LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ik ben gediplomeerd automonteur, niet meer werkzaam in die branche omdat de sfeer in die branche me niet meer aanstond

Ik heb teveel situaties meegemaakt in diverse autobedrijven waarin klanten een loer werd gedraaid, goedgelovige klanten die vertrouwen hebben in een bedrijf en zonder pardon een oor aan genaaid werd

Ik werk nu voor mijzelf als coach en begeleider, onderhoud en reparatie aan auto's doe ik er naast voor vrienden en bekenden en iedereen die mij om hulp vraagt

Het is los van alles simpelwge onrealistisch te verwachten dat jonge monteurs in opleiding, want dat is nu eenmaal de realiteit, bij kwik fit lopen nu eenmaal veel monteurs rond die het vak moeten leren, kennis kunnen hebben van alle merken en alles weten over elk merk

Bij kwik fit komt ieder merk binnen en iedere auto heeft zijn goede een slechte punten

Wegens gebrek aan ervaring worden er aan de lopende band fouten gemaakt, dat maakt een bedrijf niet betrouwbaar en de praktijk wijst dat uit

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Dus eigenlijk zegt U dat de hele autobranche zo in elkaar steekt. Jammer dat U alleen kwik-Fit erbij haalt, maak er dan een algemeen verhaal van. Bij de meeste garages mag ik niet bij mijn auto in de werkplaats. Bij Kwik-Fit mag ik dus wel meelopen naar mijn auto om de gebreken te zien. Zo kan er dus niet geflesd of genaaid worden. En bij onverwachte gebreken word ik er ook weer direct bijgehaald. Geen verassingen achteraf zolas bij de meeste garages.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Nope, ik zeg niet dat de hele autobranche zo in elkaar steekt, ik zeg dat ik genoeg ervaren en gezien heb om te besluiten: in deze branche wil ik niet werkzaam zijn

Daarnaast gaat topic over kwik fit, en dus ventileer ik mijn ervaringen mbt kwik fit en niet perse in algemeenheid

Mag je bij kwik fit ook erbij blijven als zij gaan keuren? Als zij gaan repareren?

Dacht van niet maar kan het mis hebben

Zo zwart/wit als jij het stelt is het dan ook niet

Er zijn ook bedrijven die een prima service geven, waar overlegt wordt met een klant wat de beste oplossing is naar gelang wensen en financiele draagkracht van de klant

Er zijn echter bijzonder weinig bedrijven waar je bij een reparatie er continue bij mag/kan zijn

Dat heeft voornamelijk een praktische redenen

Het is lastiger werken met een klant die tijdens werkzaamheden vragen stelt, erbij wil zijn, zich er vaak mee bemoeit, ook al is het goed bedoelt

Stel je voor dat elke klant dat doet, zou een mooi onoverzichtelijk zootje worden in een werkplaats

Als je gaat uit eten, vraag je dan ook aan de kok of je mag zien hoe hij zijn maaltijden bereid van begin tot end?

Dat is iig niet gangbaar en praktisch gezien gewoon niet handig en dan ook redelijkerwijs te begrijpen als men daarmee niet akkoord gaat

nieuweburen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 09:55

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door nieuweburen »

Merkwaardig dat je eindeloos ook Kwik-Fit kunt schrijven, er een uitgesproken mening overhebt, terwijl je er nog nooit zelf geweest bent.

Vervolgens je terloops afvraagt of je bij een reparatie mag kijken of niet
Weet je uberhaupt wel wat ze daar doen?

Ben het met Pro Jo eens: Er zal best een erschil in service zitten tussen kwik-fit garages in nederland.

Noem dan hier een filiaal bij naam waar je een slechte ervaring mee hebt en klaar niet dat algemene geblabla.

Ben vorige week in een kwikfit garage geweest in Hoogeveen en daar prima geholpen, maar hoe het in bijvoorbeeld Maastricht is? Geen idee, kom ik nooit en dan schrijf ik daar ook niet over.

Maar dat is mijn mening

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

kwik fit

dat is toch waar ze brood bakken?

domme reacties geven domme reacties

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

nieuweburen,

Dank U. Eindelijk iemand die het bergijpt.

Pinkieeegirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 22:21

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pinkieeegirl »

Ben een vrouw die niet veel weet over auto's (volgens mij weten die monteurs dat ook als ze me de zaak zien binnenkomen) en moest mn auto laten APKen...

