Koop niet bij bandenleader.nl

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
jan-willem.bond
Contacteer:

Koop niet bij bandenleader.nl

Ongelezen bericht door jan-willem.bond » 08 feb 2019 15:50

Wat een waardeloze after sales
Wat een waardeloze after sales. Sowieso belachelijk dat het bedrijf alleen te bereiken is via “tickets”. In Nederland behoort er een telefoonnummer op de website te staan. Is wettelijk verplicht. Ook wettelijk geregeld in Nederland is dat wanneer een Product defect geleverd wordt, de bewijslast bij de verkopende partij ligt. Ik had dus een lekke band geleverd gekregen. Ik kreeg direct na montage een melding van bandenspanning. Eerst gereset want ik dacht dat het montage drijf dit wellicht vergeten was. Na twee dagen weer een melding. Band opgepompt, bleek maar 0,8 bar in te zitten. Diezelfde avond weer plat, duidelijk lek dus. Eerste reactie van de bandenleader: het zal het ventiel wel zijn. Direct afschuiven dus. Band laten onderzoeken bij de garage. Bleek aan de binnenzijde van de wang van de band een gaatje te hebben. Dit kan onmogelijk gebeurden met die paar kilometer die ik er mee gereden heb. Dit gedeelte van de band komt namelijk nooit in contact met het wegdek. Maar ook nu laten ze het afweten. Ze behandelen geen klacht 15 dagen na levering. Die klacht was echter duidelijk binnen de 15 dagen. Maar liegen en bedriegen zijn ze goed in. Lees de algemene voorwaarden maar eens. Zodra de band geleverd is, zijn zij niet meer aansprakelijk. Maar zo’n klein gaatje zie je niet bij levering. Daarnaast is er een enorm ontmoedigingsbeleid tot het doen van een klacht. Kost €35 en gaat maanden duren. Bandenleader, de groeten. Ik ga wel naar een echt bedrijf, kost een paar euro meer maar dan word ik wel goed geholpen.

rvjapio

Re: Koop niet bij bandenleader.nl

Ongelezen bericht door rvjapio » 08 feb 2019 16:54

Uit de checklist website contactvereisten van de ACM: 'Uw e-mailadres en minimaal één andere mogelijkheid voor direct persoonlijk contact'. Een telefoonnummer is dus niet wettelijk verplicht.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 08 feb 2019 20:30

jan-willem.bond schreef:
08 feb 2019 15:50
Bandenleader, de groeten. Ik ga wel naar een echt bedrijf, kost een paar euro meer maar dan word ik wel goed geholpen.
Uit die vervelende ervaring trekt u gelukkig de juiste conclusie. Ik hoop dat u een goed bedrijf in de buurt vindt.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 08 feb 2019 20:37

Er is wel een telefoon nummer, in Andorra. Of dat helpt weet ik niet.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 08 feb 2019 21:45

Erthanax schreef:
08 feb 2019 20:30
jan-willem.bond schreef:
Bandenleader, de groeten. Ik ga wel naar een echt bedrijf, kost een paar euro meer maar dan word ik wel goed geholpen.
Uit die vervelende ervaring trekt u gelukkig de juiste conclusie. Ik hoop dat u een goed bedrijf in de buurt vindt.
En dan vooral niet vergeten eerst uw excuses te maken aan de plaatselijke bandenboer aangezien u die eigenlijk geen boterham gunde.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 08 feb 2019 22:37

NeoDutchio schreef:
08 feb 2019 21:45
En dan vooral niet vergeten eerst uw excuses te maken aan de plaatselijke bandenboer aangezien u die eigenlijk geen boterham gunde.
Wat een tranentrekkende onzin, dit soort argumenten.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix » 08 feb 2019 22:49

Dat gaatje kan ook een “lolletje” van een van de baldadige jongeren zijn.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 08 feb 2019 23:32

Bij montage kun je een lek meestal horen.....
En zolang doorrijden en elders gekochte band laten monteren.... ze willen niet na enkele weken een misschien door pubers in de buurt lek geprikte vervangen want is zie van deze persoon geen foto van band met lek plek!

De camera van vorige keer werkte nog!

