LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De service van bandenthuis.nl

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
snjhu5
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2008 11:51

De service van bandenthuis.nl

Ongelezen bericht door snjhu5 »

Begin dit jaar heb ik 4 nieuwe Vredestein banden laten monteren door Bandenthuis.nl. Na een maand verneem ik bij 100 km/u trillingen in de banden. Na controle van de plaatselijke vakgarage wordt dit veroorzaakt door een hoogteverschil van de banden.
Aangezien Bandenthuis garantie geeft op de banden heb ik geprobeerd contact op te nemen met bandenthuis.
Eerste contact was via de telefoon waarin werd gezegd de klacht via Email in te dienen en dat er snel actie zou worden genomen.
Sindsdien heb ik geen contact meer gehad en krijg ik ook telefonisch geen contact meer met bandenthuis.

Wie kan mij helpen?
Laatst gewijzigd door snjhu5 op 11 okt 2017 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: De service van bandenthuis.nl

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Als je vooraf de revieuws had gelezen dan was je meteen naar de vakgarage gegaan.
Deze cowboys doen enkel verkopen, monteren en daarna zie je ze nooit meer.

Lage prijzen NUL service.......................te mooi om waar te zijn wederom.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: De service van bandenthuis.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

snjhu5 schreef: Sindsdien heb ik geen contact meer gehad en krijg ik ook telefonisch geen contact meer met bandenthuis.
Gek dat u eerst wel kon bellen en nu niet meer. Ze laten elk telefoontje onbeantwoord ? Nummerherkenning even uitschakelen of gewoon even langsgaan. Ook cowboys moeten gewoon een goed product leveren.

stofzuigertje

Re: De service van bandenthuis.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan ook in de vering van auto liggen...
iets gevoeliger en daarom , verwissel eens voor en achter....

Eerst 1 kant, als niets de andere kant ook.
Nooit links en rechts wisselen, alleen voor/achter aan zelfde zijde...
Vaak is dat voldoende voor lichte hoogte slag.
Achter is namelijk minder gevoelig en nooit meer bij deze firma.... ze horen de foute band te vervangen en kunnen deze als ze geen 2e keus verkochten gewoon via Vredestein vergoed krijgen... of is het dubieuze grijze import...... ja, leuke service maar ze verliezen nu vele klanten omdat ze het niet oplossen...

Of stuur ze eens een E mail met de link naar dit Topic, hun reactie wil ik ook wel horen of gaan ze dan plotseling wel....???????
Heel Nedeland kan hier jarenlang meelezen...

Wel even titel van bandenhuis in bandenthuis dus t erbij.... bandenhuis is andere plaatselijke firma en kleine handelaar die hier niets mee te maken heeft!

funnel20
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2018 09:39

Re: De service van bandenthuis.nl

Ongelezen bericht door funnel20 »

In maart 2017 nieuwe zomerbanden door Bandenthuis laten monteren op de lichtmetalen velgen.
Toen ik in het najaar de velgen wilde demonteren (om de set velgen met winterbanden te monteren) kreeg ik de bouten van 2 velgen niet los.

Als diefstalpreventie zit er op iedere velg 1 slotbout.
Zelfs bij de Ford garage moesten ze zoveel kracht zetten dat de slotmoer kapot draaide.
Gevolg:
  • * een nieuwe slotmoer bestellen
    * de velgen zitten nog steeds vast
Bandenthuis is telefonisch niet bereikbaar.
Pas na een aantal emails waarin ik meldde mijn rechtsbijstand in te schakelen kreeg ik eindelijk een reactie:
Wij vinden dit een lastige situatie want wij hebben ook vaak te maken met versleten slotbouten. Deze hebben een andere kwaliteit dan de normale bouten. Bij montage doen wij alles volgende de richtlijnen en trekken we de bouten ook aan met onze moment sleutel op 110nm.

Wij geven garantie op de montage van onze banden en niet op slijtage van wielbouten etc.

Horen uiteraard graag waar de rechtsbijstand mee komt en op welk vlak je ons aansprakelijk wil stellen.

Groet,

Team Bandenthuis
Uiteindelijk is het de Ford garage gelukt de slotbouten met grof geweld te verwijderen.
Ook hebben zij de overige standaardbouten met een momentsleutel losgedraaid.
De sleutel bleef doorschieten, waardoor ze de waarde bleven verhogen. Uiteindelijk draaiden de bouten pas los bij een gigantische 330 Nm.
Dit is 3x de voorgeschreven waarde die Bandenthuis hanteert.

De totale kosten voor de nieuwe slotmoer en arbeidsloon bedragen EUR 80.

Het is duidelijk dat Bandenthuis een wanprestatie heeft geleverd, waardoor ik extra kosten heb gemaakt.
Terugkoppeling hiervan per email resulteert in geen enkele reactie van Bandenthuis.

Het antwoord op de titel van dit topic:
Er is GEEN service van bandenthuis.nl

Voorstel voor naamswijziging: bandennietthuis.nl

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: De service van bandenthuis.nl

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Zoals ik al eerder aangaf, het zijn cowboys.

Zeer snel geld verdienen met nieuwe banden die je zelf moet uitzoeken.
Klachten geen gehoor.
Niet tevreden geen gehoor.


Allemaal to good to be true.

Ga voor een paar euro meer naar een echt bandenbedrijf waar men service hoog in het vaandel heeft staan.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: De service van bandenthuis.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb is ff op de website gekeken bij een willekeurige maat gefiltert op prijs.
Krijg je eerst een stuk of 50 joekitoeki merken (chinese bagger) voordat je een beetje fatsoenlijk merk krijgt. (FIRESTONE) Kijk je bij hun prijs € 68,00 en staat er bij garageprijs ook €68,00
, grappig waarom zou je ze dan bij hun kopen

stofzuigertje

Re: De service van bandenthuis.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Buren gingen naar Kwit Fit, hun huismerk aanbieding was op, moesten 2 banden bestellen en maandag terug komen om 10.00 uur...
Om 9,50 aanwezig en om 10.30 en11.30 vragen hoe laat ze aan de beurt was... kan nog even duren...
Kinderen van school gehaald en die dag geen tijd meer!

Dan is als je niet zo lang wilt wachten ondanks afspraak dit thuis monteren niet zo slecht!
Order geannuleerd, weigerde de kosten te betalen wegens niet binnen redelijke tijd ondanks afspraak monteren!

Bij andere garage Dinsdag een voorraad Koreaan gemonteerd voor minder!
Dus naar plaatselijke garage, als je ooit zolang moet wachten ondanks afspraak....
Bij de winterbanden wissel weken moeten ze beter in plannen en afspraak is afspraak en dan is aan huis niet eens zo slecht.

Wel kopen zij ook vaak in Buitenland in en dat Vredestein dit netjes oploste...
Hoogte slag is vrij zeldzaam en zowel de fabriek als bij montage niet gezien......
Jammer maar kan bij elk merk voorkomen.

Ze zijn niet goedkoopste maar als je meer dan 2 uren vrij moet nemen op je werk of nieuwe afspraak, ja U bent zo aan de beurt om 10.30 en om 11.30 nog niets... dan is daar iets goed mis.....

Verder kun je bij deze firma wel diverse merken en types banden bestellen dus niets mis mee.
Van dubieuze afhaal Chinees tot Michelin!

Gesloten