LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
hmroep
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2013 16:13

bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door hmroep »

Weet waar je aan begint!
bandenleader.nl lijkt een Nederlands bedrijf, maar zit waarschijnlijk in Duitsland, of Andorra, of Frankrijk. Verkoopvoorwaarden gedeponeerd in Andorra (Géén Europese regels!) Dus terugsturen of annuleren kost je 25,--!!! Betaling gaat naar Frankrijk. Opgegeven levertijd bij bestellen was 'vanaf' 72 uur.... Dat was Vrijdag ochtend. Donderdag middag de week erna werd de band uiteindelijk geleverd. Wel onder dreigement dat ik de betaling (CreditCard) zou laten terughalen. Uiteindelijk voor één band ter vervanging van een lekke band, een volle week levertijd! En dat kwam mede doordat ik er zo achter aan gezeten heb. Zelfs bij GLS, de transporteur 24 uur geen voortgang in transport! Voor 5,-- meer had ik de band bij Euromaster binnen 24 uur gehad! Sukkel dat ik ben.... Communicatie met Bandenleader.nl is nihil tot slecht. Er is géén telefoonnummer. Op mails wordt vaak niet gereageerd, of het is in de trant van 'wat zeur je nou'. Weet dat support.apenstaartje.bandenleader.nl soms wel bereikbaar is.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 okt 2017 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door kokka »

hmroep schreef:Voor 5,-- meer had ik de band bij Euromaster binnen 24 uur gehad! Sukkel dat ik ben..
dat is nou net het hele probleem van aankopen via internet tegenwoordig. Een hoop mensen proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door BreejKC »

@kokka. Niet generaliseren a.u.b. Dat 1 online bandenhandelaar er hier in Nederland een potje van maakt wil zeker niet zeggen dat alle andere online bandenhandelaren dat ook doen. Sinds jaar en dag schaf ik voor de auto van mezelf en die van mijn kinderen alsmede mijn motorfiets banden aan bij diverse online bandenhandelaren. Het is maar net wie de scherpste prijzen hanteren. Zelf zoek ik daarbij niet te dure montagecentra uit waar die banden altijd netjes afgeleverd zijn. In al die jaren en de vele banden waarmee dit gebeurd is heb ik nimmer problemen ondervonden. Zo kan het dus ook!

Altijd heb ik vooraf de prijzen vergeleken met de reguliere bandencentra in mijn directe omgeving. Eventueel wilde ik die best een kans geven. Steevast was ik daar voor een set banden dan tientallen Euro's duurder uit voor exact dezelfde banden + montage. Vele honderden Euro's t.o.v. de reguliere bandencentra heb ik daarmee gedurende al die tijd bespaard.

Voor een goed vergelijk van online bandenhandelaren gebruik ik altijd de site van Autoweek.nl waar een uitstekende banden vergelijker op staat.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar het probleem is dus dat men de 'vanaf 72 uur' duidelijk aangeeft en ook pas daarna levert? En inderdaad, bij contact en in de algemene voorwaarden staat dat men uit Andorra komt. Is dat een probleem, behalve dat alles dan wat langer duurt?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door john18 »

En wat voor productie datum staat er op de band? Mag die wel verkocht worden?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door kokka »

BreejKC schreef:@kokka. Niet generaliseren a.u.b. Dat 1 online bandenhandelaar er hier in Nederland een potje van maakt wil zeker niet zeggen dat alle andere online bandenhandelaren dat ook doen. Sinds jaar en dag schaf ik voor de auto van mezelf en die van mijn kinderen alsmede mijn motorfiets banden aan bij diverse online bandenhandelaren. Het is maar net wie de scherpste prijzen hanteren. Zelf zoek ik daarbij niet te dure montagecentra uit waar die banden altijd netjes afgeleverd zijn. In al die jaren en de vele banden waarmee dit gebeurd is heb ik nimmer problemen ondervonden. Zo kan het dus ook!

Altijd heb ik vooraf de prijzen vergeleken met de reguliere bandencentra in mijn directe omgeving. Eventueel wilde ik die best een kans geven. Steevast was ik daar voor een set banden dan tientallen Euro's duurder uit voor exact dezelfde banden + montage. Vele honderden Euro's t.o.v. de reguliere bandencentra heb ik daarmee gedurende al die tijd bespaard.

Voor een goed vergelijk van online bandenhandelaren gebruik ik altijd de site van Autoweek.nl waar een uitstekende banden vergelijker op staat.
ik heb helemaal niets tegen bandenleader, ik reageer slechts op de door ts zelf gemaakte statement. en dat is dus dat hij om 5 euro uit te sparen voor deze webshop heeft gekozen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus je kiest er bewust voor om een band niet bij de bandenwinkel te halen, maar online te bestellen bij een winkel die aangeeft dat levering langer dan drie dagen duurt. En dan word je boos dat de levering langer dan drie dagen duurt? Oké....

stofzuigertje

Re: bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vond voor 5 verschillende merken in mijn maat elders goedkopere.... en bij Contact staat duidelijk het adres....
Ook de andere 5 aanbieders zijn de 4 goedkoopste ook geen echte NL ondanks de website!
Wel moet je altijd ook opletten of verwijderingsbijdrage en/of bezorgkosten bij zitten want vaak is de goedkoopste totaal geleverd.......ja, ik moet daarom vaak meerdere keren klikken en goed controleren of ik deze fout niet maak.

De meeste zoekmachines vergeten de verwijdering en bezorgkosten mee te nemen...
Wel is het per aanbieder verschillend of gratis bezorgen voor 1, 2 of 4 banden is......

Haraldj
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2018 13:39

Re: bandenleader.nl mogelijk geen Nederlands bedrijf

Ongelezen bericht door Haraldj »

Voor je gaat bestellen eerst op internet het bedrijf opzoeken.
Het heeft geen contactgegevens.
De klachten worden niet opgelost

10 december banden besteld
13 december verkeerd geleverd
13 december hiervan melding gemaakt en diverse bestanden aangeleverd via hun site.
Daarna verschillende keren via de mail contact gehad en krijg alleen maar de reactie dat het depot dit gaat oplossen.
Nu 4 weken later nog steeds niks.

Gesloten