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 08 feb 2019 23:44

Moneyman schreef:
08 feb 2019 22:37
NeoDutchio schreef:
We willen alles graag zo goedkoop mogelijk hebben. En gaat het dan niet zoals wij het willen, dan is ineens de bandenboer op de hoek wel goed genoeg? Alles heeft zijn prijs. Enkel op prijs zoeken en niet kijken waar er besteld word is natuurlijk niet slim. Banden worden door partij 1 geleverd en partij 2 gaat het monteren. Dan kan je er op wachten dat het een welles nietes spelletje wordt. Dan heb je ook nog te maken met een verkopende partij in Andorra die slecht benaderbaar is.

En dat je achteraf pas het forum kan vinden.... Heel gek dat er meer gevallen bekend zijn met problemen met de wangen.
viewtopic.php?f=10&t=161639&p=2630893&h ... r#p2630893
viewtopic.php?f=10&t=176415&p=2491759&h ... r#p2491759
viewtopic.php?f=10&t=171357&p=2389697&h ... r#p2389697
viewtopic.php?f=43&t=158715&p=2204761&h ... r#p2204761

Wat is je prijsvoordeel nog als je extra kosten moet maken om het opgelost te krijgen? Dus ja, je gunt een plaatsgenoot geen boterham en gaat vervolgens de mist is en dan mag een ander het weer oplossen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 09 feb 2019 00:06

Moneyman schreef:
NeoDutchio schreef:
Niet in dit geval, waar een lokaal bedrijf de ellende nu mag oplossen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 09 feb 2019 01:18

jan-willem.bond schreef:
Wat voor ellende moet het lokale bedrijf oplossen? Koffie aanbieden, de band controleren, gaatje repareren, nog even balanceren. Dan heeft hij een tevreden klant die snel terugkomt, omdat die goedkope banden van beroerde kwaliteit waren (tweede keus, recovered, oud).
TS wordt goed geholpen en heeft een betrouwbaar adres in de buurt. Iedereen blij.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 09 feb 2019 12:37

renewouters schreef:
09 feb 2019 00:06
Moneyman schreef:
NeoDutchio schreef:
Niet in dit geval, waar een lokaal bedrijf de ellende nu mag oplossen.
En dit wordt daar gewoon voor betaald. Die excuses blijven even onnodig als onzinnig.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 11 feb 2019 09:12

Ik neem aan dat u die banden niet zelf op de velg heeft gelegd, heeft degene die ze monteerde niet gemerkt dat er een gaatje in zat?

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat » 11 feb 2019 10:17

Moet blij zijn dat iemand ze erop wil leggen.
Je steelt zijn brood met die internetbanden.

Het is de verantwoording van de koper of ze wel of niet goed zijn.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 feb 2019 10:37

Gewoon goede afspraken maken!

Mijn garage monteerde alles wat ik zelf aanleverde, naast banden ook tandriemen en bougies en zo.
Wel is de afspraak; Als niet past of niet goed, gaat deze achterin en bestelde hij bij plaatselijke groothandel de goede en mag ik
het zelf terug sturen.
Dan krijg ik dus de dure plaatselijke en hij mag alle hiervoor gemaakte extra uren gewoon schrijven!

Ook de door plaatselijke groothandel geleverd is wel eens verkeerd, komt vrijwel wekelijks voor, maar die leveren binnen 2 uren meestal de goede.... maar online, hij weigerde enkele weken te wachten en koopt bij foute of defecte onderdelen gewoon plaatselijk en dat weet elke klant vooraf!

Het probleem met Bandenleader is vermoedelijk de restpartij opkoop!
Als je 4 banden koopt en 1 met hoogteslag kreeg en plaatselijk een band moet kopen voor veel meer betaal je wel 5x montage voor 4 banden, ik heb deze 4 gelijk retour gedaan wegens banden vet van vorige montage en dan weet ik genoeg!
Niets gemonteerd, en gelijk retour, maar als je een retour niet controleerde waarom... dan krijg je vele links hier van klagers die vermoedelijk over dezelfde band klagen die vele keren geleverd is!