Een paar uur later opgebeld: Mevrouw, hij is afgekeurd, 2 lampjes doen het niet en de cilinder lekt... Als we het nu maken kost het bijna 400 euro :?

Ja, daaag, dacht ik... Dan maar afkeuren, hoor!

Gelukkig heb ik een slimme pa die wel wat weet van auto's. Hij ging met het keuringsbewijs naar een andere garage voor een 2nd opinion (geen kwikfit) en die zei, dat ie gwn goedgekeurd was, de cilinder was niks mis mee en die lampjes vervangen we effentjes, hoort bij onze service, dus gewoon goedgekeurd!!! Wat een klasse! Dit scheelde mij dus 400 euro!!! Stelletje afzetters bij Kwikfit zeg!!!

Was de kwikfit aan de Edisonlaan in TILBURG!!! NIet heen gaan voor je APK dus!!!

:twisted:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

k zeg niks ;)

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Dus als een andere partij zegt dat het wel goed is, geloven mensen dat wel. Ga naar een onafhankelijke partij om naar de cilinders (van de remmen neem ik aan) te laten kijken, niet een partij die het gewoon leuk vind een concurent er onderuit te laten gaan, en U vervolgens nog steeds met versleten remmen te laten rijden.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

niks mis met een second opinion

in dit geval blijkt dat dat een verstandige keuze was
geen id over welke cilinder men het heeft maar die kosten never nooit geen 400 euro met vervangen erbij tenzij ze van hoogwaardige keramiek zijn, of tenzij men de een cilinde rvan het motorblok bedoelt, maar lijkt me sterk

en waar staat dat die concurrent er op uit was kwik fit eronderuit te halen?

nergens, haar vader is naar en ander bedrijf gegaan en die kwam met een andere conclusie

er staat ook nergens dat zij vervolgens met versleten remmen is dor gaan rijden, ook omdat er niets aan de hand was

je haalt wel erg veel conclusies die niet in een tekst staan

magoed, gewoon lekker blijven verdedigen ook al is dat niet gebaseerd op feiten

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Even terzake, een lekkende cylinder? Volgens mij zal je dan het Co niet goed krijgen en wordt de auto daarom afgekeurd.
Co te hoog zal dan het resultaat zijn, dat is namelijk een APK punt, een lekkende cylinder niet.
De auto wordt tijdens de APK-keuring gecontroleerd op veiligheidstechnische normen alsmede milieu-technische normen.
Wanneer, ik noem maar even als voorbeeld, de homonikneelhoes stuk is dan wordt de auto afgekeurd omdathet smeermiddel (Vet) er dan uit loopt hetgeen milieutechnisch gezien een afkeurpunt betreft. De kwaliteit van de homonikneet is geen APK-punt dus doet niet terzake.
Remmen, lagers, stuurinrichting, wielophanging, verlichting, ruitenwissers, uitlaat, Co-gehalte (4 gas meting) en ruitensproei inrichting en carrosserie in beperkte mate zijn APK punten.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

je bedoelt de beschermhoes van de homokineet

de kwaliteit is wel degelijk een apk punt

als er te veel speling op zit wordt de homokineet gegarandeerd afgekeurd want niet veilig

L6234
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009 14:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door L6234 »

Toen mijn auto 3 jaar oud (4 jaar geleden) was, ben ik voor de 1e keer naar Kwikfit (de vestiging in Amsterdam ZO) geweest. Volgens hun lekte mijn uitlaat en moest deze vervangen worden voor de APK keuring. Ik had natuurlijk mijn bedenkingen, maar ben uit gemak hiermee akkoord gegaan. Maar ben daarna niet meer terug gegaan.

Vorig jaar was de keurmeester van mijn garage ziek, en ik moest met mijn auto naar Zwitserland. Dus toch weer naar de Kwikfit in Amsterdam ZO geweest. En wat denken jullie? De uitlaat was wederom lek, en moest echt vervangen worden, anders zou mijn auto afgekeurd worden.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ook al ben je geen stermonteur, je kan zelf testen of je uitlaat ergens lekt

start je motor, hou met je hand de uitlaatdemper achter dicht

komt er elders uitlaatgassen uit, zit daar het lek

bouwt je uitlaatssysteem druk op en lekt het nergens issie ok

maar dan nog, die kwik fit knakkers zie ik in staat gewoon ff een klemmetje los te draaien om een lekkage te simuleren

vogelpo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2009 16:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door vogelpo »

Vanmorgen bracht ik mijn Mercedes a140 naar de Kwik-Fit op de Overtoom Amsterdam voor APK + kleine beurt. Afgelopen jaren kwam hij er moeiteloos doorheen en ik verwachtte geen grote problemen. De Kwik-Fit belde al snel dat er van alles mis was: remleidingen, voorbanden, remvoering(?) en wat lichtjes voldeden niet. De reparaties zouden 664 E gaan kosten en zouden een aantal dagen gaan duren.

