LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] banden eigen merk

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Don Rafeal Alverado

banden eigen merk

Ongelezen bericht door Don Rafeal Alverado »

ik wilde eens vragen, als je eigenmerk banden koopt van Euromaster,
hoe goed zijn deze dan.
Als je gewoon rijd , dus niet teveel boven de maximum snelheid, voldoen deze dan ruimschoots tot een snelheid van laten we zeggen 140 km per uur,

Gast

Re: banden eigen merk

Ongelezen bericht door Gast »

In principe zijn die eigen merk banden niet slecht,

Onder mijn wagen heb ik ook eigen merk banden gehad van Euromaster, ik heb er flink wat kilometers op gereden, geen spijt van die banden gehad,

Ga er maar van uit dat de meeste doorsnee banden, die onder auto's gemonteert worden, ruimschoots de maximum snelheid van de auto kunnen halen, dit is verplicht!, om klapbanden bij zeer hoge snelheden te voorkomen,

Als u ooit banden bij Euromaster laat monteren, zit er een stevige kans in dat u er tevreden over bent, en die 140 km/u die u stelt, kunnen tegenwoordig alle autobanden aan, in Europa wordt hard gereden, en daar wordt het "materiaal" op aangepast.

medewerker EUROMASTER

Re: banden eigen merk

Ongelezen bericht door medewerker EUROMASTER »

de EUROMASTER band is een band van goede kwaliteit!
Deze is te vergelijken met de bekendere merken!!
Echter omdat de band binnen een korte tijd uit het merkenpakket gaat worden ze tegen zeer scherpe prijzen aangeboden!
mocht de EUROMASTER band niet meer leverbaar zijn in de desbetrefende maat dan zal hier een zeer goede vervanger voor aangeboden worden.

misschien tot ziens... :?:

Don Rafeal Alverado

Re: banden eigen merk

Ongelezen bericht door Don Rafeal Alverado »

Heb inmiddels dus euromaster banden aangeschaft , en ik moet zeggen , ze rijden echt lekker.
Dus nu maar zien hoelang ik ermee doe.
ik denk toch wel een kilometertje of 60 70 duizend

Gast

Re: banden eigen merk

Ongelezen bericht door Gast »

Op elke band staat de Load speed index aangegeven, dat geeft het maximale draagvermogen aan, bijv 91 en de maximale snelheid met een letter. T= 190 km/u, H = 210 km/u etc.
Denk er alleen wel bij na dat als een band goedkoper is maar uiteindelijk maar de helft van de kilometers meegaat van een A-merk band dat je dus niet goedkoper uit bent.

thuiskomer

Re: banden eigen merk

Ongelezen bericht door thuiskomer »

Ik ben zelf al jarenlang werkzaam in de autobanden en geloof me
slechte banden worden niet meer gemaakt.
Alleen de grote prijsverschillen hebben vaak te maken nieuwe en oude profielen.Bovendien is de levensduur van een goedkoper merk vaak korter dan van een A-Brand.

Verder is de rubber samenstelling (compound) van essentieel belang.
De Autoindustrie verlangt een relatief steeds zachter compound wat
het comfort aan de auto ten goede komt maar de levensduur, gerekent in kilometers,verkort

wrx
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jan 2005 23:11

Re: banden eigen merk

Ongelezen bericht door wrx »

Goed gezegd.

Gesloten