Ik heb daar dus 4 banden besteld en gekregen maar montage vet en weg geveegde krijt lieten duidelijk zien dat er iets mis was...
Bij goedkope aanbieders moet je ook even Google gebruiken voor klachten en dit was voor mij 1x en gelijk terug...
Ik ga geen 3 banden kopen en enkele weken op nr 4 wachten.

Blijkbaar hoopt Bandenleader op een klant die niets retour stuurde en elders vervanger kocht.. hebben zij de winst voor deze afval band!

kokka

Ongelezen bericht door kokka » 11 feb 2019 10:37

@ fritz. Het is in eerste instantie natuurlijk gewoon de verantwoording van de verkoper om een deugdelijk product te leveren.
Bewijslast ligt dan ook bij de verkoper in dit geval.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 11 feb 2019 10:42

Het is natuurlijk onmogelijk te bewijzen dat een gaatje er niet in zat.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 feb 2019 11:12

Even op de site gekeken en vond;

Nokian 175/65-15 Winterbanden voor €45,- normale prijs, ook bij meerdere aanbieders voor deze prijs leverbaar....

Maar ook met Dot code 2013 voor maar €30,56 per stuk!
In hun voorwaarden staat maximaal 36 maanden oud, uitgezonderd aanbiedingen!
Dus voor 6 jaren oude krijg ik €15,- korting!

Ja, dan kun je retour zendingen verwachten of 2e keus waar ze vanaf moeten.
Ik kan er 4 kopen voor €60,- voordeel maar... meestal onderste van te hoge stapel met deuken die vreemd doen.
Dat betekend kopen, tot 4 Ato op pompen en pas komende winter 2019/2020 gebruiken na verlagen druk.
Maar wie wil risico op niet bruikbare en retour sturen en maanden wachten en zoeken naar 4e band?

We kunnen dus nieuwe banden bestellen van 6 jaren oud, maar wie durft dit voordeel uit te testen?
Er zijn meerdere aanbiedingen in diverse maten maar dit vond ik als goed voorbeeld!

jan-willem.bond
Contacteer:

Ongelezen bericht door jan-willem.bond » 11 feb 2019 11:24

In antwoord op alle reacties:
Ja, ik heb mijn lesje geleerd. Goedkoop is duurkoop. De plaatselijke garage wordt natuurlijk wel betaald voor de montage dus dat ik aan hun brood zit, zie ik niet zo.
Bedankt voor de serieuze antwoorden.
Ik had gedacht dat er op dit platform geen onzin reacties zouden komen, jammer dat er altijd mensen zijn die anderen in de **** willen nemen.
Ik wil alleen maar waarschuwen voor dit bedrijf. En ja, op dit forum stonden negatieve reacties maar die had ik vooraf niet gezien. Elders op internet was men veel positiever. Maar ik snap waarom. Negatieve reviews worden op hun site verwijderd, merk ik.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 11 feb 2019 11:57

jan-willem.bond schreef:
11 feb 2019 11:24
Ik had gedacht dat er op dit platform geen onzin reacties zouden komen, jammer dat er altijd mensen zijn die anderen in de **** willen nemen.
Die **** reacties volgen veelal op stukjes in je eigen openingsbericht. Zo stel je dat het wettelijk verplicht is om een telefoonnummer te hebben als bedrijf, wat compleet onjuist is.

Daarnaast is er een klachtenprocedure, waarvoor u € 35,00 moet betalen welke u terug krijgt als u gelijkt krijgt, dus netjes geregeld. En nu gaat u uit wraak een topic hier aanmaken, terwijl er genoeg reviews zijn te lezen dat dit echt een low budget aanbieder is met de service die je hierbij (hoeft natuurlijk niet) kan verwachten.

Wat noemt "niet uw zin krijgen" een slecht after sales. Maar de site heeft u netjes op de onafhankelijke klachten commissie gewezen, maar dit vind u te lang duren, dat is natuurlijk uw keuze.

Zelf koop ik dit soort belangrijke zaken niet bij een low budget aanbieder, maar ga ik naar een garage die ik ken. Dit is ook geen garantie dat het goed gaat, maar je hebt ieder geval een aanspreekpunt.

Plaats reactie