet meer te repareren. Maar 65.000 is toch een aannemelijke stand, dus is de band vervangen. Even een stukje tactiek: de nog onaangetaste reserveband samen met de vervangende band zijn vóór geplaatst en de afgenomen (oude) voorband is in de koffer gegaan als reserve. En rustig voort maar weer. De kapotgereden band bleek nog 7 mm. profiel te hebben. Niet gek na 65.000 kilometer. DAT HAD JE GEDACHT!! . Leaseplan rederneert: Er zat nog 7 mm. profiel op de band dus u betaald inclusief BTW €. 86.,-- bij. Had u maar harder moeten scheuren, zodat het profiel onder de 5 mm. uitgekoimen was bij die kilometerstand 65.000, want dan brengen wij u niets in rekening!

Ik heb dit één en ander maal gecheckt bij Leaseplan, en dit is inderdaad hun standpunt: wij kijken naar het restprofiel en niet naar de kilometerstand of de gebruiksduur. Leasplan geeft toe dat 115.000 km. rijden met slechts één vervangende band een prima prestatie is, die ook nog eens resulteert in een uiterst laag brandstofverbruik, maar dat wensen zij toch te bestraffen met deze "boete".

Ik raad dus alle Leasplan rijders aan: denk niet aan het milieu, denk niet aan brandstofverbrui, scheu :oops: r er op los, zorg voor een flinke slijtage, ander ben je bij lekke banden de klos!

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Leaseplan bestraft zorvuldigheid!

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Heb je er weleens aan gedacht om naar je wagenparkbeheerder te stappen en een klacht in te dienen (dit gaat nergens over). Wij hebben een goede en ik doe max. 30.000 met een setje banden, mocht leaseplan hier een probleem meer hebben dan hebben ze gewoon pech gehad, doen ze echt lastig dan valt de keuze bij een volgende aanbesteding gewoon op een andere partij.
Leaseplan acteerd bijna standaard als een bende geldwolven die als je zeniet tot de orde roept een kontrakt tot de laatste cent uitknijpen. Ga je zacht/vriendelijk met een dergelijke partij om dan ben je aan de goden overgeleverd.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Leaseplan bestraft zorvuldigheid!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Hoe denk je dat hun zo goedkoop zijn....... Daar al eens aan gedacht.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Leaseplan bestraft zorvuldigheid!

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Leaseplan is niet goedkoper dan concurrenten. Wel zijn ze enkel geïnteresseerd in bulk. Leasemaatschappijen zijn niets ander dan geldschieters die maximaal rendement uit hun investering wielen halen. Lease in welke vorm dan ook is gewoon huur en de verhuurder wil begrijpelijkerwijs zoveel mogelijk verdienen (laat ze hun gang gaan en je bent gewoon de klos).

Stumperd
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:24

Re: Leaseplan bestraft zorvuldigheid!

Ongelezen bericht door Stumperd »

Valt het niet onder schade? Denk aan je eigen risico!! Trouwens LeasePlan is een grote lease speler die voor alle segmenten diverse producten heeft.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Leaseplan bestraft zorvuldigheid!

Ongelezen bericht door Anastasia »

Dus geef die monteur een extratje en hij noteerde 0,7 mm en dat is gladde banden, dus dan mag het....

zo werk je fraude in de hand!

Je kunt ook de auto aan mij uitlenen , laat ik deze wel even spinnen, iedereen kan de rookwolken zien, en als de koordlagen versleten zijn mogen zij de profieldiepte zoeken!

Gesloten