LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Continental Sportcontact 5

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Continental Sportcontact 5

Ongelezen bericht door kokka »

FritzTheCat schreef:Conti's zijn de meest overgewaardeerde banden die er zijn.

Prijs/kwaliteit is waardeloos in vergelijking met Goodyear/Dunlop en Michelin.

Aan het slijtpatroon te zien heb je de banden te hard opgeblazen en 13000KM verbaast mij niets icm de A6.

Michelin Pilot Sport 3 is zeker voor "performance" auto's de enige juiste keuze.

Conti stop veel geld in het kopen van importeurs en testafdelingen.
PON maakt het zelfs zo bont dat een VW die af fabriek met Bridgestone's in Nederland eerst op Conti's word gezet.
Sommige VW dealers halen de Conti's er weer af om er flut op te zetten en de klant tegen meerprijs er weer Conti's op te laten zetten.
deze banden zaten onder de seat Leon 20VT van boolean.

boolean
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2014 00:38

Re: Continental Sportcontact 5

Ongelezen bericht door boolean »

Het probleem dat kokka omschrijft zit hem niet in het vermogen, maar in het verloop/opbouw ervan. Veel "tuners" leveren peppi en kokki tuning waarbij de turbodruk maximaal wordt opgeschroefd bij een te laag toerental. Hierdoor worden banden en aandrijflijn inderdaad overmatig belast. Hier is bij mij echter geen sprake van. Daarnaast heb ik al aangegeven dat mijn voorgaande Michelin Pilot Sport banden het onder vergelijkbare omstandigheden ruim 40k hebben volgehouden.

Wat de wegligging betreft ben ik uitermate tevreden over de Conti's. Dit is dan ook de reden dan ik weer voor dezelfde band ben gegaan. Als deze set het wel langer uithoudt zet ik zo mijn vraagtekens bij de kwaliteit van mijn vorige banden.

Ik heb overigens vanaf mijn 18e tot mijn 29e op Michelin gereden, weliswaar onder verschillende auto's. De reden dat ik vorig jaar voor de Conti's ben gegaan zijn lovende reviews en de ANWB/ADAC testen waarin ze als beste naar boven kwamen.

Wat betreft de bandenspanning, ik zet ze rondom op 2.4 bar. Is dit te hoog?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Continental Sportcontact 5

Ongelezen bericht door kokka »

Boolean,
ik ben om dezelfde reden naar die sportcontact 5 gegaan, hij valt me ook qua grip helemaal niet tegen.
ik zit overigens op 2.9 /3.0 bar. ik denk dat die 2.4 helemaal niet gek is voor jouw maat band
ik heb een tijdje de sportcontact 3 gehad, daar werd ik helemaal gek van. bij nat wegdek zijn die dramatisch.
toen ben ik overgestapt op Toyo Proxes. dat was in duitsland de eerste montage band van de S6, die hadden ook super grip.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Continental Sportcontact 5

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

ANWB/ADAC testen waarin ze als beste naar boven kwamen.

Logisch....Conti betaald steekpenningen aan VW en de ADAC voor hoge scores.
De CEO van ADAC is niet voor niks opgestapt nadat men dit te weten kwam.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Continental Sportcontact 5

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik heb uiteindelijk via de vertegenwoordiger van Conti een aanbieding gekregen van Profile Tyrecenter om 2 banden te laten monteren voor 200 euro. Vind ik nog steeds wel iets te veel maar normaal gesproken ben ik meer kwijt. Ik doe het ervoor.
Ik raad andere klanten met hetzelfde probleem aan om aan te bellen bij Conti en te kijken wat ze kunnen doen. Mijn banden waren aan de binnenkant tot op de brug afgesleten. Buitenkant zat nog wel wat op. Dit zou betekenen dat ze te hard zijn opgepompt. Volgens Profile zou dit dan boven de 3 bar gezeten moeten hebben. Ik zweer dat dat absoluut niet het geval is geweest. Misschien een keer 2.7 bar maar meer echt niet.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Continental Sportcontact 5

Ongelezen bericht door encore »

Camber doet natuurlijk ook wat. Onder mijn S6 en A6 had ik dezelfde slijtagesporen op de voorbanden. Aan de buitenzijde van het loopvlak was het volledig weg terwijl aan de binnenzijde de sticker er nog op zat ( bij wijze van spreken dan )

Xiphias
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2016 12:04

Re: Continental Sportcontact 5

Ongelezen bericht door Xiphias »

Hoi!

Leeft dit item nog?

Ik heb eind april 2015 Continental Sportcontact 5 banden op de vooras van mijn Honda Civic 2.2d uit 2007 laten monteren. Tot mijn grote schrik zijn de banden nu bijna versleten na ongeveer 15.000 km. Dit is extreem snel.

Hiervoor had ik een pirelli cinturato p7 en die ging oneveer 3x zo lang mee.

Continental geeft aan dat ik naar de dealer moet, zodat zij kunnen bepalen of alles wel goed is aan de auto en of er iets vreemds aan de hand is. Nu weet ik dat de auto 100% in orde is en er dus ook geen verschil is met de tijd dat de pirelli banden onder de auto lagen.

Weet iemand of je toch recht kan hebben op iets van garantie?

Groeten,
Xander

Gesloten