Nooit heb ik iets gemerkt van deze problemen en met name niets van de remproblemen. Ook niet bij plotseling flink remmen. Ik heb mijn auto opgehaald en de 40,- APK-kosten betaald. De monteur liet mij zien waar de remvloeistof weglekte. Nog nooit heeft er een plasje onder mijn auto gelegen! Bij het wegrijden bleken mijn remmen het niet meer te doen. Volgens de monteur van de Kwik-Fit kwam dit door het testen en had het mijzelf ook kunnen gebeuren. Met gevaar voor eigen (en andermans) leven heb ik mijn auto naar de Mercedes-garage gereden, waar hij nu is.

Is het mogelijk dat mijn remmen het spontaan niet meer doen of zit hier meer achter? Wat te doen?

Sendis
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2007 22:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Sendis »

Na nog geen 5 minuten in de wachtruimte van Kwikfit Harderwijk plaats te hebben genomen, (mijn Volvo 850 stond inmiddels in de garage voor een kleine onderhoudsbeurt), kwam de receptionist mij het volgende meedelen:
"Monsieur ik heb slecht nieuws voor u, we kunnen niets aan uw auto doen, want uw motor lekt". Afgezien van de mijns inziens nogal meewarige toon waarop hij mij aansprak, was ik ook over de inhoudelijke boodschap nogal verbaasd en op mijn vraag over het hoe en waarom kwam slechts de mededeling: "dat dit van hogerhand bepaald is, en dat dit de regeltjes zijn waar ik ook niets aan kan doen", einde citaat. Toen ik hierover nogmaals mijn verbazing ventileerde werd gereageerd met de opmerking "dat dit toch logisch is, omdat KwikFit niet aansprakelijk wil zijn voor lekkende motoren." Men wilde verder ook niet naar de overige punten van de kleine beurt kijken omdat men dit “alleen in combinatie deed”. De auto werd doodleuk weer naar buiten gereden, en ik kon vertrekken. Wat mij steekt is de manier waarop ik ben behandeld en afgepoeierd. Natuurlijk ben ik benieuwd hoe dat nu zit met die onwil van Kwikfit, en de aansprakelijkheid omtrent het verversen van olie bij een lekkende motor. Wie heeft hierover informatie?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ligt er aan wat er lekt en wat er loos is

wellicht wijzer geworden willen ze geen gedonder van klanten die beweren dat hun motor voor de beurt niet lekte en wijzen ze om die reden de klant af


niet alle klanten zijn heilig

Sendis
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2007 22:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Sendis »

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik een heilig boontje ben, en dat is de klant in zijn algemeenheid ook zeker niet; die is zelfs geen koning meer in dit land, en dat al decennia lang. De manier waarop ik echter werd afgepoeierd, en meteen ook de mededeling dat ze andere werkzaamheden, die ook onder de kleine beurt vielen, dan ook niet wilden uitvoeren, getuigt m.i. van een zekere arrogantie, zeker ook in combinatie met de geringe uitleg, die mij ten deel viel. Al met al lijkt ook Kwik Fit mee te gaan in de vaart der volkeren, en kunnen ze hoegenaamd selectief zijn bij het aannemen van klanten/klussen. En dat is bij hen wel eens anders geweest! Maar goed, ze willen geen geld verdienen aan mij, ik heb al een afspraak gemaakt bij een echte garage, de Volvo dealer. 8)

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door tarquesh »

Heel lang geleden heb ik eens 4 banden moeten laten vervangen. Die banden hadden zeer slechte grip.

Kwik is niet slecht, maar ook niet goed.

Ik zeg altijd ' het is de Aldi van de garages'. Een discount garage, waar een soortgelijke behandeling van de klant bij past.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door tarquesh »

Heel lang geleden heb ik eens 4 banden moeten laten vervangen. Die banden hadden zeer slechte grip.

Kwik is niet slecht, maar ook niet goed.

Ik zeg altijd ' het is de Aldi van de garages'. Een discount garage, waar een soortgelijke behandeling van de klant bij past.

Gesloten